MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes

zoeken in:

chevy93 schreef:
Grappig dat ik hier nog niet op gestemd heb. Jan Smit is toch zeker een jaar mijn favoriete artiest geweest. Waarvan de leukste nummers van deze CD kwamen/komen.

Er is zelfs een tijd geweest dat ik de Duitse versies van veel van deze nummers kende.
Even uit mijn hoofd:
Als de Morgen is Gekomen: Neuer Morgen, Neues Leben
Ze is van goud: Aus purem Gold
Parijs: Paris
De zomer voorbij: lass das ende die somer nicht komen.

Ik zal het binnenkort weer eens opzetten.

Bij Jantje Smit - Op Zoek naar Geluk
Ik zou persoonlijk zelf op andere dingen trots zijn, maar dat terzijde.

Stijn_Slayer
Haha

Bij Simple Plan - Not Getting Any...:
loserkid schreef:
jakkes, wat is dat voor puberpunkrock? hoe ONorigineel, neem een voorbeeld aan green day en blink 182, dat zijn pas professionele PUNKrockers (ja punkrockers)

Stijn_Slayer
Die kan niet serieus bedoeld zijn.

Professioneel zelfs, toe maar...

Yann Samsa
Punk en professioneel. Contradictie, iemand?

Trouwens: - hij heeft z'n nickname niet voor niets

Loserkid lijkt mij toch wel iemand die serieus met zijn muziek bezig is

Mini-bezem.

. Afgeven op users die niet op het forum komen is blijkbaar wel geoorloofd.

Het is gewoon een domme quote. Wat is er memorabel aan.

Kleine Chevy-bevy van me,

wind je niet zo op over wat die Ian Curtis Mayfield over Jantje Smit zegt. Als jij dat leuke muziek vindt, dan vind jij dat leuke muziek. Dat je een beetje boos bent hoort bij de puberleeftijd hoor, maar dat gaat nog wel over.
Overigens is je keuze voor Jantje Smit wel erg leuk, want daar hou ik ook van. Niet altijd dat Pink Floyd, waar ik niet zo dol op ben. Bovendien getuigt het van breder kijken dan dat zogeheten rockism, al die verantwoorde rockmuziek met lange liedjes en lange solo’s, met moeilijke teksten die je niet goed mee kunt zingen.
Ik kom vanavond laat thuis. Ga je na het Jeugdjournaal wel op tijd naar bed toe?

Slaap lekker,
je moeder

Slowgaze, goed dat je die post hier meteen zelf maar even gepost hebt, anders was hij hier nooit terecht gekomen ben ik bang.
Voelt goed, zo'n verheven fijnzinnige muzieksmaak als de jouwe, of niet?

Hoho, nu gaan we doen alsof ik de grote boze smaakpolitieman ben, maar dat heb ik nooit geïmpliceerd. Ten eerste vind ik het leuk dat Chevy zo'n enthousiasme opbrengt voor artiest die, laten we zeggen, op MuMe niet erg populair is. Het is dat ik het album al gehoord heb, maar Chevy's enthousiasme daar is bijna aanstekelijk. Het is juist aandoenlijk dat ie de Duitse titels opsomt: we hebben hier met een echte fan te maken, die ook thuis is in de alternatieve takes van zijn held.

Slowgaze schreef:
Ga je na het Jeugdjournaal wel op tijd naar bed toe?
Nee, ik moet helaas werken tot 9 uur. Ik geef toe een erg overdreven reactie, maar ik word er moe van dat er altijd grappen gemaakt moeten worden als iemand een band goed vinden die over het algemeen niet zo gewaardeerd wordt.

En wat je daaronder postte gaf mij een hele andere indruk dan de berichten die je nu plaatst.
Slowgaze schreef:
Ik zou persoonlijk zelf op andere dingen trots zijn, maar dat terzijde.
Als je een bericht als nu eronder had geschreven, had ik ten minste vrede gehad met het feit dat je hem memorabel vind. Want laten we eerlijk zijn. 9 van de 10 quotes hier worden geplaatst om iemand belachelijk te maken.

Misterfool
Ja slowgaze. Wat een rakkert is het toch . Hij luistert zelf ook wel muziek die ook bij het grootmoedertje wel door de beugel kan. . Maare, slowgaze smaakpolitie?
Enne chevert, niet jezelf te serieus nemen.

Misterfool schreef:
Slowgaze smaakpolitie?

Ik hou zijn ontwikkeling nauwlettend in de gaten en bespeur net als bij jou wel enig talent; al moet er nog wel gekneed en geschaafd worden. De badge wordt niet zomaar verleend. Bovendien is een belangrijk deel van de ballotagecommissie op zomerreces.

Stijn_Slayer
Slowgaze schreef:
we hebben hier met een echte fan te maken, die ook thuis is in de alternatieve takes van zijn held.

It keeps getting better.

Misterfool schreef:
Hij luistert zelf ook wel muziek die ook bij het grootmoedertje wel door de beugel kan.

Naar het schijnt is haar door de TROS, immers de gezelligste familie van Nederland, een contract aangeboden voor zo'n tien afleveringen van een tv-serie die haar volgt tijdens haar pogingen om Duitsland voor zich te winnen: ze moest haar naam wel even veranderen in het voor Teutonen beter uitspreekbare Frau Fischer, maar dan zal Eefje binnenkort ook de Duitse muziekmarkt veroveren met meezingers als "Herzschlag" en "Der Kuchen".

