Muziek / Toplijsten en favorieten / Just Like Heaven: Johan en Luigi's The Cure Top 200
zoeken in:
1
geplaatst: 18 december 2016, 14:36 uur
116. Wailing Wall (Johan 102, Luigi 129)
Op The Top was de transformatie van doom naar pop nagenoeg compleet. Toch is op Wailing Wall de doom nog wel aanwezig. Wailing Wall is een mooi nummer dat Robert Smith schreef naar aanleiding van zijn bezoek aan Jeruzalem en de Klaagmuur met de Banshees, waar hij ook deel van uitmaakte in die tijd.
The holy city breathed
Like a dying man
It moved with hopeful tears
With the tears of the blind
And on and on as the night drew in
Through broken streets
That sucked me in
My feet were bare and cut with stones
With walking to the promised land
I pushed through crowds
Through seas of prayer
Through twisting hands and choking air
A vulture at the wailing wall
I circled...
Waiting...
Op The Top was de transformatie van doom naar pop nagenoeg compleet. Toch is op Wailing Wall de doom nog wel aanwezig. Wailing Wall is een mooi nummer dat Robert Smith schreef naar aanleiding van zijn bezoek aan Jeruzalem en de Klaagmuur met de Banshees, waar hij ook deel van uitmaakte in die tijd.
The holy city breathed
Like a dying man
It moved with hopeful tears
With the tears of the blind
And on and on as the night drew in
Through broken streets
That sucked me in
My feet were bare and cut with stones
With walking to the promised land
I pushed through crowds
Through seas of prayer
Through twisting hands and choking air
A vulture at the wailing wall
I circled...
Waiting...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 december 2016, 16:42 uur
Staat wel heel laag. Zo bij mij top 25 scoren
0
geplaatst: 19 december 2016, 07:40 uur
Bloodflowers staat idd erg laag. Top 20 bij mij. Beste nummer van het gelijknamige album.
1
geplaatst: 19 december 2016, 11:58 uur
115. A Man Inside My Mouth (Johan 82, Luigi 149)
Toch wel een van de leukste en mafste Cure-nummers. Dit b-kantje van Close To Me had van mij ook wel op Head On the Door gemogen. Zelden zo'n vrolijk nummer gehoord. Beetje hetzelfde concept als The Exploding Boy, die we wellicht ook nog gaan zien. Het nummer gaat over een droom waardoor hij praat met de stem van een ander.
I woke up at seven and my body was vibrating
I was wrapped up in a blanket, I was gray, damp and sore
The bedroom was an engine and my heartbeat was erratic
Like I think, I'm at the racing, like the night before
"Don't twitch, don't shout, don't think, don't even breathe"
She said, "Or the photograph will spoil and cut you off at the head"
So I was sweating, I was sweating like a fat lady would
And I woke up with a man inside my mouth
This won't hurt at all
Toch wel een van de leukste en mafste Cure-nummers. Dit b-kantje van Close To Me had van mij ook wel op Head On the Door gemogen. Zelden zo'n vrolijk nummer gehoord. Beetje hetzelfde concept als The Exploding Boy, die we wellicht ook nog gaan zien. Het nummer gaat over een droom waardoor hij praat met de stem van een ander.
I woke up at seven and my body was vibrating
I was wrapped up in a blanket, I was gray, damp and sore
The bedroom was an engine and my heartbeat was erratic
Like I think, I'm at the racing, like the night before
"Don't twitch, don't shout, don't think, don't even breathe"
She said, "Or the photograph will spoil and cut you off at the head"
So I was sweating, I was sweating like a fat lady would
And I woke up with a man inside my mouth
This won't hurt at all
0
geplaatst: 20 december 2016, 11:13 uur
114. The Last Day of Summer (Johan 109, Luigi 120)
Een van de mooiste nummers van Bloodflowers. Het heeft de classic Disintegration/Wish-sound en je zou het in die zin ook het laatste 20e eeuwse Cure-liedje kunnen noemen. Zoals Luigi al vertelde kwamen er van Bloodflowers geen singles, alleen wat promo's waaronder deze.
