Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
7
geplaatst: 15 december 2020, 12:28 uur
aerobag schreef:
Ja over de culturele impact van dat nummer gaan we het natuurlijk jaren later nog over hebben.
Kleinkind: 'opa, speel eens wat muziek van vroeger, uit jouw tijd'
Ik: pakt WAP uit de kast
(quote)
Ja over de culturele impact van dat nummer gaan we het natuurlijk jaren later nog over hebben.
Kleinkind: 'opa, speel eens wat muziek van vroeger, uit jouw tijd'
Ik: pakt WAP uit de kast
Over 40 jaar nog muziek uit een kast pakken, ja dat klinkt als iets wat een opa zou doen inderdaad.
0
Zack
geplaatst: 15 december 2020, 12:40 uur
Gretz : er zijn nu eenmaal minder vrouwen die in die muziek zitten dan mannen dus logisch. Als je dat er dan door wil drukken gaat het dus niet meer om de muziek. Als het echt goed is , komt de artiest wel bovendrijven. Kate Bush is niet zo groot geworden omdat ze vrouw is , maar door haar optelsom van kwaliteiten en dat in de late jaren 70 en 80.
Over de lijst : het wordt steeds meer een populariteit lijst dan kwaliteitslijst , ook door de sociale media en lobby activiteiten. Een kwalijke zaak. Danny Vera is door enorme fanclub actie en gedram van Rob Stemders op 1 gekomen ......dat dus.
Over de lijst : het wordt steeds meer een populariteit lijst dan kwaliteitslijst , ook door de sociale media en lobby activiteiten. Een kwalijke zaak. Danny Vera is door enorme fanclub actie en gedram van Rob Stemders op 1 gekomen ......dat dus.
2
geplaatst: 15 december 2020, 12:43 uur
ArthurDZ schreef:
Over 40 jaar nog muziek uit een kast pakken, ja dat klinkt als iets wat een opa zou doen inderdaad.
(quote)
Je hebt gelijk, ik bedoel natuurlijk, ik zet de ingebouwde chip in mijn hersenen op standje wap(pie)
1
geplaatst: 15 december 2020, 12:54 uur
Waarom mensen als Cardi B zo geprezen worden is mij een raadsel. Zelden zo'n afstotende artiest gezien. Regelrechte trash, die in het verleden mannen drogeerde om ze geld afhandig te maken. Zo'n nummer als WAP is alleen maar een hit, omdat massa's mensen denken 'oh, wat zegt die voor iets stouts'. Meer dan shock value heeft het niet om het lijf. Pitchfork heeft dat beetje geloofwaardigheid dat ze nog over hadden, volledig te grabbel gegooid. En kom alsjeblieft niet aanzetten met culturele relevantie, want feminisme. Vind ik een belediging voor de feministen die er echt toe doen.
1
geplaatst: 15 december 2020, 13:13 uur
Mausie schreef:
Waarom mensen als Cardi B zo geprezen worden is mij een raadsel. Zelden zo'n afstotende artiest gezien. Regelrechte trash, die in het verleden mannen drogeerde om ze geld afhandig te maken. Zo'n nummer als WAP is alleen maar een hit, omdat massa's mensen denken 'oh, wat zegt die voor iets stouts'. Meer dan shock value heeft het niet om het lijf. Pitchfork heeft dat beetje geloofwaardigheid dat ze nog over hadden, volledig te grabbel gegooid. En kom alsjeblieft niet aanzetten met culturele relevantie, want feminisme. Vind ik een belediging voor de feministen die er echt toe doen.
Vind je dat nou echt? Mannelijke rappers rappen al meer dan 25 jaar over seks en wat ze wel niet allemaal met vrouwen doen én willen doen. Nu draait een vrouw het script één keertje om en gelijk is het enkel shock value. Waarom zouden alleen mannen kunnen reppen over wat ze fijn vinden qua seks? Daarnaast zijn we allemaal volwassen en leven we in 2020. Struikelen we dan nog steeds over 'vieze woordjes'? Ik hoor humor in de track. Een tongue-in-cheek track, met een strakke beat, goed gekozen sample en een Megan die heerlijk ligt over de track. Daarnaast zit de track gewoon onwijs slim in elkaar.
Die reacties op die track af en toe... alsof Cardi en Megan van plan waren een nieuwe symfonie van Mozart af te leveren. Soms lever je een track met een knipoog af, waar mensen het over kunnen hebben, waar mensen op kunnen losgaan in de clubs zonder erbij te hoeven nadenken.
