MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / There and Back Again Lane: Johan and Luigi talk Sarah Records Singles

zoeken in:
Mooie ook weer van Harvey, vooral die gitaarcrescendo id, die had alleen nog n minuut langer moeten duren, dan had je een epic!
B side ook leuk!

8,7

Tussenstand:

1. Another Sunny Day - You Should All Be Murdered 9,85
2. The Field Mice - The Autumn Store part 1 9,55
3. The Field Mice - Emma's House 9,45
4. The Field Mice - So Said Kay 9,40
5. The Field Mice - Missing the Moon 9,35
6. The Field Mice - Sensitive 9,35
7. The Wake - Major John 9,20
8. The Sweetest Ache - If I Could Shine 9,10
9. Heavenly - Our Love Is Heavenly 9,10
10. Brighter - Around the World in 80 Days 9,05

11. Brighter - Half-Hearted 9,00
12. The Orchids - Penetration EP 8,95
13. Another Sunny Day - Anorak City 8,90
14. The Sea Urchins - Pristine Christine 8,75
15. Heavenly - I Fell in Love Last Night 8,75
16. The Orchids - Something for the Longing 8,70
17. Even As We Speak - Beautiful Day 8,70
18. Brighter - Noah's Ark 8,65
19. Another Sunny Day - New Year's Honours 8,65
20. The Orchids - What Will We Do Next? 8,60

21. Action Painting! - These Things Happen 8,60
22. St. Christopher - Say Yes To Everything 8,60
23. Even As We Speak - Nothing Ever Happens 8,60
24. Blueboy - Clearer 8,60
25. The Hit Parade - In Gunnersbury Park 8,55
26. Secret Shine - After Years 8,55
27. The Sweetest Ache - Tell Me How It Feels 8,50
28. The Field Mice - September's Not So Far Away 8,45
29. The Orchids - I've Got a Habit 8,45
30. The Sea Urchins - A Morning Odyssey 8,40

31. St. Christopher - All of a Tremble 8,35
32. The Field Mice - The Autumn Store part 2 8,30
33. The Orchids - Underneath the Window, Underneath the Sink 8,30
34. Another Sunny Day - Rio 8,30
35. The Wake - Crush the Flowers 8,25
36. The Springfields - Sunflower 8,20
37. The Sweetest Ache - Sickening 8,20
38. The Golden Dawn - George Hamilton's Dead 8,20
39. Another Sunny Day - I'm In Love With a Girl Who Doesn't Know I Exist 8,15
40. 14 Iced Bears - Come Get Me 8,15

41. Tramway - Sweet Chariot 8,10
42. Eternal - Breathe 8,10
43. Heavenly - So Little Deserve 8,05
44. The Poppyheads - Dreamabout 8,00
45. St. Christopher - Antoinette 7,95
46. Tramway - Maritime City 7,95
47. Gentle Despite - Torment To Me 7,85
48. The Springfields - Wonder 7,85
49. Even As We Speak - One Step Forward 7,80
50. Christine's Cat - Your Love Is... 7,70

51. The Forever People - Invisible 7,60
52. The Sea Urchins - Solace 7,60
53. Another Sunny Day - What's Happened? 7,55
54. St. Christopher - You Deserve More Than a Maybe 7,40
55. Gentle Despite - The Darkest Blue EP 7,30
56. The Golden Dawn - My Secret World 7,05

Sarah Singles Top 99 on Spotify

Sarah 061: Secret Shine - Ephemeral (1992)

De 2e single van Secret Shine werd deze maand precies 25 jaar geleden uitgebracht. Om de single te promoten werd er ook een t shirt bij gemaakt. Duidelijk al veel meer richting de shoegaze dan hun 1e single die nog in de typische Sarah traditie paste. Leadtrack Honey Sweet vind ik een erg fijne track. Het begin met die typische bas die doet denken aan early Cure of Breeders/Pixies werk. Verder qua melodie een mooie song in de JM Chain traditie met stofzuiger/shoegaze-geluid, wel met hogere vocalen en een jangly gitaarsound die aan Cocteau Twins doet denken. Erg fijne track dus!
De B kant is vernoemd naar de band zelf en is ook duidelijk noisy en shoegazey. Daar zijn de female vocalen wel een mooie toevoeging zoals je bij wel meer shoegazebands ziet. De track is verder niet heel erg memorabel.

