De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2015, 11:09 uur
Hij staat al enige tijd in Huize Bonk en de foto is ook al weer van enige tijd geleden, maar aangezien ik nog steeds erg blij ben met de kast (overigens ook zeer content met de dienstverlening en service van Castor, maar dat terzijde), vond ik het ook wel leuk om het hier te delen.
De kast is duidelijk gekocht op de groei en ik wil eigenlijk nog iets anders met de speciale uitgaves (die nu uitsteken en ik houd eigenlijk niet van zaken 'die uit de kast komen'
), maar al met al vind ik het nog steeds een hele fijne en mooie aankoop en ben ik blij met deze manier van cd's/dvd's opbergen. De houten kisten bevatten lp's.
Ook fijn is, dat het een goed excuus is om collectie nog steeds uit te breiden, want die lege planken lijken natuurlijk nergens op.
http://s14.postimg.org/z7t5rf1v5/IMG_4752.jpg
De kast is duidelijk gekocht op de groei en ik wil eigenlijk nog iets anders met de speciale uitgaves (die nu uitsteken en ik houd eigenlijk niet van zaken 'die uit de kast komen'
), maar al met al vind ik het nog steeds een hele fijne en mooie aankoop en ben ik blij met deze manier van cd's/dvd's opbergen. De houten kisten bevatten lp's.Ook fijn is, dat het een goed excuus is om collectie nog steeds uit te breiden, want die lege planken lijken natuurlijk nergens op.

http://s14.postimg.org/z7t5rf1v5/IMG_4752.jpg
0
geplaatst: 29 juli 2015, 11:35 uur
hmm, volgens mij hebben we een best wel wat overlap in muziekdvd-collectie 

0
geplaatst: 29 juli 2015, 20:31 uur
Goed bezig Bonk! Alhoewel daar links nog best een rijtje langs had gepast. 
Castor doet goed zijn best in MusicMeter-land.

Castor doet goed zijn best in MusicMeter-land.
0
geplaatst: 29 juli 2015, 21:18 uur
Inderdaad, ook weer een mooie kast. Ik denk wel dat ze over een jaar drie vol zal staan. 

0
geplaatst: 8 augustus 2015, 21:15 uur
Kronos flinke verzameling 
Ik heb zo te zien dezelfde luidsprekerstandaards voor mijn Rogers LS3/5A , die speakers op de foto lijken (formaat, vorm) er trouwens wel op.

Ik heb zo te zien dezelfde luidsprekerstandaards voor mijn Rogers LS3/5A , die speakers op de foto lijken (formaat, vorm) er trouwens wel op.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 21:25 uur
deric raven, in totaal zijn het 16 Benno's. Evenveel als jij er hebt dacht ik. 
Rudi S, die luidsprekerstandaards zijn van B&W. De speakers zijn Mordaunt-Short MS 912. Beetje groter (vooral dieper) dan de Rogers LS3/5A als ik de info op internet mag geloven.

Rudi S, die luidsprekerstandaards zijn van B&W. De speakers zijn Mordaunt-Short MS 912. Beetje groter (vooral dieper) dan de Rogers LS3/5A als ik de info op internet mag geloven.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 21:32 uur
Rudi S, die luidsprekerstandaards zijn van B&W. De speakers zijn Mordaunt-Short MS 912. Beetje groter (vooral dieper) dan de Rogers LS3/5A als ik de info op internet mag geloven. [/quote]
B&W ja, ik heb die gekocht bij audiohome in Eindhoven ook de Rogers komen van Audiohome.
LS3/5A was eigenlijk een BBC speaker om eigen opnames beluisteren, ontwerp is later gekocht door Rogers en ik dacht weer verkocht aan KEF.
B&W ja, ik heb die gekocht bij audiohome in Eindhoven ook de Rogers komen van Audiohome.
LS3/5A was eigenlijk een BBC speaker om eigen opnames beluisteren, ontwerp is later gekocht door Rogers en ik dacht weer verkocht aan KEF.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 21:42 uur
Die B&W standaards zijn fors uitgevoerd maar waren ook best prijzig herinner ik me.
0
kiriyama
geplaatst: 8 augustus 2015, 22:14 uur
Prachtig hoor. Ik zou zelf alleen het vinyl niet zo dicht bij de verwarming zetten. (Zoals op foto 2.)
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 22:23 uur
Geen zorgen. Dat lijkt op de foto dichter dan het echt is. 
De cd's (op foto 3) staan er veel dichter bij. Maar met 4 cm piepschuim achter de cd's blijven ze toch gewoon op kamertemperatuur als de verwarming opstaat.

