menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990's time for vigil, een retrospectief

zoeken in:
geplaatst:
Ah, te veel Broken Hearts dus voor Harold

geplaatst:
I did it Especially for you

geplaatst:
Week 20 1990 Tipparade!

De alarmschijf deze week is van niemand minder dan Gary Moore. Een man die al een tijdje mee draait o.a. bij Thin Lizzy maar die begin jaren 90 als solo artiest pas echt groot succes kreeg. Dat begon allemaal met deze single die de naam Still Got The Blues (For You) mee kreeg. Voor de hitlijsten die tijd een best lange single maar dat stond succes bepaald niet in de weg. Welk successen deze single behaalden horen jullie de volgende keer van de man die bijna alles kan pureshores! Wat mij betreft nog steeds een nummer wat ik best goed kan aanhoren al zal ik het uit me zelf niet aanzetten, dat de man de snaren goed kan betasten lijkt mij vrij duidelijk.
Gary Moore - Still Got The Blues (Live) - YouTube

Naast deze Alarmschijf had de Tipparade deze week nog eens 8 nieuwe binnenkomers, veel daarvan stroomden door naar de Top 40 maar dat lukte ze natuurlijk niet allemaal.

Op 27 vinden we bijvoorbeeld zo'n nummer wat het niet haalde. Het nummer heet You're Gonna Get All My Love en de artiest Pause 4 Thought. Verder is er niet heel veel over bekend. Op de Discogspagina van deze band staat zeggen en schrijven 1 hele single, juist deze dus. Het dance nummer bleef vier weken in de Tip met een 14de plek als hoogste positie. In Engeland kwam het tot de 80ste plek met twee weken in de lijst. Dus we hebben hier te maken met een heel mager succesverhaal. Het nummer had met PWL (van Pete Waterman, u vast bekend) wel een groot label achter zich maar het hielp niet. Best een beetje treurig terwijl het toch best een leuk liedje is. Oordeel zelf!
PAUSE 4 THOUGHT - You're Gonna Get All My Love (Dub Mix) - 1990 - YouTube

Op 26 net zo'n verhaal. Als er iemand is die het duo Lovers Line nog kent mag diegene nu zijn vinger opsteken. Lovers Line bleef met The Story Of My Life vijf weken in de Tip hangen en kwam niet voorbij de twaalfde plek. Een beetje voor de BZN liefhebbers, ik vind het behoorlijk verschrikkelijk kan ik melden.
Story of my life - Lovers line - YouTube

geplaatst:
Still Got the Blues
Wat een wereldtrack blijft dat, live, of studio.

Maar het pareltje van dat album is de meest bluesy track, As the Years Go Passing By. Voor de late uurtjes/vroege ochtend en dan heerlijk wegmijmeren.

PAUSE 4 THOUGHT - You're Gonna Get All My Love staat op het enige cassettebandje dat ik nog bezit. Pure nostalgie.

geplaatst:
Poeha schreef:

PAUSE 4 THOUGHT - You're Gonna Get All My Love staat op het enige cassettebandje dat ik nog bezit. Pure nostalgie.

Ha! geweldig, een zelf samengesteld bandje of eentje die je kant en klaar gekocht had?

geplaatst:
Nee zelf samengesteld. Nu je het zegt, ik moet ook nog ergens een enkel kant en klaar gekocht bandje hebben liggen.

Er staan nu alleen nog maar een paar deuntjes op (overgetaped van andere cassettebandjes) , waarvan ik na al die jaren nog niet weet welke track/artiest het betreft. Maar al 20 jaar niets meer mee gedaan.
Sommige liedjes zijn inmiddels wel bekend, waaronder die van PAUSE FOR THOUGHT.
Geen cassetterecorder/afspeler meer, dus Soundhound, e.d. bieden ook geen soelaas

De laatste twee nummers van dat bandje waar ik achter de track/artiest ben gekomen, zijn:

L Is for Lover van Al Jarreau en Love Wars van Womack and Womack. Die laatste stond op het bandje als "Telephone".

