MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes

zoeken in:
dix
Bij 'Third' van Portishead
88Fabian schreef:
Als je allerlij instrumenten door elkaar hoord bij veel van de nummers op deze CD,zonder dat er maar enige melodie uit voorkomt vind ik dat herrie ja maar het is sowieso wel zo,dat wat de ander herrie vind dat vind de ander weer het mooiste soort muziek wat er is.

Om z'n beheersing van de nederlandse taal kan ik niet lachen, wel erg grappig is 'dat je allerlei instrumenten door elkaar hoort bij veel van de nummers op de CD...'

Geldt dat niet voor de meeste CDs ?

Ik denk dat dat echt alleen maar Third van Portishead is hoor..

Geestige formulering in het albums met 6 of meer singles-topic:

RobbyT schreef:
Nelly Furtado en Gwen Stefani zouden het ook gedaan hebben, maar dat kan een gerucht zijn.

hehe. There's an image.

de cosmox-reclames zien er soms ook wel erg leuk uit:

Bestel Een Beetje Vriendelijkheid op Cosmox.nl

hehe, die is wel gening ja .

Father McKenzie schreef:
(afbeelding)
Pet Shop Boys - Yes (haast zo geniaal als Beethovens Negende...)

The Oath
RedLightCityBoy schreef:
Hij is nog maar een jonge jongen. Hij moet nog eens inzien dat de wereld uit meer bestaat dan alleen zijn stijl.

Tegen iemand die zelf enkele maanden ouder is dan hem

Kingsnake schreef:
En slechte muziek vind ik gewoon niet goed.

Stijn_Slayer
Haha ik zat er al op te wachten tot die hier zou opduiken.

hier is een verse quote van kingsnake , ik denk dat ik nog nooit zo'n brilliante text heb gezien. Ik wist niet of ik moest laggen of huilen

Kingsnake schreef:

Motorhead vind ik helemaal te gek en alle andere simpele rock vind ik kut.
Punt uit.

damn hij is geniaal

Ik wist niet of ik moest laggen of huilen

Ik zou eerst mijn schoolgeld terugvragen als ik jou was.

Haha, ik dacht; ik zeg er maak niks over...
Maar uiteindelijk doet toch iemand het wel.

hpdewin schreef:
Ik wist niet of ik moest laggen of huilen

Inderdaad een lastige keuze die zich nog niet vaak aan mij opgedrongen heeft. Wel gaan ze vaak hand in hand, waarbij huilen meestal voorafgegaan wordt door laggen. Dat zijn altijd erg pijnlijke situaties. Als vrienden zo'n gebeurtenis bijwonen bij mij dan zeggen dat ik toch echt eens moet overgaan op vast internet in plaats van wireless, dat je er dan toch stukken minder last van hebt. Maar ik had laatst de Consumentengids gelezen en daaruit bleek dat het toch ook goed aan Ziggo zou kunnen liggen.

Improvision
Met google chrome zou je het probleem minder hebben dan met firefox trouwens.

Improvision schreef:
Met google chrome zou je het probleem minder hebben dan met firefox trouwens.

Wat? Doe mij niet laggen man.

Father McKenzie

Hé, dat was wel als grapje bedoeld, omdat iemand daarvoor vermeldde dat hij Beethoven's Negende aan het draaien was, er stond toch een bij, of niet?? Nu wel dus!

dix
Stijn_Slayer schreef:
Het is wel zo dat er in de jaren 60 ook rotzooi in de lijsten stond. Ik noem bijvoorbeeld de Bee Gees of ontiegelijk flauwe hippieliedjes zoals Surfin' USA.

Dat je de BeeGees als rotzooi wegzet getuigt al niet van een relevant referentiekader, maar de Beach Boys als suf hippiebandje .... oeps.

Daar is bij mijn weten niet echt iets memorabel aan, enkel bedoeld om wat te spotten, niet?

Father McKenzie
dix schreef:
(quote)

Dat je de BeeGees als rotzooi wegzet getuigt al niet van een relevant referntiekader, maar de Beach Boys als suf hippiebandje .... oeps.

