Muziek / Toplijsten en favorieten / Vigil's Depeche Mode Top 50
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 12:54 uur
20. Black Celebration (Black Celebration)
Live klassieker van Depeche Mode en titelnummer van het Black Celebration album. Het lied heeft een zeer fijne vibe waar ik na al die jaar nog altijd zeer graag naar luister. Hopelijk doe ik de aanwezige volgers een plezier met dit lied dat volgens mij best een grote hit had kunnen worden maar vreemd genoeg niet op single is uitgebracht.
http://www.treblezine.com/wp-content/uploads/2013/03/Depeche-Mode-Black-Celebration.jpg
Live klassieker van Depeche Mode en titelnummer van het Black Celebration album. Het lied heeft een zeer fijne vibe waar ik na al die jaar nog altijd zeer graag naar luister. Hopelijk doe ik de aanwezige volgers een plezier met dit lied dat volgens mij best een grote hit had kunnen worden maar vreemd genoeg niet op single is uitgebracht.
http://www.treblezine.com/wp-content/uploads/2013/03/Depeche-Mode-Black-Celebration.jpg
0
Franck Maudit
geplaatst: 15 augustus 2015, 15:45 uur
Das 1 van mijn grote favorieten! En live idd niet te versmaden 

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 16:13 uur
19. Waiting for the Night (Violator)
We zijn inmiddels bij de beste 20 liedjes van Depeche Mode beland. Op 19 staat de ballad van Violator. Een prachtig gedragen werkje met zeer fraaie muzikale details. Koptelefoon werk!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/92/Depeche_Mode_-_Violator.png
We zijn inmiddels bij de beste 20 liedjes van Depeche Mode beland. Op 19 staat de ballad van Violator. Een prachtig gedragen werkje met zeer fraaie muzikale details. Koptelefoon werk!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/92/Depeche_Mode_-_Violator.png
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 20:37 uur
Listening to it! Draaide dit vaak 's ochtendsvroeg na een nachtje stappen. Iedereen lag al voor pampus op de achterbank maar bij deze song moest altijd het volume omhoog. Nu headphones inderdaad... voor het optimale magische luistergenot!
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 23:16 uur
vigil schreef:
En zo duiken we onder de 30. Het is altijd lastig die bonustracks op verzamel cd's welke geen hit worden. Ze horen er niet echt bij en zijn bij mensen die al de reguliere albums hebben (te) onbekend. Shake the Disease is de bonustrack op de The Singles 81-85.
En zo duiken we onder de 30. Het is altijd lastig die bonustracks op verzamel cd's welke geen hit worden. Ze horen er niet echt bij en zijn bij mensen die al de reguliere albums hebben (te) onbekend. Shake the Disease is de bonustrack op de The Singles 81-85.
Even in de bres springen voor mijn DM nummer 1.
Shake the Disease was namelijk wel een behoorlijke top 10 hit in Duitsland,
waar DM het sedert hun avonturen in de Berlijnse Hansa studio's altijd goed is blijven doen.
Shake the Disease heeft behoorlijk wat impact gehad op mijn muzikale ontwikkeling.
We schrijven de lente van 1985 en ik fiets naar school met dit nummer in het achterhoofd.
Ik had DM zoals elke tiener die de hitparade volgt, leren kennen via People Are People,
volgens mij een lied tegen de onverdraagzaamheid (hun versie van Frank Boeijens Zwart Wit).
Master and Servant striemde eveneens mijn muzikale interesse en met de ballad Somebody
was ik helemaal verkocht: Some Great Reward werd het volgende album in mijn prille collectie.
Met Shake the Disease zit ik in het vierde jaar secundair en met mijn lenerskaart van de bib
(je moest als ik me niet vergis ouder dan 15 zijn om platen te mogen lenen) kwam ik naar huis
met werk van Split Enz, The Nits, The Stranglers en (onvergetelijk) Joy Division. Unknown Pleasures.
Shake the Disease schudde mijn muzikale bewustzijn en mijn wereldbeeld.
Er gaan plots deuren in je puberende brein open op een wereld die wat minder rooskleurig
en veilig is dan het vertrouwde nest van je ouders en familie je wilde doen geloven...
Ook muzikaal vind ik dit nummer top.
Het heeft alle ingrediënten in zich van de draaibanken-sound waarmee ze doorbraken in Europa.
En er is die in mijn ogen altijd wat ontroerende samenzang tussen Gahan en Gore.
De lijn "Understand me" leek wel een echo van "I can't understand what makes a man, hate another man"
uit People Are People en deed denken aan "But at the end of it all, she will understand me".
