MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
In de prullenbak?

ClassicRocker

Fout!

Hint, het is zijn 2e 3"

Sietse
GrafGantz schreef:
In de prullenbak?

Ik maak het bij deze uit </3

(en ik heb ze gezien: drowning in a pool of trees met daar achter turn loose the goose)

MF DOOM

Oh, nu zie ik de gans ook ja.

En de Shine On box

En Disintegration Loops #2

Bitches Brew Complete Sessions (longbook) en aardig wat Coltrane op Prestige ; en ook een Kruidvat-box: Woolfie?

En Sojourner

Dank allemaal. En nee, ik heb Turn Loose The Goose ook niet. Hint: de cd staat naast hapstaart en Manchester van Macinefabriek.

Btw, volgens mij heb ik helemala geen coltrane op prestige? Alleen op Atlantic en impulse!

Nakur schreef:
Dank allemaal. En nee, ik heb Turn Loose The Goose ook niet. Hint: de cd staat naast hapstaart en Manchester van Macinefabriek.

Btw, volgens mij heb ik helemala geen coltrane op prestige? Alleen op Atlantic en impulse!

Was in de war; zowel Davis alsColtrane hebben voor Prestige opnames gemaakt, maar de zwart/oranje zijkantjes zijn onmiskenbaar Impulse! Prachtkwaliteit die opnames (Rudy van Gelder ) - telkens wanneer ik Coltrane hoor op mijn speakers (AudioPhysik Tempo4) begrijp ik het belang van goede productie - awesome!

Rudy van gelder produceerde toch met name voor Blue Note en helemaal niet voor Impulse?

Nakur schreef:
Rudy van gelder produceerde toch met name voor Blue Note en helemaal niet voor Impulse?

Hij was iig de recording engineer voor A Love Supreme. En is ook verantwoordelijk geweest voor een aantal sublieme 20bitK2 remasters (Japans - knap aan de prijs), daar zit ook ander werk van Coltrane bij. Diezelfde Van Gelder heeft ook de supervisie over die Davis remasters - al vind ik die Bitches Brew - ik heb het earbook (de eerste versie van de remasters) een minder interessante qua inhoud (sorry) - In a Silent Way vind ik dan fraaier.

De wiki over Coltrane vermeldt ook:
"First years with Impulse Records (1960–1962)In May 1961, Coltrane's contract with Atlantic was bought out by the newly formed Impulse! Records label.[6] An advantage to Coltrane recording with Impulse! was that it would enable him to work again with engineer Rudy Van Gelder, who had taped both his and Davis's Prestige sessions, as well as Blue Train. It was at Van Gelder's new studio in Englewood Cliffs, New Jersey that Coltrane would record most of his records for the label."

Qua labels is het werk van Coltrane en Davis lastig te volgen, zoveel wisselingen en daarnaast ook veel semi-officiële (compilatie)releases. Ben wel heel blij dat veel werk gewoon weer op lp te krijgen (m.n. Blue Note hoezen zijn erg mooi)

Dank voor de toelichting!

MAS
Mooie collectie Nakur! Vet dat jij ook die Doom lunchbox hebt.

Ik zocht Operation: Doomsday nog en die versie was slechts enkele euro's duurder. Alleen past die niet in mijn actetas dus de bammetjes gaan gewoon in folie naar het werk...

Dat wordt dan een grotere tas kopen. Of minder aktes meenemen, tenzij je natuurlijk notaris o.i.d. bent

Ach zonde van die (overigens behoorlijk grote) lunchbox. maar het is dan wel heel erg straat. En nee ik ben geen notaris, maar ik heb meestal wel veel papieren bij me.

ik ben 13 en heb nu zon 200 cd's nogal verspreid over mn kleine kamertje een hoge cd kast en een boekenplank zijn waar de meeste staan

DjFrankie (moderator)
Joost. schreef:
ik ben 13 en heb nu zon 200 cd's nogal verspreid over mn kleine kamertje een hoge cd kast en een boekenplank zijn waar de meeste staan

Dat is erg veel voor iemand van 13 200 cd's. Ben benieuwd hoeveel je er over 20 jaar hebt?

MAS
Mooi om te lezen dat een 13jarige al zo'n mooie collectie heeft opgebouwd!

Dat is inderdaad best indrukwekkend. Ik ben nu 21 jaar, en heb net iets meer dan 200 CD's in bezit. Goed bezig!

Gallow
Kwaliteit boven kwantiteit

... weer een paar van die 'prachtige' Ikea-Benno's in elkaar aan het flansen.

(afbeelding)

Maar weer eens een actuele foto geplaatst.

dat ziet er netjes uit deric

Nummer 2 staat ook in elkaar. Toch 10 minuten werk. Pfff...

Dan gaat het een stuk sneller dan zo'n Penguinrek in elkaar zetten.
Ik overweeg ook Benno's.
Zag ze bij DjFrankie staan, en het zag er wel strak uit.

Kronos heeft plugjes die niet meegeleverd worden gevonden om de benno's vast te zetten tegen de muur.

Het lijkt wel Facebook hier.

@deric, de benno's zien er inderdaad wat strakker uit. Maar als je ze toch allemaal naast elkaar zou zetten is het volgens mij beter om zelf een kast te maken. Omdat er anders telkens twee wanden van de benno's tegen elkaar komen te staan. Dat is niet mooi en ruimteverlies. En als je toch breder dan 1 benno-kastje gaat (=15 cd's) kan je makkelijk meer dan 15 cd's naast elkaar plaatsen voor je een tussenwand plaatst.

Kronos gaat verder werken.

Daar heb je wel een punt, ben er nog niet helemaal over uit.

Kijk hier eens als je cd kasten zoekt, heb ik de mijne ook vandaan... www.cd-rek.nl

Mooie site.
Zal er eens een keer gaan kijken, ligt in de buurt van waar mijn schoonouders wonen.
Goedkeuring van vrouwlief in ieder geval binnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:40 uur

geplaatst: vandaag om 17:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.