menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1999 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

zoeken in:
avatar van ranja
Marzipaintree schreef:
Ik had dat nog niet eerder in dit topic gelezen. Ik heb er geen bezwaar tegen als ranja 1994 doet, echter ik loop nu ook al sinds 1991 (eigenlijk 2016) naar die rol mijn belangstelling te uiten.

Ik wens ranja voor nu veel succes met 1994. En het is mooi dat we elk jaar voldoende enthousiaste deelnemers hebben voor de weeklijst.

Ok, sorry, wist ik niet... ik had het er met ranboy over toen die op vakantie ging om het 2 weken over te nemen - dat hoefde niet maar van het een kwam het ander en zo kwam ik in 1994 terecht.
In het 1987 topic heb ik het wel aangegeven en ben daar ook alvast begonnen te oefenen
Overigens is 1994 waarschijnlijk mijn favoriete muziekjaar dus dat komt dan ook wel erg mooi uit
Laten we afspreken dat we eind volgend jaar weer kijken dan naar 1995

Marzipaintree schreef:

1) Lijstjes van die tijd. Hitparades. UK, VS, NL maar ook FR en BE.
2) Tijdschriften van die tijd.
3) Lijstjes van users.

De tipparade heb ik gebruikt met name voor de 'pop/dance' singles, de UK top 40 voor waar het van toepassing is maar daar bleef nog wel een stuk over wat ik grotendeels met de UMD heb opgevuld.
Tijdschriften, tja ik heb wel een stapeltje NME/Melody Makers liggen van de 90s maar zeker niet compleet En online zijn die niet te vinden natuurlijk.

Ik heb nog wel een playlist-archief van John Peel gevonden, daar heb ik nog een paar datums uitgehaald (zelfs van een Nederlandse band) er vanuit gaande dat hij de singles draaide toen die nieuw waren - vaak klopte dat ook wel als ik de maand al wist en de week niet.

avatar van ranja
Marzipaintree schreef:
Week 50 (18-12) 1993

Bikini kill komt voor het eerst voorbij in mijn lijstje. Een EP met drie nummers waarbij ik de voorkeur heb voor de tweede track.

Oei, die had ik nog niet op m'n radar... Rebel Girl is top 20 allertijden bij mij

avatar van Marzipaintree
ranja schreef:
Laten we afspreken dat we eind volgend jaar weer kijken dan naar 1995

avatar van musician
Marzipaintree schreef:
(....)Jullie begrijpen dat ik dat niet ieder jaar opnieuw wil plaatsen (....)

Strikt genomen heeft ranja het stuur voor de weeklijst nu in handen en hoeft hij deze wat mij betreft ook niet na 1994 onvrijwillig uit handen te geven.
Ik zou het echter wel op prijs stellen als we een volgende keer, als de positie weer vacant is, deze taak centraal voor iedereen die daar dan eventueel belangstelling voor heeft, open stellen zodat we transparant de beurt naar iemand kunnen laten gaan (....)

Waarbij aangetekend, dat dit onderwerp ook deze keer centraal is aangekondigd, besproken en met goedkeuring van iedereen is aanvaard. Op het moment dat het speelde, hebben zich verder geen tegen-kandidaten aangemeld.

Er wordt gelukkig niet geëist dat iedereen de hele week op zijn qui vive hoeft te zijn bij alles wat er dagelijks in dit en vergelijkbare topics wordt gezegd en gedaan. Maar dat mag niet leiden tot onheuse kritiek, mocht iemand een tijdje inderdaad niet zo heel erg goed hebben opgelet....

avatar van ranja
musician schreef:

Waarbij aangetekend, dat dit onderwerp ook deze keer centraal is aangekondigd, besproken en met goedkeuring van iedereen is aanvaard. Op het moment dat het speelde, hebben zich verder geen tegen-kandidaten aangemeld.
Dat was weliswaar in het 1987 topic, daar zit wel overlap in met het 1993 topic natuurlijk maar niet iedereen kijkt daar blijkbaar.
Maar volgens mij zijn we er wel uit zo

avatar van musician
Dat kan, het is in ieder geval niet stilzwijgend gebeurd.