Shake the Disease, voor mijn part gezegend met het allermooiste DM refrein,
kwam op het moment dat muziek meer wordt dan ontspanning, op het moment
dat je in de teksten en de songs (h)erkenning vindt van wat er vanbinnen in je omgaat.
Muziek die jouw begrijpt dus. Daar ging het om.
Ik ben er zeker van dat de meesten hier "begrijpen" wat ik daarmee bedoel.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 02:01 uur
dazzler schreef:
waar DM het sedert hun avonturen in de Berlijnse Hansa studio's altijd goed is blijven doen.
Shake the Disease heeft behoorlijk wat impact gehad op mijn muzikale ontwikkeling.
We schrijven de lente van 1985 en ik fiets naar school met dit nummer in het achterhoofd.
Ik had DM zoals elke tiener die de hitparade volgt, leren kennen via People Are People,
volgens mij een lied tegen de onverdraagzaamheid (hun versie van Frank Boeijens Zwart Wit).
Master and Servant striemde eveneens mijn muzikale interesse en met de ballad Somebody
was ik helemaal verkocht: Some Great Reward werd het volgende album in mijn prille collectie.
Met Shake the Disease zit ik in het vierde jaar secundair en met mijn lenerskaart van de bib
(je moest als ik me niet vergis ouder dan 15 zijn om platen te mogen lenen) kwam ik naar huis
met werk van Split Enz, The Nits, The Stranglers en (onvergetelijk) Joy Division. Unknown Pleasures.
Er gaan plots deuren in je puberende brein open op een wereld die wat minder rooskleurig
en veilig is dan het vertrouwde nest van je ouders en familie je wilde doen geloven...
Het heeft alle ingrediënten in zich van de draaibanken-sound waarmee ze doorbraken in Europa.
En er is die in mijn ogen altijd wat ontroerende samenzang tussen Gahan en Gore.
De lijn "Understand me" leek wel een echo van "I can't understand what makes a man, hate another man"
uit People Are People en deed denken aan "But at the end of it all, she will understand me".
dat je in de teksten en de songs (h)erkenning vindt van wat er vanbinnen in je omgaat.
(quote)
Ik hou van jou
0
Franck Maudit
geplaatst: 16 augustus 2015, 09:31 uur
Ik begin anders ook wel een boontje te krijgen voor dazzler
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 09:44 uur
Nou ik kan dat alleen maar beamen..altijd t meest bijzondere nummer van ze gevonden..zonder het goed te kunnen verwoorden..
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 10:31 uur
Wat helemaal niet nodig is.
Uiteraard ben ik erg blij met je persoonlijke bevindingen bij deze plaat (net zoals anderen) maar het is zeker niet nodig om jouw favoriet te gaan verdedigen. Zoals ik al vele malen heb aangegeven is iedere plaat in de "mijn lijst" (laten we dat niet vergeten en dus geen gemiddelde lijst van vele users) me veel waard. De band heeft zoveel goede nummers gemaakt dat rangschikken zeer lastig is en dat ze allemaal wat doen. Om even een indruk te geven dit nummer heb ik een 8,7 gegeven en de nummer 20 heeft een 9,1 dus dat geeft al aan hoe close alles is.
Dus nogmaals erg bedankt voor je persoonlijke noot maar een (in dit geval) nummer 29 heeft zeker niet afgedaan bij mij.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 10:38 uur
18. Wrong (Sounds of the Universe)
De eerste keer dat het Sounds of the Universe album voorbij komt in mijn lijst. Ik kan wel verklappen dat dit dus ook gelijk de laatste keer is. De band zou met dit album weer nadrukkelijk terug gaan de "synthjaren" van de band zo werd geroepen. Dat viel uiteindelijk wel mee. Tenminste het toetsenwerk was wel prominenter aanwezig maar de kwaliteit van vroeger werd niet gehaald. Behoudens 1 nummer op de plaat. Dat was dan precies weer het nummer wat weer het verst afstond van die oude sound en veel meer aansluit bij het halverwege jaren 90 geluid. Schitterende coupletten met die extra harde aanzet steeds van de titel van het liedje. Dat was Wrong...
http://www.depechemodesongs.com/Pictures/images/albums/big/Depeche_Mode/2009_-_Wrong_Peter_Rauhofer_Mixes_C.jpg
De eerste keer dat het Sounds of the Universe album voorbij komt in mijn lijst. Ik kan wel verklappen dat dit dus ook gelijk de laatste keer is. De band zou met dit album weer nadrukkelijk terug gaan de "synthjaren" van de band zo werd geroepen. Dat viel uiteindelijk wel mee. Tenminste het toetsenwerk was wel prominenter aanwezig maar de kwaliteit van vroeger werd niet gehaald. Behoudens 1 nummer op de plaat. Dat was dan precies weer het nummer wat weer het verst afstond van die oude sound en veel meer aansluit bij het halverwege jaren 90 geluid. Schitterende coupletten met die extra harde aanzet steeds van de titel van het liedje. Dat was Wrong...
http://www.depechemodesongs.com/Pictures/images/albums/big/Depeche_Mode/2009_-_Wrong_Peter_Rauhofer_Mixes_C.jpg
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 10:54 uur
vigil schreef:
Dus nogmaals erg bedankt voor je persoonlijke noot maar een (in dit geval) nummer 29 heeft zeker niet afgedaan bij mij.
