MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Aan de ene kant denk ik, alweer Queen? Maar Somebody to Love is mijn favoriete nummer van ze.

harm1985 schreef:
Het gaat erom dat het treurig is dat er 20 keer Marco Borsato in staat en geen enkel nummer van bijvoorbeeld Eefje de Visser, die gezien de kwaliteit van haar muziek en de stijl prima in het format van de top 2000 had gepast. Net als dat het treurig is dat er maar één nummer van The Band in staat en te weinig Bob Dylan (nobelprijs winnaar nota bene).

En ik was niet degene die Neil Young erbij haalde. Maar qua thematiek is de muziek van Neil Young een stuk breder dan die van Borsato of Meeuwis.

Waar ik op reageerde was dat Marco's muziek makkelijk effectbejag voor de mens zonder verbeeldingsvermogen was. Lekker cashen.

Dat heeft niks met Eefje te maken.

Alwart schreef:
Zijn er hier ook mensen die hebben gestemd op een of meer nummers voor de top 2000 die in de top-10 van de lijst zijn geeindigd?

Ik heb Wish you Were Here en Stairway to Heaven.

De passie van Wout van der Goes bij Telegraph Road, schitterend om te zien zeg!

Het lijkt wel of alle Queen nummers in de hogere regionen staan... zo hoog is de dichtheid nu. Niks mis met Queen of Innuendo, maar weinig variatie op deze manier.

Innuendo

Telegraph Road was ook genieten

Troostte ik me met het feit dat er geen Jet Rebel in de lijst staat, zorgt hij voor de muzikale omlijsting bij a go go. Want volgens Mathijs de nieuwe Prince.

Innuendo is wel de beste Queen ❤️

Fish was wel mooi ontroerend.

Dirruk schreef:
De passie van Wout van der Goes bij Telegraph Road, schitterend om te zien zeg!
Ik heb begrepen dat Telegraph Road ook de favoriete plaat van Wouter is, althans dat staat zo vermeld in het nieuwe top 2000 boek. Overigens mooi blokje: School, Telegraph Road en Innuendo.

Had iedereen zijn vhs recordertje lopen net bij t item van Fish?

Man, wat was dat mooi!

Mag Ik Dan Bij Jou...………*braak*

Gelukkig wordt het al snel beter met Nirvana.

Geniaal feitje over Feargal Sharkey, A Good Heart en You Little Thief door Leo Blokhuis, maar misschien te mooi om waar te zijn?

Sharkey followed up the single with the Tench-written "You Little Thief". This song was allegedly about Tench's side of the relationship with McKee. However, Tench denies the song is about McKee. [3] Sharkey placed the tracks next to each other on his debut album.

Wat een verschrikking blijft die Jett Rebel toch

Respect dat jullie het nog steeds volhouden. De eerste dagen vond ik wel leuk, maar het is me nu echt teveel van hetzelfde.

https://media0.giphy.com/media/KG5AdKTxsJv9ReNM6J/giphy.gif?cid=790b76115cd94b03352363c203b5e19f642d8cb6c89b2542&rid=giphy.gif

Arnout en ik zijn afgehaakt x

Prince heeft betere dingen gedaan, maar Purple Rain is wel een lichtpuntje. Lekker 'Honey, I know, I know' krijsen tijdens het steengrillen.

Nog even voor de administratie,
dit was mijn inzending (geen top 10, max 2 per artiest, geen nummers waar ik vorig jaar op heb gestemd).

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Archive - Controlling Crowds
Billy Talent - This Is How It Goes
Blur - The Universal
Chvrches - The Mother We Share
Coldplay - Atlas
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Dire Straits - Telegraph Road
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
Fleetwood Mac - The Chain
Genesis - Supper's Ready
Gorillaz - Feel Good Inc.
Gorillaz - On Melancholy Hill
Linkin Park - Breaking The Habit
Muse - Citizen Erased
Muse - Knights of Cydonia
Pixies - Monkey Gone To Heaven
Queen - Innuendo
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Rammstein - Mutter
Rammstein - Radio
Roxy Music - A Song For Europe
Steven Wilson - Ancestral
Stromae - Formidable
System Of A Down - Chop Suey
Talk Talk - Living In Another World
Talking Heads - Heaven
Talking Heads - Once In A Lifetime
The Beatles - A Day In The Life
The Killers - Rut
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
The Smashing Pumpkins - Bullet With Butterfly Wings
The Smiths - How Soon Is Now

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Nothing Else Matters. Ik weet nog dat de S&M versie een hit was en dat ze op Sky Radio (favo zender van mijn vader) toen ineens de album versie gingen draaien. Nu ondenkbaar.

Bij Sound of Silence net wel ff afgezien, wat een opgeblazen kitsch zeg. De eenvoud van het origineel blijft onovertroffen.

Nog één nummer en daarna Toto - Africa. En daarna de radio uit.

