Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2014, 16:41 uur
0
geplaatst: 1 december 2014, 17:17 uur
LucM schreef:
Maar die klonken veel natuurlijker en bezielder dan One Direction.
Maar die klonken veel natuurlijker en bezielder dan One Direction.
Ik vind de muziek van One Direction nou niet onbezield klinken eigenlijk. Dat het je ding niet is snap ik, maar snap best dat ze populair zijn onder 13-jarigen.
Overigens ken ik in real life ook niemand die Bohemian Rhapsody echt leuk vind.
Arrie schreef:
Stond die in de keuzelijst dan? Ik denk niet dat dat nummer in de top 2000 komt hoor.
(quote)
Stond die in de keuzelijst dan? Ik denk niet dat dat nummer in de top 2000 komt hoor.
Ik denk het ook niet, maar het zou er niet misstaan.
0
Misterfool
geplaatst: 1 december 2014, 17:20 uur
Raar dat Herman en Trebremmit niemand kennen die BoRap gaaf vindt. Op de universiteit ken ik zo al een stuk of 5-10 mensen die dat nummer kunnen waarderen.(soort zoekt soort blijkbaar) Al denk ik dat iedereen er wel over eens is dat BoRap overgewaardeerd wordt.
Het is nog veel te vroeg voor een 1 april grap Herman.
herman schreef:
Ik vind de muziek van One Direction nou niet onbezield klinken eigenlijk. Dat het je ding niet is snap ik, maar snap best dat ze populair zijn onder 13-jarigen.
Het is nog veel te vroeg voor een 1 april grap Herman.

0
geplaatst: 1 december 2014, 17:25 uur
Als het echt onbezield klonk, dan waren ze niet zo populair natuurlijk.
Alleen horen wij dat er niet aan af omdat we de doelgroep niet meer zijn.
0
geplaatst: 1 december 2014, 17:33 uur
Of de doelgroep is nog te jong en onervaren om te beseffen dat het onbezield klinkt 

0
geplaatst: 1 december 2014, 17:43 uur
Wat Bo Rap betreft. Het is natuurlijk afzetten tegen iets wat al jaren kennelijk toch iets van het volk is geworden.
Muziekliefhebbers die wat dieper graven, en laat ik eens gek doen....... een behoorlijk deel van deze site, gaan zich van huis uit afzetten wat te populair wordt.
Ik herken dat namelijk zelf ook.
Als het te breed wordt is het niet meer speciaal- het is niet meer van jou en een groep andere gelijkgestemden.
Bo Rap en wellicht ook Stairway en HC zijn zo overhyped dat het begint te wringen.
Terwijl het eigenlijk mooi uitgewerkte muziek is.
Maar je bent er op een gegeven moment gewoon klaar mee.
Je vraagt je af, is er na al die gemiddeld 40 jaar dan niets meer verschenen wat enigzins in de buurt komt of beter is ?
Dan krijg je het protest en uiteindelijk misschien wel het haten.
Ik heb dat heel sterk met Paradise By The Dashboard Light. Volkomen uitgemolken en bij elke fuckin disco of club op het hoogtepunt v/d nacht gedraaid.
De nummers kunnen er niet eens veel aan doen.
Nederland leeft bij de traditie kennelijk.
Muziekliefhebbers die wat dieper graven, en laat ik eens gek doen....... een behoorlijk deel van deze site, gaan zich van huis uit afzetten wat te populair wordt.
Als het te breed wordt is het niet meer speciaal- het is niet meer van jou en een groep andere gelijkgestemden.
Bo Rap en wellicht ook Stairway en HC zijn zo overhyped dat het begint te wringen.
Je vraagt je af, is er na al die gemiddeld 40 jaar dan niets meer verschenen wat enigzins in de buurt komt of beter is ?
Dan krijg je het protest en uiteindelijk misschien wel het haten.
Ik heb dat heel sterk met Paradise By The Dashboard Light. Volkomen uitgemolken en bij elke fuckin disco of club op het hoogtepunt v/d nacht gedraaid.
De nummers kunnen er niet eens veel aan doen.
Nederland leeft bij de traditie kennelijk.
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:07 uur
Bo Rap heb ik nog nooit leuk gevonden.