8,5 voor Honey Sweet

http://nostalgeec.weebly.com/uploads/9/0/0/1/9001907/4204675_orig.jpg

https://img.discogs.com/NH9RHpCJgbJ0R-NbXRRpmDuy1f4=/fit-in/538x532/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-534633-1128727619.jpeg.jpg

Ik ben dit topic met een half oog aan het volgen, de muziek staat vaak te ver van mij, maar bij aanstekelijke tekstjes ga ik toch snel spotify eens op... veel van wat dan passeert is leuk om eens te horen, maar niet pakkend genoeg om bij te blijven. Maar toch al 1 echt pareltje ontdekt: The Field Mice - Emma's House, daar klikt het dan wel weer helemaal, dus die zal voor eeuwig en altijd wel rondcirkelen in tracklists van mij enz...

Met een half oog en een heel oor kom je dit topic wel door

Inderdaad erg early Pixies in het begin.
Maar dan ontvouwt zich tevens een erg lekker eigenzinnig popliedje. Een groeier.

8,3

Sarah 062: The Rosaries - Forever EP (1992)

En we gaan weer vrolijk verder . Dit is weer een van die mysterieuze Sarah bands, al was het alleen maar omdat er bijna niks over ze te vinden is. Dit is hun eerste en ook enige single die ze uitbrachtten, verrassend wel als je de tracks hoort want ze zijn van een alleraardigst niveau. The Rosaries zouden bestaan uit ene Laura, Mark en Sian en waren afkomstig uit Coventry. Aan de openingszin van Leaving af te lezen zou je kunnen opmaken dat ze TV Personalities fans zijn. Zo, meer info is er niet
Maar de leadtrack van deze EP, Leaving, is zeker singlewaardig. Een fijne vocaliste met mooie stem, qua dromerigheid komen ze een beetje in de buurt van Brighter. Zeker ook met deze stem en de 2e helft van het nummer, evenals bij de 2e helft van b side Anything moet je denken aan de shoegazehoek van Lush en Slowdive af en toe. Een erg fijne track dus, net als de b sides Anything en het lieflijke Ivory Tower.

8,6

https://img.discogs.com/-t4Y78D2DSn5BqiZGfzuxmhweyg=/fit-in/450x448/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1374946-1232671411.jpeg.jpg

Mooi nummer, jammer van al dat unfulfilled potential

8.1 (minpuntje voor het ontsporen op het eind en die vent had ook zijn mond mogen houden)

Ik dacht ook al: wat doet Bono daar?

Die vent komt echt out of nowhere en haalt alle magie eruit.
Logisch dat ze bij hem weg ging

Sarah 063: The Sugargliders - Letter From A Lifeboat (1992)

1992 was een apart jaar voor Sarah, met veel nieuwe acts. We zagen al Secret Shine en The Rosaries en nu The Sugargliders. Na Even As We Speak het tweede Sarah-bandje bandje uit Australie. Uit Melbourne. Enige achtergrondinformatie van deze band heb ik niet. Ik weet wel dat de band bestaat uit twee broers, Josh en Joel Meadows, en dat ze voor dit Letters From a Lifeboat al vier singles uitbrachten in 1991, waarschijnlijk voor de Australische markt. Op Sarah werden ze meteen een grote band, want The Sugargliders zijn een van de zeer weinige bands die 5 of meer singles uitbrachten op Sarah.
Letter From a Lifeboat is dus de eerste en het klinkt wat mij betreft heel erg unlike wat we tot nu toe voorbij hebben zien komen. Sarah goes sophisti-pop zou ik zeggen. Een mooi rustig nummer, met een mooie Spaanse gitaar en een trompet. Goed geproduceerd ook, misschien iets te subdued om over de hele lengte te kunnen blijven boeien, maar wel echt een nummer dat zijn schoonheid pas prijsgeeft na enkele keren luisteren. Heerlijk rustgevend, als een bootje op de zwarte zee.
B-side What We Had Hoped is een prachtig akoestisch juweeltje.

8,2

http://sarahrecords.org.uk/wp-content/uploads/2015/05/SugarglidersLetter.jpg
https://www.lyricistquotes.com/lyricquotes/219649.jpg
https://i.ytimg.com/vi/4C4n1xw8FeU/hqdefault.jpg

Fijne track...fijne Spanish guitar en met die beat erbij perfect voor een avondje strandtent. De Field Mice-achtige zang maakt het nog het meest Sarah-like.
De b side is ook erg fijn!