Een liedje over ouder worden, niks nieuws dus. En ook muzikaal volgt het gebaande paden, maar als het met zoveel grace gebeurt heb ik daar geen moeite mee.
Een van hun beste nummers van deze eeuw.
Nothing I am
Nothing I dream
Nothing is new
Nothing I think or believe in or say
Nothing is true
It used to be so easy, I never even tried
Yeah, it used to be so easy
But the last day of summer, never felt so cold
Een van de mooiste nummers van Bloodflowers. Het heeft de classic Disintegration/Wish-sound en je zou het in die zin ook het laatste 20e eeuwse Cure-liedje kunnen noemen. Zoals Luigi al vertelde kwamen er van Bloodflowers geen singles, alleen wat promo's waaronder deze.
Een liedje over ouder worden, niks nieuws dus. En ook muzikaal volgt het gebaande paden, maar als het met zoveel grace gebeurt heb ik daar geen moeite mee.
Een van hun beste nummers van deze eeuw.
Nothing I am
Nothing I dream
Nothing is new
Nothing I think or believe in or say
Nothing is true
It used to be so easy, I never even tried
Yeah, it used to be so easy
But the last day of summer, never felt so cold
0
geplaatst: 20 december 2016, 12:29 uur
Last Day of Summer nu al!
Op het titelnummer na vind ik deze dan de mooiste.
Op het titelnummer na vind ik deze dan de mooiste.
1
geplaatst: 20 december 2016, 12:35 uur
Ik vind deze de mooiste, samen met Out of This World (hint).
Klopt dat deze wat te vroeg komt, aan de andere kant komen er echt nog 113 héle mooie songs
Klopt dat deze wat te vroeg komt, aan de andere kant komen er echt nog 113 héle mooie songs

0
geplaatst: 21 december 2016, 12:53 uur
113. Wrong Number (Luigi 57, Johan 167)
Een van hun beste "recente" nummers wat mij betreft. Deze stand-alone single uit 1997 behaalde slechts de 62e plaats in de UK singleslijst, misschien dat ie te lang is voor een single. Het is te vinden op de compilaties Galore en Greatest Hits. Een heerlijke noisy track vind ik het, fijn gitaarwerk van Reeves Gabrels, voormalig Bowie-gitarist. Live komt dit nummer nog beter tot zn uiting en het heeft ook weer een heerlijk "fantastische" clip
.
Lime green lime green lime green and tangerine
Are the sickly sweet colors of the snakes I'm seeing
Lime green lime green and tangerine
Are the sickly sweet colors of the devil in my dreams
It gets to Friday and I give you a call
You know I'm getting kind of worried
She doesn't seem herself at all
Lime green and a sickly kind of orange
I've never seen her like this before
Een van hun beste "recente" nummers wat mij betreft. Deze stand-alone single uit 1997 behaalde slechts de 62e plaats in de UK singleslijst, misschien dat ie te lang is voor een single. Het is te vinden op de compilaties Galore en Greatest Hits. Een heerlijke noisy track vind ik het, fijn gitaarwerk van Reeves Gabrels, voormalig Bowie-gitarist. Live komt dit nummer nog beter tot zn uiting en het heeft ook weer een heerlijk "fantastische" clip
.Lime green lime green lime green and tangerine
Are the sickly sweet colors of the snakes I'm seeing
Lime green lime green and tangerine
Are the sickly sweet colors of the devil in my dreams
It gets to Friday and I give you a call
You know I'm getting kind of worried
She doesn't seem herself at all
Lime green and a sickly kind of orange
I've never seen her like this before
0
geplaatst: 22 december 2016, 12:14 uur
"The Last Day of Summer" op 114 tussen veel (te) obscure B-kantjes en met de toevoeging "Een van hun beste nummers van deze eeuw". Ga mij grote zorgen maken over de top 20....
1
geplaatst: 22 december 2016, 14:34 uur
112. Doubt (Johan 106, Luigi 117)
De eerste van Faith die we tegenkomen, als we Carnage Visors niet meetellen.