Die nummers zoals Stairway to Heaven en Child in Time vond ik leuk toen ik twaalf was omdat ik nog weinig andere muziek kende.
Die nummers zoals Stairway to Heaven en Child in Time vond ik leuk toen ik twaalf was omdat ik nog weinig andere muziek kende.
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:11 uur
trebremmit schreef:
Wat staat je dan tegen aan dit nummer dan ?
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:14 uur
Misterfool schreef:
Raar dat Herman en Trebremmit niemand kennen die BoRap gaaf vind.
Het lijkt me ook een beetje interessantdoenerij en ik geloof er niets van. Alsof er geen enkel familielid/kennis/studiegenoot is die het meest gewaardeerde nummer in Nederland een leuk nummer vindt. Geloofwaardiger zou zijn "ik heb nog nooit iemand hardop horen zeggen dat ze BoRhap (vanwaar die H eraf eigenlijk?) leuk vinden".Raar dat Herman en Trebremmit niemand kennen die BoRap gaaf vind.
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:17 uur
bikkel2 schreef:
Wat Bo Rap betreft. Het is natuurlijk afzetten tegen iets wat al jaren kennelijk toch iets van het volk is geworden.
Er waren zowel ervoor als daarna ontelbare nummers die in de buurt kwamen en beter zijn.. maar dat is iets dat de verstokte ouwe rocker maar niet in zijn vergeelde hersens kan laten doordringen. De top2000 is vooral iets voor mensen die zijn blijven stilstaan in de tijd, lijkt me na topics lange discussie wel duidelijk. Maar misschien dat de users over 20 jaar wel hetzelfde zullen verzuchten bij de top2000 waarin 4 Radiohead nummers in de top10 staan

0
geplaatst: 1 december 2014, 18:18 uur
[quote]herman schreef:
/quote]
Mag ik dit falsifiëren?
/quote]
Mag ik dit falsifiëren?

0
geplaatst: 1 december 2014, 18:19 uur
Ik vind BhoRhap wel een leuk nummer eigenlijk 
Dat kattengejank van DP of LZ heb ik nooit ene zak aan gevonden en ook nooit meegekregen van huis uit gelukkig.

Dat kattengejank van DP of LZ heb ik nooit ene zak aan gevonden en ook nooit meegekregen van huis uit gelukkig.
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:21 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Het lijkt me ook een beetje interessantdoenerij en ik geloof er niets van. Alsof er geen enkel familielid/kennis/studiegenoot is die het meest gewaardeerde nummer in Nederland een leuk nummer vindt. Geloofwaardiger zou zijn "ik heb nog nooit iemand hardop horen zeggen dat ze BoRhap (vanwaar die H eraf eigenlijk?) leuk vinden". Laat ik het zo zeggen, ik ken eigenlijk alleen mensen die het een verschrikkelijk nummer vinden.
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:41 uur
Theatraal en bombastisch zeker. Maar kitsch komt er dan altijd snel achter aan. Kitsch = nep, rommel.
Dat is natuurlijk iets wat Queen hun hele loopbaan achtervolgde.
Maar zo makkelijk wil ik het toch niet af doen.
Als je alleen al de achtergrond weet van dit nummer, getuigt het van lef om dit op single uit te brengen. Vrijwel niemand zag het zitten. Behalve Queen en radio dj Kenny Everett.
En ondanks de beladenheid van de tekst ( al weet niemand precies waar het over gaat) moet je denk ik ook de humor in zien van dit superbombastische theatrale werkje.
Een Freddie Mercury die zonder blikken of blozen roept, " en hier komt het operastuk".
Het is heel apart en ik begrijp donders goed dat het er bij velen niet ingaat.
Maar het zit geweldig goed in elkaar verweven. Kitsch ? Het pakje van Freddie in de clip wellicht.
Dat is natuurlijk iets wat Queen hun hele loopbaan achtervolgde.
Maar zo makkelijk wil ik het toch niet af doen.
Als je alleen al de achtergrond weet van dit nummer, getuigt het van lef om dit op single uit te brengen. Vrijwel niemand zag het zitten. Behalve Queen en radio dj Kenny Everett.
En ondanks de beladenheid van de tekst ( al weet niemand precies waar het over gaat) moet je denk ik ook de humor in zien van dit superbombastische theatrale werkje.