Ben bezig met 1994 in kaart te brengen (zo'n topic vergt toch nog enige serieuze voorbereiding) maar het aantal goede songs van goede bands overstijgt nu al weer ruimschoots het aantal nummers dat er wordt "opgebruikt" in een jaar. Dat zijn er meestal circa 220 voor een Top 20. Dus nu al 350 kandidaten (en ik ben nog niet klaar) wordt weer behoorlijk puzzelen....

avatar van vigil
ranja schreef:
(quote)
Dat was weliswaar in het 1987 topic, daar zit wel overlap in met het 1993 topic natuurlijk maar niet iedereen kijkt daar blijkbaar.
Maar volgens mij zijn we er wel uit zo

Jullie ruilen alleen van topic dus sowieso is er weinig aan de hand wat mij betreft. 1987 heeft een paar maanden op z'n gat gelegen afgelopen periode dus daar was eerder een instapper nodig geweest (uiteraard niets ten nadele van jou want fijn dat je de handschoen opgepakt heb)

avatar van ranja
musician schreef:

Ben bezig met 1994 in kaart te brengen (zo'n topic vergt toch nog enige serieuze voorbereiding) maar het aantal goede songs van goede bands overstijgt nu al weer ruimschoots het aantal nummers dat er wordt "opgebruikt" in een jaar. Dat zijn er meestal circa 220 voor een Top 20. Dus nu al 350 kandidaten (en ik ben nog niet klaar) wordt weer behoorlijk puzzelen....

Ja 1994 is echt belachelijk... ik moet wel bekijken hoe ik de nummers die ik in m'n allertijdenlijst heb staan moet gaan beoordelen als nieuw Wordt een uitdaging... en inderdaad ik heb ook al een enorme lijst waarvan vast een deel niet eens de weeklijst zal halen.

avatar van Marzipaintree
musician schreef:
Dat kan, het is in ieder geval niet stilzwijgend gebeurd.
Ik kijk inderdaad bijna nooit in 1987 en heb er ook nog nooit gereageerd. Als we eind volgend jaar weer kijken naar 1995 in het topic 1988 dan moet musician mij maar even taggen.

avatar van vigil
Vergeet niet Marushu - Somewhere over The Rainbow, Modo- Eins Twei Polizei, Maxx - Get a Way en Doop niet heh

avatar van ranja
vigil schreef:
Vergeet niet Marushu - Somewhere over The Rainbow, Modo- Eins Twei Polizei, Maxx - Get a Way en Doop niet heh

Twee daarvan staan in m'n tip/release-lijst en doe jij ook mee?

avatar van vigil
Ja tuurlijk, ik ga gewoon door. Net zoals Johan wel tot 97 denk ik

avatar van Marzipaintree
vigil schreef:
Ja tuurlijk, ik ga gewoon door. Net zoals Johan wel tot 97 denk ik
Niet verder? Je bent toch net als Johan wel millenniumproof?

avatar van vigil
Marzipaintree schreef:
(quote)
Niet verder? Je bent toch net als Johan wel millenniumproof?