Doubt is het tegenovergestelde van Faith, dus waar de hoop het album afsluit is de vertwijfeling compleet bij Doubt. Het nummer is muzikaal vlotter dan de andere tracks op Faith, maar tekstueel hebben ze zelden naargeestiger geklonken. Het nummer is echter een essentieel onderdeel op het album om uiteindelijk op Faith uit te komen.
Kiss you once and see you writhe
Hold you close and hear you cry
Kiss your eyes and finish your life
Kiss your eyes
Finish your life
Again and again
Your body falls
The movement is sharp and clear and pure
And gone
I stop and kneel beside you
Knowing I'll murder you again tonight
Knowing I'll murder you again
Tonight
De eerste van Faith die we tegenkomen, als we Carnage Visors niet meetellen.
Doubt is het tegenovergestelde van Faith, dus waar de hoop het album afsluit is de vertwijfeling compleet bij Doubt. Het nummer is muzikaal vlotter dan de andere tracks op Faith, maar tekstueel hebben ze zelden naargeestiger geklonken. Het nummer is echter een essentieel onderdeel op het album om uiteindelijk op Faith uit te komen.
Kiss you once and see you writhe
Hold you close and hear you cry
Kiss your eyes and finish your life
Kiss your eyes
Finish your life
Again and again
Your body falls
The movement is sharp and clear and pure
And gone
I stop and kneel beside you
Knowing I'll murder you again tonight
Tonight
0
geplaatst: 22 december 2016, 22:42 uur
111. The Top (Johan 61, Luigi 159)
The Top markeert met de 1983 singles ervoor (verzameld op Japanese Whispers) de overgang van doom- naar pop-Cure. Het titelnummer van The Top staat met Wailing Wall nog het meest in de traditie van de doom-Cure. Zeker qua lengte, een kleine 7 minuten vrij monotone bas en drums. Genoeg om een mooi sfeertje op te roepen en wat mij betreft een in een lange traditie van fijne Cure-titeltracks.
"This top is the place
Where nobody goes
You just imagine
You just imagine it all... "
Every day I lie here
And know that it's true
All I really want is you
Please come back
Please come back
Like all the other ones do...
Please come back
All of you...
The Top markeert met de 1983 singles ervoor (verzameld op Japanese Whispers) de overgang van doom- naar pop-Cure. Het titelnummer van The Top staat met Wailing Wall nog het meest in de traditie van de doom-Cure. Zeker qua lengte, een kleine 7 minuten vrij monotone bas en drums. Genoeg om een mooi sfeertje op te roepen en wat mij betreft een in een lange traditie van fijne Cure-titeltracks.
"This top is the place
Where nobody goes
You just imagine
You just imagine it all... "
Every day I lie here
And know that it's true
All I really want is you
Please come back
Please come back
Like all the other ones do...
Please come back
All of you...
0
geplaatst: 22 december 2016, 23:36 uur
Heh?! The Top zou bij mij toch zeker een plaats of 60 hoger staan! Briljant nummer, doet zijn naam recht en vintage cure. Ben benieuwd wat er dan nog allemaal boven eindigt, maar hier zitten we duidelijk niet op één lijn.
0
geplaatst: 22 december 2016, 23:48 uur
Bij mij staat hij 50 plekken hoger dus dat valt op zich wel mee 
Het is een van de topsongs van The Top, maar er staan er een aantal nog hoger.
En vintage Cure is 90 procent van wat komen gaat zeker ook wel

Het is een van de topsongs van The Top, maar er staan er een aantal nog hoger.
En vintage Cure is 90 procent van wat komen gaat zeker ook wel

0
geplaatst: 23 december 2016, 00:03 uur
Nogmaals, ik ben benieuwd.. Maar The Top hoort wel bij hun (enorm brede) top!
0
geplaatst: 23 december 2016, 23:05 uur
110. Jupiter Crash (Luigi 106, Johan 112)
Een heerlijke track van Wild Mood Swings, het behoort zeker tot mijn favorieten van dat album. Een fijn lang intro ook, het lijkt muzikaal gezien wel als een soort dans van planeten, goed gedaan qua uitdijende en mysterieuze sfeer ook, alle instrumenten en zang perfect in balans.
