MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Zeer, echt een geweldig nummer is dat, maar ik houd sowieso wel van die Phil Spector-producties.

Wat OK Computer betreft: nu heeft dat niet meer zoveel met alternatief te maken, maar in de jaren '90 was ik in mijn klas de enige die van dat soort albums hield... toen was je daar best een alto mee.

Zorin
Dat geloof ik graag; na eerst wat oppervakkige beluisteringen moest ik wel even slikken, maar een paar jaar later weer eens opgepikt en na diverse beluisteringen is het een zeer gewaardeerd album voor mij geworden en niet alleen ik gezien de Toplijst hier en andere lijsten. Het zit beslist inmiddels in mijn top10 albums van de 90's.

chevy93 schreef:
Net zo saai als OK Computer op 1 in je top 10 hebben.

Het is maar wat je saai noemt.

Jouw plaatje is veel saaier
Maarja, we dwalen af.

Lukas schreef:
Radio 2 heeft het slim gespeeld: persoonlijke lijstjes waren al offline voordat andere media erop in konden spelen. Ze zeggen overigens zelf dat ze dit deden omdat andere mensen ook verkeerde informatie zien door de 'bug', en dat willen ze niet...

Daarmee valt ons verhaal natuurlijk niet meer te checken en gaat het balletje verder niet rollen. Goed risicomanagement en het neemt mij de wapens uit handen om er - althans in een nieuwsartikel - meer over te schrijven. Toch geloof ik er geen snars van dat Highway to Hell of Hallelujah daadwerkelijk minder stemmen hebben gekregen dan nummers uit de onderste regionen, maar dat hoef ik hier niet uit te leggen lijkt me. Het zijn toevallig wel allemaal bekende tot zeer bekende nummers die lager (lijken te) staan dan waar ze zouden horen.

Er is toch nog een stok(je) om mee te slaan, al vergt dat nogal wat uitzoekwerk zo tijdens de kerstdagen. Hulp daarbij is welkom, graag reacties per pm.

Misterfool schreef:
Ligt het nou trouwens aan mij of speelt orbit nog steeds de rol van de teleurgestelde punker. Teleurgesteld omdat ondanks die goede oude punkrevolutie oude hardrockbands nog steeds, ook door jongeren, graag beluisterd worden. .

de huidige tienter,twintiger of dertiger hoeft niet zo nodig een kant te kiezen, hij haalt muziek uit alle decenia. Volgens mij heeft die zelfde leeftijdcatogorie ook steeds minder de radio nodig. Hij haalt zijn muziek wel van internet.

Waarmee je de huidige corruptie van de dip2000 nog steeds niet hebt ontkracht.. zal best dat ik een ouwe punker ben, maar jouw 1 + 1 = 2 lost hier niets op en slaat ook nergens op.. jouw voorkeur is altijd wel gedekt. Of het nu over ouwe karkasrock van Flet Kreppelin gaat of over wat nieuwere muziek, zolang het maar aanhang heeft vindt jij het wel tof. Misschien moeten juist mensen zoals jij je eens laten horen ipv. tegenstanders zoals ik

Misterfool
De top 2000 heeft de boel behoorlijk geflest en ik heb daar ook over geklaagd in het gastenboek. Wat ik de laatste tijd irritant vind aan de top 2000 is het gebrek aan electronische,hiphop en jazzmuziek. Hoeveel aanhangers een bepaalde artiest heeft intresseert me niet zo veel. Zo ben ik zeker geen liefhebber van john lennon(solo wel te verstaan), terwijl de man wel zeer populair is onder muziekliefhebbers.

Maar al het gedeep en ugly purpled of ge Flet Kreppelined van je smeekt natuurlijk om een tegenreactie. . Zeker aangezien beide bands toch zeker wel bij mijn favorieten reken.

Nog 40 minuten.

Heb een link naar dit topic op mijn Facebook gezet, misschien dat dat nog iets teweeg kan brengen

Thomzic schreef:
Wie is hier Ralph?

Gastenboek Radio 2

Ik . Hoezo?