Geen probleem hoor. We begrijpen elkaar goed. Zolang je maar van me houdt.

0
geplaatst: 16 augustus 2015, 10:58 uur
Nooit zoveel met Shake The Disease gehad, voor mij de afsluiting van een periode.
Vervolgens werd de motor gestart, en al het metaal vakkundig gesloopt.
Stripped was geboren.
Voor mij hun beste nummer.
Had Some Great Reward nog enige romantiek in zich, en was tienerproblematiek het hoofdthema.
Black Celebration was volwassenwording.
A Question of Time met in de clip de baby als symbool.
New Life Part II.
Vervolgens werd de motor gestart, en al het metaal vakkundig gesloopt.
Stripped was geboren.
Voor mij hun beste nummer.
Had Some Great Reward nog enige romantiek in zich, en was tienerproblematiek het hoofdthema.
Black Celebration was volwassenwording.
A Question of Time met in de clip de baby als symbool.
New Life Part II.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 14:27 uur
17. Halo (Violator)
Depeche Mode is wel de band van de intro's, hier heb je er weer zo eentje. Lekker lekker lekker. Gahan is weer cool los uit zijn pols aan het zingen. De videoclip is uiteraard weer een beauty waarin ook weer een kleine rol voor Nederlands grootste popster zonder dat hij daar zelf iets van wilt weten Anton Corbijn. Ondanks de video is het lied verder nooit op single verschenen enkel als 1 track promo.
http://rok.kiev.ua/wp-content/uploads/2012/03/Depeche-Mode.jpg
Depeche Mode is wel de band van de intro's, hier heb je er weer zo eentje. Lekker lekker lekker. Gahan is weer cool los uit zijn pols aan het zingen. De videoclip is uiteraard weer een beauty waarin ook weer een kleine rol voor Nederlands grootste popster zonder dat hij daar zelf iets van wilt weten Anton Corbijn. Ondanks de video is het lied verder nooit op single verschenen enkel als 1 track promo.
http://rok.kiev.ua/wp-content/uploads/2012/03/Depeche-Mode.jpg
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 19:56 uur
16. Something to Do (Some Great Reward)
Op de rand van de beste 15 liedjes van Depeche Mode vinden we de fantastische opener van het fantastische album Some Great Reward. Synthpop met een hoofdletter waarbij de (al dan niet electronische) drums/percussie een hoofdrol heeft en zelfs soms wat industrial aan doet.
http://i1.sndcdn.com/artworks-000054931045-14ai7d-t300x300.jpg
Op de rand van de beste 15 liedjes van Depeche Mode vinden we de fantastische opener van het fantastische album Some Great Reward. Synthpop met een hoofdletter waarbij de (al dan niet electronische) drums/percussie een hoofdrol heeft en zelfs soms wat industrial aan doet.
http://i1.sndcdn.com/artworks-000054931045-14ai7d-t300x300.jpg
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 19:57 uur
Kom vigil - houdt ons niet langer in spanning.... wat heb je op 16? En 15, 14.... 

0
geplaatst: 16 augustus 2015, 20:13 uur
vigil schreef:
Inderdaad een ijzersterke opener, zeker in zijn sissende Metal Mix (zie een van de 12" singles),
wat mij altijd deed vermoeden dat het nummer wellicht op de longlist van potentiële singles stond.
Something to Do doet met mij hetzelfde als The New Stone Age van OMD.
Namelijk de luisteraar meteen bij het nekvel grijpen vanaf de eerste groeven van het album.
Mijn favoriete DM album heeft wat mij betreft maar twee zwakkere plekken.
En dat zijn het iets te poppy klinkende Stories of Old en het denderende If You Want.
Dat laatste nummer is een prima promotie voor bankschroeven, maar mist wat "song" appeal.
Ik weet niet of Lie to Me nog gaat langskomen: dat is mettertijd mijn SGR favoriet gebleken.
Heerlijke meezinger en met een tekst waarin die jonkies van toen al behoorlijk volwassen klonken.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 20:33 uur
dazzler schreef:
En dat zijn het iets te poppy klinkende Stories of Old en het denderende If You Want.