"Telephone"

P.S. Ik heb ooit mijn hele verzameling (lag in een oude wasmand van m'n moeder) zelf opgenomen cassettebandjes als gratis op te halen op Marktplaats gezet. Ik woonde toen nog thuis in de buurt van Tiel (langs A15) en die verzameling, inclusief wasmand, is toen opgehaald door iemand uit Amsterdam Zuid-Oost. Ik verklaarde hem, toen hij eenmaal bij ons was, voor gek. Maar die kerel was helemaal verzot op dat soort opnames, incluis door de muziek heen pratende presentators. Tja

geplaatst:
Hoe zou t met hem gaan? Misschien leest hij wel mee

geplaatst:
vigil schreef:
Hoe zou t met hem gaan? Misschien leest hij wel mee

Nooit geweten dat jij vroeger in Amsterdam Zuiid-Oost hebt gewoond. Of zie ik nu een hint die er niet is?

geplaatst:
Poeha schreef:
P.S. Ik heb ooit mijn hele verzameling (lag in een oude wasmand van m'n moeder) zelf opgenomen cassettebandjes als gratis op te halen op Marktplaats gezet. Ik woonde toen nog thuis in de buurt van Tiel (langs A15) en die verzameling, inclusief wasmand, is toen opgehaald door iemand uit Amsterdam Zuid-Oost. Ik verklaarde hem, toen hij eenmaal bij ons was, voor gek. Maar die kerel was helemaal verzot op dat soort opnames, incluis door de muziek heen pratende presentators. Tja

Er zijn heel veel mensen die dat interessant vinden. Maar wel alleen mèt commentaar en dus zonder knipjes natuurlijk.

Omdat die mensen bestaan heb ik inmiddels al uren en uren oude radioprogramma's (lijstjes natuurlijk) kunnen verzamelen.

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Nooit geweten dat jij vroeger in Amsterdam Zuiid-Oost hebt gewoond. Of zie ik nu een hint die er niet is?

Ik kom uit Diemen-zuid, je weet toch

geplaatst:
vigil schreef:
(quote)

Ik kom uit Diemen-zuid, je weet toch

Je ziet er inderdaad behoorlijk lekker uit ja.

geplaatst:
Toch altijd mooi die Still got the blues

geplaatst:
Potver, ik zie dat ik de Engelse charts helemaal vergeten ben... Excuses voor eventuele fysieke en mentale schade. Mocht u een schadeclaim willen indienen kunt u dat doen bij mijn kompaan pureshores

Daar gaan we met week 20 van 1990!

De eerste plaats blijft in handen van een van de beste singles van dat jaar namelijk Killer van Adamski ft. Seal.

De Top 100 heeft weer de nodige binnenkomers hier vrijwel alle new entry's die in NL niets deden:

Op 95 komen we een bekende naam tegen in de vorm van The Happy Mondays. Met de Madchester Rave On EP uit het begin van hun carriere waarmee ze min of meer door braken brengen ze een ode aan een heel genre. De meest opvallende track is Hallelujah. Hoe Engels wil je het hebben! Vier weken in de lijst met als hoogste nummer 89.
Happy Mondays - Hallelujah (Official Music Video) - YouTube

Op 93 vinden we een nieuwe binnenkomer van een band die we met enige regelmaat de laatste jaren tegen zijn gekomen in de hitlijsten topic's waar we nu in 1994 zijn beland. The Railway Children is daarom voor de deelnemers daar geen onbekende naam maar voor veel andere wellicht wel. Over typisch Engels gesproken... Het is in ieder geval een erg sterk nummer, het blijft vijf weken in de lijst met een 66ste plaats als hoogste positie.
The Railway Children :: Music Stop [1990] - YouTube