De cd's (op foto 3) staan er veel dichter bij. Maar met 4 cm piepschuim achter de cd's blijven ze toch gewoon op kamertemperatuur als de verwarming opstaat.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 23:29 uur
Ziet er geweldig uit Kronos! Ook de platenkasten onder de tafel zijn mooi gevonden, dat is nog eens optimaal gebruik maken van anders toch zinloze ruimte 

0
geplaatst: 6 september 2015, 23:05 uur
Kast is vol!
Ben ongeveer een jaar of anderhalf geleden begonnen met verzamelen. Zo'n 1150 cd's. Kast is gemaakt door een vriend, hij is bezig met de tweede.
http://postimage.org/
Ben ongeveer een jaar of anderhalf geleden begonnen met verzamelen. Zo'n 1150 cd's. Kast is gemaakt door een vriend, hij is bezig met de tweede.

http://postimage.org/
0
Misterfool
geplaatst: 6 september 2015, 23:12 uur
Met prominent Todd rundgren's Utopia op de voorgrond. 
ben wel een tikkeltje jaloers als ik die goed gevulde platenkasten zie.

ben wel een tikkeltje jaloers als ik die goed gevulde platenkasten zie.
0
Franck Maudit
geplaatst: 6 september 2015, 23:33 uur
Moet nodig ook eens de mijne posten 
Zo'n 1700 cd's en 250 lp's. Al dat geld

