De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2010, 11:03 uur
Memorabel is misschien anders, maar deze wilde ik u niet onthouden:
Uit het topic over de Soulseek-chatroom: Een jaar of wat geleden is het - zover ik begrijp- een beetje fout gegaan in de Mume-ruimte daar, omdat enkele jonge gebruikers voornamelijk bezig waren te benadrukken wat ook alweer volksziekte nummer 1 is. Gebruiker Norbert is een van de verantwoordelijken en verdedigt zich aldus:

Uit het topic over de Soulseek-chatroom: Een jaar of wat geleden is het - zover ik begrijp- een beetje fout gegaan in de Mume-ruimte daar, omdat enkele jonge gebruikers voornamelijk bezig waren te benadrukken wat ook alweer volksziekte nummer 1 is. Gebruiker Norbert is een van de verantwoordelijken en verdedigt zich aldus:
Norbert schreef:
Ja dat snap ik wel, maar t leven zou wel heel saai worden als we altijd maar zouden letten op wat andere mensen wel en niet prettig vinden en ons alleen maar sociaal gewenst zouden gedragen. Je kan ook gewoon niet iedereen tevreden houden.
Ja dat snap ik wel, maar t leven zou wel heel saai worden als we altijd maar zouden letten op wat andere mensen wel en niet prettig vinden en ons alleen maar sociaal gewenst zouden gedragen. Je kan ook gewoon niet iedereen tevreden houden.

0
pretfrit
geplaatst: 7 januari 2010, 11:32 uur
Ik mis hem ook even..vind het wel een redelijke opmerking van Norbert.
Laten we onder het mom van "niet te saai" voortaan iedereen tegen de haren in strijken. en als je dan gezeur krijgt, geen verantwoording nemen maar afdoen met "ach...je kan niet iedereen tevreden houden"
zoiets?
Laten we onder het mom van "niet te saai" voortaan iedereen tegen de haren in strijken. en als je dan gezeur krijgt, geen verantwoording nemen maar afdoen met "ach...je kan niet iedereen tevreden houden"
zoiets?
0
geplaatst: 7 januari 2010, 12:05 uur
Mja, het gaat hier om iemand die mensen treiterpm's stuurt, alles en iedereen afzeikt en de hele chatroom volschreeuwt met kankerdit en kankerdat. Typisch zo iemand die wel van een internetpesterij houdt.
Als je dat dan op een dergelijke manier reageert, dan ben je niet helemaal in orde.
Als je dat dan op een dergelijke manier reageert, dan ben je niet helemaal in orde.
0
geplaatst: 7 januari 2010, 12:18 uur
Mmm, ja en zoiets als Pretfrit zegt.
Ik vind het nog steeds een redelijk debiele verdediging (zo kun je alles wel goedpraten), maar een uurtje nadenken verder begin ik wel te denken dat ik hier misschien een paar persoonlijke irritaties heb afgereageerd op Norbert door dit te plaatsen, met name als het gaat om het overmatig gebruik van het woord 'kanker'.
Misschien had ik deze dus niet moeten plaatsen. Ieder oordele voor zichzelf.
Ik vind het nog steeds een redelijk debiele verdediging (zo kun je alles wel goedpraten), maar een uurtje nadenken verder begin ik wel te denken dat ik hier misschien een paar persoonlijke irritaties heb afgereageerd op Norbert door dit te plaatsen, met name als het gaat om het overmatig gebruik van het woord 'kanker'.
Misschien had ik deze dus niet moeten plaatsen. Ieder oordele voor zichzelf.
0
geplaatst: 7 januari 2010, 12:32 uur
Yup, same here met mijn reactie. Zonde van de energie.
Op naar een volgende quote!
Op naar een volgende quote!