Over de track:
In the song, the comet is used as a metaphor for an encounter with a woman. She shows up suddenly, leaves an impact, then disappears.
In a 1996 interview with MTV Europe, vocalist and lyricist Robert Smith discussed the meaning of the track as "About the comet crash a couple of years ago. As an analogy for a failed sexual encounter. And how you kind of build people up. Everyone expected the comet kind of hit Jupiter and Jupiter was gonna explode. Unless you have a pretty powerful telescope, you couldn't see anything at all. That sort of sense, there's a big build up and the next day, people were saying 'That was rubbish.' It wasn't rubbish, it was incredible. It wasn't what you expected. That was the analogy."
"was that it? was that the Jupiter show?
Kinda wasn't quite what I'd hoped for, you know"
Pulling away, she stands up slow
And round her the night turns
Round her the night turns
Yeah, that was it
That was the Jupiter crash
Drawn too close and gone in a flash
Just a few bruises in the region of the splash
She left to the sound of the sea
She just drifted away from me
So much for gravity
Een heerlijke track van Wild Mood Swings, het behoort zeker tot mijn favorieten van dat album. Een fijn lang intro ook, het lijkt muzikaal gezien wel als een soort dans van planeten, goed gedaan qua uitdijende en mysterieuze sfeer ook, alle instrumenten en zang perfect in balans.
Over de track:
In the song, the comet is used as a metaphor for an encounter with a woman. She shows up suddenly, leaves an impact, then disappears.
In a 1996 interview with MTV Europe, vocalist and lyricist Robert Smith discussed the meaning of the track as "About the comet crash a couple of years ago. As an analogy for a failed sexual encounter. And how you kind of build people up. Everyone expected the comet kind of hit Jupiter and Jupiter was gonna explode. Unless you have a pretty powerful telescope, you couldn't see anything at all. That sort of sense, there's a big build up and the next day, people were saying 'That was rubbish.' It wasn't rubbish, it was incredible. It wasn't what you expected. That was the analogy."
"was that it? was that the Jupiter show?
Kinda wasn't quite what I'd hoped for, you know"
Pulling away, she stands up slow
And round her the night turns
Round her the night turns
Yeah, that was it
That was the Jupiter crash
Drawn too close and gone in a flash
Just a few bruises in the region of the splash
She left to the sound of the sea
She just drifted away from me
So much for gravity
1
geplaatst: 24 december 2016, 00:03 uur
109. Want (Johan 105, Luigi 113)
En gelijk er achteraan nog eentje van het toch wat moeilijke Wild Mood Swings. Een gemiddelde van onder de 3 zie je niet vaak bij gerespecteerde artiesten en toch is dat waar WMS nog altijd op staat hier op de site. Zwaar onterecht, het album verdient zeker een tweede kans voor de unbelievers van toen. Want is de sterke openingssong van het album. Het doet me altijd wat denken aan Open van Wish en dat geeft wel aan hoe goed het nummer is. Het zet in ieder geval moeiteloos de hoge kwaliteit van dat album voort.
More drink, more dreams, more drugs
More lust, more lies, more love
However hard I want
I know deep down inside
I'll never really get
More hope or any more time
Any more time
Any more time
Any more time
En gelijk er achteraan nog eentje van het toch wat moeilijke Wild Mood Swings. Een gemiddelde van onder de 3 zie je niet vaak bij gerespecteerde artiesten en toch is dat waar WMS nog altijd op staat hier op de site. Zwaar onterecht, het album verdient zeker een tweede kans voor de unbelievers van toen. Want is de sterke openingssong van het album. Het doet me altijd wat denken aan Open van Wish en dat geeft wel aan hoe goed het nummer is. Het zet in ieder geval moeiteloos de hoge kwaliteit van dat album voort.
