Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:16 uur
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:19 uur
Slowgaze schreef:
Ik weet dat ik me er niet druk om moet maken, maar nu ik die ellenlange rockdingen hoor valt het me op hoe rockistisch Donna Summers 'I Feel Love' is behandeld, door die ergens op de helft (indien niet korter) weg te draaien. 'Estranged' wegdraaien vanaf de pianobreak (leek mij wel een mooi moment om het nummer af te kappen), nee hoor, maar de tweede helft van 'I Feel Love' weglaten mag blijkbaar gewoon.
Eigen schuld. Had ze maar geen geknipte versie uit moeten brengen.Ik weet dat ik me er niet druk om moet maken, maar nu ik die ellenlange rockdingen hoor valt het me op hoe rockistisch Donna Summers 'I Feel Love' is behandeld, door die ergens op de helft (indien niet korter) weg te draaien. 'Estranged' wegdraaien vanaf de pianobreak (leek mij wel een mooi moment om het nummer af te kappen), nee hoor, maar de tweede helft van 'I Feel Love' weglaten mag blijkbaar gewoon.
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:20 uur
Gretz schreef:
Kiwanuka vind ik nu eigenlijk een beetje overrated. Songs als Cold Little ♡ en ♥️ & Hate zijn niet slecht, maar ik hoor het geniale er niet in. Nu lijkt het net alsof hij de grote nieuwe soulheld is
Nu lijkt het net alsof jij beweert dat dat niet zo is.Kiwanuka vind ik nu eigenlijk een beetje overrated. Songs als Cold Little ♡ en ♥️ & Hate zijn niet slecht, maar ik hoor het geniale er niet in. Nu lijkt het net alsof hij de grote nieuwe soulheld is
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:21 uur
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:22 uur
Als Donna Summer ooit in de top 50 komt zullen ze vast de volledige versie draaien.
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:24 uur
Cold Little Heart toch wel het saaiste wat er in de top 100 staat. Prima zanger verder die Kiwanuka, maar zo goed zijn die nummers van hem nu ook weer niet.
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:35 uur
Slowgaze schreef:
Ik weet dat ik me er niet druk om moet maken, maar nu ik die ellenlange rockdingen hoor valt het me op hoe rockistisch Donna Summers 'I Feel Love' is behandeld, door die ergens op de helft (indien niet korter) weg te draaien. 'Estranged' wegdraaien vanaf de pianobreak (leek mij wel een mooi moment om het nummer af te kappen), nee hoor, maar de tweede helft van 'I Feel Love' weglaten mag blijkbaar gewoon.
Ik kan het niet méér met je eens zijn Maarten
Het is ook rockistisch dat men Echoes, De Gekke Diamand The End wel volledig draait, maar bijvoorbeeld een Tubular Bells of Insomnia niet
En ik vraag me nu of hoeveel minuten Born Slippy heeft gekregen :O
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:37 uur
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:47 uur
chevy93 schreef:
Eigen schuld. Had ze maar geen geknipte versie uit moeten brengen.
Eigen schuld. Had ze maar geen geknipte versie uit moeten brengen.
Dit was geen geknipte versie, dit was een versie die duidelijk werd afgekapt.
0
geplaatst: 31 december 2019, 17:55 uur
In die ketting van overbekende nummers in de bovenste regionen van de top 2000 is het meeslepende Cold Little Heart toch een aangename verrassing! Mooi dat ze dit betrekkelijk ontoegankelijke nummer vorig jaar zo hebben lopen hypen, want het 'grote publiek' kan dit - na een stuk of wat luisterbeurten - kennelijk ook prima behappen en waarderen.
0
geplaatst: 31 december 2019, 18:05 uur
Cold Little Heart, Dock of the Bay en Jolene, de drie beste nummers uit de top honderd!
En wat een hoop rotzooi staat ertussen zeg. Net Metallica, Kensington en U2 achter elkaar. Om te huilen.
Edit: Back to Black, wonderschoon! Daar knapt een mens van op.
En wat een hoop rotzooi staat ertussen zeg. Net Metallica, Kensington en U2 achter elkaar. Om te huilen.
0
geplaatst: 31 december 2019, 18:37 uur
Geen haat verder, maar In The End van Linkin Park had ik totaal niet meer verwacht nu. Wat een hoge notering zeg.
0
geplaatst: 31 december 2019, 18:38 uur
Dirruk schreef:
Geen haat verder, maar In The End van Linkin Park had ik totaal niet meer verwacht nu. Wat een hoge notering zeg.
Wel haat van mijn kant: wat een kindermuziek is dat toch.
0
geplaatst: 31 december 2019, 18:39 uur
harm1985 schreef:
Zit niet zo te trollen, beweren dat de teksten van Borsato evenveel (of weinig) diepgang hebben als Neil Young...
Zit niet zo te trollen, beweren dat de teksten van Borsato evenveel (of weinig) diepgang hebben als Neil Young...