0
Daily Operator
geplaatst: 7 januari 2010, 21:01 uur
Speciaal voor R&P:
En welgeteld 8 dagen later:
Akonner schreef:
Mijn 100ste bericht vier ik natuurlijk bij een album van Akon, mijn favoriete artiest uit Senegal (en omstreke) Beste nummer is gringo
Mijn 100ste bericht vier ik natuurlijk bij een album van Akon, mijn favoriete artiest uit Senegal (en omstreke) Beste nummer is gringo
En welgeteld 8 dagen later:
Akonner schreef:
Stem verlaagd naar 2.0, dit is tog eigenlijk wel een heel saai+slecht album net als de vorige. Gaap.
Stem verlaagd naar 2.0, dit is tog eigenlijk wel een heel saai+slecht album net als de vorige. Gaap.
0
geplaatst: 7 januari 2010, 21:14 uur
Doe dan deze (bij een Kempi-mixtape)
:
En dan een tijd later:
Geen dank, R&P
.
:Akonner schreef:
Ik vond het gemiddelde zo laag. vandaar de 5 sterren. Deze muziek luister ik graag voordat ik op stap ga en er zit wel lekkere agressie in. Kwalitatief is deze cd niet meer dan een 3 waard.
Ik vond het gemiddelde zo laag. vandaar de 5 sterren. Deze muziek luister ik graag voordat ik op stap ga en er zit wel lekkere agressie in. Kwalitatief is deze cd niet meer dan een 3 waard.
Akonner schreef:
Je moet het album alleen niet al te serieus nemen zoals de meeste hiphop liefhebbers hier doen. Ik vind de teksten grappig, de featurings zijn goed, zijn flow is lekker de beats zijn dik in orde. 4,5*.
Je moet het album alleen niet al te serieus nemen zoals de meeste hiphop liefhebbers hier doen. Ik vind de teksten grappig, de featurings zijn goed, zijn flow is lekker de beats zijn dik in orde. 4,5*.
En dan een tijd later:
Akonner schreef:
Zelfs ik ben er nu achter dat dit vreselijke hiphop is, die het genre in diskrediet brengt. Een 0,5 voor dit anti-meesterwerk. Zeker nu ik met name naar werk van Nas, Method Man, Royce da 5'9'', 5 deez, Rakim, krs-one, sticks en canibus luister vind ik dit ronduit een schande voor de hiphop scene.
Zelfs ik ben er nu achter dat dit vreselijke hiphop is, die het genre in diskrediet brengt. Een 0,5 voor dit anti-meesterwerk. Zeker nu ik met name naar werk van Nas, Method Man, Royce da 5'9'', 5 deez, Rakim, krs-one, sticks en canibus luister vind ik dit ronduit een schande voor de hiphop scene.
Geen dank, R&P
.
0
geplaatst: 7 januari 2010, 21:39 uur
Tja, volgens mij valt dit onder het kopje 'voortschrijdend inzicht'
Ofzo...
Ofzo...
0
geplaatst: 7 januari 2010, 21:39 uur
Ah, het spreekwoordelijke: niets zo veranderlijk als een akonner.
0
Sheplays
geplaatst: 9 januari 2010, 13:18 uur
The Scientist schreef:
- Scientist: de Hoezen-KO.. die langzamer gaat dan het aantal hoezen dat erbij komt
- Scientist: de Hoezen-KO.. die langzamer gaat dan het aantal hoezen dat erbij komt
GrafGantz schreef:
Dat vind ik juist een geruststellende gedachte. Een heerlijk eeuwigdurend zen-topic dus
Dat vind ik juist een geruststellende gedachte. Een heerlijk eeuwigdurend zen-topic dus

0
geplaatst: 9 januari 2010, 15:48 uur
Omdat sommige dingen gewoon nooit gaan vervelen:
The Oath schreef:
Ik snap hem ook niet
Ik snap hem ook niet
0
geplaatst: 9 januari 2010, 16:34 uur
Vermeld er dan wel bij dat het om z'n eigen grap ging. Dat maakt hem nog een stuk memorabeler.

