Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:08 uur
Radio 2: De Top 3 van de Radio 2 Top 2000 van 2012: 1. Bohemian Rhapsody 2. Hotel California 3. Stairway To Heaven!!!!! #top2000 

0
geplaatst: 23 november 2012, 20:20 uur
Toch schattig dat mensen nog steeds de "
" uit de kast moeten trekken omdat de top 3 niet verrassend is... De top 2000 hoort niet verrassend te zijn, dat is haast het doel van de hele lijst. Lekker liedjes luisteren die je allemaal kent, uit de tijd dat de muziek zoveel beter was dan nu 
" uit de kast moeten trekken omdat de top 3 niet verrassend is... De top 2000 hoort niet verrassend te zijn, dat is haast het doel van de hele lijst. Lekker liedjes luisteren die je allemaal kent, uit de tijd dat de muziek zoveel beter was dan nu 
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:21 uur
Staat die
daar niet omdat Teletekst zijn klassiekers zo goed kan spellen?
Bovendien stemden er geen miljoenen luisteraars mee.
daar niet omdat Teletekst zijn klassiekers zo goed kan spellen?Bovendien stemden er geen miljoenen luisteraars mee.
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:23 uur
Lukas schreef:
Staat die
daar niet omdat Teletekst zijn klassiekers zo goed kan spellen?
Staat die
daar niet omdat Teletekst zijn klassiekers zo goed kan spellen? Jep. Nog steeds niet weggehaald, je mag toch beter verwachten van een publieke omroep.
Lukas schreef:
Haha, nu je het zegt, dat is intussen wel veranderd.
"Er is door 3,2 miljoen mensen gestemd."
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:34 uur
"De hoogste nieuwe binnenkomer in de Top 2000 is ‘I Follow Rivers’ van Triggerfinger op nummer 79."
Tja, dat was te verwachten. Gelukkig geen abnormaal hoge intredes als vorige jaren.
"Het aantal stemmers tussen 15 en 25 jaar is even groot als de groep 50+. Daarmee is eens te meer aangetoond dat de lijst steeds vernieuwt en bovendien is de toekomst verzekerd.”

Tja, dat was te verwachten. Gelukkig geen abnormaal hoge intredes als vorige jaren.
"Het aantal stemmers tussen 15 en 25 jaar is even groot als de groep 50+. Daarmee is eens te meer aangetoond dat de lijst steeds vernieuwt en bovendien is de toekomst verzekerd.”

0
geplaatst: 23 november 2012, 20:35 uur
chevy93 schreef:
"De hoogste nieuwe binnenkomer in de Top 2000 is ‘I Follow Rivers’ van Triggerfinger op nummer 79."

0
geplaatst: 23 november 2012, 20:36 uur
Om 12 uur:
En opvallend dat Otis zo goed scoort onder de jongeren.
Top 20 onder jongeren van 16 t/m 20 jaar:
1 Bohemian Rhapsody Queen
2 Hotel California Eagles
3 Stairway To Heaven Led Zeppelin
4 Hurt Johnny Cash
5 Child In Time Deep Purple
6 The Scientist Coldplay
7 Sultans Of Swing Dire Straits
8 Brothers In Arms Dire Straits
9 November Rain Guns N' Roses
10 Piano Man Billy Joel
11 Wish You Were Here Pink Floyd
12 Fix You Coldplay
13 The River Bruce Springsteen
14 Nothing Else Matters Metallica
15 One Metallica
16 Someone Like You Adele
17 Comfortably Numb Pink Floyd
18 The Cave Mumford and Sons
19 (Sittin' on)The Dock Of The Bay Otis Redding
20 Avond Boudewijn de Groot
Ik voorzie een grote stijging van The Scientist.1 Bohemian Rhapsody Queen
4 Hurt Johnny Cash
6 The Scientist Coldplay
10 Piano Man Billy Joel
12 Fix You Coldplay
15 One Metallica
En opvallend dat Otis zo goed scoort onder de jongeren.
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:37 uur
Het punt is dus dat er niet door 3,2 miljoen mensen is gestemd, maar door hooguit enkele honderdduizenden. Radio 2 past ieder jaar opnieuw hetzelfde marketingtrucje toe en meldt: "er zijn 3,2 miljoen stemmen uitgebracht". Daar maken veel media dan van dat er 3,2 miljoen mensen gestemd hebben. Maar in feite betekent het dat er 3,2 miljoen keer op een liedje gestemd is. En zoals jullie weten bestaat een keuzelijstje doorgaans uit 15 nummers plus 5 vrije keuzes.
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:37 uur
chevy93 schreef:
Dit is eigenlijk nog vele malen erger. Zeker omdat het origineel niet in de voorselectie stond.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 november 2012, 20:38 uur
chevy93 schreef:
Wie?