More drink, more dreams, more drugs
More lust, more lies, more love
However hard I want
I know deep down inside
I'll never really get
More hope or any more time
Any more time
Any more time
Any more time
0
geplaatst: 25 december 2016, 10:10 uur
108. Mint Car (Luigi 95, Johan 122)
En nog maar eentje van Wild Mood Swings
. Dit is de 2e single van dat album, het haalde de 31e plek in de UK singleslijst.
Over de track:
Robert Smith has stated in an interview that he thought this song was better than the British Top 10 hit "Friday I'm in Love". Smith said, "it was the single, and I thought it was a better song than 'Friday'. But it did absolutely nothing because we weren't the band at that time. The zeitgeist wasn't right. It taught me that sometimes there's a tipping point, and if you're the band, you're the band, even if you don't want to be, and there's nothing you can do about it."
Ik vind het zelf niet beter dan "Friday", maar ik vind het wel een hele sterke popsong, zeker de beste single van het album. Echt een vrolijk lenteliedje wat mij betreft met vooral die heerlijke twangy gitaar af en toe
.
The sun is up
I'm so happy I could scream!
And there's nowhere else in the world I'd rather be
Than here with you
It's perfect
It's all I ever wanted
I almost can't believe that it's for real
I really don't think it gets any better than this
Vanilla smile
And a gorgeous strawberry kiss!
Birds sing we swing
Clouds drift by and everything is like a dream
It's everything I wished
En nog maar eentje van Wild Mood Swings
. Dit is de 2e single van dat album, het haalde de 31e plek in de UK singleslijst.Over de track:
Robert Smith has stated in an interview that he thought this song was better than the British Top 10 hit "Friday I'm in Love". Smith said, "it was the single, and I thought it was a better song than 'Friday'. But it did absolutely nothing because we weren't the band at that time. The zeitgeist wasn't right. It taught me that sometimes there's a tipping point, and if you're the band, you're the band, even if you don't want to be, and there's nothing you can do about it."
Ik vind het zelf niet beter dan "Friday", maar ik vind het wel een hele sterke popsong, zeker de beste single van het album. Echt een vrolijk lenteliedje wat mij betreft met vooral die heerlijke twangy gitaar af en toe
.The sun is up
I'm so happy I could scream!
And there's nowhere else in the world I'd rather be
Than here with you
It's perfect
It's all I ever wanted
I almost can't believe that it's for real
I really don't think it gets any better than this
Vanilla smile
And a gorgeous strawberry kiss!
Birds sing we swing
Clouds drift by and everything is like a dream
It's everything I wished
0
geplaatst: 29 december 2016, 11:55 uur
107. This Is a Lie (Johan 87, Luigi 130)
En nog maar eentje van Wild Mood Swings, het kan niet op.
Dit vind ik de allermooiste van dat album. Een prachtig gedragen, en heartfelt, nummer, met een buitengewoon filosofische tekst, zeker voor Robert Smith-begrippen. Een nummer over het lot, en hoe we ons er te makkelijk naar schikken. Een beetje een buitenbeentje in hun oeuvre, zowel muzikaal als tekstueel, maar ik vind het erg geslaagd.
How each of us decides
I've never been sure
The part we play
The way we are
How each of us denies any other way in the world
Why each of us must choose
I've never understood
One special friend
One true love
Why each of us must lose everyone else in the world
However unsure
However unwise
Day after day play out our lives
However confused
Pretending to know to the end
But this isn't truth this isn't right
This isn't love this isn't life this isn't real
This is a lie
En nog maar eentje van Wild Mood Swings, het kan niet op.
Dit vind ik de allermooiste van dat album. Een prachtig gedragen, en heartfelt, nummer, met een buitengewoon filosofische tekst, zeker voor Robert Smith-begrippen. Een nummer over het lot, en hoe we ons er te makkelijk naar schikken. Een beetje een buitenbeentje in hun oeuvre, zowel muzikaal als tekstueel, maar ik vind het erg geslaagd.
