Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2010, 16:09 uur
Aantal plays in mijn last.fm:
[MuMeLadder]
01. The Cure - A Forest (2)
02. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (3)
03. David Bowie - Heroes (11)
04. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (10)
05. The Doors - Riders on the Storm (5) -> minste nummer van LA Woman
06. Radiohead - Paranoid Android (6)
07. Lou Reed - Perfect Day (13)
08. David Bowie - Space Oddity (5)
09. Arcade Fire - Rebellion (Lies) (36)
10. The Beach Boys - God Only Knows (9)
[Top 2000]
1. The Eagles - Hotel California (0)
2. Queen - Bohamian Rhapsody (0)
3. Boudewijn de Groot - Avond (0)
4. Deep Purple - Child in Time (0)
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven (0)
6. Pink Floyd - Wish You Were Here (1)
7. Coldplay - Viva La Vida (1)
8. Coldplay - Clocks (1)
9. Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light (0)
10. Alan Parsons Project - Old And Wise (0)
Een beetje vertekend beeld geeft het wel, want nieuwere muziek is oververtegenwoordigd (ik gebruik last.fm vanaf 2004). Van de Top 2000 heb ik die nummers van Deep Purple en Pink Floyd als tiener nog wel redelijk veel gedraaid, maar ik vind er nu niets meer aan. Als 13/14-jarige vond ik Meat Loaf ook nog wel leuk (zelfs de single van Paradise... een keer van de Sint gehad), maar nu echt helemaal niet meer.
Stairway to Heaven vind ik nog wel mooi en Viva la Vida kan er ook nog goed meedoor (maar die hoefde ik nooit te draaien, omdat ie zoveel op de radio kwam). Clocks vind ik dan weer een van de vervelendste nummers van Coldplay. Van de MuMe-ladder heb ik Radiohead in de jaren '90 helemaal grijsgedraaid, nu luister ik die nummers (albums) nog maar een enkele keer.
[MuMeLadder]
01. The Cure - A Forest (2)
02. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (3)
03. David Bowie - Heroes (11)
04. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (10)
05. The Doors - Riders on the Storm (5) -> minste nummer van LA Woman
06. Radiohead - Paranoid Android (6)
07. Lou Reed - Perfect Day (13)
08. David Bowie - Space Oddity (5)
09. Arcade Fire - Rebellion (Lies) (36)
10. The Beach Boys - God Only Knows (9)
[Top 2000]
2. Queen - Bohamian Rhapsody (0)
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven (0)
6. Pink Floyd - Wish You Were Here (1)
7. Coldplay - Viva La Vida (1)
8. Coldplay - Clocks (1)
Een beetje vertekend beeld geeft het wel, want nieuwere muziek is oververtegenwoordigd (ik gebruik last.fm vanaf 2004). Van de Top 2000 heb ik die nummers van Deep Purple en Pink Floyd als tiener nog wel redelijk veel gedraaid, maar ik vind er nu niets meer aan. Als 13/14-jarige vond ik Meat Loaf ook nog wel leuk (zelfs de single van Paradise... een keer van de Sint gehad), maar nu echt helemaal niet meer.
Stairway to Heaven vind ik nog wel mooi en Viva la Vida kan er ook nog goed meedoor (maar die hoefde ik nooit te draaien, omdat ie zoveel op de radio kwam). Clocks vind ik dan weer een van de vervelendste nummers van Coldplay. Van de MuMe-ladder heb ik Radiohead in de jaren '90 helemaal grijsgedraaid, nu luister ik die nummers (albums) nog maar een enkele keer.
0
Zorin
geplaatst: 25 december 2010, 16:20 uur
Meatloaf staat bij de Radio Top 2000 nog terecht in de top 10, bij Veronica zat ie al in de 40 of zo; indd. een typische 80's en 90's zender....(en zo vullen ze delijst ook in
)
)
0
geplaatst: 25 december 2010, 17:03 uur
Alle nummers van de top-10 van zowel de MuMe-ladder als die van de top 2000 vind ik zonder uitzondering prima.
