MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes

zoeken in:
Sinds wanneer is pretentieus gewauwel memorabel? Daar is de wereld al veel te vol van.

Ik vind het een hoogstaand stukje Nederlandse taal, iets wat ik niet elke dag aantref op musicmeter. Een site waar veel grappig bevonden moet worden maar waar berichten als dit dus blijkbaar niet memorabaal zijn.

Zitten wel erg veel spel- en stijlfouten in voor hoogstaand Nederlands. Als zijnde is nog wel de lelijkste.

pretfrit
Hij had het hele verhaal ook in 2 zinnen kunnen vertellen.

Pretentieus gewauwel inderdaad.

tuktak
Vooral de rare combinatie van quasi-wetenschappelijk woordgebruik met spreektaal stoort mij. Moet je onderstaande zin eens lezen, ik krijg er de kriebels van zo lelijk vind ik dit:

“…doordat de massa ooit als een lopend vuurtje op impliciete wijze is bestuurd door een manifestatie van kuddegedrag die maakte dat het album waar dat nummer opstaat als zijnde van verheven klasse werd bestempeld.”

Casartelli (moderator)
In de Metro heb je een tijdje de rubriek "De slechtste brief van de dag" gehad. Jammer dat deze ter ziele is...

Sir Spamalot (crew)
Voor mij een duidelijk geval van Latinitis: zoveel bijzinnen en zijsprongen dat je halverwege de tekst al vergeten bent waarover het gaat. Less is more, zullen we maar zeggen.

Ik denk dat we hier met een sjaars te maken hebben.

pretfrit
heb overigens wel het idee dat we nu masaal achter elkaar als een lopende polonaise als het ware gezamelijk hem aan het afkammen zijn zeg maar zoiets denk ik dan.

en dat lijkt me dan ook weer niet nodig...

Ik vind het alleen storend om te merken dat ik, omdat ik het mechanisme doorzie en er enigszins in slaag mijn eigen rangschikking te scheppen, het bekrompen plezier van eensgezindheid misloop.

pretfrit schreef:
heb overigens wel het idee dat we nu masaal achter elkaar als een lopende polonaise als het ware gezamelijk hem aan het afkammen zijn zeg maar zoiets denk ik dan.

Heb je soms te veel naar Louis van Gaal geluisterd?

pretfrit
KampF schreef:
(quote)

Heb je soms te veel naar Louis van Gaal geluisterd?

snap je het weer niet?

over klassiekers gesproken

Fred Zed schreef:
Uitstekende 2e release van deze Belgische groep waarvan drie leden uit dezelfde vagina komen en dat schept een band natuurlijk.

Kijk, daar hebben we weer eens een memorabele quote!

Bij The Good, the Bad and the Ugly:
JohnWilliams schreef:
Ik zelf geef deze zeker 5*, wat een cd. De Main Theme is helemaal het uiteinde.

Kronos schreef:
Als ik iets niet kan opeten is het zeker geen voedsel, als ik ergens niet op kan headbangen is het zeker geen metal.

Bij dit album: Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely Be Blind (2007)

Sheplays
Bij Protection van Massive Attack:

battersea schreef:
Perfect combi van blanke trip met zwarte hop.

Biertje?

gipspoot
Maar toch...mooie korte originele beschrijving van de muziek wel

Sheplays
Zeker, gipspoot!

Weer 's een fraaie van DR:

musicfriek schreef:
Als ik in topic Classics 70's album mijn bericht wil bewerken, dan krijg ik maar 8 smileys in beeld van het veldje. De rest 'valt' erbuiten zeg maar.

deric raven schreef:

Ik denk dat er in de jaren 70 nog maar 8 smileys bestonden.

In den beginne waren er 8 smileys

dix
Mensen, popmuziek is dood ... op een enkele uitzondering na :

Goodfella schreef:
Animal Collective zelf presenteerde zich direct als een van de weinige bands die de 21ste eeuw hebben overleeft.

Bij Chinese Democracy:
Tag84 schreef:
ik vind het een goed album, je moet er alleen wel neutraal instappen en het niet vergelijken met de oude guns. Wel vind ik dat de nummers relatief snel vervelen in vergeklijking met de oude albums.

Dat moet haast wel een grapje zijn.

Vrees van niet...

herman schreef:
Bij Chinese Democracy:
(quote)

herman schreef:
Bij Chinese Democracy:
(quote)

?

gipspoot
Eerste en tweede zin spreken elkaar een klein beetje tegen

Is de grap soms dat hij eerst zegt dat je het niet moet vergelijken, maar dat hij dat in de tweede zin wel doet?
Zo vreemd is dat niet hoor...

In het taaltopic:
Lukas schreef:
Als je schaapjes telt, begin je namelijk ook met 1, dus bij jaren ook.

BlueVelvet schreef:
Is de grap soms dat hij eerst zegt dat je het niet moet vergelijken, maar dat hij dat in de tweede zin wel doet?
Zo vreemd is dat niet hoor...
Je moet niet zeggen dat dat niet vreemd is. Het is niet vreemd.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.