Trouwens om terug te komen op iemand die zegt dat Thunderstruck in het rijtje 'One' & 'Child In Time' past. No way . Ik persoonlijk vind Thunderstruck denk ik het het irritantste en stomste lied van heel de lijst. Dat mensen het leuk vinden; oke. Maar dat is toch ook gewoon commerciële troep.

orbit schreef:
Waarmee je de huidige corruptie van de dip2000 nog steeds niet hebt ontkracht.. zal best dat ik een ouwe punker ben, maar jouw 1 + 1 = 2 lost hier niets op en slaat ook nergens op.. jouw voorkeur is altijd wel gedekt. Of het nu over ouwe karkasrock van Flet Kreppelin gaat of over wat nieuwere muziek, zolang het maar aanhang heeft vindt jij het wel tof. Misschien moeten juist mensen zoals jij je eens laten horen ipv. tegenstanders zoals ik

Waar maak je je nu eigenlijk precies druk over? Als zoveel mensen jaarlijks willen meewerken om een eindlijst te maken (van 2000 nummers) en er zijn aan het einde van de rit zo'n 10 miljoen luisteraars geweest die (een deel van) de Top 2000 hebben beluisterd, nou en?

Láát ze toch, wat kan het je schelen. En misschien is er met een aantal nummers geknoeid (leuk om inderdaad eens uit te zoeken want ik zou het waarom daar wel eens achter willen horen) maar het moet eerst nog maar eens verder worden onderzocht. En zelfs dan nog, als tegenstander (want niet je smaak) van de lijst moet het je sowieso onverschillig laten.

Misschien moet je je richten op een nieuw te maken lijst, een top 500 van de allerbeste punknummers ooit. Je begint in januari hier een topic en eind december presenteer je het eindresultaat. Ik doe er niet aan mee (geen verzamelaar van punk) maar ik zal de lijst aan het einde van het jaar zeker doornemen, dat vind ik nu weer wel leuk.

Ik zou ook maar eens stoppen rock van wat langer geleden 'karkasrock' te noemen, de oorsprong van de punk, waar je zo'n liefhebber van bent, is inmiddels nagenoeg van dezelfde leeftijd.

De uitzending van de Top 2000 begon zojuist met de aankondiging:

De 2000 beste platen ooit gemaakt.

Moet natuurlijk zijn:

De 2000 meest populaire platen zo'n 4 weken geleden.

'De volgorde is door jullie bepaald'

musician schreef:
(quote)

Waar maak je je nu eigenlijk precies druk over? Als zoveel mensen jaarlijks willen meewerken om een eindlijst te maken (van 2000 nummers) en er zijn aan het einde van de rit zo'n 10 miljoen luisteraars geweest die (een deel van) de Top 2000 hebben beluisterd, nou en?

Láát ze toch, wat kan het je schelen. En misschien is er met een aantal nummers geknoeid (leuk om inderdaad eens uit te zoeken want ik zou het waarom daar wel eens achter willen horen) maar het moet eerst nog maar eens verder worden onderzocht. En zelfs dan nog, als tegenstander (want niet je smaak) van de lijst moet het je sowieso onverschillig laten.

Misschien moet je je richten op een nieuw te maken lijst, een top 500 van de allerbeste punknummers ooit. Je begint in januari hier een topic en eind december presenteer je het eindresultaat. Ik doe er niet aan mee (geen verzamelaar van punk) maar ik zal de lijst aan het einde van het jaar zeker doornemen, dat vind ik nu weer wel leuk.

Ik zou ook maar eens stoppen rock van wat langer geleden 'karkasrock' te noemen, de oorsprong van de punk, waar je zo'n liefhebber van bent, is inmiddels nagenoeg van dezelfde leeftijd.

Ik werd door Misterfool even in de hoek gezet als ouwe punker.. dat ben ik niet, voor alle duidelijkheid Een punk top500 zou mij dus zeker niet boeien.
En wat wordt bewust BUITEN de dip2000 gehouden? Daar heeft die vette rocker die erachter zit al eens gezegd toch? Dingen die buiten de belevingswereld vallen van het AOR publiek wat netjes alle elpees van Abba heeft gerangschikt naast de beegees en sinds 1977 ongeveer gestopt zijn met het luisteren van muziek, omdat het ze toen iets te rauw en scherp werd.. liever vertoeven ze in een droomwereld van elfjes en kabouters.

Running On Empty schreef:
De uitzending van de Top 2000 begon zojuist met de aankondiging:

De 2000 beste platen ooit gemaakt.

Moet natuurlijk zijn:

De 2000 meest populaire platen zo'n 4 weken geleden.

eerder de meest populaire platen zo'n 35 jaar geleden

De titel van dit topic is Radio 2 Top 2000

moet natuurlijk zijn:

Hoe maak ik de smaak van miljoenen mensen belachelijk?

orbit schreef:
eerder nog steeds.