8.5

Sarah 064: The Harvest Ministers - You Do My World The World Of Good (1992)

De eerste van 3 keer dat we The Harvest Ministers tegen komen. Deze band uit Dublin, Ierland werd opgericht in 1987 en bestaat uit een sextet aangevoerd door ene Will Merriman. Ook een beetje een vreemde eend in de bijt in Sarah's discografie, want pop kun je het niet echt noemen. Het is meer een combinatie van Ierse en Amerikaanse folkrock, met saxofoons en violen erbij. Ze hebben een aardig grote discografie met singles en albums en ze bestaan nog steeds. In fact, volgende maand brengen ze een nieuw album uit .
Maar dit is hun eerste single die ze überhaupt als band uitbrengen en nog wel op Sarah, waar ze tot dat moment zelf nog nooit van gehoord hadden.
De leadtrack hier is een prachtig verstilde track, met mooi tokkelwerk, een mooie viool, waarbij de zang wel apart en wat hol klinkt, maar dat wordt verderop wel beter. Mooi de samenzang en verdrietige viool bij ...and the sad part is..., ontroerend wel bij nadere beluistering...
B side Petticoats mag er ook wezen...wat een fijne miniatuur van een hemelse schoonheid, met pianowerk dat doet denken aan Tongue van R.E.M. Heerlijk vooral ook met die ba ba ba doo da. Prachtig!

8,9 voor You Do My World!

https://img.discogs.com/y2ODhrEGkLtRnCrmN5nZbZNKObw=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1338768-1260012918.jpeg.jpg

https://img.discogs.com/lWd0FYmPrs2Rt3bAXKqIlqI5IWs=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1338768-1260013233.jpeg.jpg

Zeker mooi, aangrijpend nummer. Al vind ik hem net wat te repetitief in de laatste minuten.

7,5

Sarah 065: Blueboy - Popkiss (1992)

Sarah 65 is een juweeltje. De tweede single voor Sarah van de Readingse band Blueboy, de band waar Harvey Williams gitaar bij speelde en de betreurde Keith Girdler (hij overleed in 2007) de vocalen voor zijn rekening nam. Staan ze ook beiden op de hoes?
Ik vind dit hun beste nummer (van wat ik van ze ken). Het intro zou ik niet anders kunnen omschrijven als magisch. Prachtig hoe drums, bas en gitaar een eenheid vormen hier. Vooral de gitaar springt er dan uit, puur kippenvel. Het komt op mij heel erg C86-achtig over, het hele nummer klinkt net wat ouder dan je van 1992 zou verwachten. Maar misschien add dat juist ook tot het fijne nostalgische gevoel dat je bij dit nummer krijgt. De vocalen zouden wat zijig zijn in de ogen van sommigen, maar ik vind ze prachtig. Dat past heel mooi bij de dromerige, hemelse en onbezorgde sfeer die dit nummer bij me oproept. Erg fijne, en korte, tekst ook:

They've given me a colour, a symbol for freedom
So tell me now that you like me
That you need me so badly
Is there something special?
A meaning he's missing?
'Cause i know how to move you
How to floor you with a popkiss

Ze vloeren mij in elk geval met dit popkiss van een nummer! Classic indie en classic Sarah.
De b-sides hebben me beiden een wat te hoog zeikindie-gehalte, maar dat mag de pret niet bederven.
De A-kant is een van Sarah's mooiste!

9,2

https://img.discogs.com/wlBjpAMT90OW8eGQLrI0qgItUMY=/fit-in/336x336/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1559952-1228411456.jpeg.jpg

Zeker behorend tot Sarah's mooisten, het Sarah-boek heet vast niet voor niets zo . Exhilarating song!

De b sides zijn iets te veel Café del Mar zeikindie ja...

Maar voor Popkiss een mooie 9,4!