0
geplaatst: 9 januari 2010, 16:37 uur
Nee, was een reactie op een andere post die zo te zien alweer weggehaald is. Zo ziet het er inderdaad wel erg stupide uit.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 16:41 uur
Altijd leuk als mensen denken een intelligente review te schrijven maar hier blijkbaar de verstandelijke vermogens voor ontberen en zichzelf laten struikelen. Dan krijg je dus vreemd tegenstrijdige berichten als dit:
Tip van de dag: als de beheersing van de Nederlandse taal niet je sterkste punt is kan je het beter zo simpel mogelijk houden.
Maartenn schreef:
Dat neemt overigens niet weg dat deze cd helemaal crap is. In tegenstelling; hij is best wel te pruimen.
Dat neemt overigens niet weg dat deze cd helemaal crap is. In tegenstelling; hij is best wel te pruimen.
Tip van de dag: als de beheersing van de Nederlandse taal niet je sterkste punt is kan je het beter zo simpel mogelijk houden.
0
Sheplays
geplaatst: 9 januari 2010, 16:52 uur
Een soortgelijk euvel was er op Boekmeter...
Lezer geeft 4*
lezer schreef:
Boeiende noch vermaakelijke thriller
Boeiende noch vermaakelijke thriller
Lezer geeft 4*
Sheplays schreef:
Boeiend noch vermakelijk? Wat rechtvaardigt dan die 4*?
Boeiend noch vermakelijk? Wat rechtvaardigt dan die 4*?
lezer schreef:
Sow? Ik mag toch zelf bepalen wat ik goed of slecht vind?
Sow? Ik mag toch zelf bepalen wat ik goed of slecht vind?
0
pretfrit
geplaatst: 9 januari 2010, 16:52 uur
Sorry Graf , Ik heb toch wat moeite met humor die ten koste gaat van medegebruikers.
0
Misterfool
geplaatst: 9 januari 2010, 16:56 uur
ach dat valt nu toch wel mee pretfrit. ik heb ook vaak stomme fouten gemaakt. Iets anders typpen dan je wil zeggen dus. maar mischien is dit iets meer voor het grote taaltopic.
0
Sheplays
geplaatst: 9 januari 2010, 16:57 uur
Tja, pretfrit, in dat geval zou men eigenlijk alleen eigen quotes kunnen memoreren.
0
Ruby1966
geplaatst: 9 januari 2010, 16:58 uur
Ik zie dit ook niet echt als humor ten koste van anderen. Hooguit als humor ten koste van jezelf; de desbetreffende users hebben veel humor in zich zonder dat ze het zelf weten. 

0
pretfrit
geplaatst: 9 januari 2010, 17:07 uur
ach, heb zelf ook een taalprobleempje, terwijl mijn IQ daar absoluut geen aanleiding toe geeft...dat frustreert he.
Dat er dan personen zijn (en het zijn altijd dezelfde) die voortdurend op taalproblemen van anderen moeten wijzen vind ik hoogst irritant
maar ja...als zij daar een positiever zelfbeeld door krijgen dan moet ik ze dat gewoon gunnen. ze hebben het tenslotte nodig.
Dat er dan personen zijn (en het zijn altijd dezelfde) die voortdurend op taalproblemen van anderen moeten wijzen vind ik hoogst irritant
maar ja...als zij daar een positiever zelfbeeld door krijgen dan moet ik ze dat gewoon gunnen. ze hebben het tenslotte nodig.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 17:09 uur
Het heeft niks met een positiever zelfbeeld te maken. Ik vind het wel grappig om te zien dat iemand het tegenovergestelde zegt van wat ie eigenlijk wil zeggen. Maar dat kan iedereen gebeuren, mezelf ook.
0
pretfrit
geplaatst: 9 januari 2010, 17:10 uur
Sheplays schreef:
Tja, pretfrit, in dat geval zou men eigenlijk alleen eigen quotes kunnen memoreren.
het etaleren van "domigheid"of onvermogen van anderen zie ik niet als humor
waar ligt de grens?
zal ik hier wat filmpjes van kwijlende mongolen plaatsen?
