MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
gigage schreef:
Iedere ander nummer 1 is net zo omstreden, denk je niet?
Voor beroepsklagers wel. Ik heb in ieder geval jarenlang gestemd op Hotel California (dit jaar toevallig niet zag ik net) en ik ken genoeg leeftijdsgenoten die op soortgelijke muziek stemmen. Meer in ieder geval dan bands als Deep Purple en Pink Floyd.

Overigens hebben mensen die niet weten dat de band Eagles heet en niet The Eagles geen kaas gegeten van muziek, maar dat zal wel weer mijn hersenkronkel zijn.

Dat komt door het vrouwenoverschot in The Netherlands. Die stemmen op Queen, mannen op Hotel California ( heb ik the en de even mooi omzeild)

vigil schreef:
Had iedereen zijn vhs recordertje lopen net bij t item van Fish?

Zit nu de aflevering van gisteren terug te kijken, denk dat dit toch wel de beste mini-docu was van dit seizoen.

Dat schoolbandje hadden ze van mij niet uit hoeven nodigen overigens, tenenkrommend slecht.

Hotel California is volgens mij pas sinds de Top 2000 bestaat zo populair. In de voorganger Top 100 Aller Tijden stond het ook altijd wel in de top 20 en meestal top 10, maar in de jaren '90 zelden in de top 5. Waarom het nu ineens zó populair is geworden (en niet Stairway to Heaven, November Rain of One) dat het de grootste uitdager van BohRap is weet ik eigenlijk ook niet.

Ik herinner mij de Top 100 Aller Tijden van Veronica maar al te goed.
De Top 3 was heel lang Child In Time, Stairway To Heaven en Boh Rap. Child In Time lange tijd op 1.
Zal vanaf ongeveer 1985 zijn geweest dat ik de hele dag aan de radio gekluisterd zat. Met TDK bandjes in de aanslag.

Die nummers staan nog steeds vrij hoog. Wat dat aangaat blijven die nummers kennelijk nog steeds aanspreken. Inmiddels bijna zo'n beetje 50 jaar oud. Child In Time is het al dit jaar.

Toen moest je een Briefkaart insturen om te stemmen. Een iemand had er zo veel ingestuurd met Ria Valk - Rocking Billy dat ze die maar op 100 hadden gezet
( ok boomer, ik kop m zelf wel in)

GrafGantz schreef:
(quote)

Zit nu de aflevering van gisteren terug te kijken, denk dat dit toch wel de beste mini-docu was van dit seizoen.

Dat schoolbandje hadden ze van mij niet uit hoeven nodigen overigens, tenenkrommend slecht.

Mijn schoonvader, die verder overigens en aardige kerel is met prima muzieksmaak, is, wellicht beïnvloed door Matthijs (dit is de nieuwe Prince), helemaal lyrisch over Jelte. Maar zo virtuoos vond ik het niet, zat er qua zang vaker naast dan Waylon bij zijn Live Aid tribute en is verder een omhooggevallen pretentieuze flapdrol wiens item schril afstak tegen de rest van de artiesten die dit jaar langs kwamen.

Item over Kayleigh was natuurlijk goud, er gaat niets boven een door jezelf geschreven nummer met een diep persoonlijke betekenis.

Ik vind top 2000 a go go vooral vermakelijk vanwege de mini docus (behalve die over Brabant, waar ze niet verder kwamen dan het continu herhalen van het refrein en dat alle Brabanders het mee kunnen zingen, echte onthullingen of verheffend was het verder niet). En verder de muziekles van Leo, al was hij gisteren niet in vorm. De lijstduwer vond ik dit jaar wat inspiratieloos op Typhoon na. Van de bekende ontmoetingen alleen die met Jason Mraz en Level 42.

Vond je Ronald de Boer niet sprankelend dan, Hoe hij vertelde over wat muziek met hem deed enzo...

Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, maar de minidocu's vond ik inderdaad ook wel het leukst. Zeker als het over artiesten gaat waar je weinig van afweet (die met bv. maar 1 nummer in de lijst staan/bekend zijn). Verder inderdaad de minicolleges van Leo Blokhuis. Er wordt vaak smalend over hem gedaan, maar je merkt toch wel dat hij een echte liefhebber is en geen toneelspeler zoals Van Nieuwkerk.