Sarah 066: The Orchids - Thaumaturgy (1992)

Thaumaturgy is de zesde (!) en laatste single van de Schotse helden van The Orchids voor Sarah. In 2010 zouden ze nog wel met een single komen, maar uiteraard niet voor Sarah
Thaumaturgy is een ouderwets woord voor het oproepen van magie. Ze hadden zich dus ook The Thaumaturgists kunnen noemen, want de nodige magie hebben ze zeker gecreeërd. Het nummer begint echt als classic Orchids, heerlijke 60s feel, mooi gezongen. Classic Sarah-indie ook. Helaas houdt het dat niveau niet over de hele breedte vol. Op het einde overheersen de mechanische drums en wordt er zelfs een sample tegenaan gegooid. Niet slecht en zeker niet echt storend, maar een van de allerbeste Orchids-singles vind ik het daardoor toch niet.
Van de b-sides is Between Sleeping and Waking de mooiste, ook het laatste nummer van hun hele fijne verzamelaar Thaumaturgy and other singles waarop al hun zes singles en b-sides te vinden zijn.

8,5

http://images.eil.com/large_image/THE_ORCHIDS_THAUMATURGY-286345.jpg

Excuses voor de vertraging, maar dat was vast bijna niemand opgevallen

Holy Crap, wat een heerlijke single is dit toch van The Orchids...waar was dit nummer mijn hele leven . Wat een heerlijke achteloze zomerse indie, wat kunnen ze dit goed zeg.

Een van hun beste songs wat mij betreft!

9,2 (zonder die laatste halve minuut een half punt hoger...)

Fijne b sides ook!

Sarah 067: The Sugargliders - Seventeen (1992)

De 2e keer na Letter From a Lifeboat dat de Melbourne based Ozzie-indiebroertjes van de Sugargliders langskomen. Behalve de broertjes had deze band een wisselende samenstelling. In hun thuisland al aardig bekend, maar ze werden echt groot bij Sarah met hun subdued jangle, volgens henzelf geïnspireerd door oa. Billy Bragg, The Housemartins, The Smiths, Aztec Camera, Lloyd Cole en Orange Juice, wat je zo hier en daar er zeker in kunt horen.
Naarmate ze populairder werden en de band voor hen een te grote kolos werd met alles eromheen besloten ze in 1994 ermee op te houden en te herstarten als The Steinbecks.

Seventeen lijkt op het eerste gehoor niet zo'n heel bijzonder liedje, maar openbaart toch wat meer weemoedige en jeugdige highschool-achtige schoonheid na meerdere luisterbeurten. Fijn, longing janglegitaarwerk ook, simpel effectief, maar prachtig. Heerlijk ook die praatzang op het eind, dat is passend en maakt het wel af, uiteraard niet zo episch als Brett in Stay Together .

B sides Aloha Street en Fruitloopin' zijn zeker ook de moeite waard.

8,3 voor Seventeen!

https://img.discogs.com/JNFVl1GW2EM8C54Dibm-EUMJlVA=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-405979-1229279775.jpeg.jpg

Pale Fountains doen ze me ook wat aan denken in deze track.
Zeker weer een kwaliteitstrack, maar toch net wat minder dan Lifeboat.

7,7

Sarah 068: The Harvest Ministers - Six O'Clock Is Rosary (1992)

Weer een mooi juweeltje van de Ierse Harvest Ministers. Het nummer schijnt over vriendschap te gaan en had een grote hit moeten zijn lees ik her en der. Het is zeker een prachttrack met mooie samenzang en fijn helder gitaarwerk met als climax die hemelse folky viool. Frontman Will wordt beschouwd als een groot songwriter en dat is zeker te horen. De track werd door Sarah blijkbaar ook op waarde geschat aangezien ze op 2 Sarah-compilaties terug te vinden is.

Hun debuutalbum (heb ik gelezen) schijnt een mooi album te zijn, dus daar gaan we maar eens achteraan . Niet echt typisch jeugdige Sarah dus, maar de jonge Sarah-fanaten schijnen dit album misschien meer gaan waarderen als ze in hun 40s zouden zijn .

B side The First Star is een mooie ballad, met ook weer mooi vioolwerk en de vocalen worden dit keer verzorgd door alleen een vrouwenstem. Fijne track, maar is terecht de b kant.

9,0 voor Rosary!

https://img.discogs.com/Yo0DxN6GuyQtMrmAGPpo87wt3p4=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-1338770-1260014388.jpeg.jpg

Mooie pastorale Ierse slowcore/indie is het zeker, en daardoor ook vrij origineel voor een Sarah-song.
Toch lukt het me niet hier een echte klik mee te krijgen.