Wat betreft de nummer 85 moeten alle remmen blijkbaar los. Tenminste anders noem je het project waar je mee bezig bent niet Volume Ten lijkt me. Volume Ten komt via Pride (More Than Special) met een lied dat een beetje in het verlengde ligt van de succesformule van Soul II Soul. Daar ben ik zelf niet zo'n fan van maar dit klinkt zeker niet onaardig. Mijn volume ging zeker niet voluit maar een voldoende kan ik hier sowieso wel aan kwijt.
Volume Ten featuring Paula David - Pride (More Than Special) - original 7" version 1990 - YouTube

De nummer 77 is in handen van een band met de opvallende naam The Trash Can Sinatras met het ook wel aansprekende Only Tongue Can Tell. Een beetje een kruising tussen Morrissey en Crowded House als dat tenminste mogelijk is. Fijne niets aan de hand indie in ieder geval. De plek 77 was ook direct het hoogst haalbare.
The Trash Can Sinatras - Only Tongue Can Tell - YouTube

De band James heeft wel de nodige bekendheid op MuMe dat kan van de iets langere variant Hello James vrees ik niet gezegd worden. De band komt in ieder geval op 70 nieuw binnen Magic Hour. Een paar mooiboy's die in de stijl van Climie Fisher succes hopen te behalen. Dat lukt met Magic Hour niet echt. Drie weken en het kon nog doorstoten tot de 59ste plek.
Halo James - Magic Hour - video clip 1990 - YouTube

Nederland heeft met Marc Almond altijd een haat liefde verhouding gehad. Soms enorme hits maar meestal werden zijn singles min of meer genegeerd. Zo ook het op 49 binnenkomende The Desperate Hours van het Enchanted album. Een typisch Almond nummer, lekker zwaar aangezette barokke (dans)pop. Het nummer zou in Engeland ook weinig potten breken. Vier plaatsjes winst zat er nog in maar daar bleef het dan wel bij.
Marc Almond - The Desperate Hours - YouTube

De hoogste nieuwe binnenkomers zijn Depeche Mode met Policy of Truth en Chimes met I Still Haven't Found What I'm Looking For maar die deden ook wat in Nederland dus zie je vanzelf hier voorbij komen

geplaatst:
gelijk even het tempo erin houden

Week 21 1990

UB40 kan weer terug naar Kingston Town, want de Rolling Stones nemen het nummer 1 stokje over.
Hier is wel wat opmerkelijks aan de hand, want vorige keer besprak vigil de nieuwe hitsingle Almost hear you sigh, dat nog steeds de Steel wheels periode op de rit houdt.
Maar de nummer 1 is voor het uit 1966 afkomstige Paint it black. Is iedereen bezig met een 60's revival, krijgen we een Mick Jagger plasticine mondje bij aankoop van de single? Nee, het is uiteraard gebruikt in de opening van de Veronica serie Tour Of Duty die in 1990 zeer populair was. Vast niet alleen aangeschaft door volgers van de serie, maar het nummer kreeg ook de nodige airplay weet ik nog. Waarschijnlijk bleef deze Paint it black revival wel beperkt tot Nederland in 1990.
De Stones verlengden zo de top 40 duur tot 25 weken met deze nieuwe rally
Rolling Stones Paint It Black HD - YouTube

Nog een vigil linkje op de nummer 37 waar we Fish vinden.
A gentleman's excuse me is een breekbaar nummer met de nodige melancholie en stemmige muzikale begeleiding. De voormalige zanger van Marillion was al aan single nummer 3 toe met dit nummer afkomstig van het album Vigil in a wilderness of mirrors. Hopelijk wil Sander hier nog wat aan toevoegen
Fish haalde uiteindelijk de 34ste plek in 3 weken verblijf
Fish - A Gentleman's Excuse Me - YouTube

Door naar de nummer 35 waar we de Amerikaanse zangeres Bonnie Raitt aantreffen. Die is al tijden bezig in 1990 en bezig met de album 10 "Nick of time" periode, uit 1989.
Have a heart klinkt frivoler met minuscule eigentijdse reggae-ish-superlight groove en is een mooie blend van haar meer countryblues pop gerichte stem versus deze produktie.
Een nette 22ste plaats in 6 weken voor Miss Raitt
Have A Heart - YouTube