Daar kan ik ook niet mee akkoord gaan, absoluut niet. Beach Boys hebben baanbrekend werk gemaakt, bijvoorbeeld met Pet Sounds, en de Bee Gees zijn altijd een naar kwaliteit strevende band geweest, deze band heeft zich steeds blijven ontwikkelen, velen hebben hen die discorage ook niet vergeven of kunnen dat niet appreciëren, terwijl die discosongs van hen precies genrebepalend zijn gebleken.
Neen, er was beslist rotzooi, maar de voorbeelden zijn ongelukkig gekozen...

dix
bennerd schreef:
Daar is bij mijn weten niet echt iets memorabel aan, enkel bedoeld om wat te spotten, niet?

Allebei, eerlijk gezegd. De tentoongespreide kortzichtigheid is zeker memorabel.

Volgens mij is dat gewoon echt zijn mening, niet echt memorabel...
Overigens noemt ie alleen dat nummer van de Beach Boys, zegt niks over wat ie van de rest van de Beach Boys vindt.

Ik zal wel weer een zaag, een neut en een mem zijn, maar dit topic wordt de laatste tijd wel vaak gebruikt door mensen met 'dé goede smaak' om mensen met een eerder afwijkende smaak belachelijk te maken, zodat die eersten eens goed kunnen lachen.

Niet echt mijn definitie van memorabel.

Stijn_Slayer
dix schreef:
(quote)

Dat je de BeeGees als rotzooi wegzet getuigt al niet van een relevant referentiekader, maar de Beach Boys als suf hippiebandje .... oeps.

Ten eerste is deze quote hier volledig misplaatst.

Ten tweede interpreteer je hem niet goed, erg flauw om hier even goedkoop te scoren. De Bee Gees vind ik rotzooi, klaar. De Beach Boys heb ik daarentegen niks over gezegd, ik had het enkel over hun nummer Surfin' USA, want dat slaat toch helemaal nergens op? Net zoiets als mensen die Ob-La-Di een geniaal nummer noemen....

Ik zie heus de muzikale kwaliteiten van bijvoorbeeld Pet Sounds wel in, ook al vind ik er qua smaak niks aan. Minder snel oordelen dus.

dix
bennerd schreef:
Ik zal wel weer een zaag, een neut en een mem zijn, maar dit topic wordt de laatste tijd wel vaak gebruikt door mensen met 'dé goede smaak' om mensen met een eerder afwijkende smaak belachelijk te maken, zodat die eersten eens goed kunnen lachen.

Niet echt mijn definitie van memorabel.

Op zich heb je wel een punt, daarom gaf ik ook toe 'allebei'....
Met mijn eigen goede smaak heeft het echter niets te maken, da's jou projectie. Ik vind het eenvoudig een memorabele misser als je iets van de Beach Boys als hippiedeuntje wegzet. En als ik dat memorabel vind, dan plaats ik dat in dit draadje.

Memorabele quotes gaan natuurlijk wel vaker ten koste van een mede-user, maar toegegeven misschien de laatste tijd wat te vaak.

Stijn_Slayer
Wat een onzin zeg, nouwja ik heb hier verder geen zin meer in. Ik verplaats mijzelf naar een gedeelte van deze site waar een prettigere sfeer hangt... Auf wiedersehen.

Stijn_Slayer schreef:
Net zoiets als mensen die Ob-La-Di een geniaal nummer noemen....
.

ja-maar...

hpdewin schreef:
(quote)

ja-maar...

Had er meer mee te maken dat er in een Topic gesproken werd over dat de muziek door The Beatles veranderd werd in 1965.

Persoonlijk vond ik dat te kortzichtig.
Een band als Kinks heeft bijvoorbeeld ook veel deuren geopend; zo ook The stones.

