De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2011, 09:15 uur
wizard schreef:
Kom maar door met die parlementaire enquete. Ben me alvast aan het voorbereiden.
"Dat kan ik me niet meer herinneren."
"Zo zou het goed geweest kunnen zijn, maar er staat me niets meer van bij."
"Zoals u het beschrijft is het niet in de notulen terecht gekomen."
"Dat is te lang geleden, ik kan het me niet meer voor de geest halen."
"Ik heb dat toen niet zo gehoord."
"Ja, met de inzichten van nu..."
Kom maar door met die parlementaire enquete. Ben me alvast aan het voorbereiden.
"Dat kan ik me niet meer herinneren."
"Zo zou het goed geweest kunnen zijn, maar er staat me niets meer van bij."
"Zoals u het beschrijft is het niet in de notulen terecht gekomen."
"Dat is te lang geleden, ik kan het me niet meer voor de geest halen."
"Ik heb dat toen niet zo gehoord."
"Ja, met de inzichten van nu..."
En dan vergeet je nog "kun je die eerste zin nog eens herhalen".
0
geplaatst: 27 april 2011, 16:52 uur
Dit kwam ik (per ongeluk!) tegen bij een album van Shakira:

ThePrinceOfPop schreef:
Lekkere album (letterlijk/figuurlijk
).
Lekkere album (letterlijk/figuurlijk
). Angelo schreef:
Welke smaak had 'ie dan?
Welke smaak had 'ie dan?

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 april 2011, 17:04 uur
Die is dan weer zó eenvoudig dat ik er niet eens aan gedacht zou hebben. Wel geinig. 

0
geplaatst: 27 april 2011, 20:34 uur
Het woord letterlijk (al dan niet in combinatie met 'en figuurlijk') wordt inderdaad nogal vaak gebruikt als gratuit tussenwerpsel, heb dat nooit begrepen.
0
geplaatst: 27 april 2011, 20:55 uur
Omsk schreef:
Het woord letterlijk (al dan niet in combinatie met 'en figuurlijk') wordt inderdaad nogal vaak gebruikt als gratuit tussenwerpsel, heb dat nooit begrepen.
Da's begrijpelijk - veel lieden snappen letterlijk niet de reikwijdte van een stijlfiguur en snappen dan niet dat je het woord figuurlijk ook letterlijk kunt gebruiken.
0
geplaatst: 27 april 2011, 20:58 uur
Mjuman schreef:
Da's begrijpelijk - veel lieden snappen letterlijk niet de reikwijdte van een stijlfiguur en snappen dan niet dat je het woord figuurlijk ook letterlijk kunt gebruiken.

Ik krijg hier een drs. Kipping gevoel van.
0
geplaatst: 29 april 2011, 21:22 uur
Bij Grace van Jeff Buckley:
AdrieMeijer schreef:
Het enige wat hij miste was het talent om pakkende popsongs te schrijven.
Het enige wat hij miste was het talent om pakkende popsongs te schrijven.
deric raven schreef:
En een zwemdiploma.
En een zwemdiploma.
0
geplaatst: 30 april 2011, 10:59 uur
O, ik snap hem nu pas 
Hehe, had daar nog helemaal niet aan gedacht. Scherp, deric
Hoewel hij ook wel van 'au' gaat, ja.

Hehe, had daar nog helemaal niet aan gedacht. Scherp, deric

Hoewel hij ook wel van 'au' gaat, ja.
0
geplaatst: 3 mei 2011, 12:14 uur
Stijn over Jan Akkerman:
Dit in tegenstelling tot zijn klasgenoten, die om onverklaarbare redenen constant met de vingers in de oren zaten. Het mag dan ook geen verbazing wekken dat Jan fier boven het maaiveld uitstak.
Stijn_Slayer schreef:
hij heeft het conservatorium op gehoor doorlopen
hij heeft het conservatorium op gehoor doorlopen
Dit in tegenstelling tot zijn klasgenoten, die om onverklaarbare redenen constant met de vingers in de oren zaten. Het mag dan ook geen verbazing wekken dat Jan fier boven het maaiveld uitstak.
0
geplaatst: 3 mei 2011, 13:30 uur
GrafGantz schreef:
Stijn over Jan Akkerman:
Stijn over Jan Akkerman:
(quote)
Hij liep met zijn oren i.p.v. zijn voeten joh.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 mei 2011, 13:40 uur
Taalkundig is het volgens mij niet incorrect. Zelfde als 'hij heeft de procedure goed doorlopen'.
0
geplaatst: 3 mei 2011, 14:55 uur
Stijn_Slayer schreef:
Taalkundig is het volgens mij niet incorrect. Zelfde als 'hij heeft de procedure goed doorlopen'.
Hij klopt inderdaad gewoon, maar een heleboel mensen snappen denk ik niet wat je precies bedoelt.
Ik denk dat Stijn bedoelt dat Akkerman nooit boeken of geschriften heeft gebruikt, maar gewoon op gehoor alles kon spelen en zo het conservatorium heeft doorlopen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 mei 2011, 14:57 uur
Ja, Akkerman ging daar zitten en speelde dan zo na wat hij moest doen. Een halfuur later was 'ie dat weer vergeten, en de regels leerde hij niet. Volgende keer speelde hij 't gewoon weer zonder moeite na.
Heb wel eens een mailtje gestuurd voor een tab. Kreeg toen ook het bericht terug dat hij nooit iets opschrijft en alles op gehoor doet.
Heb wel eens een mailtje gestuurd voor een tab. Kreeg toen ook het bericht terug dat hij nooit iets opschrijft en alles op gehoor doet.
0
Misterfool
geplaatst: 3 mei 2011, 15:00 uur
Geen wonder dan ook dat jan akkerman in zijn solo-carriere meer naar de jazzkant ging
0
Gallow
geplaatst: 3 mei 2011, 15:01 uur
rock-rick schreef:
Ik denk dat Stijn bedoelt dat Akkerman nooit boeken of geschriften heeft gebruikt, maar gewoon op gehoor alles kon spelen en zo het conservatorium heeft doorlopen.
We snappen allemaal best wat Stijn bedoelt, soms is het gewoon leuk om zinnen op een andere/letterlijke manier te interpreteren.
0
geplaatst: 3 mei 2011, 15:03 uur
Gallow schreef:
We snappen allemaal best wat Stijn bedoelt, soms is het gewoon leuk om zinnen op een andere/letterlijke manier te interpreteren.
(quote)
Oh, dat vind ik ook wel eens leuk, maar deze vond ik dan zo flauw dat ik de grap er niet van inzag
.
0
geplaatst: 3 mei 2011, 15:48 uur
Gallow schreef:
(quote)
...
* denotes required fields.