Een stuk banaler vinden we op 31 de winnaar van het Eurovisie songfestival 1990, de Italiaanse zanger Toto Cutugno waarvan we na dit ook nooit meer iets vernomen hebben vermoed ik.
Insieme 1992 is een schlager esque Italiaanse huisvrouwenpleaser, volgens Wiki betekent het Together dus het thema van het Songfestival wordt er wel mee verwoord. Nederlandse inzending Maywood wilde alles met ons delen, maar kwam slechts tot de 15e plaats in de eind totaal punten.
Insieme 1992 kwam in de top 40 tot 18 in 6 weken.
Toto Cutugno- Insieme - YouTube

Op 26 een lekker nummer van de Pasadenas wat Poeha vast ook kan waarderen.
Deze jongens hadden in 1988 een grote hit met Tribute (Right on) en wat kleinere vervolghitjes, maar kwamen onverwacht in 1990 met deze Love thing op de proppen. Wederom worden er geen doekjes om gewonden waar de inspiratie vandaag komt en James Brown sijpelt hier via kermen, blazers en de funky drummer door de hele single heen. Ik was toen en nu nog steeds zeer gecharmeerd van dit nummer, wat een fijne afwisseling was van al de Turn up the bass tracks waar ik toen veel naar luisterde, krijg er ook blije herinneringen aan de kermis van uit 1990
Een 13e plaats en 7 weken top 40
The Pasadenas - Love Thing - YouTube

De hoogste nieuwe is voor Mr. Gary Moore, waar vigil dit over zei:
De alarmschijf deze week is van niemand minder dan Gary Moore. Een man die al een tijdje mee draait o.a. bij Thin Lizzy maar die begin jaren 90 als solo artiest pas echt groot succes kreeg. Dat begon allemaal met deze single die de naam Still Got The Blues (For You) mee kreeg. Voor de hitlijsten die tijd een best lange single maar dat stond succes bepaald niet in de weg. Welk successen deze single behaalden horen jullie de volgende keer van de man die bijna alles kan pureshores! Wat mij betreft nog steeds een nummer wat ik best goed kan aanhoren al zal ik het uit me zelf niet aanzetten, dat de man de snaren goed kan betasten lijkt mij vrij duidelijk.
Ik krijg toch wel kippevel iedere keer bij dit nummer, deze man laat de gitaar echt praten.
Hier op mumu zijn we allemaal wel een klein beetje goed in duiden wat iemand wel mooi of goed zal vinden en ik denk dat men wel weet dat ik niet echt van de gitaar ben tenzij het hard en nodig is of functioneel (debiele gitaarsolo in Batdance bijvoorbeeld of Over the Top in Poundcake van Van Halen)
Ook bij Gary Moore kan ik het absoluut waarderen en mag dit nummer ook de volle tijd puur genietend beluisterd worden
Gary Moore: Still Got The Blues (lyrics) - YouTube
Gary bleef steken op 2 en zou 11 weken in de top 40 verblijven. In 2011 overleed hij veel te jong op 58 jarige leeftijd. Gelukkig voor ons komen er na Still got the blues nog wel enkele singles.