0
geplaatst: 23 november 2012, 20:40 uur
Top 20 onder jongeren van 16 t/m 20 jaar:
4 Hurt Johnny Cash
6 The Scientist Coldplay
10 Piano Man Billy Joel
12 Fix You Coldplay
15 One Metallica
4 Hurt Johnny Cash
6 The Scientist Coldplay
10 Piano Man Billy Joel
12 Fix You Coldplay
15 One Metallica

Hebben nou echt zoveel jongeren in Nederland zó'n beperkte ouwelullensmaak. Ik word hier droevig van.
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:41 uur
Casartelli schreef:
Wie?
(quote)
Wie?
Dat walgelijke fluitgedrocht.
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:41 uur
Lukas schreef:
Maar in feite betekent het dat er 3,2 miljoen keer op een liedje gestemd is.
Maar in feite betekent het dat er 3,2 miljoen keer op een liedje gestemd is.
Klinkt een stuk logischer ja.
Met 3,2 miljoen individuele stemmers kan een liedje met +150 stemmen ook nooit in de Top 2000 komen. (Radio 2 heeft ooit iets losgelaten over aantallen die nodig zijn voor een positie in de lijst).
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:43 uur
Arrie schreef:
Hebben nou echt zoveel jongeren in Nederland zó'n beperkte ouwelullensmaak. Ik word hier droevig van.
Er staan anders nieuwere nummers in dan het nieuwste album uit jouw top 10. 't Is maar net hoe je het bekijkt. Verder is het gewoon een doorsnede van de gemiddelde Nederlander waarbij altijd het populaire boven komt drijven. Zowat die hele lijst staat in onze o zo geprezen MuMe Ladder ook hartstikke hoog.Hebben nou echt zoveel jongeren in Nederland zó'n beperkte ouwelullensmaak. Ik word hier droevig van.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2012, 20:51 uur
Lukas schreef:
Het punt is dus dat er niet door 3,2 miljoen mensen is gestemd, maar door hooguit enkele honderdduizenden. Radio 2 past ieder jaar opnieuw hetzelfde marketingtrucje toe en meldt: "er zijn 3,2 miljoen stemmen uitgebracht". Daar maken veel media dan van dat er 3,2 miljoen mensen gestemd hebben. Maar in feite betekent het dat er 3,2 miljoen keer op een liedje gestemd is. En zoals jullie weten bestaat een keuzelijstje doorgaans uit 15 nummers plus 5 vrije keuzes.
Precies! Zo waren er vorig jaar ook duizenden stemmen tijdens de MuMeLadder finale.

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2012, 20:53 uur
Casartelli schreef:
Wie?
(quote)
Wie?
Apart inderdaad. Ik heb dit bandje een paar jaar terug nog op een gratis indoor festivalletje in de middag zien spelen. Was wel aardig, maar dat het nu de hoogste binnenkomer in de Top 2000 levert had ik toen niet durven te beweren.
0
geplaatst: 23 november 2012, 20:58 uur
Arrie schreef:
Niels94 schreef:
Het type dat op de top 2000 stemt wel.

Je zult inderdaad maar mijn leeftijd hebben en ook nog gestemd hebben, wat maakt dat mij?

Maar goed, hoe is het gesteld met de jongeren? Is het gemakzucht de smaak over te nemen van hun ouwe heer óf is de muziek die tijdens de Romeinse bezetting werd gemaakt echt zo goed? Dat kan natuurlijk ook nog

0
geplaatst: 23 november 2012, 21:09 uur
Arrie schreef:

Weet jij veel. Misschien luisteren ze wel dubstep, hiphop en/of metal in hun vrije tijd... ik had wel verwacht dat de nieuwkomers uit de 00s en 10s het vooral onder middle-age mensen het goed doen.(quote)

0
geplaatst: 23 november 2012, 21:38 uur
Arrie schreef:
(quote)
Het origineel mag van mij in de lijst, maar de versie van Triggerfinger... echt niet!
0
geplaatst: 23 november 2012, 21:43 uur
rock-rick schreef:
Het origineel mag van mij in de lijst, maar de versie van Triggerfinger... echt niet!
(quote)
En dan nog top 100 ook... Zo'n flauw covertje, ik kan er echt niet bij.
0
geplaatst: 23 november 2012, 21:49 uur
Mee eens, het origineel van Lykke Li verdient meer een plaats in de top-2000 dan de cover van Triggerfinger.
0
geplaatst: 23 november 2012, 21:51 uur
En ook zowat ieder ander nummer van Triggerfinger verdient meer een plaats in de top 2000 dan die cover. En als het dan toch een cover moet zijn, dan liever Mercy (met Selah Sue).
De zoveelste band in de muziekgeschiedenis die uitgerekend met zijn lulligste niemandalletje per ongeluk het grote publiek bereikt.
De zoveelste band in de muziekgeschiedenis die uitgerekend met zijn lulligste niemandalletje per ongeluk het grote publiek bereikt.
0
geplaatst: 23 november 2012, 22:05 uur
Arrie schreef:
Niels94 schreef:
jasper1991 schreef:
Weet jij veel. Misschien luisteren ze wel dubstep, hiphop en/of metal in hun vrije tijd...
Het lijkt me inderdaad best lastig om als jonge luisteraar met een nog in opbouw zijnde muzikale bagage iets leuks uit de keuzelijst te halen, zeker als je normaal naar niet in de lijst vertegenwoordigde genres luistert. Dan kom je toch al snel weer bij pappie's platenkast uit of bij brave jongens zoals Coldplay en Mumford de Mol. Deze site geeft een vertekend beeld. Niet iedereen kent de MuMe top 250 van begin tot eind uit zijn hoofd.Weet jij veel. Misschien luisteren ze wel dubstep, hiphop en/of metal in hun vrije tijd...
Daarnaast zijn er waarschijnlijk ook nog aardig wat vaders die uit naam van het kroost nog een tweede en derde keer op hun (k)ouwe helden stemmen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.