How each of us decides
I've never been sure
The part we play
The way we are
How each of us denies any other way in the world
Why each of us must choose
I've never understood
One special friend
One true love
Why each of us must lose everyone else in the world
However unsure
However unwise
Day after day play out our lives
However confused
Pretending to know to the end
But this isn't truth this isn't right
This isn't love this isn't life this isn't real
This is a lie
0
geplaatst: 29 december 2016, 12:24 uur
Robert heeft door de jaren heel wat heftige teksten geschreven, maar werd voor deze op het matje geroepen door zijn vrouw, of hun huwelijk ook een leugen was in dat geval 

1
geplaatst: 29 december 2016, 12:52 uur
Het antwoord ligt duidelijk in de tekst besloten.
Maar hij zal zich wel op zijn artistieke vrijheid beroept hebben
Maar hij zal zich wel op zijn artistieke vrijheid beroept hebben

0
geplaatst: 29 december 2016, 17:16 uur
106. Siamese Twins (Johan 68, Luigi 148)
Nu we toch bezig zijn, een nog veel bleaker beeld van een relatie vinden we in Siamese Twins.
De eerste song in de lijst van Pornography, en dat is misschien toch wel verrassend.
Maar het is dan ook een album dat van begin tot eind boeit. En wat van begin tot eind weinig ruimte laat voor luchtigheid, dus ook niet in dit nummer.
Siamese Twins gaat over twee mensen die met elkaar verbonden zijn, of tot elkaar veroordeeld zijn, en zich in een uitzichtloze situatie bevinden.
Leave me to die
You won't remember my voice
I walked away and grew old
You never talk
We never smile
I scream
You're nothing
I don't need you any more
You're nothing
It fades and spins
Fades and spins
Sing out loud
We all die
Laughing into the fire
Is it always like this?
Is it always like this?
Is it always like this?
Nu we toch bezig zijn, een nog veel bleaker beeld van een relatie vinden we in Siamese Twins.
De eerste song in de lijst van Pornography, en dat is misschien toch wel verrassend.
Maar het is dan ook een album dat van begin tot eind boeit. En wat van begin tot eind weinig ruimte laat voor luchtigheid, dus ook niet in dit nummer.
Siamese Twins gaat over twee mensen die met elkaar verbonden zijn, of tot elkaar veroordeeld zijn, en zich in een uitzichtloze situatie bevinden.
Leave me to die
You won't remember my voice
I walked away and grew old
You never talk
We never smile
I scream
You're nothing
I don't need you any more
You're nothing
It fades and spins
Fades and spins
Sing out loud
We all die
Laughing into the fire
Is it always like this?
Is it always like this?
Is it always like this?
0
geplaatst: 2 januari 2017, 23:33 uur
105. Numb (Luigi 75, Johan 141)
Holidays are over, verder met The Cure
. En dan hebben we meteen de smaak te pakken met deze depressieve song
but I love it
.
Voor mij een van de beteren van het album Wild Mood Swings, mooi muzikaal verwoord ook de vertwijfeling en aarzeling, deze troosteloze sfeer gaat er bij mij goed in. Mooie Oosterse klanken ook in dit nummer en Robert's lyrics zijn ook tamelijk "morose"

Yeah this is how it ends
After all these years
Tired of it all
Hopelessly helplessly broken apart
He finally falls
He doesn't want to think
Doesn't want to feel
Doesn't want to know what's going on
Says there's nothing he can do will change anything
He doesn't want to know what's going wrong
Because he's in love with a drug
One that makes him numb
One that stops him feeling at all
He's in love with a drug
Forget everyone
He really doesn't care anymore
Anymore...
Holidays are over, verder met The Cure
. En dan hebben we meteen de smaak te pakken met deze depressieve song
but I love it
.Voor mij een van de beteren van het album Wild Mood Swings, mooi muzikaal verwoord ook de vertwijfeling en aarzeling, deze troosteloze sfeer gaat er bij mij goed in. Mooie Oosterse klanken ook in dit nummer en Robert's lyrics zijn ook tamelijk "morose"

Yeah this is how it ends
After all these years
Tired of it all
Hopelessly helplessly broken apart
He finally falls
He doesn't want to think
Doesn't want to feel
Doesn't want to know what's going on
Says there's nothing he can do will change anything
He doesn't want to know what's going wrong
Because he's in love with a drug
One that makes him numb
One that stops him feeling at all
He's in love with a drug
Forget everyone
He really doesn't care anymore
Anymore...
