Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:21 uur
Staat er eigenlijk wel dance in de top 2000?
Kan zo snel geen Underworld vinden.
Kan zo snel geen Underworld vinden.
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:38 uur
2x Faithless, Donna Summer's I Feel Love, meer kan ik nog niet vinden. Viel te verwachten.
En Psy natuurlijk. Misschien nog wat 2013-spul?
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:39 uur
Tegenwoordig aan de yoga geloof ik, vroeger aan de Menthal Theo. Vraag me af wat erger is...
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:41 uur
Wat is eigenlijk de meest geloofwaardige reële lijst? Buiten de mume 2000 dan haha
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:42 uur
Die jaren '90 lijst is ook best ruk eigenlijk. Vangeboys, Ilse Delange, Kane, Britney... Kom op zeg. Maar goed ook genoeg goede liedjes zullen we maar zeggen...
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:47 uur
yeahyeahyeah schreef:
2x Faithless, Donna Summer's I Feel Love, meer kan ik nog niet vinden. Viel te verwachten.
O.a. Armin van Buuren en Daft Punk.. Blue Monday staat er trouwens al in sinds 2000. Verder kan je nummers als Girl On Fire en Wake Me Up misschien als een soort cross-over dance zien. Eigenlijk zijn er tegenwoordig nog maar weinig top 40 waar niet een zeker dance-gehalte in zit.2x Faithless, Donna Summer's I Feel Love, meer kan ik nog niet vinden. Viel te verwachten.
edit: Euphoria, Diamonds (Rihanna), Happiness (Alexis Jordan)
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:50 uur
Maar het decennium van de house/dance was toch de jaren negentig, en daar kan ik eigenlijk alleen maar rock vinden.
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:52 uur
Je bedoelt het decennium waarin JIJ vindt dat de beste dance gemaakt werd?
Uit de 90s zal je alleen Faithless vinden, vermoed ik. En ook pas sinds 2 jaar.
Uit de 90s zal je alleen Faithless vinden, vermoed ik. En ook pas sinds 2 jaar.
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:53 uur
Ik bedoel dat toen de house ontstaan is, eind tachtig, begin negentig. Net zoals de punk eind jaren zeventig opkwam en de flower power in de jaren zestig.
Uiteraard wordt er tegenwoordig nog steeds hele goede dance gemaakt.
Uiteraard wordt er tegenwoordig nog steeds hele goede dance gemaakt.
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:53 uur
Een klassiekertje van Snap zou toch wel de oversteek kunnen maken naar de Top 2000 of anders Robin S.
0
geplaatst: 27 december 2013, 23:53 uur
Ik vind de kritiek op de Top 2000 altijd wel grappig, maar vraag me dan altijd af waarom er geen betere lijst is. Bijvoorbeeld de Top 1000 van Q-Music? Adele op 2 en Guus Meeuwis op 8, is dat dan reëler?
0
geplaatst: 28 december 2013, 00:34 uur
Er is in Nederland inderdaad weinig alternatief aan grootschalige goede en geloofwaardige allertijdenlijsten. De meest sneue lijsten blijven altijd de Veronica allertijdenlijsten die altijd volledig vastgeperst blijven in het radio veronica format, zonder enkele verrassing.
Heb dit jaar wat betreft het (classic)rockgenre erg genoten van de arrow rock 500( http://www.hitsallertijden.nl/arrow%20rock%20500/rock500_2013.htm ). Dit jaar aardig wat binnenkomers die de variatie van die lijst wat mij betreft prettig wisten te vergroten.
Heb dit jaar wat betreft het (classic)rockgenre erg genoten van de arrow rock 500( http://www.hitsallertijden.nl/arrow%20rock%20500/rock500_2013.htm ). Dit jaar aardig wat binnenkomers die de variatie van die lijst wat mij betreft prettig wisten te vergroten.
0
geplaatst: 28 december 2013, 02:37 uur
chevy93 schreef:
edit: Euphoria, Diamonds (Rihanna), Happiness (Alexis Jordan)
(quote)
O.a. Armin van Buuren en Daft Punk.. Blue Monday staat er trouwens al in sinds 2000. Verder kan je nummers als Girl On Fire en Wake Me Up misschien als een soort cross-over dance zien. Eigenlijk zijn er tegenwoordig nog maar weinig top 40 waar niet een zeker dance-gehalte in zit.edit: Euphoria, Diamonds (Rihanna), Happiness (Alexis Jordan)
Nu sla je wel een beetje door. Diamonds en Girl on Fire dance??? Ook Happinness, Euphoria, Blue Monday en Get Lucky noem ik geen dance (al neigen die laatste twee er wel erg naar). Maar goed, het lijkt er wel op dat er langzaamaan wat meer dance in de lijst binnensijpelt.
0
geplaatst: 28 december 2013, 02:39 uur
Johnny Marrissey schreef:
Er is in Nederland inderdaad weinig alternatief aan grootschalige goede en geloofwaardige allertijdenlijsten. De meest sneue lijsten blijven altijd de Veronica allertijdenlijsten die altijd volledig vastgeperst blijven in het radio veronica format, zonder enkele verrassing.
Vind ik ook altijd de leukste lijst van de grote radiozenders.
0
geplaatst: 28 december 2013, 07:43 uur
chevy93 schreef:
Ik zie zo al Blur, Underworld, Green Day, Foo Fighters, Beastie Boys en uiteraard Coolio.
Ik zie zo al Blur, Underworld, Green Day, Foo Fighters, Beastie Boys en uiteraard Coolio.
Foo Fighters staat wel in de Lijst Der Lijsten.
Born Slippy is een fantastische track, alleen kan me zo voorstellen dat deze niet in Top2000 staat.
Over de andere bands kan je twisten. Blur zou voor mij een zekerheidje zijn, maar dan niet met Song2