Slowgaze schreef:
maar dan zal Eefje binnenkort ook de Duitse muziekmarkt veroveren met meezingers als "Herzschlag" en "Der Kuchen".

Bij de vraag van de dag:

herman schreef:
Als Anneke komt zit ik op de eerste rij.

Brunniepoo schreef:
Praat ze zo zacht?

Droog.

Misterfool
Moeten memorabele quotes altijd doorg zijn. Nee dat moeten ze niet

Oldfart schreef:
Er zijn hier vreemde snuiters in het huis,
Namelijk mensen die iets tegen live-albums hebben.

Sommigen weigeren ze op te nemen in hun lijsten van favorieten,
Anderen behandelen live-platen als waren het tweederangsburgers, ongewenste opvullers van het geluidsgolven spectrum.

Dit terwijl toch de essentie van muziek is; samen ( of alleen) muziek maken; musiceren werd dat wel genoemd.

Soms is het de interactie met het publiek die een live plaat een meerwaarde kan geven,

Soms worden optredens voorzien van speciale arrangementen, worden blazers, hele symfonieorkesten of koren toegevoegd.
Soms zijn het gastoptrdens die bekende nummers voor de liefhebber interessant maken,
hele muzieksoorten zouden amper hebben bestaan zonder het in levende lijve ten gehore brengen van muziek;
Klassiek,
Jazz
En soms domweg omdat het vanaf de eerste tonen van een live plaat hoorbaar is dat de band zelf in hoge mate geniet van het samen muziek maken.
Zoals op deze "The name of This Band Is..."

Dat de Heads een top live-act waren weet ik niet alleen uit eigen ervaring; maar is voor de hele wereld te zien en horen in de "Stop making Sense "film ( en plaat)

Hier een overzicht van hun carriere tot dan, maar dan live.

Eigenlijk is dit gelijk de beste verzamelaar denkbaar, met elk nummer ook nog eens in prachtige uitvoering.
Deze plaat kent GEEN zwak moment.
Ik ken deze 2004 versie niet, maar gezien de songs die ten opzichte van de originele versie zijn toegevoegd, zit dat ook wel snor

De meeste bands waar ik platen van heb, heb ik live gezien.
Vaak kocht ik van willekeurig welke band, pas een plaat nadat ik ze live had zien spelen.
Voor mij is het een soort keurmerk, een graadmeter van "oprecht muzikantenschap".

Er zijn talloze bands waarvan de liveplaten behoren tot het beste uit het oevere van de desbetreffende band:

een paar voorbeelden die me zo zonder gegoogle te binnen schieten zijn;

de livealbums van Bob Marley

Humble Pie in de Fillmore

Rory Gallager

het onvolprezen "Waiting for Columbus" van Little Feat

vele vele Hendrix optredens; live=jam beest pur sang: Band of Gypsys voorop!!

en wat is de Cream zonder de jams/battles tussen Bruce en Clapton

zonder live albums waren de Allman Brothers Band eigenlijk maar gewoontjes

and the list goes on and on and on.....

Een live album is voor mij niet alleen een proeve van bekwaamheid,
maar vooral een proeve van oprechtheid;
live geen overdubs of ingehuurde studiomuzikanten,
muziek puur ! de real thing !

En deze live registratie van de Talking Heads behoort tot de absolute top.
het is de Heads plaat die ik het meeste draai, vanwege dat extra....

Zo, da's drúut.

Casartelli (moderator)
Ik ben het er verder niet mee eens, maar 't is wel een mooi betoog. Ja, welhaast memorabel.

waar staat dat?

Misterfool
Talking Heads - The Name of This Band Is Talking Heads (1982)
Dit vind ik het soort berichten dat aangemoedigd moet worden. Berichten waar een mening vol enthousiasme verdedigd wordt.

Stijn_Slayer
Ik ben het volledig eens met Oldfart. Mits er niet (teveel) aan gesleuteld wordt is een live album veel puurder en eerlijker.

Jocharo-T
Bij Iron Maiden - Powerslave (1984)

Spock2011 schreef:
Heeft iemand ooit eens het titelnummer achteruit gespeeld? Dan komen er echt grappige lyrics uit.
Die lyrics worden inderdaad erg grappig als je de track achterstevoren afspeelt.

- Follow a Dutch Ass and I Hide Salami in It
- Last Night Guys Behind My Ass
- Queers Can't Fight Cos They Like Ass

Ik stikte zowat in mijn cracker van het lachen toen ik het hoorde. Het is toch niet te hopen dat het een verborgen boodschap van Iron Maiden is. Past niet echt bij hun imago in mijn ogen.

Dat worden kamervragen van de SGP.

Ik heb even een Beavis en Butt-head momentje....

uhuhuhuh, he said ass...

R&P en zijn geweldige review van Koper van De Kift:

Rhythm & Poetry schreef:
Het gevoel dat je krijgt wanneer je onderbroek veel te strak zit waardoor je met een ongemakkelijk hoge stem aan het praten bent in een gezelschap groter dan vier mensen. Maar wat blijkt? Je draagt helemaal geen onderbroek, in plaats daarvan ben je naakt aan het dansen op de snelweg, terwijl je telefonisch verbonden bent met je grootouders. Toeterende auto's zijn het gevolg. De Kift en haar prachtige wegwerpmuziek, vol ingenieuze kutheid zorgde voor dit ietwat vreemde gevoel bij mij. Dames en heren, ik kan echt helemaal niks met Koper. Ik zal dan ook geen koper zijn van dit album.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:07 uur

geplaatst: vandaag om 22:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.