MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Nee, wel m'n ingestuurde lijstje:

D'Angelo - Brown Sugar
Daft Punk - Around The World
Daryll-Ann - Surely Justice
Erykah Badu - Tyrone
Guns N Roses - Estranged
Jay-Z - Empire State Of Mind (Feat. Alicia Keys)
Johnny Cash - Hurt
Justin Timberlake - Mirrors
Kraftwerk - Autobahn (helemaal draaien graag!)
Massive Attack - Teardrop
Radiohead - Paranoid Android
R.E.M. - Losing My Religion
Slayer - Angel Of Death
Talking Heads - Once In A Lifetime
U2 - Where The Streets Have No Name

royh schreef:
(quote)
De Breij zal ik denk wel richting top 10 gaan (stond vorig jaar op 19). Op 2 december kun je checken of een bepaald nummer in de lijst staat via staatieindetop2000.nl en op 16 december wordt de hele lijst bekend gemaakt. Er zijn dit jaar 4,5 miljoen stemmen uitgebracht: dat is een nieuw record (een stijging van 20 % ten opzichte van vorig jaar), maar dat komt natuurlijk ook omdat er meer vrije keuzes konden worden opgegeven.

Denk je echt dat De Breij is gestegen? Ik had nog nooit van de nummer gehoord tot vorige jaar. Dus ik had verwacht dat hij dit jaar wel weer minstens 50 plaatsen zou zakken. Is dat echt zo populair nog steeds? Beetje jammer zoveel vervuiling hoog in de lijst.

Ralph. schreef:
(quote)

Denk je echt dat De Breij is gestegen? Ik had nog nooit van de nummer gehoord tot vorige jaar. Dus ik had verwacht dat hij dit jaar wel weer minstens 50 plaatsen zou zakken. Is dat echt zo populair nog steeds? Beetje jammer zoveel vervuiling hoog in de lijst.
Ik zie het ook als lijst-vervuiling, maar helaas lijkt dat nummer steeds populairder te worden (vooral bij vrouwen), vandaar mijn voorspelling. Op woensdag 16 december weten we meer.

Er staat best veel schijt hoog in die lijst hoor, dus lijstvervuiling kan je het ook niet echt noemen.

Nou. Sorry hoor, maar een nummer als 'Mag ik dan bij jou' van Claudia de Breij hoort echt niet in de top-10 te staan (Plaats 200 is al te hoog voor zoiets). Dus vind ik het heel logisch dat Royh het lijstvervuiling noemt, en ben het daarin met hem eens. Het is ook nog eens dubbel zo erg als zo'n top-10 notering ook nog ten koste gaat van Pink Floyd (ik heb op 'Wish you were here' en 'Comfortably numb' gestemd).

Hendrik68
Je noemt het logisch dat De Breij lijstvervuiling wordt genoemd en komt vervolgens met Pink Floyd aan. Het is de bedoeling dat je in het laatste uur van het jaar wakker blijft en daar helpt Pink Floyd niet bij.

Jongens, zie het gewoon als een gezellig gebeuren en neem het vooral niet te serieus.

Hendrik68 schreef:
Het is de bedoeling dat je in het laatste uur van het jaar wakker blijft en daar helpt Pink Floyd niet bij.

Jongens, zie het gewoon als een gezellig gebeuren en neem het vooral niet te serieus.
Ja, daar heb je wel een kloppend punt mee, Hendrik. Dat ik evenals iedereen gewoon zou moeten genieten van de jaarwisseling. De oliebollen, de gezelligheid, de goede voornemens, het vuurwerk en ga zo maar door.

Maar er zijn ook heel veel mensen die van Pink Floyd houden (bij mij is het vooral om de teksten die ze zingen en de gitaarsolo's die in hun nummers te horen zijn. Een aantal van de Pink Floyd-fans, waaronder zijn (denk ik) er zo overtuigd van, dat Pink Floyd zo ongeveer de beste band is, die ooit zou hebben bestaan. Ik heb deze muziek leren kennen, mede omdat mijn vader er naar luisterde, en door de jaren heen heb ik bijna alle albums van de band gekocht.