0
geplaatst: 28 december 2013, 11:08 uur
Dat is toch die lijst die hele delen van de lijst exact kopieerde voor het jaar daarop? Heb dit jaar wat betreft het (classic)rockgenre erg genoten van de arrow rock 500( http://www.hitsallertijden.nl/arrow%20rock%20500/rock500_2013.htm ). Dit jaar aardig wat binnenkomers die de variatie van die lijst wat mij betreft prettig wisten te vergroten.

http://www.hitsallertijden.nl/arrow%20rock%20500/rock500_2012.htm
Verder vind ik het wel een hele aangename lijst hoor.

O.a. Porcupine Tree, Iron Maiden, Rainbow, Highway Star, Black Keys.
0
geplaatst: 28 december 2013, 11:13 uur
Teunnis schreef:
Nu sla je wel een beetje door. Diamonds en Girl on Fire dance??? Ook Happinness, Euphoria, Blue Monday en Get Lucky noem ik geen dance (al neigen die laatste twee er wel erg naar). Maar goed, het lijkt er wel op dat er langzaamaan wat meer dance in de lijst binnensijpelt.
Vind ik niet. Nummers als Euphoria, Get Lucky en Wake Me Up hebben ook gewoon (hoog, veelal op #1) in UK Dance Chart gestaan. Zoals gezegd is dance bijna een essentieel gedeelte van een hit tegenwoordig.Nu sla je wel een beetje door. Diamonds en Girl on Fire dance??? Ook Happinness, Euphoria, Blue Monday en Get Lucky noem ik geen dance (al neigen die laatste twee er wel erg naar). Maar goed, het lijkt er wel op dat er langzaamaan wat meer dance in de lijst binnensijpelt.
0
geplaatst: 28 december 2013, 15:54 uur
In die Veronica lijst zul je niet gouw een verrassing tegenkomen, doe mij dan ook maar die lijst van Arrow. Staan erg lekkere nummers in en niet allemaal zo voor de hand liggend.
0
geplaatst: 28 december 2013, 19:17 uur
[07:16:15] <&LijstDuwer> Plaat: There Is A Light That Never Goes Out - The Smiths Kreeg als gemiddelde 6.83 van 38 stemmers

0
geplaatst: 28 december 2013, 19:28 uur
Op Cultura nog aangekondigd als The Smits 
Enige voetnoot die geplaatst werd is een verwijzing naar 500 days of summer
Afgekondigd als opvallende notering. Waarom ? vroeg ik me af.
Plaat is wel 700 plaatsen gestegen en Bigmouth hoort er eigenlijk ook wel in.