Kos
hpdewin schreef:
(quote)

ja-maar...
.

jeko
Quote bij een album van Roosbeef,

Sparklehead schreef:
Rottende vleeswaren

Pretentieus zijn we allemaal wel eens, evenals chronisch geschift. Maar daar je beroep van maken gaat ver. Misschien is het de frustratie. Je zal het ook maar hebben, een stem die klinkt als twaalf klaarkomende zeekoeien, en dusdanig roodgeverfd peenhaar dat het lijkt alsof de maandstonden in volle glorie bovenop je schedeldak plaatshebben. Brabbel daarbij wat fucking shitteksten over een varkensstal die tegen de vlakte gaat en heel Holland gaat plat.

Kijk, afwijken is welkom. Een klimaat waarin loverboys en doorgepenetreerde lichtekooien de dienst in muziekland uitmaken schreeuwt om vernieuwing, om kwaliteit, om TROOST. Zes jaren geleden blies mijn makker Spinvis met een frisse wind wat vastgeroest slijm van amuzikale laaggeletterden los met breekbare, voorzichtige fluisterliedjes voor hart en ziel. Helaas zijn dat soort lieve oordokters schaars. Maar ze bestáán, verdomme. Iets om je aan vast te klampen en om nooit meer los te laten.

Helaas zijn dus ook zwakzinnige, overbodige nageboortes die de al niet zo fraaie gevestigde audio-orde (wauw, wat een understatement dames en heren!) nog eens onderkotsen en er vervolgens de mestresten tussen die lillende lappen vlees onderaan hun rug mee wegpoetsen. Roosbeef is er daar één van. Onthoud die naam vooral niet. De naam staat voor een gezelschap van vier zielige hoopjes mislukte atomen uit Duiven (platgooien dat gat) dat zo tot een afvaardiging van de Jostiband gerekend kan worden. Of nee, daarmee doe ik de Jostiband te kort. Roosbeef zou niet eens de steunzool van de Jostiband mogen kuisen.

Het affreuze, walgelijke boegbeeld van deze nieuwe Nederlandstalige kutband is ene Roos, dat roodharige mokkel dus waar ik het reeds eerder over had en waar ik het liever niet over heb. Ze heeft een smoel waar zelfs de beste metselaar niets mee zou kunnen aanvangen en ze zingt als een wereldvreemde lesbische klimgeit die lijkt te stikken in drooggekookte aardappels. Daarbij zijn de teksten van een achterlijk infantiel niveau en worden ze door het gros der gore recensenten hier te lande en net over de grens bestempeld als 'weemoedig', 'symbolisch' en 'poëtisch'. Jaja. En geëngageerd mijn reet. Als dit soort dooie ellende wordt gerekend tot iets dat 'maatschappelijke kwesties op verrassende wijze bezingt en belicht' (ik roep maar wat, slap lullen is geen kunst), dan is mijn afgekloven ringvinger een eclectisch meesterwerk om zo diep voor te buigen dat een dwarslaesie het onvermijdelijke gevolg is.

Deze agressievoedende huilebalkmuziek overvol van zelfoverschatting moet in de kiem gesmoord worden. Laat Wolter Kroes dan liever 'zijn ding doen'. Die komt er tenminste openlijk en en plein public (in smerige rotkroegen en op lompe boerenfeesten) voor uit een zwakbegaafde idioot te zijn en laat dat duidelijk zien en horen. Roosbeef tracht daarentegen interessánt te zijn. En dat lijkt me niet de bedoeling. Als ongeschoolde loodgieter moet je immers ook niet pogen de kwantumfysica te doorgronden. Dit is een hele, héle grote belediging voor de zogenaamde 'kleinkunst'.

Klik hier (op eigen risico) voor een indruk van dit door half Nederland aanbeden bedorven broodbeleg (en vergeet niet de rest van de dag je netvlies en slakkenhuis te vertroetelen als een vrouw waar je graag per direct het nest mee zou willen delen).

Sterkte.

Vindt het wel behoorlijk grappig

Gast
geplaatst: vandaag om 17:23 uur

geplaatst: vandaag om 17:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.