7,3

Sarah 069: Brighter - Disney EP (1992)

Na een paar minder bekende Sarah's is het nu weer tijd voor een sterkhouder van het label. Brighter is een van de groepen die de sound en filosofie van het label ademt in al zijn releases. Hun vorige drie singles staan dan ook allen in onze top-20 tot nu toe en dit ironisch getitelde Disney kan daar wat mij betreft zeker mee wedijveren. Er staan 5 songs op deze EP, maar de duidelijke blikvanger is opener Killjoy. Een heerlijke gitaar opent het nummer, een sound waar Sarah patent op had mogen aanvragen. Dan ontvouwt zich een heerlijk nummer over a friendship turned sour. In vergelijking met hun vorige releases klinkt het een stuk meer shoegazey. Slowdive is nooit ver weg. Maar ze behouden toch genoeg jangle om het eigen te houden.
Prachtig gezongen ook door Keris Howard, die na het uiteenvallen van Brighter samen met Robert Wratten en Harvey Williams verder ging als Trembling Blue Stars.
Dit was Brighter's laatste release voor Sarah.

8,8

https://img.discogs.com/hCtyowkgasi0PDoQ8TrsY4Nw0Fg=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-743130-1154227703.jpeg.jpg

Heerlijk die 5-track EP's
Killjoy is inderdaad een juweel, heerlijk die gitaar inderdaad en zijn zang is zalig. Zeker een van hun beste songs, fijn ook dat er wat meer drive en pit in zit. Niet onlogisch dat ie met Wratten in zee ging, af en toe moet ik ook aan Field Mice denken bij deze track.

De andere tracks zijn ook heerlijk, met name Hope Springs Eternal, met zn drums die afkomstig lijken van dezelfde computer als Patience of a Saint van Electronic . Dit is mijn fave track van deze EP.

Desalniettemin ook nog een 9,2 voor Killjoy!

Hope Springs Eternal inderdaad ook een heerlijke track. Doet me, misschien ook vanwege de orgel, ook wat denken aan The Charlatans.

Sarah 070: Blueboy - Cloud Babies (live) (1992)

De laatste Sarah-release van 1992 was een speciale, misschien ook omdat het nummer 70 was. Zoals wel vaker werd er bij ronde getallen gekozen voor een andersoortige release. In dit geval waren dat drie fanzines met de intrigerende titels Nice Boys Prefer Vanilla, Just As Good As I Should Be en I Am Telling You Because You Are Far Away. Meestal bleven dit soort releases zonder muziek maar bij Sarah 070 was er bij de fanzines een flexidisc beschikbaar gesteld met daarop dit nummer, Cloud Babies, van Blueboy. En dan in een live-versie. Het origineel van dit nummer is te vinden op het eerder in 1992 verschenen If Wishes Were Horses. Geen hoogtepunt op dat album, hoewel het een aangenaam akoestische strummer is. In de live-versie is hij ontdaan van de mooie cello die het nummer nog net wat extra kleur geeft. Zonder die cello is het net wat te monotoon om te kunnen overtuigen. Maar het zij ze vergeven omdat ze een paar maanden eerder met Popkiss het mooiste Sarah-nummer van 1992 uitbrachten.

6,8

http://i.ebayimg.com/images/i/360560062449-0-1/s-l1000.jpg

Zeker niet hun beste song op dat album id. De cello op het origineel is prachtig, maar ik moet zeggen dat de liveversie een mooie gitaarklank heeft en zijn zang daar net wat meer emotie heeft, op de studioversie is dat wat steriel. De kwaliteit van de livetrack is verder niet geweldig.

7,6 desondanks voor de band die ik een half jaar geleden nog niet kende, maar wel een boel prachtsongs heeft!

