De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2012, 18:41 uur
Mjuman schreef:
De heren koekeperen hierboven, uitgezonderd Slowgaze, raad ik dus geen rap aan - bij rap zal veel van de woord(g)rap jullie ontgaan zodat gijlie "not a par" zijt.
Mjuman zegt: bestemd is amibigu en erg mooi in combinatie met "eigen" - in het Duits ("bestimmt") was het daarom ook minder leuk geweest.
De heren koekeperen hierboven, uitgezonderd Slowgaze, raad ik dus geen rap aan - bij rap zal veel van de woord(g)rap jullie ontgaan zodat gijlie "not a par" zijt.
Mjuman zegt: bestemd is amibigu en erg mooi in combinatie met "eigen" - in het Duits ("bestimmt") was het daarom ook minder leuk geweest.
Mon ami(bigu), 'bestemd' bestaat niet eens als woord om aan te geven dat ergens op gestemd is. Een neologisme daarvoor bedenken is natuurlijk mooi, en ik snap de analogie wel; prefixen als be- zijn daar ideaal voor, besproeid, etc., maar als je neologisme dan al een bestaand woord met een heel andere betekenis blijkt te zijn, dat vind ik dus prachtig eigenlijk.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 19:11 uur
Slowgaze schreef:
Mon ami(bigu), 'bestemd' bestaat niet eens als woord om aan te geven dat ergens op gestemd is. Een neologisme daarvoor bedenken is natuurlijk mooi, en ik snap de analogie wel; prefixen als be- zijn daar ideaal voor, besproeid, etc., maar als je neologisme dan al een bestaand woord met een heel andere betekenis blijkt te zijn, dat vind ik dus prachtig eigenlijk.
(quote)
Dat van dat "be" + neologisme was mijn bekentenis. Zulks kan nl leiden tot onwenselijke frasen als "zal ik je bevruchten" tegen een dame wanneer ge van plan zijt haar een vrucht (zeg een appel) aan te bieden, tegen de dorst ahw.
Naar analogie daarvan is ook "bepaalde dame" niet ambigu.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 20:56 uur
Boeken per meter ... zo ontzettend < 2010 en verder, in zo'n boekmeter gaat zoveel leestijd zitten.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 21:40 uur
Mjuman is soms zo taalkundig bestemd, dat geen luisterend oor er nog wijs uit geraakt.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 22:13 uur
Mjuman schreef:
Boeken per meter ... zo ontzettend < 2010 en verder, in zo'n boekmeter gaat zoveel leestijd zitten.
(quote)
Gewoon een profiel aanmaken; ik gebruik m'n aantal stemmen ook als statussymbool.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 22:27 uur
Weliswaar van MoMe maar ik vind hem dermate memorabel dat ik hem jullie niet wil onthouden:
U-96 schreef:
Vroeger op de basisschool en middelbare school was ik altijd de slechtste in gym. Altijd het laatste gekozen met spelletjes enzo. Het ging een keer zo ver dat een gymleraar had bepaald dat als ik een keer scoorde met voetbal dat het dan voor 10 punten zou tellen. Uiteraard nooit gescoord.
. Ik heb ook jaren op korfbal gezeten en ook nog nooit die klerebal in die mand kunnen gooien.
Vroeger op de basisschool en middelbare school was ik altijd de slechtste in gym. Altijd het laatste gekozen met spelletjes enzo. Het ging een keer zo ver dat een gymleraar had bepaald dat als ik een keer scoorde met voetbal dat het dan voor 10 punten zou tellen. Uiteraard nooit gescoord.
. Ik heb ook jaren op korfbal gezeten en ook nog nooit die klerebal in die mand kunnen gooien.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 22:42 uur
Ik vind het triest eigenlijk, arm figuur 
Wel leuk dat hij zijn leed via MoMe deelt, maar ach... memorabel?
Wellicht internet als enige uitlaatklep.

Wel leuk dat hij zijn leed via MoMe deelt, maar ach... memorabel?
0
geplaatst: 7 maart 2012, 22:46 uur
Ducoz schreef:
Hoeveel zouden er daarvan niet zijn alhier? Lijkt me een aardig onderwerp, de uitlaatklepsubsidieregeling: gratis internet voor mensen zonder sociale uit- en inlaadklep.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 22:48 uur
Inderdaad, in het dagelijkse leven is er niemand in mijn grapjes geïnteresseerd maar hier haal ik met enige regelmaat het memorabele quotes topic. Het geeft me ergens in de verte toch een beetje het gevoel dat ik niet voor niets leef.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 22:48 uur
Quote was leuker geweest als er na
geen tekst meer had gevolgd.
geen tekst meer had gevolgd.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 23:40 uur
Hij heeft alle boeken waarschijnlijk zelf geschreven. Dan is het plezier er al snel van af.
0
geplaatst: 8 maart 2012, 00:12 uur
Bovendien lopen er op boekmeter te weinig pubers rond om op af te reageren.
0
geplaatst: 8 maart 2012, 00:14 uur
fruitella schreef:
Iedereen zijn smaak !
Iedereen zijn smaak !
Sluikreclame van snoepjesfabrikant op MusicMeter.
0
geplaatst: 8 maart 2012, 00:49 uur
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 maart 2012, 17:27 uur
Het is slechts een kwestie van tijd voor Jasper inzien moet dat hij beter zijn woorden terugneemt. 

0
geplaatst: 8 maart 2012, 18:30 uur
0
geplaatst: 8 maart 2012, 20:17 uur
Bij Free - Fire and Water
Oldfart schreef:
Is dit zo'n band die dreigt te verdwijnen in analen van de popgeschiedenis?
Is dit zo'n band die dreigt te verdwijnen in analen van de popgeschiedenis?
Paalhaas schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk annalen met dubbel n, anders zou bovenstaande een vreemd schouwspel worden.
Je bedoelt waarschijnlijk annalen met dubbel n, anders zou bovenstaande een vreemd schouwspel worden.
* denotes required fields.