0
geplaatst: 15 december 2020, 13:29 uur
catdog schreef:
Vind je dat nou echt? Mannelijke rappers rappen al meer dan 25 jaar over seks en wat ze wel niet allemaal met vrouwen doen én willen doen. Nu draait een vrouw het script één keertje om en gelijk is het enkel shock value. Waarom zouden alleen mannen kunnen reppen over wat ze fijn vinden qua seks? Daarnaast zijn we allemaal volwassen en leven we in 2020. Struikelen we dan nog steeds over 'vieze woordjes'? Ik hoor humor in de track, een tongue-in-cheek track, met een strakke beat, goed gekozen sample en een Megan die heerlijk ligt over de track. Daarnaast zit de track gewoon onwijs slim in elkaar.
(quote)
Vind je dat nou echt? Mannelijke rappers rappen al meer dan 25 jaar over seks en wat ze wel niet allemaal met vrouwen doen én willen doen. Nu draait een vrouw het script één keertje om en gelijk is het enkel shock value. Waarom zouden alleen mannen kunnen reppen over wat ze fijn vinden qua seks? Daarnaast zijn we allemaal volwassen en leven we in 2020. Struikelen we dan nog steeds over 'vieze woordjes'? Ik hoor humor in de track, een tongue-in-cheek track, met een strakke beat, goed gekozen sample en een Megan die heerlijk ligt over de track. Daarnaast zit de track gewoon onwijs slim in elkaar.
Wat je zegt over mannelijke rappers klopt zeker en ik claim niet dat die alleen maar goede hiphop hebben gemaakt. Ik bedoelde dan ook niet dat vrouwen daar niet over mogen rappen. Ik heb dus ook geen probleem met de tekst an sich. Alleen vind ik het nummer verder superslecht (zo'n beetje alle hiphop die ik dit jaar heb gehoord heeft een betere productie of lekkerdere flow, vind het echt simpel en goedkoop klinken) en dan kom ik tot de conclusie dat het scoort door de tekst (waar iedereen het ook over heeft). Dus ja, dan zie ik het als shock value. Niet dat het mij choqueert, maar de massa.
2
geplaatst: 15 december 2020, 13:42 uur
Mausie schreef:
Wat je zegt over mannelijke rappers klopt zeker en ik claim niet dat die alleen maar goede hiphop hebben gemaakt. Ik bedoelde dan ook niet dat vrouwen daar niet over mogen rappen. Ik heb dus ook geen probleem met de tekst an sich. Alleen vind ik het nummer verder superslecht (zo'n beetje alle hiphop die ik dit jaar heb gehoord heeft een betere productie of lekkerdere flow, vind het echt simpel en goedkoop klinken) en dan kom ik tot de conclusie dat het scoort door de tekst (waar iedereen het ook over heeft). Dus ja, dan zie ik het als shock value.
Ik ben zelf persoonlijk niet zo van teksten, maar als het nergens naar klinkt kan ik mij alleen nog op de tekst focussen. Dat de humor niet bij mij landt is niet zo gek, heb in interviews geen zinnig woord uit haar horen komen.
(quote)
Wat je zegt over mannelijke rappers klopt zeker en ik claim niet dat die alleen maar goede hiphop hebben gemaakt. Ik bedoelde dan ook niet dat vrouwen daar niet over mogen rappen. Ik heb dus ook geen probleem met de tekst an sich. Alleen vind ik het nummer verder superslecht (zo'n beetje alle hiphop die ik dit jaar heb gehoord heeft een betere productie of lekkerdere flow, vind het echt simpel en goedkoop klinken) en dan kom ik tot de conclusie dat het scoort door de tekst (waar iedereen het ook over heeft). Dus ja, dan zie ik het als shock value.
Ik ben zelf persoonlijk niet zo van teksten, maar als het nergens naar klinkt kan ik mij alleen nog op de tekst focussen. Dat de humor niet bij mij landt is niet zo gek, heb in interviews geen zinnig woord uit haar horen komen.
Ik denk dat in dit geval de productie bewust 'simpel' gehouden is om de focus op de tekst te houden. In het geval van 'WAP' denk ik niet dat ze een beat hadden waar ze een tekst op schreven, maar dat het precies andersom ging. De productie is in het geval van 'WAP' dus enkel maar bijzaak op de tongue-in-cheek tekst van het nummer. Het is dan ook logisch dat het nummer scoort voornamelijk om de tekst, dat is ook de intentie van het nummer. Eigenlijk is de productie net zo tongue-in-cheek als het nummer met de 'whores in this house' op loop.
