Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2010, 17:49 uur
Dat dat kneuzencollectief überhaupt nog door iemand geliefd is...

@Stalin: Heet jij eigenlijk niet Johan?

Orbit kan het niet laten de Zappa-fans een schop na te geven...
Ik denk dat we het jaar uit gaan zoals we het in gingen!

0
geplaatst: 29 december 2010, 17:55 uur
herman schreef:
(quote)
Vanmiddag nog 20 minuten Top 2000 aangehoord en hoorde zowaar Bowie's Life on Mars voorbij komen. Ik heb hem de hele dag, van 7 tot 4, aangehoord, en veel leuks gehoord. London Calling van The Clash, Nightporter van Japan, onder andere.

0
geplaatst: 29 december 2010, 18:01 uur
Reijersen schreef:
Toch ook leuk dat je even je naam en je stukje dat je bij je stem hebt geschreven, terug hoort (Sam Cooke - Wonderful World)
Toch ook leuk dat je even je naam en je stukje dat je bij je stem hebt geschreven, terug hoort (Sam Cooke - Wonderful World)
En vandaag weer!
Bij Marvin Gaye's Grapevine
0
geplaatst: 29 december 2010, 18:04 uur
Ah, die heb ik ook langs horen komen! Ik heb jouw stukje niet gehoord, omdat de helft toch wel langs me heengaat vanwege het geluid om me heen op m'n werk.
0
geplaatst: 29 december 2010, 18:07 uur
Bij dat nummer heb ik hem even extra hard gezet. Op de verhalen let ik niet meer zo. Ze zijn meestal hetzelfde. Zelf heb ik misschien wel, misschien niets ingestuurd. Ik let alleen op de verhalen bij mijn echte favorieten.
P.S. Dat iets vernieuwend is, wil nog niet zeggen dat het in een toplijst moet. Dat ik hem helemaal niet geweldig vind, laat ik even achterwege.
kort0235 schreef:
Deze lijst neem ik ook niet serieus.
Wat te denken van: Hot august night van Neil Diamond op 21, terwijl de geweldige, vernieuwende LP van Bob Dylan Blonde on Blonde op nr. 66 staat????!!!!
En geen album van Jackson Browne zoals de fantastische : Late for the Sky !!!
Het gaat er helemaal niet om of je hem serieus kunt nemen of niet.. Deze lijst neem ik ook niet serieus.
Wat te denken van: Hot august night van Neil Diamond op 21, terwijl de geweldige, vernieuwende LP van Bob Dylan Blonde on Blonde op nr. 66 staat????!!!!
En geen album van Jackson Browne zoals de fantastische : Late for the Sky !!!
P.S. Dat iets vernieuwend is, wil nog niet zeggen dat het in een toplijst moet. Dat ik hem helemaal niet geweldig vind, laat ik even achterwege.
0
geplaatst: 29 december 2010, 18:11 uur
Als het had gekund, had ik hem bij London Calling harder gezet, zodat het hele distributiecentrum waar ik werk had mee kunnen genieten. 

0
geplaatst: 29 december 2010, 19:33 uur
Hee jongens, jullie waren op tv. Editie NL had een itempje over de Top 2000 en de kritiek daarop en er werd een mening van een MuMe-gebruiker gequote.
0
geplaatst: 29 december 2010, 19:43 uur
Teunnis schreef:
ik vind het jammer dat ze een hele doelgroep (die wel degelijk geinteresseerd is in deze lijst) negeren en liegen over het feit dat ze de lijst aanpassen.
ik vind het jammer dat ze een hele doelgroep (die wel degelijk geinteresseerd is in deze lijst) negeren en liegen over het feit dat ze de lijst aanpassen.
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2010, 19:43 uur
herman schreef:
Ja, als je op die manier Queen en de Eagles basht, neemt driekwart van de lezers je al meer serieus...
Ja, als je op die manier Queen en de Eagles basht, neemt driekwart van de lezers je al meer serieus...
Andersom ook. Als je op die manier Queen, Eagles en Deep Purple basht, neem je driekwart (of meer) van je lezers niet serieus.
Ik heb zelden zo'n waardeloos (opinie)stuk met taalfouten, feitelijke onjuistheden en bovenal dedain t.o.v. populaire muziek gelezen, als het broddelwerk van Bertil Huzen dat vanochtend de Volkskrant ontsierde.
Een telefoontje naar de opinieredactie van de Volkskrant leert dat er morgen een opinie-artikel in deze krant staat dat tegenin de eruptie van zuurheid en frustratie van scribent Huzen gaat. Ik ben benieuwd!
0
geplaatst: 29 december 2010, 19:46 uur
Hahahah, briljant dat deze site even langs komt en als bron gebruikt wordt.. 

0
geplaatst: 29 december 2010, 19:54 uur
Geweldig dat deze site gebruikt wordt, ja 
Welke journalist van editie NL zit hier op musicmeter...

Welke journalist van editie NL zit hier op musicmeter...

