De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2010, 21:06 uur
Waarschijnlijk had hij een heel ander soort album in gedachten bij The Cure.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 22:11 uur
0
Harco
geplaatst: 10 februari 2010, 21:12 uur
Bij Fakkelbrigade - Colucci Era (2009):
Dociz schreef:
Ja, ik weet niet met wat voor cijfers jij blij was op school, maar een 3.5 uit 5 komt overeen met een 7 uit 10. Matig dus, ruim voldoende, niet meer niet minder. Door het hoge basisniveau van Rico Sticks en Typhoon vind ik een 3 te laag.
Ja, ik weet niet met wat voor cijfers jij blij was op school, maar een 3.5 uit 5 komt overeen met een 7 uit 10. Matig dus, ruim voldoende, niet meer niet minder. Door het hoge basisniveau van Rico Sticks en Typhoon vind ik een 3 te laag.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 februari 2010, 09:32 uur
Oh ja... duidelijk van voor de zesjescultuur.
0
P-DawG
geplaatst: 11 februari 2010, 12:40 uur
Wat een onzin Casartelli. 'Vroeger' was een 7 ook een degelijk cijfer, in ieder geval stond het niet gelijk aan matig ... 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 februari 2010, 12:52 uur
Als de quote enkel dáárom memorabel was, is dat zesjescultuur ten voeten uit.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 13:21 uur
Het was wel een goeie quote geweest in het "MM totaal niet memorabele quotes" topic denk ik.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 13:25 uur
Pff gaan we weer met dat gezeur of ie wel of niet memorabel is. Harco vindt hem memorabel, dus laat hem gewoon die quote posten. Wat een gezeik weer.
0
P-DawG
geplaatst: 11 februari 2010, 13:35 uur
corn1holio1 schreef:
Het was wel een goeie quote geweest in het "MM totaal niet memorabele quotes" topic denk ik.
(...) Hier word ik serieus droevig van. Het was wel een goeie quote geweest in het "MM totaal niet memorabele quotes" topic denk ik.

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 11 februari 2010, 13:45 uur
corn1holio1 schreef:

0
P-DawG
geplaatst: 11 februari 2010, 13:50 uur
Die 'denk ik' aan het eind zorgt wel voor een finishing touch die z'n weerga niet kent, dat moet ik 'm dan wel weer nageven. 

0
geplaatst: 11 februari 2010, 14:01 uur
P-DawG schreef:
Wat een onzin Casartelli. 'Vroeger' was een 7 ook een degelijk cijfer, in ieder geval stond het niet gelijk aan matig ...
Het zijn toch duidelijk generatieverschillen hier... Vroeger lagen de normen wel wat hoger. Een 7 was toen ook wel voldoende inderdaad, maar daar nam je echt geen genoegen mee. Heb genoeg mensen van oudere generaties gezien die baalden van elk cijfer onder de 9. En ook op de universiteit ben ik ook genoeg mensen tegen gekomen die al hun cijfers onder de 8 herkansen.
Dat is wel andere koek dan de zesjescultuur van nu...
0
P-DawG
geplaatst: 11 februari 2010, 14:16 uur
Ik snap niet waarom die hele zesjescultuur erbij wordt gehaald dat was het punt namelijk helemaal niet. Het is natuurlijk makkelijk om zo'n term voor het gemak te gebruiken maar het is gewoon niet relevant wat dit betreft. Dociz zei namelijk dat 3,5* uit 5*/7 uit 1 gelijk staat aan matig om erachteraan nog eens te beweren dat matig hetzelfde is als ruim voldoende.
De feiten:
ma·tig bn, bw 1 niet overdreven: een ~e eis 2 sober, eenvoudig 3 niet best; middelmatig: ik vind het maar ~
Matig is dus nog net (iets minder dan) voldoende = alles tussen een 5,5 en een 6 (2,5*-3*). Een 7 (3,5*/ruim voldoende) is dan natuurlijk andere koek.
Dat Dociz de feiten door elkaar haalt heeft niks te maken met de zogenaamde zesjescultuur.