Op veel fronten wel maar qua single hitlijsten niet vrees ik. Dan zou ik wel erg veel extra luisterwerk krijgen en of ik daar dan te tijd voor heb zien we dan wel weer

avatar van Marzipaintree
vigil schreef:
Op veel fronten wel maar qua single hitlijsten niet vrees ik. Dan zou ik wel erg veel extra luisterwerk krijgen en of ik daar dan te tijd voor heb zien we dan wel weer
Ja, dat snap ik heel goed. Daar heb ik eigenlijk sinds 1983 ook een beetje last van.
We kunnen altijd nog stoppen op 31-12-1999. Dan zet ik "You Only Tell Me You Love Me When You're Drunk" op nr. 1. Dat beloof ik bij deze!

avatar van vigil
Wellicht kan musician dit even ergens digitaal vastleggen

avatar van ranja
Krijgt Prince toch nog gelijk.... 2000 party's over...

avatar van Onweerwolf
musician schreef:
(quote)

Waarbij aangetekend, dat dit onderwerp ook deze keer centraal is aangekondigd, besproken en met goedkeuring van iedereen is aanvaard. Op het moment dat het speelde, hebben zich verder geen tegen-kandidaten aangemeld.


Dit is gewoon volstrekte onzin. Het is niet in dit topic vermeld terwijl het over dit topic gaat. Bizar om dan te concluderen dat iedereen dat heeft goedgekeurd.

Ik vind jou al jaren een raar figuur maar je hebt het hier weer eens flink mee bevestigd. Gefeliciteerd.

-------------

Hopelijk zijn Ranja en Marzipaintree wel beiden tevreden mee wat er nu besloten is. In ieder geval beiden bedankt voor de belangstelling om de organisatie over te nemen.

avatar van musician
Ik lees er verder geen onwaarheden in en de overloop van leden die zowel in het 1987 topic zitten als in 1993 is verder groot.
Het bestaan van meerdere hitlijsten topics is ook Marzipaintree gewoon bekend, hij weet ook wat ik bedoel, wij kennen elkaar ook al langer dan vandaag.

Verder geef ik geen meningen over users alleen over muziek.

avatar van herman
Ik had het ook compleet gemist eigenlijk, ik kijk zelden in dat topic. Zou toch logisch dat hier in de groep te gooien. Ik wil ook wel weer eens een jaar doen, maar 1996 is ook goed hoor.

Mooi dat er zoveel animo voor is, dat had ik niet durven hopen toen ik het topic destijds opende.

avatar van vigil
Week 50

01. (01.) (8 wk) James – Laid #4
02. (04.) (5 wk) Pulp - Lipgloss
03. (03.) (8 wk) Midnight Oil - My Country
04. (05.) (6 wk) Frankie Goes To Hollywood - Welcome To The Pleasuredome 1993 (Elevatorman's Nonstop Top Floor Club Mix)
05. (02.) (9 wk) Phil Collins - Both Sides of the Story
06. (11.) (4 wk) Pet Shop Boys - I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing
07. (10.) (4 wk) R.E.M. - Find the River
08. (09.) (7 wk) Tom Petty and the Heartbreakers - Mary Jane's Last Dance
09. (07.) (11 wk) Blur - Sunday Sunday
10. (14.) (6 wk) Crowded House - Nails In My Feet
11. (06.) (15 wk) Depeche Mode – Condemnation #3
12. (08.) (10 wk) Chris Rea - Julia
13. (17.) (5 wk) David Bowie - The Buddha of Suburbia
14. (15.) (8 wk) Other Two - Selfish
15. (12.) (10 wk) Björk & David Arnold - Play Dead
16. (20.) (5 wk) Pearl Jam - Daughter
17. (21.) (5 wk) Belinda Carlisle - Lay Down Your Arms
18. (13.) (13 wk) Dream Theater - Another day
19. (19.) (5 wk) Wonder Stuff - Full of life
20. (23.) (6 wk) Concrete Blonde - Heal It Up
21. (16.) (10 wk) Billy Joel – All About Soul
22. (25.) (4 wk) U2 - Stay (Faraway, So Close!)
23. (33.) (2 wk) Brian May - Last Horizon
24. (--) (1 wk) Frankie Goes To Hollywood – The Power of Love 1993 Alternative mix
25. (24.) (8 wk) Valensia - Gaia
26. (29.) (3 wk) Oasis - Columbia
27. (28.) (6 wk) Sting - Demolition Man
28. (31.) (3 wk) Robby Valentine - Megaman
29. (34.) (2 wk) Aimee Mann - Stupid Thing
30. (32.) (4 wk) East 17 – It’s Allright
31. (27.) (7 wk) Kim Wilde - In My Life
32. (36.) (2 wk) New Order – Spooky
33. (18.) (13 wk) Frankie Goes to Hollywood – Relax ‘93
34. (35.) ( 3 wk) Buffalo Tom - I'm Allowed
35. (--) (1 wk) K7 - Come Baby Come
36. (37.) (3 wk) INXS ft. Ray Charles - Please (You Got That...)
37. (--) (1 wk) Eat Static-Lost in time
38. (22.) (13 wk) Belinda Carlisle - Big Scary Animal
39. (--) (1 wk) Chris Rea - Expresso logic
40. (30.) (12 wk) Pearl Jam – Go