Hoe meet je dat precies? Wat maakt de teksten van Neil Young zo diep? Maakt dat dat het hoger staat dan een liedje met een 'behapbare' tekst waarin veel mensen eigen emoties of ervaringen kunnen herkennen?
5
geplaatst: 31 december 2019, 18:45 uur
Beetje klaar met dat verheven gezeik. Ik ken genoeg mensen die veel meer ontroerd worden door Marco dan door Neil. Maar dat zijn dan meteen mensen zonder verbeeldingsvermogen. Of die laten zich blijkbaar beet nemen door de slimme trucjes van Marco. Maar Neil schrijft toch ook gewoon liedjes om mensen te raken? En om er geld mee te verdienen.
2
geplaatst: 31 december 2019, 18:50 uur
Arrie schreef:
Beetje klaar met dat verheven gezeik. Ik ken genoeg mensen die veel meer ontroerd worden door Marco dan door Neil. Maar dat zijn dan meteen mensen zonder verbeeldingsvermogen. Of die laten zich blijkbaar beet nemen door de slimme trucjes van Marco. Maar Neil schrijft toch ook gewoon liedjes om mensen te raken? En om er geld mee te verdienen.
Gelijk heb je, andermans favoriete muziek als kindermuziek omschrijven is niet alleen zeer verheven maar tevens vrij respectloos.
2
Hendrik68
geplaatst: 31 december 2019, 18:53 uur
Ja harm1985. Je geeft zelf aan dat je 2 zoons hebt, dan zou je toch moeten snappen dat deze plaat kan raken. Ik ken verwoed punkers en wavers die helemaal niks van Borsato moeten hebben, maar er niet omheen zeggen te kunnen dat Dochters echt wat met hen doet. En nee dat is geen afschuw. Dochters raakt mij meer dan alle nummers van Queen, Pink Floyd, Muse, Coldplay en Radiohead bij elkaar.
3
geplaatst: 31 december 2019, 18:55 uur
I CAN FEEL IT IN THE AIR TONIGHT OH LORDEEEEEEEEEEE
https://geeksoncoffee.com/wp-content/uploads/2019/10/Lorde-hot-pics.jpg
/
https://vignette.wikia.nocookie.net/southpark/images/9/92/Lorde.png/revision/latest?cb=20170916223807
https://geeksoncoffee.com/wp-content/uploads/2019/10/Lorde-hot-pics.jpg
/
https://vignette.wikia.nocookie.net/southpark/images/9/92/Lorde.png/revision/latest?cb=20170916223807
0
geplaatst: 31 december 2019, 19:02 uur
Arrie schreef:
Ik word van beide niet warm of koud.
1
geplaatst: 31 december 2019, 19:03 uur
Het gaat erom dat het treurig is dat er 20 keer Marco Borsato in staat en geen enkel nummer van bijvoorbeeld Eefje de Visser, die gezien de kwaliteit van haar muziek en de stijl prima in het format van de top 2000 had gepast. Net als dat het treurig is dat er maar één nummer van The Band in staat en te weinig Bob Dylan (nobelprijs winnaar nota bene).
En ik was niet degene die Neil Young erbij haalde. Maar qua thematiek is de muziek van Neil Young een stuk breder dan die van Borsato of Meeuwis.
En ik was niet degene die Neil Young erbij haalde. Maar qua thematiek is de muziek van Neil Young een stuk breder dan die van Borsato of Meeuwis.
1
geplaatst: 31 december 2019, 19:04 uur
Edgar18 schreef:
Cold Little Heart, Dock of the Bay en Jolene, de drie beste nummers uit de top honderd!
Ik huil al vanaf nr 2000.
0
geplaatst: 31 december 2019, 19:12 uur
Het blijft een belevenis die top 2000. Straks om 20:00 uur zoveel Smells like teen spirit, wat ik niet wil missen, hoe goed ik het ook ken. Ik ben ook benieuwd wat ze erbij zeggen, en of ze de albumversie draaien of de ingekorte versie (ik ben bang het laatste). Niet dat ik de rest van wat er nog komt trouwens allemaal niet hoef te horen.
In mijn lijstje voor de top 2000 gaf ik de voorkeur aan 'Drain you' boven andere Nirvana-nummers, het zou mooi zijn als dat nummer in de top 2000 komt. Hoogst genoteerde nummer uit mijn lijstje lijkt Sympathy for the devil te zijn, op plaats 65.
In mijn lijstje voor de top 2000 gaf ik de voorkeur aan 'Drain you' boven andere Nirvana-nummers, het zou mooi zijn als dat nummer in de top 2000 komt. Hoogst genoteerde nummer uit mijn lijstje lijkt Sympathy for the devil te zijn, op plaats 65.
0
geplaatst: 31 december 2019, 19:16 uur
Zijn er hier ook mensen die hebben gestemd op een of meer nummers voor de top 2000 die in de top-10 van de lijst zijn geeindigd?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.