Maar wat ik wil zeggen over de Radio 2 Top 2000 is dat van de jaren '60, '70 en in mindere mate de jaren '80 de meeste van mijn favoriete nummers of bands er wel in vind maar van de jaren '90 en '00 veel minder (waar zijn dEUS, Arcade Fire, Sigur Ros, Absynth Minded ...?).
Maar wat ik wil zeggen over de Radio 2 Top 2000 is dat van de jaren '60, '70 en in mindere mate de jaren '80 de meeste van mijn favoriete nummers of bands er wel in vind maar van de jaren '90 en '00 veel minder (waar zijn dEUS, Arcade Fire, Sigur Ros, Absynth Minded ...?).
0
Zorin
geplaatst: 25 december 2010, 17:19 uur
herman schreef:
Ja, vanaf 2005 draai ik Funeral grijs.
Ja, vanaf 2005 draai ik Funeral grijs.
Dan gaat het straks bij jou net zo als met Radiohead: exit (music for a film)
. Het punt dat LucM aanhaalt betreffende de 90's en 00's nummers komt omdat de laatste 20 jaar gewoon (wat) minder zijn qua classics. Het aanbod is groter dan ooit, maar de parels zijn er minder; verarming. Kwantiteit > kwaliteit.
0
geplaatst: 25 december 2010, 18:52 uur
Tot midden jaren '80 waren de 'betere' bands ook relevant voor de hitparade. De 'betere' bands vandaag kunnen het nog goed doen met albumverkoop, echter scoren ze geen hits meer, dan doel ik op Arcade Fire (hoewel ik zelf niet zo een fan ben), The National, Arctic Monkeys; som ze allemaal maar op; geen enkele hit.
Hitparade wordt reeds jaren gedomineerd door de grootste (imo onterechte) hype uit de popgeschiedenis, the black eyed peas. Nooit begrepen wat daar zo uitzonderlijk geniaal aan is. Voorts tientallen hits voor Rihanna, Lady Gaga en consoorten. Perfecte verklaring voor het punt aangehaald door LucM. Af en toe wel eens een mooie hitsingle, denk maar aan Every Heartbeat van Robyn of Sky & Sand van Paul Kalkbrenner, maar die nummers dreigen in de vergeetput te vallen.
Radio 2 is sowieso overdreven classic Rock gericht, en de voorbije jaren geen Rockhits meer in de hitparade. Ik moet al denken voor een grote Rockhit uit de voorbije 5 jaar, en kom nu niet aanzetten met dat makke Sex On Fire. Muse is misschien wel een leuk bandje maar scoort gewoon geen hits, let's face it.
Hitparade wordt reeds jaren gedomineerd door de grootste (imo onterechte) hype uit de popgeschiedenis, the black eyed peas. Nooit begrepen wat daar zo uitzonderlijk geniaal aan is. Voorts tientallen hits voor Rihanna, Lady Gaga en consoorten. Perfecte verklaring voor het punt aangehaald door LucM. Af en toe wel eens een mooie hitsingle, denk maar aan Every Heartbeat van Robyn of Sky & Sand van Paul Kalkbrenner, maar die nummers dreigen in de vergeetput te vallen.
Radio 2 is sowieso overdreven classic Rock gericht, en de voorbije jaren geen Rockhits meer in de hitparade. Ik moet al denken voor een grote Rockhit uit de voorbije 5 jaar, en kom nu niet aanzetten met dat makke Sex On Fire. Muse is misschien wel een leuk bandje maar scoort gewoon geen hits, let's face it.
0
geplaatst: 25 december 2010, 20:00 uur
Ik heb het wat moeilijk met de definitie 'Rock-hits'. Bands als The Pixies, Alice In Chains en Tool hebben ook nooit in de Top 40 gestaan (die twee weken voor Would? tel ik echt niet mee), maar hebben wel degelijk krakers op hun naam staan die volgens mij ook in een bredere kring bekendheid genieten.
0
geplaatst: 25 december 2010, 20:27 uur
Hits en evergreens hebben inderdaad hoe langer hoe minder met elkaar te maken en interessante rockbands zijn naarmate de jaren verstrijken steeds minder in de hitlijsten te vinden.