https://img.discogs.com/lRjB1g7NDkyKtoIrmA4wdvKhw6k=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-1531366-1266276656.jpeg.jpg

En dan staat er gewoon anno kerst 1993 3 x FGTH in je hitlijst... Maar goed de band boerde vooral in Engeland nog erg goed en deze verzamelaar schoot de Top 5 in van de albumlijst. In Nederland behaalde dat album de 20ste plek, dat is niet heel hoog maar het had wel een lange adem met maar liefst 27 weken aanwezigheid in de Album Top 100. Dat deze single vlak voor kerst nog even snel werd uitgebracht is logisch. In Engeland pakte het ook gewoon nog even de 10de plek mee in charts. Het is een alternatieve remix, dus niet een moderne bewerking zoals de vorige twee. Iets meer galm, iets meer strijkers voor een iets meer kerstgevoel. Voor de haters onder ons, de campagne gaat nog heel eventjes verder en 1994 komt ook Two Tribes nog

Over kerst gesproken... De Christmas No.1 van 1993 zie ik volgens mij nergens bij iemand terug komen, daar zal Mr. Blobby niet blij mee zijn.
Mr Blobby song - YouTube

Verdwenen:
Moby – Move (You Make Me Feel)
Terence Trent D'Arby - Let Her Down Easy
World Party – All I Gave
Paul Young - Now I Know What Made Otis Blue

avatar van herman
Haha, ik had hem al wel gespot, Mr. Blobby. Ga hem zeker nog beluisteren komende week, was destijds een rare gewaarwording die te zien langskomen in de Britse hitlijsten met dat rare 'live-optreden'. Maar hij zal mijn lijst ook niet halen...

avatar van Onweerwolf
musician schreef:
Ik lees er verder geen onwaarheden in en de overloop van leden die zowel in het 1987 topic zitten als in 1993 is verder groot.
Het bestaan van meerdere hitlijsten topics is ook Marzipaintree gewoon bekend, hij weet ook wat ik bedoel, wij kennen elkaar ook al langer dan vandaag.

Verder geef ik geen meningen over users alleen over muziek.


Hoezo geen onwaarheden? Godverdomme man! Er is met geen woord over gerept in dit topic, er is dus geen sprake van dat het "centraal is aangekondigd, besproken en met goedkeuring van iedereen is aanvaard". En het gevolg hiervan is dat Marzipaintree gewoon gewieberd is.

VVD gedrag dit. Echt om te kotsen.

avatar van musician
VVD-gedrag? Alleen omdat het antwoord je niet uitkomt?

Marzipaintree heeft zijn zegje gedaan, ik heb liefdevol gezegd "niet zo jammeren ouwe dibbus" met er bij aangezien hij en ik elkaar zoals gezegd dus al wat langer kennen dan vandaag en hij ook weet wat ik bedoel.