De feiten:
ma·tig bn, bw 1 niet overdreven: een ~e eis 2 sober, eenvoudig 3 niet best; middelmatig: ik vind het maar ~
Matig is dus nog net (iets minder dan) voldoende = alles tussen een 5,5 en een 6 (2,5*-3*). Een 7 (3,5*/ruim voldoende) is dan natuurlijk andere koek.
Dat Dociz de feiten door elkaar haalt heeft niks te maken met de zogenaamde zesjescultuur.

0
geplaatst: 11 februari 2010, 14:21 uur
Ik reageerde alleen op jouw opmerking. Verder denk ik dat het tijd wordt op zoek te gaan naar een andere mier...
0
geplaatst: 11 februari 2010, 14:28 uur
P-DawG schreef:
Ach ja, ik denk dat corn1holio1 zich wil opstellen als een soort keur-user of agentje. Je moet voor de grap maar eens naar het kopje ''zoek bericht'' gaan, ''Gebruikersnaam'' kiezen, zijn usernaam invullen, zoeken en vervolgens zijn kritische berichten bekijken. Zoals je dan ook nog kan zien heeft hij nog nooit enkele moeite genomen om zelf een quote te plaatsen hier.(quote)
(...) Hier word ik serieus droevig van.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 15:12 uur
Jullie hebben ongetwijfeld allemaal gelijk, en inderdaad ik heb hier de laatste tijd veel kritische berichten achtergelaten. Maar dit komt gewoon omdat ik vind dat het "memorabele" gehalte van de quotes er hier de laatste maanden zeer sterk op achteruit gegaan is.
Ik ben zeker dat er nog zijn die er zo over denken. Maar goed, ik hou in het vervolg mijn mening voor mezelf.
Ik ben zeker dat er nog zijn die er zo over denken. Maar goed, ik hou in het vervolg mijn mening voor mezelf.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 15:26 uur
Gisteren in het "vraag van de dag" topic (dus waarschijnlijk al door iedereen gelezen) de vraag: Wat doe jij allemaal in het huishouden?:
pretfrit schreef:
- ik pak ook wel eens zelf een biertje.
- ik pak ook wel eens zelf een biertje.
0
P-DawG
geplaatst: 11 februari 2010, 15:31 uur
herman schreef:
Ik reageerde alleen op jouw opmerking.
Dat is dus het probleem, je moet mijn opmerking wel in de juiste context plaatsen. Ik reageerde alleen op jouw opmerking.
Aan zo'n verhaal/preek over de vermeende zesjescultuur heeft niemand iets.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 16:12 uur
Je kan merken dat Nederland zonder zout zit, wat een flauwe meuk allemaal hier - of zit iedereen zijn kwink te bewaren om er met Carnaval zijn slag mee te slaan - leuke prinsjes!
0
geplaatst: 12 februari 2010, 13:58 uur
Moest herkenbaar lachen bij deze quote 
Zachary Glass bij Daft Punk - Discovery

Dit lijkt muziek te zijn van een kat die met zijn staart uit het raam wordt gehangen, en zich met zijn schamele nagels probeert vast te klampen aan een ruit.
Zachary Glass bij Daft Punk - Discovery
0
geplaatst: 12 februari 2010, 20:39 uur
Deze van Running on Empty in het topic over platenzaken deed me grinniken:
De quote is niet heel nieuw meer, dus het kan zijn dat deze hier eerder voorbij is gekomen. Kan het me alleen niet herinneren.
Als ik bij de gemiddelde platenzaak naar de nieuwe Genesis box zou vragen zouden ze waarschijnlijk denken dat ik het scheppingsverhaal zoek.
De quote is niet heel nieuw meer, dus het kan zijn dat deze hier eerder voorbij is gekomen. Kan het me alleen niet herinneren.
0
geplaatst: 12 februari 2010, 20:41 uur
Lijkt me een beetje overdreven. De gemiddelde FRS misschien.
0
geplaatst: 12 februari 2010, 21:47 uur
Ik heb het eens opgezocht: 10 top 40-hits, waar van er vier de top 10 hebben gehaald, en eentje daarvan nummer 1. Als ze dat al niet kennen in een platenzaak is het wel heel erg.
* denotes required fields.