Hendrik68
harm1985 schreef:
Het gaat erom dat het treurig is dat er 20 keer Marco Borsato in staat en geen enkel nummer van bijvoorbeeld Eefje de Visser, die gezien de kwaliteit van haar muziek en de stijl prima in het format van de top 2000 had gepast. Net als dat het treurig is dat er maar één nummer van The Band in staat en te weinig Bob Dylan (nobelprijs winnaar nota bene).

En ik was niet degene die Neil Young erbij haalde. Maar qua thematiek is de muziek van Neil Young een stuk breder dan die van Borsato of Meeuwis.

Allereerst de beste wensen voor een ieder. Ik moest rijden vanavond dus ik sla nu nog even een paar biertjes achterover.
Dat Neil qua thematiek een stuk breder is dat staat buiten kijf, maar heel veel mensen, de meesten, interesseert thematiek helemaal niks. Velen vinden mee kunnen bleren of luchtgitaar meespelen belangrijker dan waar het nummer over gaat. Daar kun je wat van vinden, maar iedereen mag stemmen wat hij of zij wil. Ik vind inderdaad ook dat 20 nummers van 1 artiest zwaar overdreven is. Ik ben geen Queen fan, maar snap best dat veel nummers hoog scoren. Maar nummers als Days of our lives, of One Vision mogen best wijken voor een nummer van Steve Earle om maar iemand te noemen. 10 nummers per artiest is meer dan zat. Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren.

Ponty Mython
Zouden er nou echt zoveel mensen elk jaar op Queen en The Eagles stemmen, of worden die bands kunstmatig door Radio 2 in de bovenste regionen gehouden, omdat ze er zelf grof geld mee verdienen?

Hoewel, het feit dat mensen Danny Vera's niet meer dan aardige Roller Coaster verkiezen boven klassiekers van Deep Purple en Pink Floyd geeft wel aan dat Top 2000-stemmers weinig kaas hebben gegeten van (goede) muziek.

Ik hecht persoonlijk weinig tot geen waarde aan de lijst.
Onverwacht hoge noteringen lijken ook steeds meer gebaseerd op gebeurtenissen die recent hebben plaatsgevonden, of in het geval van Danny Vera die gewoon een heel populair liedje heeft gemaakt.
Normaal ineens in de Top 10, het kan dus.
Het is gezellige radio voor deze tijd van het jaar, maar dat is het voor mij ook wel. Stemmen doe ik al jaren niet meer.

Danny Vera is een meer dan prima artiest, al is de hype een beetje aan mij voorbij gegaan als niet radio luisteraar. Een vierde plaats is dan wat overdreven, maar zijn succes is hem gegund. We gaan volgend jaar zien waar het staat. Misschien is dit wel de nieuwe Avond. En eerlijk gezegd hoor ik dan liever Roller Coaster, al had Where Magnolias Grow beter geklonken dan Where Magnolia Grows.

Voor mij zit de lol ook meer in de onderste regionen van de Top 2000, de nummers in de bovenste gelederen heb je nu al zo vaak gehoord dat het bijzondere er voor mij wel af is. Zoals Slowgaze zei, na Africa kan de radio wel uit.

Natuurlijk kan ik met Spotify mijn favoriete nummers elk moment van de dag horen, maar het is juist zo leuk om het in een format als dit langs te horen komen. Zo vaak zal Thinking of a Place niet op de radio komen, dus dan is het irritant als ze het afkappen. Keerzijde van de medaille is dat bij mij het gevoel overheerst dat een nummer als Creep van mij als Radiohead liefhebber is afgepakt. En prima nummer op een aardige plaat, maar OK computer en The Bends zijn veel beter, maar nummers daarvan staan veel lager... zelfde geldt voor Hurt van Johnny Cash, die verder geen hoge notering heeft. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te bedenken.

Het zit er op. Godzijdank. Een jaar lang rust en geen oeverloos gezwets en gekwaak van Thijs Nieuwkerk, Leo Blokfluit en allerlei fake dj's.

Zonder de muziek is dit anders een erg vermakelijk topic .

Ponty Mython schreef:
Zouden er nou echt zoveel mensen elk jaar op Queen en The Eagles stemmen, of worden die bands kunstmatig door Radio 2 in de bovenste regionen gehouden, omdat ze er zelf grof geld mee verdienen?

Nee, dat schijnt niet het geval te zijn, daar is al eens " onderzoek" naar gedaan
jeugd stemt ook op borap ad.nl
Er was nog een ander bericht uit 2017 dat te zijner tijd de Eagles uit de top 10 zou zakken gedurende aankomende 5 jaar. Maar kan die niet meer vinden.

Iedere ander nummer 1 is net zo omstreden, denk je niet?

royh schreef:
Overigens mooi blokje: School, Telegraph Road en Innuendo.
Met Go Your Own Way erbij had ik drie stemplaten op 40, 41 en 43.
(met het niet verkeerde Innuendo ertussen)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:18 uur

geplaatst: vandaag om 13:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.