Dat laatste nummer is een prima promotie voor bankschroeven, maar mist wat "song" appeal.
Komt ook niet uit de pen van Gore maar is een Wilder compositie, een van de weinig die volledig van zijn hand kwam
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 20:33 uur
Deze verwacht ik nog:
1. Blasphemous Rumours
2. Enjoy The Silence
3. Never Let Me Down Again
4. A Question Of Time (Lust dus)
5. Walking In My Shoes
6. Eveything Counts
7. Behind The Wheel
8. Condemnation
9. I Feel You
10. Goodnight Lovers
1. Blasphemous Rumours
2. Enjoy The Silence
4. A Question Of Time (Lust dus)
5. Walking In My Shoes
6. Eveything Counts
7. Behind The Wheel
8. Condemnation
9. I Feel You
10. Goodnight Lovers
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 20:36 uur
ook in die volgorde?
Question of Time is overigens al geweest of je moet Lust bedoelen
Question of Time is overigens al geweest of je moet Lust bedoelen
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 20:39 uur
Eerder deze volgorde
1. Enjoy The Silence
2. Blasphemous Rumours
4. Walking In My Shoes
5. I Feel You
6. Condemnation
7. Behind The Wheel
8. A Question Of Lust
9. Eveything Counts
10. Goodnight Lovers
1. Enjoy The Silence
2. Blasphemous Rumours
4. Walking In My Shoes
5. I Feel You
6. Condemnation
7. Behind The Wheel
8. A Question Of Lust
9. Eveything Counts
10. Goodnight Lovers
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 20:43 uur
Deze hoop ik nog, maar verwacht ik niet.
1. Photograpic
2. The Sun and the Rainfall
3. Ice Machine
4. See You
5. If You Want
1. Photograpic
2. The Sun and the Rainfall
3. Ice Machine
4. See You
5. If You Want
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 20:54 uur
Dit is al geweest
17. Halo (Violator)
21. Master and Servant (Some Great Reward)
22. Policy of Truth (Violator)
23. Only When I Lose Myself (The Singles 86-98)
24. Personal Jesus (Violator)
25. Strangelove (Music for the Masses)
26. It's No Good (Ultra)
27. Stripped (Black Celebration)
28. Sacred (Music for the Masses)
29. Shake The Disease (The Singles 81-85)
30. Precious (Playing the Angel)
31. People are People (Some Great Reward)
32. Fly on the Windscreen (Black Celebration)
33. Barrel of a Gun (Ultra)
34. A Question of Time (Black Celebration)
35. Just Can't Get Enough (101)
36. Suffer Well (Playing the Angel)
37. The Things You Said (Music for the Masses)
38. Behind the Wheel (Music for the Masses)
39. Clean (Violator)
40. I Am You (Exciter)
41. Everything Counts (Construction Time Again)
42. Nothing's Impossible (Playing The Angel)
43. Somebody (Some Great Reward)
44. The Darkest Star (Playing The Angel)
45. Useless (Ultra)
46. Freelove (Exciter)
47. I Want It All (Playing The Angel)
48. Leave In Silence (A Broken Frame)
49. Secret to the End (Delta Machine)
50. Dream On (Exiter)
17. Halo (Violator)
21. Master and Servant (Some Great Reward)
22. Policy of Truth (Violator)
23. Only When I Lose Myself (The Singles 86-98)
24. Personal Jesus (Violator)
25. Strangelove (Music for the Masses)
26. It's No Good (Ultra)
27. Stripped (Black Celebration)
28. Sacred (Music for the Masses)
29. Shake The Disease (The Singles 81-85)
30. Precious (Playing the Angel)
31. People are People (Some Great Reward)
32. Fly on the Windscreen (Black Celebration)
33. Barrel of a Gun (Ultra)
34. A Question of Time (Black Celebration)
35. Just Can't Get Enough (101)
36. Suffer Well (Playing the Angel)
37. The Things You Said (Music for the Masses)
38. Behind the Wheel (Music for the Masses)
39. Clean (Violator)
40. I Am You (Exciter)
41. Everything Counts (Construction Time Again)
42. Nothing's Impossible (Playing The Angel)
43. Somebody (Some Great Reward)
44. The Darkest Star (Playing The Angel)
45. Useless (Ultra)
46. Freelove (Exciter)
47. I Want It All (Playing The Angel)
48. Leave In Silence (A Broken Frame)
49. Secret to the End (Delta Machine)
50. Dream On (Exiter)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 augustus 2015, 21:00 uur
Deze nog?
A Question of Lust
Blasphemous Rumours