MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
freakey schreef:
(afbeelding)

@arrie: ik stuur je zo een pm terug

Kast vanaf de andere kant.... wat helderder foto ook.....

De Live Sh*t-box!

Lijkt meer op rotzooi . Ik luister liever via Youtube dan dat ik zo een bibliotheek in mijn huis heb.

Gallow
Goede kwaliteit, een fanmade videoclip en grappige comments. Wat wil je nog meer?

Gallow schreef:
Goede kwaliteit, een fanmade videoclip en grappige comments. Wat wil je nog meer?

Geen boekenkast in ieder geval.....

RomeX schreef:
Lijkt meer op rotzooi . Ik luister liever via Youtube dan dat ik zo een bibliotheek in mijn huis heb.

Rotzooi.
Waar slaat dat nou weer op? Je vindt het misschien wat overdreven, maar dan hoef je het nog geen rotzooi te noemen. Is toch hartstikke tof dat iemand anders wel zo gepassioneerd verzamelt en zo'n collectie heeft weten op te bouwen?

Rizz
Ik word persoonlijk helemaal gek als ik die foto's zie

Arrie schreef:
(quote)

Rotzooi.
Waar slaat dat nou weer op? Je vindt het misschien wat overdreven, maar dan hoef je het nog geen rotzooi te noemen. Is toch hartstikke tof dat iemand anders wel zo gepassioneerd verzamelt en zo'n collectie heeft weten op te bouwen?

Je hebt gelijk. Misschien kwam ik wat hard over.
Voor een full time muziekliefhebber is het natuurlijk een prachtige collectie.
Ik ben meer een 'gebruiker' dan een 'verzamelaar'....

Excuses mensen !!! Ik wilde niemand kwetsen.

Rizz schreef:
Ik word persoonlijk helemaal gek als ik die foto's zie

Dat is te merken. (aan je foto)

Arrie schreef:
(quote)

Rotzooi.

Och, er zullen altijd mensen zijn die ware muziekliefde niet begrijpen.... ik verwacht ze alleen niet zo vlug hier....

Wauw freakey, als ik ooit zo'n collectie bijeen zou kunnen kopen, zou ik erg trots zijn. Indrukwekkend!

freakey schreef:

Och, er zullen altijd mensen zijn die ware muziekliefde niet begrijpen.... ik verwacht ze alleen niet zo vlug hier....

Voor de echte liefhebber die ervan houdt om albums te kopen, te verheugen om ze op te zetten, de teksthoesjes te ruiken en het tekstboekje vervolgens doorspitten is dit inderdaad smullen geblazen, zo'n collectie.

Ooit zal ik ook zo'n collectie hebben!

freakey schreef:

Op sites als deze heb je er altijd wel een paar figuren bij die uit verveling rondhangen en alleen dit soort berichten plaatsen...

Het enige wat ik me afvraag met zo'n grote selectie is of je wel genoeg vrije tijd hebt om er regelmatig naar te luisteren.

Deren Bliksem schreef:
Ooit zal ik ook zo'n collectie hebben!

Een paar tips (schade en schande - je kent het wel):

* nooit dingen verkopen die je niet meer waardeert; later vind je ze wellicht toch weer goed
* zoveel mogelijk miskopen vermijden - samples beluisteren (Amazon) of anders Calvé.
* goed je huis beveiligen (tegen inbraak)
* niet uit elkaar gaan of gaan samenwonen
* je zelf aangeschafte albums goed bijhouden
* zo goedkoop mogelijk dingen kopen; dat betekent soms wachten - na een half jaar worden albums wel eens goedkoper

Stel je koopt gemiddeld ca 3 albums per week, kan je in 20 jaar een verzameling van ruim 3000 stuks opbouwen. Dan helpt het om veel lp's uit de 1 euro bak te vissen bij platenbeurzen; of bij een grote vinyl-outlet platen voor 2 euro per stuk te kopen. LP's (van grote acts) zijn vaak relatief goedkoop te vinden en met zo'n 150 - 180 euro voor een fatsoenlijke tweedehandse draaitafel heb je die investering er al snel uit.

Oja - ik heb nog een veertig lp's en zo'n 60 cd's te koop (dubbele = lp en cd; en: miskoop; soms ook dubbel gekocht, als 'ruilobject').

DjFrankie (moderator)
Geweldige foto's Freakey !!

Mjuman schreef:
(quote)

Een paar tips (schade en schande - je kent het wel):

* nooit dingen verkopen die je niet meer waardeert; later vind je ze wellicht toch weer goed
* zoveel mogelijk miskopen vermijden - samples beluisteren (Amazon) of anders Calvé.
* goed je huis beveiligen (tegen inbraak)
* niet uit elkaar gaan of gaan samenwonen
* je zelf aangeschafte albums goed bijhouden
* zo goedkoop mogelijk dingen kopen; dat betekent soms wachten - na een half jaar worden albums wel eens goedkoper

Stel je koopt gemiddeld ca 3 albums per week, kan je in 20 jaar een verzameling van ruim 3000 stuks opbouwen. Dan helpt het om veel lp's uit de 1 euro bak te vissen bij platenbeurzen; of bij een grote vinyl-outlet platen voor 2 euro per stuk te kopen. LP's (van grote acts) zijn vaak relatief goedkoop te vinden en met zo'n 150 - 180 euro voor een fatsoenlijke tweedehandse draaitafel heb je die investering er al snel uit.

Oja - ik heb nog een veertig lp's en zo'n 60 cd's te koop (dubbele = lp en cd; en: miskoop; soms ook dubbel gekocht, als 'ruilobject').