Dat je daar hele kwalificaties op wil loslaten, gevolgtrekkingen en hele verhandelingen wil houden over iemands karakter moet je vooral zelf weten. Ik doe daar verder niet aan mee.
Zodra ik iemand hier onheus heb bejegend moeten ze dat vooral zeggen, daar hebben ze geen Onweerwolf voor nodig.

Ik zou mijn energie steken in het beluisteren van muziek in plaats van het afwerken van je afschotlijst.

avatar van vigil
Zo jongens, gaat ie lekker

avatar van Onweerwolf
Het antwoord komt mij niet uit? Je houdt maar gewoon op met te bepalen wat een ander wel of niet heeft aanvaard.

avatar van herman
Ik vond het ook wel erg bijzonder om te lezen dat ik e.e.a. met goedkeuring zou hebben aanvaard, terwijl ik er nog nooit van gehoord had. Snap best dat het daar ter sprake komt, maar even de mensen taggen die niet in 1987 meedoen (toch zowat het halve deelnemersveld hier) was dan wel handig geweest. We gaan hier toch ook niet bespreken wie volgend jaar de organisatie van de MuMeLadder op zich neemt?

Trouwens wel tof dat iedereen al zo met 1994 bezig is, ik ben ook al bezig de Top 1000 van RYM op volgorde van releasedatum te zetten. Je zou bijna denken dat we met zijn allen dubbel werk doen...

avatar van vigil
Maar ff serieus het gaat toch gewoon om 2 mumeleden die van topic ruilen? De taak van die leden is 1 x per week 1 post te maken met de weeklijst. 1993 en 1987 werken verder exact het zelfde.

Waarom die enorme ophef? Het zal mij aan mijn spreekwoordelijke reet roesten wie die eervolle taak verricht zolang het maar iemand is die elke week op dezelfde avond een post met de weeklijst plaatst (en er anders van te voren een melding van maakt met gelijk de oplossing van wanneer dan).

Tegenwoordig voelt iedereen zich een halve politicus geloof ik...

avatar van ranja
er is nog een vacature voor het 2019 topic geloof ik

avatar van Onweerwolf
vigil schreef:
Maar ff serieus het gaat toch gewoon om 2 mumeleden die van topic ruilen? De taak van die leden is 1 x per week 1 post te maken met de weeklijst. 1993 en 1987 werken verder exact het zelfde.

Waarom die enorme ophef? Het zal mij aan mijn spreekwoordelijke reet roesten wie die eervolle taak verricht zolang het maar iemand is die elke week op dezelfde avond een post met de weeklijst plaatst (en er anders van te voren een melding van maakt met gelijk de oplossing van wanneer dan).

Tegenwoordig voelt iedereen zich een halve politicus geloof ik...


Tsja, ophef. Ik zeg gewoon wat ik hier van vind omdat ik me hier oprecht kapot aan irriteer. Meneer denkt dat hij

A. Even voor mij en anderen kan bepalen wat wij wel of niet hebben goedgekeurd en dat baseert hij

B. Op het volstrekte idiote argument dat er in een compleet ander topic iets is bepaald voor dit topic en als je dat compleet andere topic toevallig niet volgt dan heb je zogenaamd toegestemd. Ja doei, zoek het ff lekker uit zeg.

En tenslotte

C. Lees ik in het bericht van Marzipaintree op de vorige pagina gewoon teleurstelling en dat vind ik lullig voor hem.

Verder maakt het mij persoonlijk niet uit of Marzipaintree of Ranja het nou organiseert, ik heb in beide 100% vertrouwen maar aangezien Marzipaintree al een aantal jaren interesse toont in die rol zou mijn stem gewoon naar hem gaan. Niets ten nadele van van Ranja, maar Marzipaintree was gewoon eerder. Lijkt me logisch.

Als punt C onderling tot tevredenheid is opgelost dan prima, maar punt A en B blijven staan. Dat is gedrag dat hoort bij mensen met een type persoonlijkheid waar ik allergisch voor ben.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:13 uur

geplaatst: vandaag om 12:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.