0
geplaatst: 9 januari 2010, 18:13 uur
(mderator knipje) vind wel dat de quote(s) die deze discussie inleidden, best moeten kunnen.
Kip probeert zich te vermommen als zwaan door mooie woorden te gebruiken, maar blijft intussen wel kippeneieren leggen. Dan moet hij er ook tegen kunnen dat de andere kippetjes hier hem eventjes aan het Memorabele Quotes-spit rijgen.
Kan me goed voorstellen dat Pretfrit daar moeite mee heeft, maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat als je weet dat je 'een taalprobleempje' hebt, je niet meteen de meest pretentieuze stukjes probeert te typen of woorden gebruikt waarvan je niet precies weet wat ze betekenen. Waarmee je dan ook de kans verkleint dat je in een of andere taalvalkuil valt.
Kip probeert zich te vermommen als zwaan door mooie woorden te gebruiken, maar blijft intussen wel kippeneieren leggen. Dan moet hij er ook tegen kunnen dat de andere kippetjes hier hem eventjes aan het Memorabele Quotes-spit rijgen.
Kan me goed voorstellen dat Pretfrit daar moeite mee heeft, maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat als je weet dat je 'een taalprobleempje' hebt, je niet meteen de meest pretentieuze stukjes probeert te typen of woorden gebruikt waarvan je niet precies weet wat ze betekenen. Waarmee je dan ook de kans verkleint dat je in een of andere taalvalkuil valt.
0
geplaatst: 10 januari 2010, 00:09 uur
Bij de nieuwe van Midlake.
Gerben61 schreef:
Tja wat moet je hiermee! Begint veelbelovend. Dan doet ie ook als je bij de latste track begint of bij de 5e.
Tja wat moet je hiermee! Begint veelbelovend. Dan doet ie ook als je bij de latste track begint of bij de 5e.
0
geplaatst: 10 januari 2010, 08:49 uur
Wat gekissebis verwijderd maar heb het hart van de humor ten koste van anderen discussie laten staan. Vind ook dat de qoutes van GG wel kunnen maar het is een dun lijntje. Wat mij betreft heeft pretfrit dan ook wel een punt al snap ik wizards en GG's opmerking ook. Iemand die niet kan voetballen en toch een ingewikkeld truukje van Ronaldo probeert na te doen en daarmee op zijn snufferd gaat, moet ook niet raar opkijken als hij in funniest home video's terecht komt...zoiets.
Ik hanteer voor mezelf bij dit topic (sinds kort) daar waar mogelijk de volgende (persoonlijke) regels.
1. Is iets grappig bedoeld en imho ook daadwerkelijk grappig: quote inclusief naam van de poster
2. Is iets niet grappig bedoeld maar wordt een post door de context grappig: quote inclusief naam van de poster
3. Is iets, door gebrek aan beheersing van NL taal, kennis van een artiest of wat dan ook, een beetje dommig en daardoor onbedoeld grappig voor de slimmerikken onder ons, quote zonder naamsvermelding.
Tis maar een ideetje.
En nu maar weer over naar de quotes
Ik hanteer voor mezelf bij dit topic (sinds kort) daar waar mogelijk de volgende (persoonlijke) regels.
1. Is iets grappig bedoeld en imho ook daadwerkelijk grappig: quote inclusief naam van de poster
2. Is iets niet grappig bedoeld maar wordt een post door de context grappig: quote inclusief naam van de poster
3. Is iets, door gebrek aan beheersing van NL taal, kennis van een artiest of wat dan ook, een beetje dommig en daardoor onbedoeld grappig voor de slimmerikken onder ons, quote zonder naamsvermelding.
Tis maar een ideetje.
En nu maar weer over naar de quotes
* denotes required fields.