MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Rob de Nijs doet ook erg goede zaken in de lijst. Alle nummers stijgen flink en ook Zondag is terug te vinden in de lijst.

Dit

Porcupine Head schreef:
De hoogste stijger is volgens mij Kensington - Uncharted. Dit nummer stijgt met 1635 plekken naar 87.

En dit

Porcupine Head schreef:
Door De Wind op 29.......

Zijn toch wel flinke smetten te noemen die tegenover de binnenkomst van Exit Music en King Kunta staan.. Maar ik heb het idee dat de vaderlandse muziek dit jaar sowieso flink aan populariteit/aandacht heeft gewonnen, mogelijk doordat onze (belevings)wereld dit jaar kleiner was?

Slaat ook nergens op dat die top 2000 bij jullie al op voorhand bekend gemaakt wordt, weg verrassingseffect

vielip schreef:
Veel toffe nummers gezakt ten opzichte van mindere nummers die zijn gestegen helaas...

Wat jij zegt
Als ik er snel doorheen loop,dan stijgen de 2 of 3 jaars vliegen nogal,terwijl de klassiekers langzaam wegzakken om tenslotte te verdwijnen
Tjaa veel inzenders zijn daar verheugd over
Het stoffige ouwe spul kan beter verdwjnen
Nou gefeliciteerd ,de lijst word elk jaar steeds beter

chevy93 schreef:
(quote)
Zou dat nou echt door zo'n mini-docu komen? Kayleigh stond vorig jaar lager dan ooit, dus op zich ook niet zo vreemd dat 'ie nu weer wat zou stijgen.

Zal wel meevallen idd. Als die bv in november uitgezonden zou zijn is t anders. Maar er was vorig jaar behoorlijk wat positieve aandacht dus misschien dat t toch iets doet. Kayleigh was waarschijnlijk ook wel wat gezakt vorig jaar omdat Lavender ook in de stemlijst kwam en uiteindelijk redelijk hoog binnen kwam. Goed te zien dat ze nu beide omhoog gaan.

Als nu iedereen een hier een Top 30 zou maken met hun mooiste nummers uit de uiteindelijke Top 2000, dan ben ik benieuwd welke dan het hoogste genoteerd staat.

tnf
Een linkje naar de pdf (of het plaat'je' hierboven) had ook volstaan.

https://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2020.pdf

Onweerwolf
tnf schreef:
Een linkje naar de pdf (of het plaat'je' hierboven) had ook volstaan.

https://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2020.pdf

Die bevat geen oude noteringen, jaartallen, landen van herkomst en andere gegevens.

deric raven schreef:
Als nu iedereen een hier een Top 30 zou maken met hun mooiste nummers uit de uiteindelijke Top 2000, dan ben ik benieuwd welke dan het hoogste genoteerd staat.

Een leuk idee lijkt een beetje op wat Marcel heeft gedaan.

titan (crew)
De fanclubs van Simon & Garfunkel en Stef Bos zijn actief geweest dit jaar.

tnf
titan schreef:

Wat betreft Miss Montreal's cover iets té actief.

Ha, Opus is opnieuw binnen gekomen. Het Maradona-effect?

cosmic kid (moderator)
AstroStart schreef:
(quote)

Een leuk idee lijkt een beetje op wat Marcel heeft gedaan.

Ik denk vooral op wat herman gedaan heeft. .

En iets zegt me dat die top 10 er dan zo uitziet:

10.Depeche Mode - Enjoy The Silence
9.Kate Bush - Wuthering Heights
8.The Beatles - A Day In The Life
7.Talk Talk - Living In Another World
6. The Smiths - How Soon Is Now?
5. Radiohead - Paranoid Android
4. New Order - Blue Monday
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
1.The Cure - A Forest

Onweerwolf schreef:
(quote)

Die bevat geen oude noteringen, jaartallen, landen van herkomst en andere gegevens.

Ik mis wel info over wie de nummers genomineerd heeft

cosmic kid schreef:
(quote)

Ik denk vooral op wat herman gedaan heeft. .

En iets zegt me dat die top 10 er dan zo uitziet:

10.Depeche Mode - Enjoy The Silence
9.Kate Bush - Wuthering Heights
8.The Beatles - A Day In The Life
7.Talk Talk - Living In Another World
6. The Smiths - How Soon Is Now?
5. Radiohead - Paranoid Android
4. New Order - Blue Monday
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
1.The Cure - A Forest

Waarschijnlijk wel, maar het is dan zonder eigen inbreng, dus misschien wel wat verschuivingen.

titan schreef:

Nou ja Disturbed staat nog steeds boven het origineel
De politie moest er eigg naar kijken
Slechte zaak

Onweerwolf
teus schreef:
(quote)

Nou ja Disturbed staat nog steeds boven het origineel
De politie moest er eigg naar kijken
Slechte zaak

Prachtige cover juist. Disturbed maakt verder verschrikkelijke muziek en 99,99% van de covers van klassiekers zijn echt waardeloos maar dit is een grote uitzondering op enerzijds het oeuvre van Disturbed en anderzijds de covers zijn kut regel.

De voorlaatste dag gezellig na het eten een liedje over Mengele.

30 december 19.00-20.00 uur [....] 298 Angel Of DeathSlayer

titan schreef:

Stef Bos zat in de beste zangers en Nick en Simon maakten een hele tv serie over Simon & Garfunkel. Da's beide heel goed te verklaren.

Onweerwolf schreef:
Disturbed maakt verder verschrikkelijke muziek

OEH WA AH AH AH!