Zo'n 1700 cd's en 250 lp's. Al dat geld

0
Cured
geplaatst: 7 september 2015, 06:42 uur
Zonde van het geld en de hoeveelheid muziek
. Het meeste luister je nooit of nauwelijks meer naar. Als je dan ook nog steeds op zoek bent naar nieuwe muziek, wat op zich goed is , is je leven veranderd in een muziek obsessie. Gelukkig heb ik het licht gezien in de tunnel, heb me daar omgekeerd en ben weer met beide voeten, vollere beurs en mentaal gezond evenwicht in het normale 'leven' beland.... 
edit: ik kan nog steeds niet mijn 150 CD's op een normale, leuke en bij mij passende manier kwijt in de woonkamer.
. Het meeste luister je nooit of nauwelijks meer naar. Als je dan ook nog steeds op zoek bent naar nieuwe muziek, wat op zich goed is , is je leven veranderd in een muziek obsessie. Gelukkig heb ik het licht gezien in de tunnel, heb me daar omgekeerd en ben weer met beide voeten, vollere beurs en mentaal gezond evenwicht in het normale 'leven' beland.... 
edit: ik kan nog steeds niet mijn 150 CD's op een normale, leuke en bij mij passende manier kwijt in de woonkamer.
0
Misterfool
geplaatst: 7 september 2015, 10:16 uur
Tsja, het is niet voor niets een hobby. Ik denk dat je bijzonder overdrijft middels het gebruik van termen als: obsessie en "mentaal (on)gezond". Er zijn zo wel meer mensen die graag iets verzamelen.(post-zegels, Videogame gerelateerde dingen etc) Noem het eerder een zekere fascinatie voor deze kunstvorm. Zo lang het geen obstructie vormt voor een normaal sociaal leven is er niets aan de hand. Voordeel van muziek is dat je het e.e.a op kan zetten, tijdens het werken/studeren. Hierdoor ziet een deel van de muziek de platenspeler/cd-speler nog met enige regelmaat.
zelf heb ik een stuk of 300 Lp's/Cd's en dat worden er gestaag meer.
0
geplaatst: 7 september 2015, 10:41 uur
Ik kan dit jaar inderdaad niet ook nog 2 weken naar Bali o.i.d. Ja het kost geld, maar of dat zonde is? Ik heb bijna dagelijks een jaar lang geluksmomenten als ik één van mijn favoriete platen tegenkom, online, tweedehands, op een beurs, een marktje, de kringloop. Als ik vrienden over de vloer heb, pakken zij cd's of platen uit de kast en zetten die op. Muziek zoals het gemaakt is, van begin tot eind, track 1 tot de laatste toon van de laatste track. Naast het feit dat ik het mooi vind staan in de kamer, geeft het mij het gevoel dat ik de muziek bezit. Spotify heeft niet alles, kan ooit offline gaan, youtube is ook vrij wisselvallig, etc. Er verblijven wel eens gasten in mijn huis, altijd leuk om te horen dat zij prachtige muziek hebben ontdekt door de collectie. Ik heb duizenden cd's op mijn externe harde schijf, alleen wat ik echt goed vind komt in de kast. Het is misschien een obsessie, maar wel één die me veel biedt, geluk, rust, kippenvel, mooie herinneringen en energie. Daarnaast heb ik vrij veel muziek die online niet te beluisteren is. Al met al een fijne hobby, waar ik me goed bij voel. De beurs is niet leeg, ik ben mentaal in orde en neem met plezier deel aan het 'normale' leven. Ik krijg wel het gevoel dat ik me aan het verdedigen ben
. Live and let live.
. Live and let live.
0
geplaatst: 7 september 2015, 12:57 uur
Cured schreef:
...ben weer met beide voeten, [...] en mentaal gezond evenwicht in het normale 'leven' beland....
...ben weer met beide voeten, [...] en mentaal gezond evenwicht in het normale 'leven' beland....
Dat zou je niet zeggen met 35 berichten per dag op MusicMeter. Je hebt gewoon een goedkopere obs.. euh, hobby.
0
geplaatst: 7 september 2015, 14:32 uur
-SprayIt- schreef:
Ik kan dit jaar inderdaad niet ook nog 2 weken naar Bali o.i.d. Ja het kost geld, *knip* De beurs is niet leeg, ik ben mentaal in orde en neem met plezier deel aan het 'normale' leven. Ik krijg wel het gevoel dat ik me aan het verdedigen ben
. Live and let live.
Ik kan dit jaar inderdaad niet ook nog 2 weken naar Bali o.i.d. Ja het kost geld, *knip* De beurs is niet leeg, ik ben mentaal in orde en neem met plezier deel aan het 'normale' leven. Ik krijg wel het gevoel dat ik me aan het verdedigen ben
. Live and let live. Volledig mee eens.
@Cured wat zou jij doen met laten we zeggen €9000,00 die ik per jaar in mijn hobby steek????
Met andere woorden wat kan ik met €9000,00 doen wat ik nu niet doe, maar wat ik wel wil (volgens jou).
35 berichten per dag als dat al obsessief is......
0
geplaatst: 7 september 2015, 14:46 uur
Hobby volgens De Dikke VanDale ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; liefhebberij.
Geloof dat dat voor mij aardig opgaat naast muziek zijn o.a. hardlopen, wielrennen, tennissen geliefde vrijetijdsbestedingen van mij, ja ik heb erg veel vrije tijd.
0
geplaatst: 7 september 2015, 14:56 uur
thelion schreef:
Hobby volgens De Dikke VanDale ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; liefhebberij.
Geloof dat dat voor mij aardig opgaat naast muziek zijn o.a. hardlopen, wielrennen, tennissen geliefde vrijetijdsbestedingen van mij, ja ik heb erg veel vrije tijd.
(quote)
Veel vrije tijd én veel geld te besteden. Dat doe je goed!
0
Sietse
geplaatst: 7 september 2015, 22:03 uur
Misterfool schreef:
Tsja, het is niet voor niets een hobby. Ik denk dat je bijzonder overdrijft middels het gebruik van termen als: obsessie en "mentaal (on)gezond". Er zijn zo wel meer mensen die graag iets verzamelen.(post-zegels, Videogame gerelateerde dingen etc) Noem het eerder een zekere fascinatie voor deze kunstvorm. Zo lang het geen obstructie vormt voor een normaal sociaal leven is er niets aan de hand. Voordeel van muziek is dat je het e.e.a op kan zetten, tijdens het werken/studeren. Hierdoor ziet een deel van de muziek de platenspeler/cd-speler nog met enige regelmaat.
(quote)
Amen to that my brother
0
geplaatst: 7 september 2015, 22:04 uur
thelion schreef:
Daar gingt nie om- ik had op MuMe toch eerder op woorden als 'hartstocht' of 'zingeving' gehoopt Hobby volgens De Dikke VanDale ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; liefhebberij.

0
geplaatst: 8 september 2015, 00:26 uur
Je kan toch met hartstocht je hobby beleven?
Zingeving is voor mensen die geen zin hebben.
Zingeving is voor mensen die geen zin hebben.
* denotes required fields.