Aangezien ik de nieuwe alarmschijf al met lede ogen en oren moest bekijken haak ik nu weer even af, anders krijgen we weer een jason donovan achtige reactie en we don't want that
In het kader daarvan wacht ik nog steeds op de ongecensureerde versie over What's a woman waar Sander even een tipje oplichtte maar daarna politiek correct inhield, KOM OP

geplaatst:
vigil schreef:
In 1990 begon het allemaal. Wat begon er toen zal de vraag zijn? Toen begon mijn muzikale leven eigenlijk pas echt. Natuurlijk zat ik al dik in Countdown, de Top 40, was Erik de Zwart mijn verder niet zo heel sympathieke held en was Tour of Duty de link naar muziek uit een ver verleden.
vigil schreef:
Ik begin met 1990 en zal vast ook 1991 en 1992 gaan doen. Daarna kijk ik wel weer even verder. Ik doe het in mijn tempo aangepast aan mijn agenda, dus dat kan betekenen dat de ene week drie weken besproken worden en de andere maar 1 update heeft.
Hopelijk gaan veel mensen hier een plezier aan beleven.
Alhoewel laat ontdekt is dit zeker een topic waaraan ik plezier zal beleven.
Vooral het tempo bevalt me wel. Gemiddeld 1 keer per 7 weken een update.
Als jullie dit vasthouden dan zijn we op donderdag 27 augustus 2037 bij 31 december 1992.

Dat is mooi want dan ben ik goed voorbereid als ik dan mijn wekelijkse lijstjes in het 50-jaar na dato topic aanlever. Alleen moet het tempo dan niet boven 1 keer per 9 weken gaan en ik moet inmiddels daar niet gestopt zijn.

Mijn muzikale leven was begonnen toen Tour of Duty nog dagelijkse realiteit op het TV journaal was. In 1990 bleef ik lijstjes leuk vinden en soms stond er ook nog leuke muziek in. Ik had zelf in dat jaar iets minder met de top 40 en iets meer met de mega top 100, tegenwoordig mega top 50. Dat was niet ondanks Erik de Zwart of dankzij Martijn Krabbe.
Die 100 nummers van de mega top waren beter te vergelijken met de Engelse top 100. Bovendien hadden de Amerikanen ook een top 100. Dus alleen daarom al waren het mooie tijden.

Fish deed het met "A gentleman's excuse me" veel beter in de Mega Top 100 dan in de top 40. Een 26e plek als hoogste en maar liefst 14 weken genoteerd. Hij stond al weken bij de bovenste 40 in de mega top voordat hij pas in die andere top 40 binnenkwam.

Verder is alles wel een beetje vergelijkbaar tussen de twee Nederlandse lijsten. Opmerkelijk is wel nog de binnenkomst in week 21 op nr. 98 in de mega top 100 van Coldcut en Queen Latifah met het nummer "Find a way". Die haalde bij de concurrent de tipparade niet eens.

geplaatst:
Week 21 1990 Tipparade (pt 2 wk 21 1990)

Slechts enkele tipjes die de oversteek niet konden maken, oftewel week 21 erg vruchtbaar

Op 30 een apart swingend nummer van Mary Coughlan, een Ierse dame die al halverwege de jaren 80 diverse albums uitbracht. In 1990 verschijnt album 3: Uncertain pleasures. Misschien zit een self fulfilling prophecy in die titel want Mary heeft aan een hoop pleasures toegegeven als ik op wiki kijk, een enorm alcohol probleem en een hele rits ziekenhuisopnames als gevolg daarvan.
Ook diverse mislukte huwelijken en een uitgesproken mening over abortus, een dame die de nodige pieken en dalen meemaakte.
Ik weet niet of dit de remix is waar de Tipparade het over heeft, het nummer bleef 4 weken hangen in de tipparade.
Mary Coughlan - Man Of The World (1990) vinyl - YouTube

Op 28 Paul Young die de doorsteek naar de 90's ook maakt.
De wilde haren zijn er nu al wel vrij af, want Softly whispering I love you heeft een hoog Sky radio/MOR gehalte en blijft niet echt hangen (bij mij tenminste). Het blijft 5 weken in de tipparade. Gelukkig voor Paul zal in 1991 samen met een Italiaanse counterpart wel weer enorm succes volgen
Paul Young - Softly Whispering I Love You (Black & White Version) [Official Video] - YouTube