In de jaren '60 scoorden de belangrijkste rockbands (Beatles, Stones, Kinks, Doors, Who ...) de ene hit na de andere, nu is dat lang niet meer het geval en de Radio 2 top 2000 is erg gericht op de hitparade.
In de jaren '60 scoorden de belangrijkste rockbands (Beatles, Stones, Kinks, Doors, Who ...) de ene hit na de andere, nu is dat lang niet meer het geval en de Radio 2 top 2000 is erg gericht op de hitparade.
0
geplaatst: 25 december 2010, 20:36 uur
Betere rockbands (af en toe) in de hitlijsten had je nog veel langer dan halverwege de jaren '80. Maar al sinds eind jaren ´60 is er een duidelijke scheiding tussen singlehits, albumbands en later ook livebands. En echt relevant voor de hitlijsten waren ze in Nederland ook niet. De meeste bands in elk geval niet. Ook The Smiths, New Order, Echo & The Bunnymen en zelfs The Cure haalden eigenlijk maar zelden de hitlijsten.
Hits zijn bovendien irrelevant omdat de hitlijsten op een totaal ingezakte single/legale downloadverkoop gebaseerd zijn en nauwelijks meer iets te maken hebben met daadwerkelijke populairiteit. De Top 40 voegt er airplay van een paar zenders aan toe waardoor je hits krijgt door 538 ogen. Mega top 50 is hits door een 3 fm bril.
Hits in de klassieke vorm bestaan simpelweg niet meer.
Hits zijn bovendien irrelevant omdat de hitlijsten op een totaal ingezakte single/legale downloadverkoop gebaseerd zijn en nauwelijks meer iets te maken hebben met daadwerkelijke populairiteit. De Top 40 voegt er airplay van een paar zenders aan toe waardoor je hits krijgt door 538 ogen. Mega top 50 is hits door een 3 fm bril.
Hits in de klassieke vorm bestaan simpelweg niet meer.
0
geplaatst: 25 december 2010, 20:46 uur
Volledig eens met starbright boy, hits zijn nauwelijks nog relevant en bovendien nu meer plaatsgebonden dan ooit (dat merk ik aan de Greatest Hits-topics).
De scheiding rock (werd meer albumgericht) en hitparadepop (singlesgericht) begon inderdaad eind jaren '60 en is nadien hoe langer hoe groter geworden.
De scheiding rock (werd meer albumgericht) en hitparadepop (singlesgericht) begon inderdaad eind jaren '60 en is nadien hoe langer hoe groter geworden.
0
geplaatst: 25 december 2010, 22:13 uur
Running On Empty schreef:
Er is toch 4 weken geleden gestemd dus wat lul je nou dom? Ik begrijp je bedoeling wel maar er zijn ook veel jongeren die van de oudere muziek houden die mee hebben gestemd. Jouw smaak mag afwijken en de mijne ook maar is niet maatgevend voor wat NU de meest POPULAIRE platen zijn.
(quote)
Er is toch 4 weken geleden gestemd dus wat lul je nou dom? Ik begrijp je bedoeling wel maar er zijn ook veel jongeren die van de oudere muziek houden die mee hebben gestemd. Jouw smaak mag afwijken en de mijne ook maar is niet maatgevend voor wat NU de meest POPULAIRE platen zijn.
Ik geloof er niks van.. maar laat je ook lekker dat rad voor ogen draaien
De meeste jongeren hebben überhaupt nog nooit van de meeste bands in de top10 gehoord, laat staan dat ze daar op gaan stemmen. In de StuBru lijst staat Nirvana op 1 en Radiohead dichtbij.. dat lijkt me meer de meest populaire platen van NU! Slaap lekker.