Poek schreef:
De voorlaatste dag gezellig na het eten een liedje over Mengele.

30 december 19.00-20.00 uur [....] 298 Angel Of DeathSlayer

Ideaal nummer om de maaltijd te verteren .

King Kunta is wel in de nacht beland, tussen 3 en 4 (nacht van 25 op 26 december).

Overigens het uur tussen 17:00 en 18:00 op 30 december is het uur met de minste tracks, in totaal 5..

30 december 17.00-18.00 uur
324 Echoes Pink Floyd
323 Laat Me/Vivre Alderliefste & R. Shaffy & L. List
322 Back In Black AC/DC
321 More Than A Feeling Boston
320 Kashmir Led Zeppelin

Porcupine Head schreef:
De hoogste stijger is volgens mij Kensington - Uncharted. Dit nummer stijgt met 1635 plekken naar 87.
Volledig terecht. Sowieso omwille van de band, maar zeker ook omdat het een prachtnummer is. Shoot me

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik neem aan dat El Ninjo alle noteringen via PM aan Grafmat doorgeeft en dat hij ze dan voorleest op de radio? Toch??

Chipzzzz, helemaal gemist. Ik was veel te druk aan het werk..

Snelste zakker is volgens mij ook Kensington (of in ieder geval een van de). 675 plekken omlaag met Home Again.

Marco Borsato is de grootste verliezer. Hij heeft dan wel een nieuwe, maar de rest gaat met honderden plekken tegelijk omlaag. Er zijn er ook twee uit.

Ook Queen valt op. Het effect van de film is weg en het meeste zakt flink.

De lijst even doorgescand, paar observaties:
- Over het algemeen is het geen verkeerde lijst. Tuurlijk is het een heel erg mainstream-lijst, met zodoende wat omissies voor ons als indiesnobs, maar het overgrote van de lijst kan ik volgen. Enkel bij de recente, en dan met name de Nederlandse, muziek lijkt het gat tussen wat populair is en wat ik luister lichtjaren groot.
- Kan iemand mij uitleggen waarom Sound of Silence van Disturbed al jaren zo hoog staat? Is geen hit geweest en volgens mij toch ook niet zo'n bijzonder populaire band?
- Nog zo'n verbaas-momentje: zit ik nou zo erg in mijn - door Corona geïnduceerde - bubbel en is de Beste Zangers nou zo ontiegelijk populair, of stemmen alle kijkers van dat programma ook top 2000? Veel hoge binnenkomers en grote stijgers zijn gelieerd aan dat programma...
- Qua hiphop en dance lijkt er een beetje willekeur in te zitten welke nummers wel en welke niet in de lijst staan. Zal te maken hebben met de keuzelijst, zie ook bv de binnenkomst van King Kunta.
- Tot slot, grootste daler (volgens mij): Het Land Van. Weet niet wat ik bizarder vind; dat er vorig jaar nog genoeg mensen op stemden om het op nummer 627 te laten komen, of dat een groot deel van die stemmers is afgehaakt door de waanbeelden van Lange Fransie

De Disturbed-versie van The Sound Of Silence is hier inderdaad geen hit geworden omdat de radio het niet aandurfde, maar heeft onder de radar toch aardig wat populariteit opgebouwd. En bij onze oosterburen was het in 2016 juist een van de grootste hits van het jaar, misschien dat het ook door mensen van vakantie is meegenomen.

Titmeister schreef:

- Nog zo'n verbaas-momentje: zit ik nou zo erg in mijn - door Corona geïnduceerde - bubbel en is de Beste Zangers nou zo ontiegelijk populair, of stemmen alle kijkers van dat programma ook top 2000? Veel hoge binnenkomers en grote stijgers zijn gelieerd aan dat programma...

Beste zangers draait al jaren en jaren en daardoor gaat dat programma een stuk langer mee dan Corona

Maar goed elke week anderhalf miljoen (of meer) kijkers. Ik heb even op youtube gekeken en ik zie dat bv Sterren Tellen door Stef Bos uitgevoerd bijna 1,6 miljoen keer is aangeklikt, net zoals Laat me door Stef en Sanne Hans. Door de Wind door Sanne Hans, komt tie, 5,4 miljoen keer bekeken en dan zie ik er nog wel een paar andere uploads staan van het zelfde nummer van een paar honderduizend views per filmpje. Dus aan de 6 miljoen komt die al snel

Titmeister schreef:

Allebei. De kijkcijfers zijn enorm en het publiek overlapt nogal flink met Radio 2. Het is niet alleen het populairste muziekprogramma op TV, maar sowieso een van de populairste programma's.

vigil schreef:
(quote)

Beste zangers draait al jaren en jaren en daardoor gaat dat programma een stuk langer mee dan Corona

Maar goed elke week anderhalf miljoen (of meer) kijkers. Ik heb even op youtube gekeken en ik zie dat bv Sterren Tellen door Stef Bos uitgevoerd bijna 1,6 miljoen keer is aangeklikt, net zoals Laat me door Stef en Sanne Hans. Door de Wind door Sanne Hans, komt tie, 5,4 miljoen keer bekeken en dan zie ik er nog wel een paar andere uploads staan van het zelfde nummer van een paar honderduizend views per filmpje. Dus aan de 6 miljoen komt die al snel

Dat eerste wist ik; dat tweede is wel opvallend veel idd, dus zou het eea kunnen verklaren. Misschien moet ik het programma eens kijken, dan kan ik er een mening over hebben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:55 uur

geplaatst: vandaag om 09:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.