De lijstduwers waren inderdaad niet echt interessant, Ronald de Boer was zelfs wel een dieptepuntje. Iemand die er volgens mij alleen maar zit, omdat alle voetbalprogramma's met winterstop zijn en hij verder niks te doen heeft. Zou me niets verbazen als hij zichzelf heeft aangeboden. En dan met een band komen die al op 1 staat en een nummer dat al in de top 50 staat.

De bekende ontmoetingen vond ik dan wel weer leuk, met name die van Level 42, Eddie Vedder en Jason Mraz (MvN heeft blijkbaar nog nooit van het concept huiskamerconcert gehoord).

herman schreef:
Zou me niets verbazen als hij zichzelf heeft aangeboden. En dan met een band komen die al op 1 staat en een nummer dat al in de top 50 staat.

Dat is dan nog tot daar aan toe maar hij kwam niet verder dan ik heb niet veel met muzikanten, liedjes enzo maar ik moest helemaal naar Enschede rijden met een cd rek (hij bedoelde neem ik aan een wisselaar) en hij ooit een best of Queen gehad dus deed hij die er maar in....

Ken je Roxette (toch helemaal van zijn tijd zou je zeggen)? Als ik het hoor misschien was t antwoord...

Ja tenenkrommend dat laatste.
Nodig dat soort figuren dan gewoon niet uit.

Die verhalen/ontmoetingen van onbekende Nederlanders met artiesten zijn vaak ook wel tof.

Van Nieuwkerk met zijn immer wapperende handen als hij het publiek polst, heeft er toch ook maar weinig kaas van gegeten, hoor. Alles vlot aan elkaar praten, dat kan hij nog wel.

herman schreef:
In de voorganger Top 100 Aller Tijden stond het ook altijd wel in de top 20 en meestal top 10, maar in de jaren '90 zelden in de top 5.
Tja, bv. in 1993 stond zelfs Bryan Adams (Everything I Do) in de top 4. En Sweet Child O Mine was de nummer 1. (En HC overigens op 7)

Nummers komen en gaan, maar uiteindelijk blijven sommigen beter hangen dan anderen. Net zoals nu Piano Man en Africa boven komen drijven.

chevy93 schreef:
(quote)
Voor beroepsklagers wel. Ik heb in ieder geval jarenlang gestemd op Hotel California (dit jaar toevallig niet zag ik net) en ik ken genoeg leeftijdsgenoten die op soortgelijke muziek stemmen. Meer in ieder geval dan bands als Deep Purple en Pink Floyd.

Overigens hebben mensen die niet weten dat de band Eagles heet en niet The Eagles geen kaas gegeten van muziek, maar dat zal wel weer mijn hersenkronkel zijn.

Mooi momentje ook van Annemieke die zei dat haar producer ervan gruwelde als luisteraars over The Dire Straits spreken.

Gretz schreef:
(quote)

Mooi momentje ook van Annemieke die zei dat haar producer ervan gruwelde als luisteraars over The Dire Straits spreken.
Ja, die had ik ook gehoord. Maar The Dire Straits slaat gewoon nergens op, omdat het 'to be in dire straits' is.

The Eagles kan ik overigens best inkomen en het is meer mijn persoonlijke meme geworden in de loop der jaren. Hoewel het wel apart is dat ik eigenlijk nooit iemand hoor over The Editors, The Arctic Monkeys of The Simple Minds.

Hendrik68
herman schreef:
Hotel California is volgens mij pas sinds de Top 2000 bestaat zo populair. In de voorganger Top 100 Aller Tijden stond het ook altijd wel in de top 20 en meestal top 10, maar in de jaren '90 zelden in de top 5. Waarom het nu ineens zó populair is geworden (en niet Stairway to Heaven, November Rain of One) dat het de grootste uitdager van BohRap is weet ik eigenlijk ook niet.
Sorry Herman, destijds stemde ik nog niet, nu wel. Ik stem er altijd op omdat Eagles een grote invloed op mijn muzieksmaak heeft gehad. Ik vind Last Resort een mooier nummer, maar ik stem óók op HC omdat ik hoop dat ze op 1 komen. Ik denk echter dat dat de komende jaren kansloos is. Maar blijf het geweldig vinden dat een countryband zo hoog eindigt. Ik denk echter dat Piano Man mijn Eagles wel eens voorbij zou kunnen gaan. Ook een geweldig nummer, zat met dochter zoon en oma niet van voor naar achter, maar wel van links naar rechts te gaan op de bank. Heerlijk toch? Alleen dat soort dingen maakt het al leuk.