0
geplaatst: 25 december 2010, 22:17 uur
Man of Sorrows schreef:
Radio 2 is sowieso overdreven classic Rock gericht
Radio 2 is sowieso overdreven classic Rock gericht
Dat valt eigenlijk wel mee. Als ik bij mijn moeder op bezoek ben, staat vaak radio 2 aan en de muziek die ze daar draaien is dan vaak wat minder 'classic rock' dan de top 2000 doet vermoeden. Je hoort er ook artiesten als Antony and the Johnsons, Sufjan Stevens, Rufus Wainwright, etc.
Maar goed, dit soort eindejaarsfeestjes zijn sowieso niet echt representatief voor wat de zenders normaal draaien. Gisteren zag/hoorde ik 3FM's Serious Request veel Marco Borsato en Guus Meeuwis en dat zijn artiesten die je daar normaal gesproken amper hoort.
Moet verder wel zeggen dat ik de Top 2000 in potentie een prachtig concept vind, zeker omdat het nu zo'n populaire lijst met een groot bereik is. Ik zou alleen wel willen weten wat de echte lijst is, dus zonder nummers die geschrapt worden (omdat ze niet in het format van de zender zouden passen) en eventuele andere manipulaties.
Nu ik met Kerstmis op ouderlijk bezoek ben, staat de lijst trouwens ook aan en ik hoor best leuke dingen voorbij komen die ik nog niet kende, zoals net Gruppo Sportivo en eerder (ook tot plezier van mijn moeder) een mij totaal onbekend liedje van Dave Berry.
0
geplaatst: 25 december 2010, 22:47 uur
Ah leuk, dat ga ik ook eens uitzoeken:
[MuMeLadder]
01. The Cure - A Forest (16)
02. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (24)
03. David Bowie - Heroes (2)
04. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (14)
05. The Doors - Riders on the Storm (12)
06. Radiohead - Paranoid Android (9)
07. Lou Reed - Perfect Day (1)
08. David Bowie - Space Oddity (10)
09. Arcade Fire - Rebellion (Lies) (24)
10. The Beach Boys - God Only Knows (11)
[Top 2000]
2. Queen - Bohamian Rhapsody (2)
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven (3)
6. Pink Floyd - Wish You Were Here (8)
7. Coldplay - Viva La Vida (10)
8. Coldplay - Clocks (10)
0
geplaatst: 25 december 2010, 22:58 uur
36x sinds 2004? Dat doe ik soms in één maand.
[MuMeLadder]
01. The Cure - A Forest (66)
02. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (33)
03. David Bowie - Heroes (15)
04. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (7)
05. The Doors - Riders on the Storm (160)
06. Radiohead - Paranoid Android (5)
07. Lou Reed - Perfect Day (26)
08. David Bowie - Space Oddity (0)
09. Arcade Fire - Rebellion (Lies) (0)
10. The Beach Boys - God Only Knows (81)
[Top 2000]
1. The Eagles - Hotel California (170 + 67x live)
2. Queen - Bohamian Rhapsody (18)
3. Boudewijn de Groot - Avond (32)
4. Deep Purple - Child in Time (50 + 112x live)
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven (119)
6. Pink Floyd - Wish You Were Here (100 + 27x live) Echter had ik de P*U*L*S*E-versie vroeger niet als live, dus ik denk 20x album en ruim 100x live
7. Coldplay - Viva La Vida (0)
8. Coldplay - Clocks (27)
9. Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light (64)
10. Alan Parsons Project - Old And Wise (131)
En dan te bedenken dat ik een keer mijn volledige iTunes-bibliotheek heb moeten resetten. Ik denk dat Hotel California (via iTunes) ongeveer op 500x zit (de albumversie). Riders On The Storm zal rond de 300 zitten, Child In Time rond de 200 en Stairway To Heaven/Wish You Were Here zullen ook wel een flink aantal luisterbeurten meer hebben.