Hendrik68 schreef:
en komt vervolgens met Pink Floyd aan. Het is de bedoeling dat je in het laatste uur van het jaar wakker blijft

Oh, dus mogen er alleen maar actieve nummers in de top 10 staan ? (Neem ook dit niet te serieus)

Helemaal eens met Hendrik. We moeten deze lijst zeker niet zien als iets heiligs of zo.
Ik vind zo zachtjes aan dat het interessantste materiaal ergens onder of in het midden bungelt.
Als een muziekliefhebber die wat verder kijkt dan zijn neus lang is, moet je hier gewoon door heen kijken.
Natuurlijk mankeert er niets aan Floyd en weet ik veel wie in de top 10, maar het is vooral een lijst voor iedereen en ook veel fans, die jaar na jaar elke x weer hun lijfsongs nomineren.
Het komt grotendeels weer op hetzelfde neer.
Het liedje van de Breij is typisch zo'n emomassa lied. Dus die zal gerust in de top 10 belanden.
Het zal best.
Het is gewoon een jaarlijks zekerheidje.
Lekker luisteren en de shit neem je voor lief.

Wijze woorden, bikkel2.

Dank Gerard.

Ik las laatst een berichtje over de "nepemotie van "Mag Ik Dan Bij Jou" van Claudia de Breij. Het zal allemaal wel, maar ik vind het oprecht een mooi liedje. Die vreselijke covers van Jeroen van der Boom en Brace (afgelopen vrijdag in The Voice of Holland) hoeven van mij ook niet zo nodig, maar ik vind Claudia de Breij oprecht overkomen. Het liedje hoeft van mij ook niet in de top 20 (of top 100), maar toch... Mooi liedje.

En ik hoop dat "Imagine" volgend jaar ook weer de nummer 1 van de Top 2000 is. Het is ook het mooiste liedje dat ik ooit gehoord heb (samen met Jeff Buckley's versie van "Hallelujah"). Voor mij persoonlijk staat dat los van aanslagen, gepleegd door terroristisch ongedierte, hoewel dat voor andere stemmers misschien anders is.

Voor een ieder wat wils. Maar de muziek die je omarmt draai je lekker voor jezelf toch ?
Ik heb daar in ieder geval geen Top 2000 voor nodig.
Thuis zet ik het niet eens op. Tijdens het werk is het lekker achtergrondgebeuren.

bikkel2 schreef:

Lekker luisteren en de shit neem je voor lief.

Jammer dat die shit ieder jaar de bovenste 40 plaatsen in bezet neemt..

titan (crew)
Môrthul schreef:
4,5 miljoen stemmen slaat natuurlijk ook weer nergens op

Dat klopt toch juist? Voorheen riepen ze altijd zoveel miljoen stemmers (i.p.v. stemmen). Als iedereen 5 vrije keuzes heeft ingevuld staan 4,5 miljoen stemmen voor 225.000 stemmers.

Misterfool
orbit schreef:
(quote)

Als het gaat om de top 2000 zijn de lagere noteringen vaak interessanter; af en toe leer ik daar nog een tof nummer kennen: Atlantis van Donovan bijvoorbeeld bij de vorige editie.

Inmiddels zijn we hier begonnen aan de lijst der lijsten.

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De top 100 van...

Sgt. Revolver schreef:
Ik las laatst een berichtje over de "nepemotie van "Mag Ik Dan Bij Jou" van Claudia de Breij. Het zal allemaal wel, maar ik vind het oprecht een mooi liedje. Die vreselijke covers van Jeroen van der Boom en Brace (afgelopen vrijdag in The Voice of Holland) hoeven van mij ook niet zo nodig, maar ik vind Claudia de Breij oprecht overkomen. Het liedje hoeft van mij ook niet in de top 20 (of top 100), maar toch... Mooi liedje.
Dat is dan weer van Acda en De Munnik Maar ik ben het met je eens wat betreft de oprechtheid van C d B.

titan schreef:
(quote)

Dat klopt toch juist? Voorheen riepen ze altijd zoveel miljoen stemmers (i.p.v. stemmen). Als iedereen 5 vrije keuzes heeft ingevuld staan 4,5 miljoen stemmen voor 225.000 stemmers.