Een Freddie Mercury die zonder blikken of blozen roept, " en hier komt het operastuk".
Het is heel apart en ik begrijp donders goed dat het er bij velen niet ingaat.
Maar het zit geweldig goed in elkaar verweven. Kitsch ? Het pakje van Freddie in de clip wellicht.
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:50 uur
tja... als ik ga zingen en dat uitbreng getuigt dat ook van lef (heel veel lef mag ik wel zeggen).. maar dat zegt verder niets over eventuele kitscherigheid en of het wel of niet goed is... Het zijn leuke argumenten die je opnoemt, maar het gaat allemaal niet over het nummer, maar meer over de band, en een band kan nog zo moedig/muzikaal/sympathiek zijn, dat garandeert niet dat hun nummers ook de moeite waard zijn.
Eigenlijk kun je voor het nummer geen enkel argument geven, want de vraag is puur of het je raakt of niet, en dat is voor iedereen weer persoonlijk. Of iets kitsch is of niet is in mijn ogen ook gewoon persoonlijk.
Eigenlijk kun je voor het nummer geen enkel argument geven, want de vraag is puur of het je raakt of niet, en dat is voor iedereen weer persoonlijk. Of iets kitsch is of niet is in mijn ogen ook gewoon persoonlijk.
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:54 uur
BhoRap kun je best omschrijven als edelkitsch: knap geconstrueerde song dat ligt in de scheidingslijn tussen kunst en kitsch. En natuurlijk is Queen ook theatraal maar dat hoort eenmaal bij de Queensound. Al is Queen zeker niet de enige theatrale en bombastische band.
Muse bv. die duidelijk door Queen is beïnvloed gaat in de bombast en theatraliteit nog een stapje verder.
Overigens heb ik geen probleem met kitsch, bombast of theatraliteit op zich zolang dat gepaard gaat met originaliteit en kwaliteit (maar ook dat is persoonlijk).
Muse bv. die duidelijk door Queen is beïnvloed gaat in de bombast en theatraliteit nog een stapje verder.
Overigens heb ik geen probleem met kitsch, bombast of theatraliteit op zich zolang dat gepaard gaat met originaliteit en kwaliteit (maar ook dat is persoonlijk).
0
geplaatst: 1 december 2014, 18:54 uur
Ik ken ook vooral mensen die het verschrikkelijk vinden. Het kleine deel van mijn omgeving dat er wel openlijk voor durft uit te komen dat ze op Queen stemmen behoort tot de zogenaamde occasionele muziekliefhebber en kijkt meestal nauwelijks verder dan de bands die hoog in de hitlijsten/allertijdenlijsten staan. Die muziekliefhebber behoort ook meestal tot de groep mensen die nummers meestal pas gaat waarderen nadat ze regelmatig op de radio zijn gedraaid. Het maakt voor die groep niet eens zo gek veel uit wat er op de radio gedraaid wordt, als het maar catchy/herkenbaar klinkt en ze er aan geconditioneerd worden. (Zo is het ook gegaan met BoRhap.) Zij zijn de late majority, terwijl wij op MuMe vaak de early adopters zijn.
Uit een onderzoek laatst bleek dat 49% van de Nederlanders BoRhap de terechte nummer 1 vindt. Dat lijkt schrikbarend hoog, maar het gros heeft dus een beperkte muziekkennis en dan is het best logisch dat ze het zo waarderen.
Uit een onderzoek laatst bleek dat 49% van de Nederlanders BoRhap de terechte nummer 1 vindt. Dat lijkt schrikbarend hoog, maar het gros heeft dus een beperkte muziekkennis en dan is het best logisch dat ze het zo waarderen.
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:00 uur
Gretz schreef:
En wat zou volgens jou, iemand die overduidelijk grossiert in muziekkennis, een terechte nummer 1 zijn?Uit een onderzoek laatst bleek dat 49% van de Nederlanders BoRhap de terechte nummer 1 vindt. Dat lijkt schrikbarend hoog, maar het gros heeft dus een beperkte muziekkennis en dan is het best logisch dat ze het zo waarderen.
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:00 uur
bikkel2 schreef:
Maar het zit geweldig goed in elkaar verweven.