0
Misterfool
geplaatst: 29 december 2010, 19:55 uur
belachelijk item van Editiie nl. Vreselijk dat wijzende vingertje naar de critici.
de top 2000 heeft voor mij echt afgedaan.
de top 2000 heeft voor mij echt afgedaan.
0
geplaatst: 29 december 2010, 19:58 uur
@Niels:
Shit. Je hebt me ontmaskert. Ik ben duidelijk Margreet Beetsma.
Shit. Je hebt me ontmaskert. Ik ben duidelijk Margreet Beetsma.
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 december 2010, 20:05 uur
De kritiek van sommige users op de Top 2000 komt nauwelijks over in het item van Editie NL. Er is überhaupt niet eens een serieuze criticaster aan het woord gelaten. Wat een waardeloze kutjournalistiek.
0
geplaatst: 29 december 2010, 20:10 uur
Tja, het moet natuurlijk wel luchtig blijven.
Wel snijdt de quote van Teunnis veel hout en hadden ze van dezelfde lengte nauwelijks een betere kunnen pakken.
Prachtige vraag ook aan Toering: kun je zeggen dat die plaat die op 23 staat, meer stemmen heeft gehad dan de plaat op 24
Wel snijdt de quote van Teunnis veel hout en hadden ze van dezelfde lengte nauwelijks een betere kunnen pakken.
Prachtige vraag ook aan Toering: kun je zeggen dat die plaat die op 23 staat, meer stemmen heeft gehad dan de plaat op 24

0
geplaatst: 29 december 2010, 20:11 uur
Editie NL. Normaal gesproken hét baken van diepgravende objectieve journalistiek. Haha.
Wat verwacht je dan van zo'n item? Wees blij dat het niet gesubsidieerd is.
Wat verwacht je dan van zo'n item? Wees blij dat het niet gesubsidieerd is.
0
Zorin
geplaatst: 29 december 2010, 20:12 uur
Dat ene nummer dat voorbij komt (met die rode driehoeken) zullen de meeste mensen van die 2 miljoen, niet kiezen als gegadigde voor de lijst (White Stripes? bekende clip).; dat lijkt me wel duidelijk.
0
geplaatst: 29 december 2010, 20:14 uur
Dat is inderdaad van The White Stripes, Seven Nation Army om precies te zijn. Die zou de lijst zeker kunnen halen als ie in de keuzelijst stond, denk ik.
0
geplaatst: 29 december 2010, 20:16 uur
Zelf nog even een verhandeling geschreven in reactie op dat Volkskrantverhaal, waarin ik nota bene Chevy aanhaal én gelijk geef (en dat wil wat zeggen...)
Een gruwel voor wie echt van muziek houdt - de Volkskrant - Opinie - opinie.volkskrant.nl
Een gruwel voor wie echt van muziek houdt - de Volkskrant - Opinie - opinie.volkskrant.nl
0
Zorin
geplaatst: 29 december 2010, 20:19 uur
Arrie schreef:
Dat is inderdaad van The White Stripes, Seven Nation Army om precies te zijn. Die zou de lijst zeker kunnen halen als ie in de keuzelijst stond, denk ik.
Ik heb de laatste dagen wel over stemmenaantallen gehoord, maar heb geen flauw idee bij hoeveel stemmen die plaat in de lijst zou komen.
0
geplaatst: 29 december 2010, 20:20 uur
Iedereen komt aan z'n trekken. Alles staat er zowat in wat je erin zou willen hebben
Hoe ver ben je dan heen als je zoiets durft te beweren op TV.
0
geplaatst: 29 december 2010, 20:21 uur
Zorin schreef:
Ik heb de laatste dagen wel over stemmenaantallen gehoord, maar heb geen flauw idee bij hoeveel stemmen die plaat in de lijst zou komen.
(quote)
Voor een plaats onderin volstaat een aantal van ruim 150 stemmen.
0
Zorin
geplaatst: 29 december 2010, 20:21 uur
@ OnderhondJa, dat leg ik uit als 'vooral voor ieder wat wils"....
@ Lukas: 150...nou ja, dan zou dat in theorie wel kunnen denk ik, tenzij er heel veel plaatjes ron dat aantal zitten. Waarschijlijk zullen ze 'm er niet in willen hebben als ik de verhalen zo lees. Als je als voorbeeeld Mume -actie zou doen moet het toch wel kunnen, hoewel ik nog niet bij het desbetreffende nummer heb gekeken qua favorietenstemmen hier...doe ik even.
@ Lukas: 150...nou ja, dan zou dat in theorie wel kunnen denk ik, tenzij er heel veel plaatjes ron dat aantal zitten. Waarschijlijk zullen ze 'm er niet in willen hebben als ik de verhalen zo lees. Als je als voorbeeeld Mume -actie zou doen moet het toch wel kunnen, hoewel ik nog niet bij het desbetreffende nummer heb gekeken qua favorietenstemmen hier...doe ik even.
0
geplaatst: 29 december 2010, 20:26 uur
Arrie schreef:
Nooit, staat die er niet in? Dat had ik echt niet verwacht., omdat het een enorme hit is die nog steeds enorm populair is. Erg vreemd, het past wat mij betreft ook perfect in de top 2000.
0
Zorin
geplaatst: 29 december 2010, 20:28 uur
Nou, dat nummer hebben hier 183 users als favoriet aangevinkt, dus wat dat betreft zou het mogelijk zijn. Dat betekent wel dat 183 users in dit systeem het dus ook bij de keuzenummers moeten zetten en dat zou de vraag zijn (je mocht er toch 5 zelf kiezen?)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.