[MuMeLadder]
01. The Cure - A Forest (66)
02. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (33)
03. David Bowie - Heroes (15)
04. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (7)
05. The Doors - Riders on the Storm (160)
06. Radiohead - Paranoid Android (5)
07. Lou Reed - Perfect Day (26)
08. David Bowie - Space Oddity (0)
09. Arcade Fire - Rebellion (Lies) (0)
10. The Beach Boys - God Only Knows (81)
[Top 2000]
1. The Eagles - Hotel California (170 + 67x live)
2. Queen - Bohamian Rhapsody (18)
3. Boudewijn de Groot - Avond (32)
4. Deep Purple - Child in Time (50 + 112x live)
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven (119)
6. Pink Floyd - Wish You Were Here (100 + 27x live) Echter had ik de P*U*L*S*E-versie vroeger niet als live, dus ik denk 20x album en ruim 100x live
7. Coldplay - Viva La Vida (0)
8. Coldplay - Clocks (27)
9. Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light (64)
10. Alan Parsons Project - Old And Wise (131)
En dan te bedenken dat ik een keer mijn volledige iTunes-bibliotheek heb moeten resetten. Ik denk dat Hotel California (via iTunes) ongeveer op 500x zit (de albumversie). Riders On The Storm zal rond de 300 zitten, Child In Time rond de 200 en Stairway To Heaven/Wish You Were Here zullen ook wel een flink aantal luisterbeurten meer hebben.
0
geplaatst: 25 december 2010, 23:05 uur
Mijn meestgeluisterde nummer op Last.fm heb ik slechts 36 keer beluisterd. 

0
geplaatst: 25 december 2010, 23:07 uur
Op dit moment is mijne Sultans of Swing met 177 keer.
Echter heb ik, zoals hierboven vermeld, een keer mijn volledige iTunes-bibliotheek vernieuwd (alle afspeelbeurten weg.
)
Het meest beluisterde nummer was toen Year of the Cat met bijna 400 afspeelbeurten. Die staat nu op 169, dus...
Edit: Als je ook kijkt naar jouw meest afgespeelde artiesten lijst.
Edit2: Your musical compatibility with Arrie1337 is Super
Echter heb ik, zoals hierboven vermeld, een keer mijn volledige iTunes-bibliotheek vernieuwd (alle afspeelbeurten weg.
)Het meest beluisterde nummer was toen Year of the Cat met bijna 400 afspeelbeurten. Die staat nu op 169, dus...

Edit: Als je ook kijkt naar jouw meest afgespeelde artiesten lijst.

Edit2: Your musical compatibility with Arrie1337 is Super

0
geplaatst: 25 december 2010, 23:10 uur
Als we het toch over last fm hebben:
Led Zeppelin 88,270,715 plays
Deep Purple 25,281,760 plays
Meat Loaf 5,999,020 plays
Eagles 17,002,562 plays
Alan Parsons Project 5,919,199 plays
en dan:
Radiohead 255,944,761 plays!!
Veel meer dus als enkele van deze zgn. zeer relevante acts in de dip2000 samen! Zouden er nummers worden geblokt of bepaalde voorkeur meespelen van de samenstellers? Neuh.. dacht het niet
Led Zeppelin 88,270,715 plays
Deep Purple 25,281,760 plays
Meat Loaf 5,999,020 plays
Eagles 17,002,562 plays
Alan Parsons Project 5,919,199 plays
en dan:
Radiohead 255,944,761 plays!!
Veel meer dus als enkele van deze zgn. zeer relevante acts in de dip2000 samen! Zouden er nummers worden geblokt of bepaalde voorkeur meespelen van de samenstellers? Neuh.. dacht het niet

0
geplaatst: 25 december 2010, 23:11 uur
chevy93 schreef:
[knipperdeknip]
[knipperdeknip]
Da's wel extreem veel.Ik denk dat ik in de laatste tien jaar geen enkel nummer meer dan 100 keer heb gedraaid. Op Last.FM is er maar 1 nummer dat ik meer dan 50 keer heb gedraaid. Natuurlijk zijn er ook een hoop draaibeurten niet geregistreerd (vinyl, niet altijd internet gehad, mp3speler, etc.), maar dan nog denk ik niet dat er meer dan 20 nummers boven de 50 uitkomen. Heb dat sowieso nooit gehad, bepaalde nummers heel vaak draaien.