Enige voetnoot die geplaatst werd is een verwijzing naar 500 days of summer

Afgekondigd als opvallende notering. Waarom ? vroeg ik me af.
Plaat is wel 700 plaatsen gestegen en Bigmouth hoort er eigenlijk ook wel in.
0
geplaatst: 28 december 2013, 20:55 uur
orbit schreef:
Nu op humor tv, een parodie op de top2000 van koefnoen, best grappig soms.. "bedankt voor het stemmen, we hebben ze allemaal in de prullenbak gesmeten en zelf een lijst gemaakt waar we heel gewichtig over doen"
Helaas voor de rest erg matig; niet scherp genoeg, uit de maat en soms gewoon flauw.Nu op humor tv, een parodie op de top2000 van koefnoen, best grappig soms.. "bedankt voor het stemmen, we hebben ze allemaal in de prullenbak gesmeten en zelf een lijst gemaakt waar we heel gewichtig over doen"
edit: Ah, die van Spinvis is dan wel weer leuk gedaan.

0
geplaatst: 28 december 2013, 20:55 uur
Misschien is het ook wel zo dat een band als the smiths een populaire film als 500 days of summer nodig heeft om in de top 2000 binnen te komen. Net als dat the redemption song the voice of holland nodig heeft om de grootste stijger te worden dit jaar. Best triest eigenlijk.
0
geplaatst: 28 december 2013, 21:08 uur
Helaas heeft Donnie Darko alleen maar gezorgd dat die lamlendige cover van Gary Jules in de top2000 terecht kwam ipv het origineel 

0
geplaatst: 28 december 2013, 21:09 uur
Dat was destijds met Halleluja vanJeff Buckley ook het geval. Die stond voordat Lisa hem opnieuw gecoverd had niet eens in de lijst als ik het goed heb.
0
geplaatst: 28 december 2013, 21:13 uur
Sundance schreef:
Dat was destijds met Halleluja vanJeff Buckley ook het geval. Die stond voordat Lisa hem opnieuw gecoverd had niet eens in de lijst als ik het goed heb.
Jawel, die stond er in 2007 voor het eerst in. En het origineel van Leonard Cohen daarvoor al.
Vandaag voor het eerst het programma gekeken. Ik had nog nooit van die Simone Walraven gehoord, maar wat een leuke vrouw. En die meisjes die die liedjes zongen waren ook wel geinig. Verder vond ik het maar zozo.
0
geplaatst: 28 december 2013, 21:14 uur
orbit schreef:
Helaas heeft Donnie Darko alleen maar gezorgd dat die lamlendige cover van Gary Jules in de top2000 terecht kwam ipv het origineel
Tsja dat snap ik ook niet, vreselijke cover.
0
geplaatst: 28 december 2013, 21:58 uur
herman schreef:
Vandaag voor het eerst het programma gekeken. Ik had nog nooit van die Simone Walraven gehoord, maar wat een leuke vrouw. En die meisjes die die liedjes zongen waren ook wel geinig. Verder vond ik het maar zozo.
(quote)
Vroeger wel vaak gekeken

0
geplaatst: 28 december 2013, 22:16 uur
Potverdorie, de geweldige pianosolo van Jools Holland in The The's Uncertain Smile op de radio en dan met de stereo op 20 de pianosolo afgekapt horen worden, waarna wordt overgegaan naar Ik Leef Niet Meer Voor Jou. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.