Als je het zo bekijkt wel, maar ik zie een stem nog steeds als een ingevoerd lijstje. Zo kunnen ze elk jaar wel weer meer stemmen per lijstje toe laten en zo een 'recordaantal stemmen' binnenhalen

Sgt. Revolver schreef:
Ik las laatst een berichtje over de "nepemotie van "Mag Ik Dan Bij Jou" van Claudia de Breij. Het zal allemaal wel, maar ik vind het oprecht een mooi liedje. ...... maar ik vind Claudia de Breij oprecht overkomen.

Claudia de Breij en oprecht overkomen?
Wel leuk als jij het oprecht een mooi liedje vindt. Dat is weer wat anders.

orbit schreef:
(quote)

Nou nou, er staat ook genoeg moois bovenin, denk aan Happy van Pharrel bijvoorbeeld!

Oceaan niet vergeten

chevy93 schreef:
(quote)
Hoe is What's Going On passender dan Imagine? Een nummer grotendeels over een oorlog die al 3 decennia voorbij is of een generieke tijdloze tekst?

Vanwaar die drang om per se maar geen blanke artiesten bovenaan te willen zien?
Jouw eigen lijst is net zo wit als de Top 2000.

Oké en waar heb ik dan precies gezegd dat er een per se een zwarte artiest op nummer 1 moet? Als je dat even voor me aan zou willen wijzen.
Mijn part was het nummer geschreven door Kurt Cobain ofzo, zwart of wit maakt niets uit. Ik vind het gewoon een mooi nummer en ook al gaat het misschien over een specifieke oorlog is de boodschap van het nummer nog altijd universeel en tijdloos en toepasbaar op iedere oorlog. En het is niet reëel om What's Going On op 1 te zien, ik hoop wel dat het wat gaat stijgen.

Ik reageerde op het bericht van herman waarbij jij (en Arrie) instemmend reageerde: "weer zo'n blank saai jaren 70 nummer."

Aangezien What's Going On en War evengoed uit de 70s komen zit het probleem er blijkbaar in dat het "blank" is.

Doe dan gewoon War Pigs van Black Sabbath, maar daar kan je verdomme niet eens op stemmen :L

Môrthul schreef:
Als je het zo bekijkt wel, maar ik zie een stem nog steeds als een ingevoerd lijstje. Zo kunnen ze elk jaar wel weer meer stemmen per lijstje toe laten en zo een 'recordaantal stemmen' binnenhalen

Are you serious?

laxus11 schreef:
Oceaan niet vergeten
Ik vind 'Oceans' van Pearl Jam mooier.

John Lennon, zelf door geweld om het leven gekomen, en de aanleiding dat Imagine op 1 staat, geweld. Beetje bizar eigenlijk.

Hierbij nog mijn stemlijst:

Blackstreet feat. Dr. Dre - No Diggity
Brandy & Monica - The Boy Is Mine
Christina Aguilera - Hurt
Daft Punk - Around the World
Fleetwood Mac - Dreams
Janet Jackson feat. Q-Tip - Got 'Til It's Gone
Madonna - Like a Prayer
Marvin Gaye - What's Going On
Michael Jackson - Billie Jean
Otis Redding - Try a Little Tenderness
Prince & the Revolution - Purple Rain
R. Kelly - If I Could Turn Back the Hands of Time
Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
Stevie Wonder - Sir Duke
TLC - Waterfalls

Vrije stemmen:
Aaliyah - Try Again
Alicia Keys - You Don't Know My Name
Beyoncé feat. Jay-Z - Drunk in Love
Destiny's Child - Say My Name
Ginuwine - Pony
Keith Sweat feat. Althena Cage - Nobody
Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
London Grammar - Strong
Mary J. Blige - Family Affair
Sam Smith - Writing's on the Wall

Eens even kijken of er wat meer classic R&B in de lijst terecht kan komen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.