Dan de Alarmschijf voor week 21.
Deze week kiezen de wijzen voor Candy Dulfer met Saxuality, marketingtechnische woordspeling uiteraard.
Candy had een jaartje eerder een enorme Europese hit met Dave Stewart, "Lily was here" en saxte mee met Prince en nu is het tijd voor een eigen album en single.
Saxuality is een kapstok voor Candy's blaaswerk, gekoppeld aan een swingende maar in mijn oren nogal reclame-achtige muzikale begeleiding met Lois Lane esque zang (ik neem aan dat ze het niet zelf is). Leuk om te horen een keertje maar lang niet een plaat die bij de eerste herinneringen aan 1990 hoort. Aan vigil om de zakelijke feiten over de prestaties ervan op ons los te laten
(geen clip gevonden)
Saxuality - YouTube

geplaatst:
Ze zong zelf ook wel een beetje hoor, ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze het wel zelf gezongen heeft.

geplaatst:
She doesn't want to live without it

geplaatst:
pureshores schreef:
She doesn't want to live without it

Zingen? Of voor het zingen de kerk uit?

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Volgens mij ben je jarig vandaag of niet? Van harte in dat geval

geplaatst:
-SprayIt- schreef:
Volgens mij ben je jarig vandaag of niet? Van harte in dat geval

Dank u

geplaatst:
Gefeliciteerd vigil. Vijftien alweer vandaag.

geplaatst:
pureshores schreef:
Op 30 een apart swingend nummer van Mary Coughlan,
Mary Coughlan ken ik vrij goed omdat mijn echtgenote een liefhebber van haar is. Ze greep vaak erg naar het Amerikaanse songbook en coverde nummers van Etta James, Billie Holiday (Strange fruit), Hoagy Carmicheal (I Get Along Without You Very Well) en Elvis Presley (Heartbreak Hotel).

Maar dankzij de in Ierland wonende Flairck gitarist Erik Visser pakte ze ook Nederlands werk vertaald naar Engels. Beneden alle peil van Boudewijn de Groot werd Not Up To Scratch en ze coverde Parade of the Clowns van Herman van Veen.

Haar meer eigen Brits/Ierse werk is best aardig zoals Ancient Rain uit 1987, een behoorlijke hit in Ierland.
Of dit Man of the World van Peter Glenister. Hij zit ook op Linkedin met een armzalig netwerk van 37 connecties, dus misschien moeten we hem daarmee even helpen.

geplaatst:
Deze linkse Mary was trouwens bij de linkse omroep de VARA de parkeerschijf in 1990. Dus die werd behoorlijk door de VARA gedraaid. Wellicht is het leuk om al die schijven uit 1990 de revue te laten passeren. De AVRO had de RTV-tip, Tros had de Paradeplaat, NCRV de favorietschijf en KRO de Speciale Aanbieding.

geplaatst:
pureshores schreef:
Op 28 Paul Young die de doorsteek naar de 90's ook maakt.
Coverkoning Paul Young was de AVRO-RTV-tip.
Ik weet niet of ik het origineel van Peter Greenaway (David) en Roger Cook (Jonathan) uit 1967 beter vind. Paul Young geeft er een blue eyed soulvolle draai aan.

geplaatst:
vigil schreef:
Ze zong zelf ook wel een beetje hoor, ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze het wel zelf gezongen heeft.
Ik denk het ook. Ze zingt het samen met Patricia Balrak en Wies Ingwersen op de plaat.
Hoe dat live gaat kan je hier weer zien. Wies is dan weliswaar vervangen door Anna Makaloi maar Candy probeert altijd de studiocreatie goed te vertalen naar de livesituatie.

geplaatst:
Marzipaintree schreef:
De AVRO had de RTV-tip, Tros had de Paradeplaat, NCRV de favorietschijf en KRO de Speciale Aanbieding.

Als jij de juiste links kan verzorgen zijn wij je man

geplaatst:
vigil schreef:
Als jij de juiste links kan verzorgen zijn wij je man
vigil schreef:
de wekelijkse gang naar de platenzaak voor een nieuw Top 40 exemplaar was telkens een spannende aangelegenheid.
Links heb ik niet direct maar indirect is deze informatie wel te achterhalen.