Je moet maar net meegaan in wat Megan en Cardi met deze track willen doen. Cardi komt op mij ook niet over als iemand die maar al te graag die nieuwe sensatie in Hip-Hop wilt zijn als dat ze is geworden. Het is gewoon een heel simpel meisje, die van ver gekomen is, die het leuk vind om te rappen over de nonsens en gein van het leven. Ik denk ook helemaal niet dat ze een hele grote artistieke visie heeft maar simpelweg lol wilt maken met haar muziek. Kijk maar eens naar haar speeches bij Awards shows. Ze is bijna één wandelende meme, en daar is ze bewust van. Je moet ook niets meer van haar verwachten en je kan meegaan in die 'act' of niet. Ik ben er dol op. Als ik wat meer artistieks wil weet ik die artiesten ook heus wel te vinden. En als ik zin heb in wat plezierigs zet ik Cardi op. En in dat opzicht is Cardi één van de beteren en 'WAP' ook één van de betere tracks van het jaar. Mocht het kwartje daarin niet vallen dan klinkt 'WAP' natuurlijk onwijs banaal en kinderlijk en is het onmogelijk te bevatten hoe dit zo goed kan scoren.
1
geplaatst: 15 december 2020, 13:49 uur
catdog schreef:
Ik denk dat in dit geval de productie bewust 'simpel' gehouden is om de focus op de tekst te houden. In het geval van 'WAP' denk ik niet dat ze een beat hadden waar ze een tekst op schreven, maar dat het precies andersom ging. De productie is in het geval van 'WAP' dus enkel maar bijzaak op de tongue-in-cheek tekst van het nummer. Het is dan ook logisch dat het nummer scoort voornamelijk om de tekst, dat is ook de intentie van het nummer.
Ik denk dat in dit geval de productie bewust 'simpel' gehouden is om de focus op de tekst te houden. In het geval van 'WAP' denk ik niet dat ze een beat hadden waar ze een tekst op schreven, maar dat het precies andersom ging. De productie is in het geval van 'WAP' dus enkel maar bijzaak op de tongue-in-cheek tekst van het nummer. Het is dan ook logisch dat het nummer scoort voornamelijk om de tekst, dat is ook de intentie van het nummer.
Dat ben ik met je eens. Dan verschillen we dus alleen van mening over de inhoud, niet mijn humor.
catdog schreef:
Je moet maar net meegaan in wat Megan en Cardi met deze track willen doen. Cardi komt op mij ook niet over als iemand die maar al te graag die nieuwe sensatie in Hip-Hop wilt zijn als dat ze is geworden. Het is gewoon een heel simpel meisje, die van ver gekomen is, die het leuk vind om te rappen over de nonsens en gein van het leven. Ik denk ook helemaal niet dat ze een hele grote artistieke visie heeft maar simpelweg lol wilt maken met haar muziek. Kijk maar eens naar haar speeches bij Awards shows. Ze is bijna één wandelende meme, en daar is ze bewust van. Je moet ook niets meer van haar verwachten en je kan meegaan in die 'act' of niet. Ik ben er dol op. Als ik wat meer artistieks wil weet ik die artiesten ook heus wel te vinden. En als ik zin heb in wat plezierigs zet ik Cardi op. En in dat opzicht is Cardi één van de beteren en 'WAP' ook één van de betere tracks van het jaar. Mocht het kwartje daarin niet vallen dan klinkt 'WAP' natuurlijk onwijs banaal en kinderlijk en is het onmogelijk te bevatten hoe dit zo goed kan scoren.
Een bijzondere artistieke visie zal ze idd niet hebben, dat is geen probleem. Niet elke artiest hoeft idd een nieuwe Mozart symfonie te schrijven, en dat zou ik ook niet willen (het is niet alsof ik naar alleen maar complexe muziek luister). Maar waar jij haar voorkomen juist kan waarderen, roept het bij mij irritatie op. Dan is het lastig om mee te gaan in het nummer, daar heb je gelijk in.
1
geplaatst: 15 december 2020, 14:30 uur
Mausie schreef:
Nee, gewoon abnormaal lekker nummer. Die beat is té catchy, toch?
edit: wat kathond allemaal zegt dus. nagels op koppen slaat die man.
2
geplaatst: 15 december 2020, 14:41 uur
Ik sluit mij bij Mausie aan, echt een van de vreselijkste nummers die ik gehoord heb dit jaar. Ben toch geen geen niet zo'n hip-hop fan en dan vind ik Cardi B nog ook eens een vreselijk mens maar ieder zijn ding 

0
geplaatst: 17 december 2020, 12:19 uur
Vandaag wordt de gehele top 2000 bekend! Maar heeft iemand enig idee hoe laat dat gaat zijn?
8
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2020, 12:23 uur
Joren999 schreef:
Vandaag wordt de gehele top 2000 bekend! Maar heeft iemand enig idee hoe laat dat gaat zijn?
Ik neem aan dat El Ninjo alle noteringen via PM aan Grafmat doorgeeft en dat hij ze dan voorleest op de radio? Toch??
0
geplaatst: 17 december 2020, 13:14 uur
Joren999 schreef:
Net werd verteld; tussen 16.00 en 18.00 uurVandaag wordt de gehele top 2000 bekend! Maar heeft iemand enig idee hoe laat dat gaat zijn?