0
geplaatst: 25 december 2010, 23:14 uur
herman schreef:
Ik denk dat ik in de laatste tien jaar geen enkel nummer meer dan 100 keer heb gedraaid. Op Last.FM is er maar 1 nummer dat ik meer dan 50 keer heb gedraaid. Natuurlijk zijn er ook een hoop draaibeurten niet geregistreerd (vinyl, niet altijd internet gehad, mp3speler, etc.), maar dan nog denk ik niet dat er meer dan 20 nummers boven de 50 uitkomen. Heb dat sowieso nooit gehad, bepaalde nummers heel vaak draaien.
Ik heb het al vaker gezegd, ik ben meer van de nummers ipv de albums. De echt goede nummers vervelen nooit. Ik denk dat ik in de laatste tien jaar geen enkel nummer meer dan 100 keer heb gedraaid. Op Last.FM is er maar 1 nummer dat ik meer dan 50 keer heb gedraaid. Natuurlijk zijn er ook een hoop draaibeurten niet geregistreerd (vinyl, niet altijd internet gehad, mp3speler, etc.), maar dan nog denk ik niet dat er meer dan 20 nummers boven de 50 uitkomen. Heb dat sowieso nooit gehad, bepaalde nummers heel vaak draaien.

Arrie schreef:
Ja, omdat ik dat van jou moest luisteren.
Wat... niet leuk? Ja, omdat ik dat van jou moest luisteren.

0
geplaatst: 25 december 2010, 23:16 uur
Ik voorspel geen hoog cijfer, nee, sorry. 
Maarre, ik heb eigenlijk hetzelfde als Herman net aangeeft. Eigenlijk wat ik vooral zoek in muziek is variatie. Dus nummers honderden keren draaien doe ik niet... Het is ook niet dat ik alleen maar nieuwe muziek luister, ik herbeluister wel veel, maar dan niet de hele tijd achter elkaar hetzelfde nummer of album.
Edit: Echt goede nummers vervelen mij ook nooit, Sister Dew is al zeker 5 jaar lang mijn favoriete nummer. Maar ik zoek uit mezelf gewoon vanzelf de variatie op.

Maarre, ik heb eigenlijk hetzelfde als Herman net aangeeft. Eigenlijk wat ik vooral zoek in muziek is variatie. Dus nummers honderden keren draaien doe ik niet... Het is ook niet dat ik alleen maar nieuwe muziek luister, ik herbeluister wel veel, maar dan niet de hele tijd achter elkaar hetzelfde nummer of album.
Edit: Echt goede nummers vervelen mij ook nooit, Sister Dew is al zeker 5 jaar lang mijn favoriete nummer. Maar ik zoek uit mezelf gewoon vanzelf de variatie op.
0
geplaatst: 25 december 2010, 23:17 uur
Jester schreef:
Ik ben een luisteraar van radio 2, niet alleen in de laatste week van het jaar, maar het hele jaar. Ik wil helemaal geen lijst met dance en hiphop, daar zijn genoeg andere zenders voor. Ik snap de kritiek dan ook niet goed; het gaat hier om de smaak van de radio2 luisteraar. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan luister je maar naar een andere zender. Prima toch?
En ik weet niet waar de stelling op gebaseerd is dat bepaalde groepen zéker genoeg stemmen gehaald zullen hebben, en dat er dús sprake is van censuur. Nogmaals: dit is de lijst van de gemiddelde radio 2-luisteraar, niet meer en niet minder.
Ik ben een luisteraar van radio 2, niet alleen in de laatste week van het jaar, maar het hele jaar. Ik wil helemaal geen lijst met dance en hiphop, daar zijn genoeg andere zenders voor. Ik snap de kritiek dan ook niet goed; het gaat hier om de smaak van de radio2 luisteraar. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan luister je maar naar een andere zender. Prima toch?
En ik weet niet waar de stelling op gebaseerd is dat bepaalde groepen zéker genoeg stemmen gehaald zullen hebben, en dat er dús sprake is van censuur. Nogmaals: dit is de lijst van de gemiddelde radio 2-luisteraar, niet meer en niet minder.
