De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 8 januari 2011, 17:20 uur
ja, die heeft ook wel een aardige verzameling thuis staan.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 22:21 uur
Ik heb dat ook gezien in OOR. Een muziekminnend mens komt oren te kort.
Om gek van te worden, zoveel goeie muziek als er is.
Om gek van te worden, zoveel goeie muziek als er is.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 22:24 uur
oceanvolta schreef:
Hebben jullie de cd kast (wand) van Johan Derksen weleens gezien? Dat is echt indrukwekkend.
Hebben jullie de cd kast (wand) van Johan Derksen weleens gezien? Dat is echt indrukwekkend.
Hier staan wat meer reacties daarover.
0
geplaatst: 11 januari 2011, 21:19 uur
Klik aangekomen op die pagina bij "locatie" eens op de link:
"Bekende Nederlanders en hun muzikale kennis"
"Bekende Nederlanders en hun muzikale kennis"
0
geplaatst: 20 februari 2011, 21:09 uur
Ik had 4 torens waar alles in alfabet stond. Nadeel vond ik echter dat wanneer ik een nieuwe aanwinst had, dat ik alle cd één voor één een gleufje op kon schuiven. Dus vandaag maar aan de slag gegaan met de zaag en de schroevendraaier. Een vriend had nog hout liggen. Het mooie aan het hout is dat het de afgelopen 4 jaar gebruikt is als vloer op Neerlands grootste festival. Lowlands, North Sea Jazz, etc. Het hout ruikt dan ook naar live muziek (lees: bier). Ik trof er zelfs nog enkele kauwgoms op aan. Nou, hout met een beter levensverhaal bestaat er niet voor een CD-kast dacht ik zo.

0
Gallow
geplaatst: 20 februari 2011, 21:13 uur
Ziet er alleen vochtig uit, of lijkt dat maar zo? Anders lijkt het me nogal schadelijk voor je cd's.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 21:21 uur
Het is inderdaad nog redelijk vochtig. Hoe schadelijk kan dat zijn? Het zijn bijna allemaal jewelcase hoezen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 februari 2011, 21:28 uur
Er wordt wel altijd in artikelen over de houdbaarheid van cd's gezegd dat je ze op een droge, zo donker mogelijke plek moet bewaren.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 21:41 uur
Ja, ik denk dat ik me er niet druk om ga maken. Een verzameling moet ook iets zijn wat je kunt laten zien (voor mij althans), dus wegstoppen in een donker hok heb ik er niet voor over. Als het binnen een week nog niet gedroogd is ga ik daar maar eens een oplossing voor bedenken...
0
geplaatst: 20 februari 2011, 21:59 uur
Als cd's in hun doosje zitten en niet rechtstreeks in het zonlicht staan is dat wel donker genoeg.
Maar zolang dat hout vochtig is zou ik de cd's er zeker nog niet in opbergen. Niet alleen schadelijk voor de cd's, maar ook voor het papier van de cd-boekjes. Dat gaat er wellicht onfris van ruiken.
Maar goed, ik zou dan ook in het geheel dat natte bier geurende vloerhout niet in huis willen hebben. Laat staan om er mijn cd's in te zetten.
Maar zolang dat hout vochtig is zou ik de cd's er zeker nog niet in opbergen. Niet alleen schadelijk voor de cd's, maar ook voor het papier van de cd-boekjes. Dat gaat er wellicht onfris van ruiken.
Maar goed, ik zou dan ook in het geheel dat natte bier geurende vloerhout niet in huis willen hebben. Laat staan om er mijn cd's in te zetten.
0
Gallow
geplaatst: 20 februari 2011, 22:22 uur
Ik vind het zeker wel iets hebben zo'n kast, maar met vochtig hout zou ik uitkijken. Misschien wanneer het kan even in de zon leggen of iets. Ik denk ook dat de cd boekjes kunnen gaan kreuken in een vochtige omgeving, maar ik heb er geen idee van of het zo veel uitmaakt wanneer ze in jewelcases zitten. Ik zou hem dus in ieder geval, wanneer het zonnetje schijnt, even buiten leggen.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 22:24 uur
De ervaring in het verleden gehad met nicotine aanslag vanwege een te kleine studentenkamer en een rokende Deric. Is ook niet bevordelijk voor de jewelcase.
0
jeko
geplaatst: 2 maart 2011, 14:42 uur
Bij de kringloop een jaren 70 cassettemolentje weggeplukt!

0
jeko
geplaatst: 2 maart 2011, 15:02 uur
Zo is dat!
En nog een update van m'n cd's, lp's verzameling.

En nog een update van m'n cd's, lp's verzameling.