Overigens zal dat voor meer gelden: op HC stemmen, zodat ze boven Queen komen, en vice versa.

Hendrik68
chevy93 schreef:
. Hoewel het wel apart is dat ik eigenlijk nooit iemand hoor over The Editors, The Arctic Monkeys of The Simple Minds.
Speelde Matt Johnson dan in The of in The The?........

chevy93 schreef:
Overigens zal dat voor meer gelden: op HC stemmen, zodat ze boven Queen komen, en vice versa.

Jup, de bekende tweestrijd die de afgelopen jaren zo dominant is dat er waarschijnlijk niet snel een andere nummer in de buurt gaat komen van plek 2.

Gretz schreef:
(quote)

Jup, de bekende tweestrijd die de afgelopen jaren zo dominant is dat er waarschijnlijk niet snel een andere nummer in de buurt gaat komen van plek 2.
Jawel, volgend jaar The National. Je stuurde zelf al een screenshot van Wikipedia

Nee maar het is natuurlijk wel een beetje een self-fullfilling prophecy, ik denk dat er veel mensen zijn die op BohRap stemmen boven een ander Queen-nummer dat ze eigenlijk mooier vinden, omdat ze liever Queen op 1 hebben dan Eagles (en vice versa). Hoewel Queen het überhaupt heel erg goed doet (zeker in vergelijking met hier, waar Queen toch een margebandje is in vergelijking met The Beatles, The Rolling Stones en ook een Led Zeppelin).

chevy93 schreef:
Hoewel het wel apart is dat ik eigenlijk nooit iemand hoor over The Editors, The Arctic Monkeys of The Simple Minds.
Omdat die mensen dat soort "frustraties" niet ergens op een forum gooien

Maar ik sta aan jouw kant, kan daar zelf ook niet zo goed tegen. Maar weet me dan wel te beheersen om dat niet "in de groep te gooien".

Het is ook "maar" een spelletjestopic op een muzieksite. Laat gaan joh.

Dit jaar Kayleigh van Marillion op 1.
Alleen maar om die documentaire terug te zien.
Afgelopen jaar niet op dat nummer gestemd, maar ga ik dit jaar zeker doen.

Dit jaar, neem ik aan?

Oh ja, natuurlijk

Poeha schreef:
(quote)
Omdat die mensen dat soort "frustraties" niet ergens op een forum gooien
Ik bedoel dat ik die 'fout' nooit ergens tegenkom.

vigil schreef:
Vond je Ronald de Boer niet sprankelend dan, Hoe hij vertelde over wat muziek met hem deed enzo...

Alsof Queen een duwtje nodig heeft

Hendrik68 schreef:
(quote)
Sorry Herman, destijds stemde ik nog niet, nu wel. Ik stem er altijd op omdat Eagles een grote invloed op mijn muzieksmaak heeft gehad. Ik vind Last Resort een mooier nummer, maar ik stem óók op HC omdat ik hoop dat ze op 1 komen. Ik denk echter dat dat de komende jaren kansloos is. Maar blijf het geweldig vinden dat een countryband zo hoog eindigt. Ik denk echter dat Piano Man mijn Eagles wel eens voorbij zou kunnen gaan. Ook een geweldig nummer, zat met dochter zoon en oma niet van voor naar achter, maar wel van links naar rechts te gaan op de bank. Heerlijk toch? Alleen dat soort dingen maakt het al leuk.

Mijn favoriete Eagles nummer is Take it to the Limit. Geweldig gezongen door Randy Meisner, waar ik een zwak voor heb vanwege zijn Poco achtergrond. Wat Poco betreft, dat Rose of Cimarron er niet in staat verbaast me lichtelijk. Dat is echt zijn typische top 2000 song.

deric raven schreef:
Dit jaar Kayleigh van Marillion op 1.
Alleen maar om die documentaire terug te zien.
Afgelopen jaar niet op dat nummer gestemd, maar ga ik dit jaar zeker doen.

Heb inmiddels ook de laatste aflevering gezien. Mooie docu inderdaad, leuke man ook die Fish. Je gaat toch net iets anders naar zo'n nummer luisteren, ook al heb ik Kayleigh al zeker ik 20 jaar niet gehoord.

Op de gitaarsolo na kwam hij wel volledig voorbij gister

Onweerwolf
chevy93 schreef:

Zelfde geldt voor Pixies...

En Fuck Buttons, etc.

Mensen die dat weten hebben voor mij dan weer geen kaas gegeten van muziek omdat:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.