MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes

zoeken in:
Niek schreef:
(quote)
Je moet niet zeggen dat dat niet vreemd is. Het is niet vreemd.

Je moet niet zeggen dat die flauwe grap wat flauw was.

Nu volg ik hem niet meer....

Laat mij het dan toelichten:

Tag84 zegt dat je het album - om er optimaal van te genieten - (eigenlijk) niet moet vergelijken met het oudere werk. Als je ze namelijk wel vergelijkt, blijkt het album tegen te vallen, aangezien het oude werk zo goed is.
Jullie lijken te lezen "het album is niet te vergelijken met de oude guns". Dan zou het inderdaad tegenstrijdig zijn om vervolgens toch de vergelijking te maken. Hij schrijft echter "je moet het niet vergelijken".

Ander voorbeeld: als je Tweez van Slint vergelijkt met Spiderland, dan is Tweez een flauw schreeuwering plaatje dat verbleekt naast Spiderland. Maar als je de vergelijking niet maakt, en Tweez als op zichzelf staand album beschouwt, blijkt het een erg coole en scherpe plaat te zijn.
Oftewel: je zou ze niet moeten vergelijken, maar je kunt ze wel vergelijken.

Nu ik erover nadenk: de uitspraak "je moet ze niet vergelijken" impliceert reeds dat je ze wel degelijk kúnt vergelijken (anders is de uitspraak overbodig).
Dus de twee zinnen van Tag84 spreken zich niet alleen niet tegen, ze hangen juist logisch samen.

*duizel*

Anderzijds denk ik wel dat Tag84 niet zover heeft nagedacht en gewoon een blunder begaat

NIemand heeft gezegt dat Tag heeft gezegt dat je ze niet kunt vergelijken. Het gaat erom dat hij zegt dat je het niet zou moet en doen en het vervolgens wel doet.
Maar vind ervan wat je wilt, ík vind het een grappige quote en er zijn er vast meerdere die dat vinden. Als je hem niet kunt waarderen dan is dat jammer.

Niek schreef:
Het gaat erom dat hij zegt dat je het niet zou moet en doen en het vervolgens wel doet.
Hij doet het, om aan te tonen waarom je het niet zou moeten doen (want dan verveelt het snel).
Ploppesteksel schreef:
Anderzijds denk ik wel dat Tag84 niet zover heeft nagedacht en gewoon een blunder begaat

Dat laat ik aan Tag84

gipspoot
Toch memorabel dat een memorabele quote zo uitgebreid wordt geanalyseerd

Het zou gekker zijn als dat bij een niet zo memorabele quote zou gebeuren lijkt me.

Niet als het memorabel-gehalte wordt betwist.

dix
Niek schreef:
Maar vind ervan wat je wilt, ík vind het een grappige quote en er zijn er vast meerdere die dat vinden.

Zelf had ik 'm ook al zien staan en overwogen om 'm hier te plaatsen. Vooral 'een goed album, met nummers die snel gaan vervelen' is natuurlijk onbetaalbaar.

Relax
herman schreef:
Bij Chinese Democracy:
(quote)

Haha elke keer als ik die lees krijg ik gewoon een glimlach.

Casartelli (moderator)
Mensen, tijd voor een nieuwe MQ! Elke keer als dit topic bovenaan staat, denk ik dat er weer een gearriveerd is en dan wordt er weer verder doorgezaagd over deze volkomen heldere misser van Tag84.

In het topic MM Memorabele Quotes:
Casartelli schreef:
dan wordt er weer verder doorgezaagd over deze volkomen heldere misser van Tag84.

Bij Boris With Merzbow - Sun Baked Snow Cave:

pulpjannis schreef:
Geweldig dit, je moet het luisteren om het zelf te ervaren.

no shit

Dat is inderdaad een slimme opmerking .

Luky12 schreef:
Deze Plaat is een van de beste zangers die ik ken.

Frostyx
BlckWllStrt schreef:
P p p P Unittt pussy ass niggaaa , P p p P Unittt you pussy ass niggaaa, who s the snitch , who the bitch ,

WeSSeL.. schreef:
En dat was nu een opvallende informatieve bijdrage van The Black Wallstreet..

Idd , hoogstaand bericht.

Frostyx
clutch schreef:
Ik geef hier gewoon mijn mening en jouw mening over mijn mening kan me dus echt aan m'n reet roesten.

bennerd schreef:
(quote)

Roest In Peace

]
Die doet het hem wel

Norbert schreef:

Luky12 schreef:

Op zich is er niks raars aan dit citaat.

Frostyx
Als jij ook platen hoort zingen moet je toch eens naar de dokter

Stijn_Slayer
Luky12 schreef:

Florsi Florsa schreef:
Op zich is er niks raars aan dit citaat.

Het kan best.
Voorbeeld: Deze plaat (No Line on the Horizon) is een van de beste zangers (Paul Hewson en David Evans) die ik ken.

Dus de beste zangers die hij kent, maken platen en dit is er een van.

Als je "er" toevoegt, is het echter duidelijker; "Deze plaat is er een van de beste zangers die ik ken."

oh, ik dacht dat er een slimme opmerking kwam over een zanger die Plaat heette...

maar Luky zegt toch echt dat de plaat de zanger is, en niet dat de plaat VAN de zanger is.

EDIT: ja, eerst stond er iets anders Florsi ik geloof het ook wel allemaal...

Paulie Walnuts
Florsi Florsa schreef:
Als je "er" toevoegt, is het echter duidelijker; "Deze plaats is er een van de beste zangers die ik ken."

..... voel je je wel lekker vandaag?

@ Freitzen: Ja, sorry, ik verwoordde het eerst een beetje onduidelijk.

Edit: @ Paulie Walnuts: zeker.

Oh, ik snap het nu inderdaad. Nu nog even van plaats plaat maken

(wat een onzin allemaal weer in dit topic, en ik doe er vrolijk aan mee... laat een mod dit dan maar weer verwijderen allemaal)

Dociz schreef:
(quote)

Dat je dan juist een track waar 1. DOOM niet meedoet en 2. een MC met een totaal andere stijl spit, als je favoriet aanwijst, zou er mi op kunnen wijzen dat DOOM wellicht niet je " cup of thee" is..

Ik vind het altijd wel leuk als mensen proberen met Engelse woorden, of in dit geval zegswijzen, af te komen en het dan "vernederlandst" is

Gast
geplaatst: vandaag om 06:31 uur

geplaatst: vandaag om 06:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.