0
geplaatst: 3 maart 2011, 21:29 uur
Brings back a lot of memories. Zo'n ding heb ik in mijn kindertijd gehad (alleen niet in de kleur geel maar rood). Daarin borg ik mijn eerste cassettebandjes op met opnames geplukt van de top 40 op de radio en hoorspelen van Winnetou en Old Shatterhand.
0
geplaatst: 3 maart 2011, 21:39 uur
rollingbeatle schreef:
Brings back a lot of memories. Zo'n ding heb ik in mijn kindertijd gehad (alleen niet in de kleur geel maar rood). Daarin borg ik mijn eerste cassettebandjes op met opnames geplukt van de top 40 op de radio en hoorspelen van Winnetou en Old Shatterhand.
Yep, zag ook al weer mijn geel-rode Tomado-boekenrekje met o.a. mijn Biggles-pockets voor me. Zag laatst zo'n ding bij een 60s design winkel; kan je beter naar de kringloop.
0
geplaatst: 4 maart 2011, 09:38 uur
Van der Togt Massa Artikelen Dordrecht.
Voorloper in Dutch Design?
Tomado Ruled:

waar zou de mijne gebleven zijn?
Voorloper in Dutch Design?
Tomado Ruled:

waar zou de mijne gebleven zijn?
0
geplaatst: 4 maart 2011, 11:07 uur
Die site staat hotlinken zo te zien niet toe, wellicht eventjes ergens anders uploaden? Ik ben wel benieuwd wat voor moois er van mijn geboortegrond afkomstig is 
/edit: geheel offtopic maar dit is het Tomadohuis in Dordrecht, uit 1962 maar dat had ook best vorig jaar kunnen zijn.

/edit: geheel offtopic maar dit is het Tomadohuis in Dordrecht, uit 1962 maar dat had ook best vorig jaar kunnen zijn.

0
geplaatst: 4 maart 2011, 14:44 uur
Ja, ik heb uiteraard ook de directe benadering geprobeerd maar hij blijft laden tot ik een ons weeg en er verschijnt niks.
0
geplaatst: 4 maart 2011, 15:48 uur
Relatief kleine maar mooie persoonlijke cd/platen-'interieurs' zijn hier te zien.
Spreekt mij meer aan dan die kille gigantische cd-muren van Johan Derksen.
Spreekt mij meer aan dan die kille gigantische cd-muren van Johan Derksen.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 20:42 uur
Weet iemand van jullie of er ook cd kasten zijn die sleuven hebben? Ik vind dat toch net iets slicker dan kasten met losse vakken. Ik zit er al aan te denken om gewoon zelf 1 te maken van een stapel losse ikea rekjes maar liever koop ik gewoon een mooie kast.
Oh en misschien wat offtopic, maar weet iemand van het bestaan van blu-ray rekken? Ik wil al m'n media een beetje bij elkaar in de buurt uitstallen.
Oh en misschien wat offtopic, maar weet iemand van het bestaan van blu-ray rekken? Ik wil al m'n media een beetje bij elkaar in de buurt uitstallen.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 20:50 uur
In Muziek > Algemeen > Hoe ziet jouw collectie eruit?:
Je muziek digitaal opslaan is natuurlijk hartstikke handig, en voor velen is de digitale collectie waarschijnlijk ook een stukje omvangrijker dan de fysieke collectie. Maar omdat je fysieke collectie toch de mooiste is, en omdat er hopelijk toch ook altijd nog een hoop gekocht wordt, leek het me leuk een topic te starten waarin je die fysieke collectie eens mooi kunt etaleren
Ik bijt af.
Het is wat verspreid over m'n kamer (je roeit met de riemen - de ruimte dus - die je hebt)...
Zo hangt er wat aan m'n muur...

... staan m'n cd's, dvd's en een aantal lp's in een hoek op een stukje lege boekenplank...

... en hebben m'n Lp's een eigen kast.

En nu dan allemaal even mooie foto's maken!
Je muziek digitaal opslaan is natuurlijk hartstikke handig, en voor velen is de digitale collectie waarschijnlijk ook een stukje omvangrijker dan de fysieke collectie. Maar omdat je fysieke collectie toch de mooiste is, en omdat er hopelijk toch ook altijd nog een hoop gekocht wordt, leek het me leuk een topic te starten waarin je die fysieke collectie eens mooi kunt etaleren

Ik bijt af.
Het is wat verspreid over m'n kamer (je roeit met de riemen - de ruimte dus - die je hebt)...
Zo hangt er wat aan m'n muur...

... staan m'n cd's, dvd's en een aantal lp's in een hoek op een stukje lege boekenplank...

... en hebben m'n Lp's een eigen kast.

En nu dan allemaal even mooie foto's maken!

0
Yann Samsa
geplaatst: 14 mei 2011, 22:55 uur
Leuk 
Zie hier:

Zoom in:

Vanuit een ander perspectief:

Als ik nu niet goed slapen kan:

Dat was een deel van m'n collectie. Het grotendeel zit vooral in de kast geborgen, door plaatsgebrek. Verder liggen ook een aantal 'speciale uitgaven' in m'n andere kamer, bij m'n ma (voorbeeld: De Gouden Eeuw van de Jazz, met fotoboek...)

Zie hier:

Zoom in:

Vanuit een ander perspectief:

Als ik nu niet goed slapen kan:

Dat was een deel van m'n collectie. Het grotendeel zit vooral in de kast geborgen, door plaatsgebrek. Verder liggen ook een aantal 'speciale uitgaven' in m'n andere kamer, bij m'n ma (voorbeeld: De Gouden Eeuw van de Jazz, met fotoboek...)
* denotes required fields.