Maar het zit geweldig goed in elkaar verweven.
Voor mij klinkt het precies als het tegenovergestelde. Een onzorgvuldig samenraapsel van losse stukjes die eigenlijk totaal niet bij elkaar passen. Erg moeilijk om daar één muziekstuk in te zien.
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:08 uur
Ik wil hier niet de indruk wekken dat ik Bo Rap als absolute nr .1 zie. Ik heb er niet op gestemt. En eigenlijk wordt ik er ook niet warm of koud meer van.
Maar objectief gezien vind ik het nog altijd een knappe song. En vooral ook heel Queen.
De band, en dat blijf ik vinden, heeft in de begin tot mid 70's absoluut wel iets neergezet.
Dat je er niet van houdt is iets anders.
Maar het was zeker niet het zoveelste flutbandje.
Maar objectief gezien vind ik het nog altijd een knappe song. En vooral ook heel Queen.
De band, en dat blijf ik vinden, heeft in de begin tot mid 70's absoluut wel iets neergezet.
Dat je er niet van houdt is iets anders.
Maar het was zeker niet het zoveelste flutbandje.
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:10 uur
chevy93 schreef:
(quote)
En wat zou volgens jou, iemand die overduidelijk grossiert in muziekkennis, een terechte nummer 1 zijn? Het heeft niet zoveel zin een enkel nummer op te noemen, dat hangt teveel af van smaak, stemming en moment. Ik heb liever regelmatig een wisselende nummer 1 zoals ook in onze MuMeLadder. De nummers die in de MML de afgelopen jaren op #1 stonden zou ik wel een terechtere nummer 1 vinden dan BoRhap. Verder blijft de vraag of iets terecht bovenaan een lijst staat gewoon arbitrair, tenminste als het om kunstvormen gaat.
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:19 uur
Gretz schreef:
Verder blijft de vraag of iets terecht bovenaan een lijst staat gewoon arbitrair, tenminste als het om kunstvormen gaat.
Blijkbaar niet arbitrair genoeg om te concluderen dat eenieder die Bohemian Rhapsody een terechte nummer 1 vindt een beperkte muziekkennis heeft.Verder blijft de vraag of iets terecht bovenaan een lijst staat gewoon arbitrair, tenminste als het om kunstvormen gaat.
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:24 uur
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:33 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Blijkbaar niet arbitrair genoeg om te concluderen dat eenieder die Bohemian Rhapsody een terechte nummer 1 vindt een beperkte muziekkennis heeft. Niet een ieder, ik had het over de meerderheid van de Bohemian Rhapsody-fans. Laat ik zeggen ongeveer 80%. Circa de helft van de nummers die jaarlijks op MuMe de finale haalt zullen zij echt niet kennen. En van De Witte Trui zullen ze al helemaal weinig (her)kennen. Dus ja, beperkte muziekkennis.
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:38 uur
Maar wat heeft dat te maken met wat de (on)terechte nummer 1 is?
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:47 uur
chevy93 schreef:
Dat is een mogelijke verklaring voor het feit dat zoveel Nederlanders BoRhap de meest terechte nummer 1 vinden. Stel nu dat Radio 2 het nummer de eerste jaren van de keuzelijst had geweerd. Dan was het echt niet zo populair geworden als het nu is. Goed mogelijk dat het dan nooit in hun top 10 terecht was gekomen.
0
geplaatst: 1 december 2014, 19:49 uur
Overigens is Eagles mij teveel ouwelullenmuziek en zijn zij dus ook niet bepaald mijn favoriete band op 1. Maar ik vind dat ze in zo'n publiekslijst wel terechter bovenaan staan dan Queen, omdat Hotel California een minder gekunsteld liedje is, het tekstueel sterker is en het makkelijker in je hoofd gaat zitten.
0
Cured
geplaatst: 1 december 2014, 19:57 uur
De nr. 1 is het populairste nummer onder de stemmers van songs waaruit je kunt kiezen + keuzelijsten.
edit: ik wilde wel eens weten hoe de leeftijdsverdeling onder de nummers is, bijv. qua decennium
edit: ik wilde wel eens weten hoe de leeftijdsverdeling onder de nummers is, bijv. qua decennium
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.