Elk gedrukt exemplaar uit 1990 van de top 40 had een tipparade en rechts bovenin die tipparade stonden al die schijven en platen van dat moment: NCRV favorietschijf, KRO Speciale aanbieding, VARA parkeerschijf, TROS paradeplaat en AVRO RTV tip.
Verder stond er wekelijks ook nog bij AVRO Hollandse nieuwe en Lokale Omroep Schijf.

Voor wie de wekelijkse gang naar de platenzaak gemist heeft in 1990. Op de top 40 site is zowel de top 40 als de tipparade te downloaden via de download knop.

Als voorbeeld heb ik een tipparade uit 1990 bijgevoegd.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTh0AmZU_R2LZrSOlitxf95TR_fRvjAuSHauwFz01W4zoLYz09Oqg
Personen die in 1990 nog maar 15 jaar zijn hebben immers nu nog geen leesbril nodig.

geplaatst:
Wellicht is bovenstaande suggestie wat omslachtig. Op Radiopedia worden de (meeste) plaatjes van 1990 niet genoemd. Daarom de komende weken hier alle schijven en platen direct op een rijtje m.u.v. de alarmschijf. Ik stop bij de maand waar we dan mee bezig zijn en ga daarna maandelijks mee met de flow.

Nu, om te beginnen, januari 1990.

Tros Paradeplaat
04-01-1990 Milli Vanilli – All Or Nothing [Hansa]
11-01-1990 Public Enemy – Welcome To The Terrordome [Def Jam]
18-01-1990 Rod Stewart – Downtown Train [Warner Brothers]
25-01-1990 Latino Party – Esta Loco/a [Polydor]

KRO Speciale aanbieding
07-01-1990 Tanita Tikaram – We Almost Got it Together
14-01-1990 Neil Young – Someday
21-01-1990 Sinéad O’Connor – Nothing Compares 2 U
28-01-1990 Del Amitri – Nothing Ever Happens

AVRO RTV-tip
1-1-1990 The Chimes – Heaven
8-1-1990 Cock Robin - Worlds apart
15-1-1990 Technotronic - Get up (Before the Night is Over)
22-1-1990 Jimmy Somerville - Mighty Real
29-1-1990 The Eurythmics - The King and Queen of America

Favorietschijf NCRV
6-1-1990 Mano Negra - King Kong 5
13-1-1990 Stone Roses - Fools Gold
20-1-1990 Twenty 4 Seven - I can't stand it
27-1-1990 Skipper Wise - Standing outside in

Parkeerschijf VARA
2-1-1990 Geen (in verband met het nieuwe jaar)
9-1-1990 Living Colour - The Cult of personality
16-1-1990 Mantronix - Got to have your love
23-1-1990 Terence Trent D'Arby - To know someone
30-1-1990 Giant - I'm a believer

Cursief staan de singles die de tipparade / Top 40 niet haalden. Dat zijn er in januari 1990 drie.
Speciale aanbieding Neil Young haalde de tipparade / Top 40 niet met Someday. Hij is trouwens sinds 1979 al niet meer in deze lijsten gelokaliseerd. Toch is hij waarschijnlijk de meest gedraaide plaat van de KRO zondag 14 januari 1990.

Ook de parkeerschijven Living Colour en Terence Trent D'Arby haalden de tipparade / Top 40 niet ondanks veel draaibeurten op de VARA dinsdag. Terence had zijn beste tijd gehad (1987-88) en Living Colour moest zijn beste tijd nog krijgen.

geplaatst:
De AVRO zal dit jaar veel op mijn hand zijn met hun keuzes.

Ik zie dat de VARA en NCRV ook erg divers zijn met wat ze kiezen

Gast
geplaatst: vandaag om 07:00 uur

geplaatst: vandaag om 07:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.