De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 mei 2011, 02:34 uur
Die Floyd heb ik ook op de ikea benno staan
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 mei 2011, 14:25 uur
Nee die dubbelaar wij hebben alleen deze box

0
geplaatst: 23 mei 2011, 02:00 uur
Vandaag weer eens mijn cd's netjes op alfabetische en chronologische (per artiest) volgorde gezet.

Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat...

0
geplaatst: 23 mei 2011, 09:25 uur
Het lijkt een beetje op een kamer met 4 cd-kasten en verder niets 

0
geplaatst: 23 mei 2011, 13:18 uur
Meer heeft een mens toch ook niet nodig?
Nou ja, misschien nog een paar kasten erbij
Nou ja, misschien nog een paar kasten erbij

0
geplaatst: 23 mei 2011, 13:25 uur
Hoeveel Billies zullen we met zijn allen bij elkaar hebben?
(ik heb er 7)
(ik heb er 7)
0
geplaatst: 23 mei 2011, 13:29 uur
oceanvolta schreef:
Vandaag weer eens mijn cd's netjes op alfabetische en chronologische (per artiest) volgorde gezet.
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Hoeveel cd's kunnen daar in?
0
geplaatst: 23 mei 2011, 13:49 uur
Tja, erg origineel zijn ze niet. Ik heb er 5. Gelukkig ook nog 4 andere ikea cd-kastjes.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 13:57 uur
GrafGantz schreef:
15 enkele cd's per plankje, maal 12 maakt 180 stuks per Billie.
15 enkele cd's per plankje, maal 12 maakt 180 stuks per Billie.
Ze heten overigens Benno en worden idd gecombineerd met boekenkast Billy. Zowel Benno's als Billy's staan hier goed gevuld.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 14:05 uur
Moet weer even een paar rekjes kopen of toch maar eens zo'n kast als de meeste van jullie, iedere keer alles een sleufje opschuiven zodat m'n volgorde intact blijft is echt een pain in the ass. En dat het bijna tegen het plafond aan zit is ook niet heel handig.

Tof om te zien trouwens hoe iedereen z'n muziek bewaart, ik heb nog een lange weg te gaan zie ik wel.

Tof om te zien trouwens hoe iedereen z'n muziek bewaart, ik heb nog een lange weg te gaan zie ik wel.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 14:13 uur
Mjuman schreef:
Ze heten overigens Benno en worden idd gecombineerd met boekenkast Billy. Zowel Benno's als Billy's staan hier goed gevuld.
(quote)
Zijn inderdaad prima te combineren;
0
geplaatst: 23 mei 2011, 22:45 uur
@ P.O.W. Ik ben ook begonnen met cd kastjes met sleuven. Erg onhandig ook met cd's die er niet in passen. Ze nemen trouwens ook best veel ruimte in.
@ vigil Je zit er niet ver naast, ik ben de kamer nog aan het inrichten. Naast mn cd kasten staat er alleen nog maar een boekenkast en een fauteuil.
@ vigil Je zit er niet ver naast, ik ben de kamer nog aan het inrichten. Naast mn cd kasten staat er alleen nog maar een boekenkast en een fauteuil.

0
geplaatst: 23 mei 2011, 23:38 uur
In 2006 heb ik voor het laatst foto's geplaatst. Inmiddels zijn er aardig wat cd's bij gekomen en het ruimtegebrek is enorm. Veel cd's zijn naar een zijkamer verhuisd en mijn omgebouwde cd-kast voldeed toen al niet meer, laat staan nu:

Daar is een grote boekenkast / cdkast bij gekomen (ook al zo goed als vol):

En dan heb ik nog diverse andere ladekasten volgestouwd:

Misschien in de toekomst één groot wandmeubel op maat laten maken zoals ook voor de dvd's gedaan is. Zal ten koste van een schilderij gaan dan, maar het is niet anders. Verhuizen is geen optie (veel te leuk stekkie hier)

Daar is een grote boekenkast / cdkast bij gekomen (ook al zo goed als vol):

En dan heb ik nog diverse andere ladekasten volgestouwd:

Misschien in de toekomst één groot wandmeubel op maat laten maken zoals ook voor de dvd's gedaan is. Zal ten koste van een schilderij gaan dan, maar het is niet anders. Verhuizen is geen optie (veel te leuk stekkie hier)

0
geplaatst: 24 mei 2011, 08:29 uur
Zo zeg
. Hoeveel cd's heb je, als ik vragen mag?
Ik begin nu overigens ook ruimtegebrek te krijgen, ik heb een vrij diepe kast waarbij je dus eigenlijk niks aan die diepte hebt, aangezien je geen twee stapels cd's achter elkaar kan plaatsen. (kan wel maar dan zie je de achterste stapel niet)
In elk geval is die kast helemaal vol en ben ik nu dingen aan het verzinnen om zo lang mogelijk met deze kast te doen. Bijvoorbeeld alle cd's met kartonnen hoesjes vóór de cd's leggen in plaats van er tussen, ook beter voor de cd's trouwens want zo blijven die kartonnen hoezen ook intact.
Ik heb er zo'n 1200 maar dat is inclusief alle knuffelrock's, greatest hits, best of jazz, blues enz. Die albums heb ik in een speciale ladenkast, die ik eigenlijk nooit open.
. Hoeveel cd's heb je, als ik vragen mag?Ik begin nu overigens ook ruimtegebrek te krijgen, ik heb een vrij diepe kast waarbij je dus eigenlijk niks aan die diepte hebt, aangezien je geen twee stapels cd's achter elkaar kan plaatsen. (kan wel maar dan zie je de achterste stapel niet)
In elk geval is die kast helemaal vol en ben ik nu dingen aan het verzinnen om zo lang mogelijk met deze kast te doen. Bijvoorbeeld alle cd's met kartonnen hoesjes vóór de cd's leggen in plaats van er tussen, ook beter voor de cd's trouwens want zo blijven die kartonnen hoezen ook intact.
Ik heb er zo'n 1200 maar dat is inclusief alle knuffelrock's, greatest hits, best of jazz, blues enz. Die albums heb ik in een speciale ladenkast, die ik eigenlijk nooit open.