Belachelijk maken? Dat valt toch wel mee?

Zorin
Ook op Mume is de lijst gebaseer op de meest 32 polulaire nummers gemaakt onder degenen die meededen, afgezien van de finale. De weg daarheen deden er bij lange na niet 174 (wel of niet dubbele ) mee gemiddeld. Ik heb eigelijk geen idee, mischien een stuk of 25?

En hij is begonnen, staat beneden al aan (dus hier lekker niet )

Zorin
Ik heb nog eens even naar drie top 10 lijstjes gekeken: die van Veronica (conservatieve lijst), de Radio Top 2000(obj..euh gemiddelde lijst) en onze altern...euh progressieve Top 200 lijst . Alhier mijn oordeel op basis van hoeveel nummers ik direct wel zou willen horen:

Veronica: 4
Radio 2000: ik kan de bovenste 10 niet downloaden ? anybody?
Mume 2000: 5

Voorlopig een lichte voorkeur voor ....de Mume Top 10 (vind ik iets beter). Eindoordeel later vanavond als ik de Radio Top 2000 top 10 van mijn schoonmoeder krijg...

Hoe bedoel je ik kan de bovenste 10 niet downloaden?

orbit schreef:
(quote)

Er is toch 4 weken geleden gestemd dus wat lul je nou dom? Ik begrijp je bedoeling wel maar er zijn ook veel jongeren die van de oudere muziek houden die mee hebben gestemd. Jouw smaak mag afwijken en de mijne ook maar is niet maatgevend voor wat NU de meest POPULAIRE platen zijn.

Zorin
chevy93 schreef:
Hoe bedoel je ik kan de bovenste 10 niet downloaden?

Mijn computer komt niet bij die lijst; ik word tegengewerkt . Ik zal het nu nog eens proberen....(lukt niet #@#!!)

Alstu:

1. The Eagles - Hotel California
2. Queen - Bohamian Rhapsody
3. Boudewijn de Groot - Avond
4. Deep Purple - Child in Time
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
6. Pink Floyd - Wish You Were Here
7. Coldplay - Viva La Vida
8. Coldplay - Clocks
9. Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
10. Alan Parsons Project - Old And Wise

Nr 4-6 zijn nummers die ik zelf op zou kunnen zetten.
Nr 2 ook, maar dan moet ik flink melig zijn, om het keihard mee te zingen

Nummer 9 is een bazen nummer

Misterfool
Ik vind ze eigenlijk alle tien wel prima.: You're avarge popklassiekers, Ze zijn mischien wat kapotgedraaid, maar op zich geen slechte nummers.

Lukas schreef:
Radio 2 heeft het slim gespeeld: persoonlijke lijstjes waren al offline voordat andere media erop in konden spelen. Ze zeggen overigens zelf dat ze dit deden omdat andere mensen ook verkeerde informatie zien door de 'bug', en dat willen ze niet...

Daarmee valt ons verhaal natuurlijk niet meer te checken en gaat het balletje verder niet rollen. Goed risicomanagement en het neemt mij de wapens uit handen om er - althans in een nieuwsartikel - meer over te schrijven. Toch geloof ik er geen snars van dat Highway to Hell of Hallelujah daadwerkelijk minder stemmen hebben gekregen dan nummers uit de onderste regionen, maar dat hoef ik hier niet uit te leggen lijkt me. Het zijn toevallig wel allemaal bekende tot zeer bekende nummers die lager (lijken te) staan dan waar ze zouden horen.

Lukas schreef:
Er is toch nog een stok(je) om mee te slaan, al vergt dat nogal wat uitzoekwerk zo tijdens de kerstdagen. Hulp daarbij is welkom, graag reacties per pm.

Ik wil wel helpen. PM komt eraan.

Hmm, Coldplay? Ok, Clocks is tot daaraantoe, maar Viva la Vida, wat is dat toch voor een uit de hand gelopen hype?

Zorin
@ Niels: bedankt voor de Radio Top 2000 Top 10.

even kijken.....ja Radio top 2000 zouk er zo 6 van draaien; nipt beste lijst dus (qua top 10). Mume had ik 5 meteen, Veronica 4.

Over Viva La Vida: zag ik bij Veronica ook al zo hoog staan, nr. 12 daar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:49 uur

geplaatst: vandaag om 06:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.