Tussenstand:

1. Another Sunny Day - You Should All Be Murdered 9,85
2. The Field Mice - The Autumn Store part 1 9,55
3. The Field Mice - Emma's House 9,45
4. The Field Mice - So Said Kay 9,40
5. The Field Mice - Missing the Moon 9,35
6. The Field Mice - Sensitive 9,35
7. Blueboy - Popkiss 9,30
8. The Wake - Major John 9,20
9. The Sweetest Ache - If I Could Shine 9,10
10. Heavenly - Our Love Is Heavenly 9,10

11. Brighter - Around the World in 80 Days 9,05
12. Brighter - Half-Hearted 9,00
13. Brighter - Disney EP 9,00
14. The Orchids - Penetration EP 8,95
15. Another Sunny Day - Anorak City 8,90
16. The Orchids - Thaumaturgy 8,85
17. The Sea Urchins - Pristine Christine 8,75
18. Heavenly - I Fell in Love Last Night 8,75
19. The Orchids - Something for the Longing 8,70
20. Even As We Speak - Beautiful Day 8,70

21. Brighter - Noah's Ark 8,65
22. Another Sunny Day - New Year's Honours 8,65
23. The Orchids - What Will We Do Next? 8,60
24. Action Painting! - These Things Happen 8,60
25. St. Christopher - Say Yes To Everything 8,60
26. Even As We Speak - Nothing Ever Happens 8,60
27. Blueboy - Clearer 8,60
28. The Hit Parade - In Gunnersbury Park 8,55
29. Secret Shine - After Years 8,55
30. The Sweetest Ache - Tell Me How It Feels 8,50

31. The Field Mice - September's Not So Far Away 8,45
32. The Orchids - I've Got a Habit 8,45
33. The Sea Urchins - A Morning Odyssey 8,40
34. Secret Shine - Ephemeral 8,40
35. St. Christopher - All of a Tremble 8,35
36. The Rosaries - Forever EP 8,35
37. The Sugargliders - Letter From a Lifeboat 8,35
38. The Field Mice - The Autumn Store part 2 8,30
39. The Orchids - Underneath the Window, Underneath the Sink 8,30
40. Another Sunny Day - Rio 8,30

41. The Wake - Crush the Flowers 8,25
42. The Harvest Ministers - You Do My World The World Of Good 8,20
43. The Springfields - Sunflower 8,20
44. The Sweetest Ache - Sickening 8,20
45. The Golden Dawn - George Hamilton's Dead 8,20
46. Another Sunny Day - I'm In Love With a Girl Who Doesn't Know I Exist 8,15
47. The Harvest Ministers - Six O'Clock Is Rosary 8,15
48. 14 Iced Bears - Come Get Me 8,15
49. Tramway - Sweet Chariot 8,10
50. Eternal - Breathe 8,10

51. Heavenly - So Little Deserve 8,05
52. The Poppyheads - Dreamabout 8,00
53. The Sugargliders - Seventeen 8,00
54. St. Christopher - Antoinette 7,95
55. Tramway - Maritime City 7,95
56. Gentle Despite - Torment To Me 7,85
57. The Springfields - Wonder 7,85
58. Even As We Speak - One Step Forward 7,80
59. Christine's Cat - Your Love Is... 7,70
60. The Forever People - Invisible 7,60

61. The Sea Urchins - Solace 7,60
62. Another Sunny Day - What's Happened? 7,55
63. St. Christopher - You Deserve More Than a Maybe 7,40
64. Gentle Despite - The Darkest Blue EP 7,30
65. Blueboy - Cloud Babies (live) 7,20
66. The Golden Dawn - My Secret World 7,05

Sarah Singles Top 99 on Spotify

Sarah 071: Secret Shine - Loveblind (1993)

Volgens mij de 3e single van Secret Shine die we hier bespreken en de eerste Sarah-release uit 1993. Ze begonnen zoals eerder gehoord meer in de Sarah-twee traditie. De 2e single had al meer shoegaze-invloeden en deze 3e single zou je zo de ideale shoegaze-anthem kunnen noemen. Bands als Ride, Slowdive en My Bloody Valentine liggen allemaal op de loer. Met deze single en het bijbehorende album brak de band eindelijk door en behaalden zelfs de indiecharts.

Deze song heeft een fijne drive en positieve vibe en wordt na herhaaldelijke beluistering steeds beter, heerlijk schurend gitaarwerk, erg fijne baslijnen en drumsound en de ethereal female vocals geven het een dromerige Cocteau Twins-achtige sfeer. Supertrack!

B side Way Too High is ook een erg lekkere en vooral leuke track met tempowisselingen. Hier moet ik aan Pixies/Breeders denken met shoegazegitaren en een Grungevibe. Fijne song ook!

9,0 voor Loveblind!

http://images.45cat.com/secret-shine-loveblind-sarah.jpg

Lekker nummer inderdaad, het beste wat we tot nu toe van ze gehoord hebben!

8,4

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.