Ten eerste bedankt voor de tips. Daar kun je geen genoeg van krijgen.

En ik heb reeds gezondigd, heb namelijk iets van 100 cd's te koop en ook nog wat muziek-dvd's. Mijn insteek daarin was; uiteraard geldnood.
Van samples word je niet veel wijzer. (denk ik) Maar ik zal het eens proberen.
Ik hou mijn albums altijd goed bij, moet het hier op MuMe weer updaten, zie ik.

En zo goedkoop mogelijk, dat doe ik zeker. Ik heb ook geen geld om elke week een nieuwe cd van 15 euro ofzo te kopen, dan koop ik liever drie wat oudere albums voor 5 euro. Die nieuwe wordt vanzelf oud.

Deren Bliksem schreef:
Ik hou mijn albums altijd goed bij, ik moet het hier op MuMe weer updaten, zie ik.

Ik heb eens even gekeken wat je zo allemaal hebt, erg fraaie collectie lijkt mij dat! Maar je hebt er eigenlijk meer, omdat he het al een tijd niet meer hebt voorzien van een update? Mooi! Veel Neil Young!

Thanks!

Ik denk dat ik ongeveer op rond de 1.000 blijf. heb er namelijk ook wat verkocht. Heb er eigenlijk veel meer, maar dat zijn allemaal van die knuffelrock- of tour of duty-cd's, je kent het mischien wel. En bootlegs.

Jij bent net begonnen aan je NY-speurtocht toch? Ik verwacht dan ook dat jij binnenkort met zo'n NY-lijst komt!

Ik heb inderdaad al enkele platen van Young, en ik koop nog geregeld iets van de man. Het debuut wil ik zeker nog in mijn bezit krijgen, en 'Rust Never Sleeps', en 'Prairie Wind', en... (je weet wel hoe dat is )

Ja.. idd haha.
Maar heb alle vertrouwen in je!

freakey schreef:
(quote)

Ware muziekliefde???
Ik heb liever 'liefde' voor mijn familie en vrienden.

herman schreef:
(quote)

Op sites als deze heb je er altijd wel een paar figuren bij die uit verveling rondhangen en alleen dit soort berichten plaatsen...

Het enige wat ik me afvraag met zo'n grote selectie is of je wel genoeg vrije tijd hebt om er regelmatig naar te luisteren.

Bedankt...wat een fijne gastheer ben jij zeg.

herman schreef:
(quote)

Oh jawel hoor, ik ben niet zo'n TV hanger dus zet 's avonds altijd wel muziek op (gelukkig heeft mijn vrouw veelal dezelfde smaak), een cd'tje of 5 per dag (elke dag) gaat er dus wel doorheen.... en natuurlijk zijn er cd's bij die al jaren niet meer beluisterd zijn...

Hierbij even terugkomend op Mjuman's "how to realize a great collection" almanak, zijn puntjes kloppen wel, ik verkoop ook nooit (meer) iets uit mijn collectie, vroeger wel en daar heb ik bijna altijd spijt van gekregen achteraf.. het pindakaas puntje doe ik ook altijd.... als ik de plaat dan mooi genoeg vind koop ik het pas.... (op de foto zie je zo'n dj koffertje staan, daarin zitten cdr's die nog moeten "rijpen")

RomeX schreef:
(quote)

Ware muziekliefde???

Da's precies wat ik bedoel, je snapt er geen drol van

Misterfool
Deren Bliksem schreef:

En ik heb reeds gezondigd, heb namelijk iets van 100 cd's te koop en ook nog wat muziek-dvd's. Mijn insteek daarin was; uiteraard geldnood.
Van samples word je niet veel wijzer. (denk ik) Maar ik zal het eens proberen.
Ik hou mijn albums altijd goed bij, moet het hier op MuMe weer updaten, zie ik.

Het elfde gebod is toch echt Thou Shalt not sell thy Music.

freakey schreef:
.... op de foto zie je zo'n dj koffertje staan, daarin zitten cdr's die nog moeten "rijpen")

Ik heb de albums (cd's en lp's) al over het huis verspreid staan en ik heb in mijn Fibre-kast (ruimte voor 700 - 750 cd's achter een semi-transparente schuif) een plank met 40 cd's - recente aankopen en dingen die ik aandacht wil geven. Branderds staan apart - evt. in een mapje. Met cd's en lp's op 2 -3 plekken loop ik dan wel eens wat te zoeken.

Misterfool schreef:

Niet waar! Ik heb hier een 4 lp-doos van Mike Oldfield (Boxed);3 lp's +een bonus lp, waarvan ik weet dat ik die hoogstens 1* p.j. zal draaien. Ik zie er geen punt in om die voor zeg 12 euro te verkopen aan een prog-rock/Oldfield-liefhebber die de lp's vaker zal draaien dan ik.

Misterfool
Ach daarvoor hebben we toch het 12de gebod. If thou ist so sinner to sell, thou shalt repent, thou shalt buy in tenthfold!

Mjuman schreef:
....Niet waar! Ik heb hier een 4 lp-doos van Mike Oldfield (Boxed);3 lp's +een bonus lp, waarvan ik weet dat ik die hoogstens 1* p.j. zal draaien. Ik zie er geen punt in om die voor zeg 12 euro te verkopen aan een prog-rock/Oldfield-liefhebber die de lp's vaker zal draaien dan ik....

Ik heb die weggegeven aan een arme jonge pasbeginnende progluisteraar....
Hij speelt nu gitaar in m'n bandje....

Misterfool schreef:

En welk gebod is: I have to feed my family?

RomeX schreef:

Ware muziekliefde???

(afbeelding)

Zoek de cd van Orphax

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.