0
geplaatst: 4 januari 2017, 00:05 uur
104. Burn (Luigi 58, Johan 158)
SirNoodle gaat gans niet tevreden zijn dat deze al verschijnt
. Bij nader inzien had ie bij mij ook wel top 25 gekund.
Maar deze track behoort tot de soundtrack van The Crow, de film met de betreurde Brandon Lee, mooie film overigens. Eigenlijk wel de song via welke ik The Cure echt begon te waarderen en vervolgens meer van ze ging luisteren. Een heerlijke epische en duistere track is dit, magisch ook, ik wist niet dat ze dit rond die tijd nog in zich hadden. Inmiddels was de band wel gereduceerd tot Robert en Boris (drummer). Simon, de bassist was op een lange vakantie vanwege ziekte. Ik draai deze nog altijd heel graag, een mooie omineuze song die goed bij deze film past.
"Don't look don't look" the shadows breathe
Whispering me away from you
"Don't wake at night to watch her sleep
You know that you will always lose
This trembling
Adored
Tousled bird mad girl..."
But every night I burn
But every night I call your name
Every night I burn
Every night I fall again
. Bij nader inzien had ie bij mij ook wel top 25 gekund.Maar deze track behoort tot de soundtrack van The Crow, de film met de betreurde Brandon Lee, mooie film overigens. Eigenlijk wel de song via welke ik The Cure echt begon te waarderen en vervolgens meer van ze ging luisteren. Een heerlijke epische en duistere track is dit, magisch ook, ik wist niet dat ze dit rond die tijd nog in zich hadden. Inmiddels was de band wel gereduceerd tot Robert en Boris (drummer). Simon, de bassist was op een lange vakantie vanwege ziekte. Ik draai deze nog altijd heel graag, een mooie omineuze song die goed bij deze film past.
"Don't look don't look" the shadows breathe
Whispering me away from you
"Don't wake at night to watch her sleep
You know that you will always lose
This trembling
Adored
Tousled bird mad girl..."
But every night I burn
But every night I call your name
Every night I burn
Every night I fall again
2
geplaatst: 4 januari 2017, 09:21 uur
luigifort schreef:
. Bij nader inzien had ie bij mij ook wel top 25 gekund...
. Bij nader inzien had ie bij mij ook wel top 25 gekund...

Allez jongens, zo'n magistraal nummer... Tuurlijk heeft The Cure een uitgebreide catalogus, en tuurlijk heeft iedereen zijn favorieten, maar er zijn echt geen 100 Cure-nummers beter dan dit fantastische denderende vleermuis-nummer.
Moge er voor immer een kraai in jullie gitzwarte dromen ronddwalen

1
geplaatst: 5 januari 2017, 10:23 uur
103. A Thousand Hours (Luigi 102, Johan 113)
Een van de mooiste liedjes van de 2e helft van Kiss Me Kiss Me Kiss Me! Een klein liedje met veel zeggingskracht, een bepaalde melancholie en weemoed zit erin. Mooi met die verlangende synths en de strumming gitaar en minimale piano, Robert met zijn expressieve zang erbovenop en je hebt een pareltje, prachtig, always brings a tear to my eye
For how much longer can I howl into this wind?
For how much longer
Can I cry like this?
A thousand wasted hours a day
Just to feel my heart for a second
A thousand hours just thrown away
Een van de mooiste liedjes van de 2e helft van Kiss Me Kiss Me Kiss Me! Een klein liedje met veel zeggingskracht, een bepaalde melancholie en weemoed zit erin. Mooi met die verlangende synths en de strumming gitaar en minimale piano, Robert met zijn expressieve zang erbovenop en je hebt een pareltje, prachtig, always brings a tear to my eye

For how much longer
Can I cry like this?
A thousand wasted hours a day
A thousand hours just thrown away
* denotes required fields.