0
geplaatst: 17 december 2020, 17:22 uur
Is het trouwens zo dat je een nummer uit 2020 alleen als vrije keus kon doen?
0
geplaatst: 17 december 2020, 17:25 uur
Dirruk schreef:
Ja, dat klopt.
0
geplaatst: 17 december 2020, 17:41 uur
Veel toffe nummers gezakt ten opzichte van mindere nummers die zijn gestegen helaas...
3
geplaatst: 17 december 2020, 17:44 uur
Dim schreef:
Lange Frans de snelste zakker. Haha.
Hoe snel ging die dan?Lange Frans de snelste zakker. Haha.
laxus11 schreef:
Ben toch geen geen niet zo'n hip-hop fan
Als ik het allemaal op me in laat werken, haal ik er uit dat je geen hip-hop fan bent? Ben toch geen geen niet zo'n hip-hop fan

3
geplaatst: 17 december 2020, 17:45 uur
Gretz schreef:
Voor mij geen twijfel of de lijst van nu beter is dan die van 21 jaar geleden. Ik vind de 1999-editie veel te stoffig en het aantal grote hiaten ligt extreem hoog. Was toen misschien een beetje representatief voor wat Radio 2 draaide en wat de core luisteraars leuk vonden, maar de lijst zoals hij nu is is veel representatiever voor heel Nederland.
Voor mij geen twijfel of de lijst van nu beter is dan die van 21 jaar geleden. Ik vind de 1999-editie veel te stoffig en het aantal grote hiaten ligt extreem hoog. Was toen misschien een beetje representatief voor wat Radio 2 draaide en wat de core luisteraars leuk vonden, maar de lijst zoals hij nu is is veel representatiever voor heel Nederland.
Na de bekendmaking vandaag denk ik (nog meer): doe mij maar een stoffige lijst.
1
geplaatst: 17 december 2020, 17:46 uur
Die heb ik net eens voor het eerst beluisterd, wat een vreselijk nummer zeg. De top 100 wordt er niet beter op met dit soort draken. Al is dat al jaren mijn minst favoriete deel van de lijst.
0
geplaatst: 17 december 2020, 17:50 uur
Dim schreef:
En zijn andere notering (met lauwe the) is helemaal verdwenen
4
geplaatst: 17 december 2020, 18:07 uur
Common People trouwens op z'n hoogste positie ooit: op 1431.
0
geplaatst: 17 december 2020, 18:18 uur
De hoogste stijger is volgens mij Kensington - Uncharted. Dit nummer stijgt met 1635 plekken naar 87.
0
geplaatst: 17 december 2020, 18:34 uur
Marco heeft afgedaan als ideale schoonzoon, zou dat vanaf nu Stef Bos zijn?
De drie nummers die van hem in de lijst staan stijgen bij elkaar opgeteld 1100 plaatsen en dan te bedenken dat Papa natuurlijk niet al te veel plekjes meer kan stijgen. Tel daarbij ook nog het door hem geschreven Door de Wind er bij en je hebt een goede uitslag in huize Bos
De drie nummers die van hem in de lijst staan stijgen bij elkaar opgeteld 1100 plaatsen en dan te bedenken dat Papa natuurlijk niet al te veel plekjes meer kan stijgen. Tel daarbij ook nog het door hem geschreven Door de Wind er bij en je hebt een goede uitslag in huize Bos
1
geplaatst: 17 december 2020, 18:38 uur
Dancemuziek doet het dit jaar slecht. Ik denk dat mensen er niet zo voor in de stemming zijn. 

1
geplaatst: 17 december 2020, 18:41 uur
De prachtig mooie Top 2000 docu over Kayleigh van afgelopen jaar heeft ook een klein effect. Kayleigh stijgt 39 plekken naar 189 en Lavender 153 plekjes naar 823
Fish solo dan? Die stijgt ook, 39 plekjes naar 851.
Volgende week bij Top 2000 Untold Stories de mini-docu over Gentlemans Excuse Me
Volgende week bij Top 2000 Untold Stories de mini-docu over Gentlemans Excuse Me
0
geplaatst: 17 december 2020, 18:46 uur
vigil schreef:
De prachtig mooie Top 2000 docu over Kayleigh van afgelopen jaar heeft ook een klein effect. Kayleigh stijgt 39 plekken naar 189 en Lavender 153plekjes naar 823
Zou dat nou echt door zo'n mini-docu komen? Kayleigh stond vorig jaar lager dan ooit, dus op zich ook niet zo vreemd dat 'ie nu weer wat zou stijgen.De prachtig mooie Top 2000 docu over Kayleigh van afgelopen jaar heeft ook een klein effect. Kayleigh stijgt 39 plekken naar 189 en Lavender 153plekjes naar 823
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.