0
geplaatst: 24 mei 2011, 10:35 uur
@DB: ik ken het probleem. Daar is een oplossing voor: Designsales hier in Utrecht verkoopt een soort rubbermatten met profiel en daarin zet je dan schuin cd's (met de zijkant naar boven zodat je titels kunt lezen) die je ook kunt flippen om ze te bekijken - in een kast van 40 cm diep passen dan zo'n 30 cd's achter elkaar en in een mat van een meter breed kan je dan 7 rijtjes cd's kwijt. Als de ruimtes tussen de planken vrij hoog is, zou je kunnen overwegen om daarin een soort extra draagframe (voor dossiermappen - Ikea) te monteren en dan heb je ruimte voor een extra plank met profielmat voor cd's.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 10:54 uur
Ok, dat is inderdaad een goede oplossing. Dan benut je de diepte dus helemaal. Ik ben even aan het kijken op de site van Designsales maar ik kan het zo snel niet even vinden..
0
geplaatst: 24 mei 2011, 14:32 uur
aERodynamIC schreef:
Veel cd's zijn naar een zijkamer verhuisd en mijn omgebouwde cd-kast voldeed toen al niet meer, laat staan nu:
Veel cd's zijn naar een zijkamer verhuisd en mijn omgebouwde cd-kast voldeed toen al niet meer, laat staan nu:
Een ware verademing om hier in dit topic nog eens een echte kast te zien met cd's, in plaats van altijd weer die benno's.

0
geplaatst: 24 mei 2011, 23:12 uur
Die kast is speciaal verbouwd van binnen voor cd's. Ik kan er achter ook met gemak dezelfde hoeveelheid kwijt en dat heb ik een tijd ook gedaan, maar zoals Derem Bliksem al zei is dat gewoon onhandig (ik verhuisde de minder gedraaide albums er naar toe).
Mijn mindere verzamelaars zijn inmiddels verhuisd naar een zijkamer, maar met al mijn boeken en dvd's is het erg dringen.
Die bennos zijn erg handig alleen vind ik ze niet mooi passen in het interieur en wil ik de cd's liever achter gesloten deuren hebben (is rustiger en ondanks dat ik trots ben op de verzameling hoeft het niet in het zicht, dit in tegenstelling tot mijn boeken maar die hebben iets huiselijks en dat vind ik van een rij plastic doosjes niet echt).
Mijn mindere verzamelaars zijn inmiddels verhuisd naar een zijkamer, maar met al mijn boeken en dvd's is het erg dringen.
Die bennos zijn erg handig alleen vind ik ze niet mooi passen in het interieur en wil ik de cd's liever achter gesloten deuren hebben (is rustiger en ondanks dat ik trots ben op de verzameling hoeft het niet in het zicht, dit in tegenstelling tot mijn boeken maar die hebben iets huiselijks en dat vind ik van een rij plastic doosjes niet echt).
0
geplaatst: 26 mei 2011, 16:41 uur
0
geplaatst: 27 mei 2011, 19:46 uur
Ik heb 4 van die Xenos rekken, a 10 euro per stuk. Ooit ga ik wel eens upgraden (moet er binnenkort eentje bijkopen, want er staan nog heel wat CD's op het verlanglijstje...):

Per vakje 12 CD's, maal 7 vakjes is 84 per rek. In de onderste drie vakken van het rechterkastje zitten alleen bootlegs, maar daar moet ik een ander plekje voor vinden, want dat 'hoort' niet echt tussen de normale spullen en dan kan ik weer zo'n 35 CD's kwijt. Alles staat op alfabetische volgorde per artiest en dan verder op jaar van uitgave. Alleen rond die box van Graham Nash klopt het niet helemaal, omdat ik daar niet uikwam, verder liggen er wat CD's bovenop, omdat ik geen zin had te ordenen. Al met al zo'n 300 CD's dus.
Best weinig eigenlijk (al vinden 'normale' mensen dat best veel
)
Overigens is links bovenin helemaal Ryan Adams, en de laatste twee CD's van het derde rek en de bovenste vier vakken van het vierde allemaal Neil Young.

Per vakje 12 CD's, maal 7 vakjes is 84 per rek. In de onderste drie vakken van het rechterkastje zitten alleen bootlegs, maar daar moet ik een ander plekje voor vinden, want dat 'hoort' niet echt tussen de normale spullen en dan kan ik weer zo'n 35 CD's kwijt. Alles staat op alfabetische volgorde per artiest en dan verder op jaar van uitgave. Alleen rond die box van Graham Nash klopt het niet helemaal, omdat ik daar niet uikwam, verder liggen er wat CD's bovenop, omdat ik geen zin had te ordenen. Al met al zo'n 300 CD's dus.
Best weinig eigenlijk (al vinden 'normale' mensen dat best veel
)Overigens is links bovenin helemaal Ryan Adams, en de laatste twee CD's van het derde rek en de bovenste vier vakken van het vierde allemaal Neil Young.
* denotes required fields.