OEPS!!!!!!.......................dat realiseerde ik me ook eventjes te weinig. Dit is ook een lijst gebaseerd op het radio 2 publiek en tja,daar hoor ik nou eenmaal niet toe. Ik zat eventjes teveel in de verwachting dat dit een dwarsdoorsnede was voor iedereen van 10 tot 90 jaar. Mooi niet dus.
Bedankt dat je me hier op wijst! foutje bedankt!
0
geplaatst: 25 december 2010, 23:18 uur
@Chevy: dat had ik inmiddels wel door inderdaad. Maar dan nog: 600 keer naar Year of the Cat luisteren.
Ik vind het ook een leuk nummer, maar zelfs mijn topfavorieten draai ik bij lange na niet zo vaak.
Wat is trouwens je last.fm pagina? Ben wel benieuwd.
Wat ik nog wel aardig vind aan de top 2000 is het terughoren van nummers die ik compleet vergeten was (zometeen The Power of Love van Jennifer Rush) en me erover verbazen dat sommige mensen die blijkbaar goed genoeg vinden voor een lijstje. En de anekdotes die soms langs komen.
Ik vind het ook een leuk nummer, maar zelfs mijn topfavorieten draai ik bij lange na niet zo vaak. Wat is trouwens je last.fm pagina? Ben wel benieuwd.
Wat ik nog wel aardig vind aan de top 2000 is het terughoren van nummers die ik compleet vergeten was (zometeen The Power of Love van Jennifer Rush) en me erover verbazen dat sommige mensen die blijkbaar goed genoeg vinden voor een lijstje. En de anekdotes die soms langs komen.
0
geplaatst: 25 december 2010, 23:22 uur
En nu draaien ze Hazel O'Connor in de top 2000 met Will You? Ook een van mijn favoriete nummers. Hoe is het mogelijk? 

0
Misterfool
geplaatst: 25 december 2010, 23:25 uur
@ orbit, leuk hoor onvolledige gegevens geven. 
Radiohead is de nummer 1 bij lastfm.
Led zeppelin staat bij de 100 meest populaire artiesten.
Deep Purple bij de 250 meest populaire artiesten.
Als we aanemen dat last.fm overwegend door jongeren(en OK ook enkele serieuze muziekliefhebbers/verzamelaars) gebruikt wordt, zie ik niet in waarom men niet aan mag nemen dat deze twee bands ook bij de jongere generatie nog erg geliefd worden. Zeker aangezien beide bands hun hoogtepunt in de jaren 70 hadden.

Radiohead is de nummer 1 bij lastfm.
Led zeppelin staat bij de 100 meest populaire artiesten.
Deep Purple bij de 250 meest populaire artiesten.
Als we aanemen dat last.fm overwegend door jongeren(en OK ook enkele serieuze muziekliefhebbers/verzamelaars) gebruikt wordt, zie ik niet in waarom men niet aan mag nemen dat deze twee bands ook bij de jongere generatie nog erg geliefd worden. Zeker aangezien beide bands hun hoogtepunt in de jaren 70 hadden.
0
geplaatst: 25 december 2010, 23:26 uur
herman schreef:
Wat is trouwens je last.fm pagina? Ben wel benieuwd.
cvandorresteijnâ€%u2122s Music Profile â€" Users at Last.fmWat is trouwens je last.fm pagina? Ben wel benieuwd.
Arrie schreef:
Maar ik zoek uit mezelf gewoon vanzelf de variatie op.
Never change a winning team zeg ik altijd. Maar ik zoek uit mezelf gewoon vanzelf de variatie op.

Hoewel de variatie bij mij de afgelopen maanden nog nooit zo groot geweest. Sinds ik actief met musicmeter bezig ben, zeg maar. Ik heb denk ik 4 of 5 keer zoveel albums als eerst (waar voornamelijk ook Best Of's.)
0
geplaatst: 25 december 2010, 23:31 uur
Heb de beide Top 2000-topics samengevoegd. Het andere was weliswaar ouder (gestart in 2004), maar werd veel minder gebruikt (1 post in de laatste 3 jaar). We houden dus deze titel aan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.