MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MuMe-maatjes

zoeken in:
Ik hou zoveel mensen in de gaten eigenlijk, maar deze zijn qua muzieksmaak de voornaamste:

Aero: al vanaf begin veel raakvlakken qua muziek en dankzij hem ook de meeste muziek ontdekt.

Hill: tsja... heeft me de wereld van Beatles laten zien

Ruby1966: Qua smaak liggen we vlak bij elkaar, ze houdt ook van singer-songwriters die ik ook heel goed vind.

Reijersen: dankzij hem ben ik soul veel meer gaan waarderen, het einde is nog lang niet zoek

theviking: door hem leer ik de wat "ruigere" muziek kennen (en nee, niet alleen Ride.. ) Komt vaak met hele goede tips.

Lin: ondanks verschillende smaken toch wel paar raakvlakken en ze is altijd enthousiast ook

Lukas: zoals hij al zei, we gaan een beetje door dezelfde fase en dat is erg leuk om te zien. vaak is hij me net een stapje voor en iedere keer als ik een bericht wil schrijven, dan staat hij er vaak ook al bij. We moeten nog heel veel ontdekken, Lukas! En dat merk ik ook wel bij hansome_devil, wat een smaak heeft ze al!

Allmusic: mijn KO-maatje, samen al wat KO's georganiseerd en hij heeft erg brede muzieksmaak wat mij heel erg aanspreekt.

L_T_B : Deze jongen heeft voor mij zo'n interessante smaak, ik ontdek me nog suf straks

Verder begin ik steeds meer interesse te krijgen in Ace, Paalhaas, toon1, Vince vega, lebowski, oldfart, orbit, El Ninjo, titan, andre, obsessed en ik vergeet nog een heleboel...

neo
titan schreef:
Verder nog MFEO en Neo, maar dat is om redenen die eigenlijk niets met deze site te maken hebben.

Nee inderdaad. Het is dat je wat van Dead Can Dance, Gerrard en Craig Armstrong hebt

Sietse en Sander B. zijn mijn beste MuMe maatjes. Echte fijnproevers, lekker open minded en hebben net als mij altijd de drang om in de kleinste hoeken en gaten muziek te zoeken.

Sander B. maakte zich bij mij direct onsterfelijk door de Red House Painters op nummer 1 te zetten, maar ook daarnaast vertonen onze muzikale voorkeuren in alle mogelijke genre's schrikbarend veel overeenkomsten, bizar haast! Zijn top 10 zou je zo met die van mij kunnen verwisselen.

Sietse is de koning van de drone. We delen dezelfde afwijking om kleine releases op nog kleinere labels te kopen, altijd op zoek naar iets specialers. En naast deze eeuwige speurtochten in het betere drone/ambient/noise werk zitten we tevens op één van lijn wat betreft singer/songwriters als Will Oldham en Jason Molina. Een enthousiaste kerel die altijd wel iets leuks of interessants te melden heeft.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog zat andere mensen wie ik heel hoog heb zitten. sxesven, ElMeroMero, eviljoke, Jazper, The Scientist en L_T_B zijn allemaal mensen wiens berichten ik met veel interesse volg.

Tot slot nog een eervolle vermelding voor Lin en Ruby1966. Beiden hebben namelijk The Lioness in hun top 10 staan.

Sietse
ik vergeet echt heel de tijd mensen....Sander B. was die ene die idd ook al die leuke dingen luistert

Die jongen is idd goed bezig...denk dat ik ze echt allemaal wel heb

HiLL schreef:

Boordappel (was mijn toevoegmaat, doe ik niet meer, te lui)

Haha, volgens mij hebben jij en Marcel Jongeneel alles al gedaan .

Users die ik hoog heb zitten qua muzieksmaak:
The light (met stip), Toon1, The Scientist, Toine Rorije en Brain stew in de top 5. Allemaal met een stuk of 5 dezelfde albums in de top 10. Onze verschillen in mening lijken met de dag te slinken.
Vervolgens lui als Sietse, ElMeroMero, aslan, itchy, sxesven, bubbachups, Koekebakker, Jazper, MdoubleU, blabla etc. Allemaal lekker eigenwijze muziekliefhebbers die het alternatieve niet schuwen.

Ik vergeet totaal de users die altijd aan mijn KO's meedoen die met R&B of (nu)Soul te maken hebben.

-Musicfriek
-Ruby
-Tondeman
-Jongeneel

Bedankt!

Ik kijk voornamelijk naar Omayyad, Toon1, Paalhaas, Toine Rorije, ChrisX, pauljojo en DOOM als het in de experimentele/progressieve hoek zit. Verder valt het me op dat Lukas en ik het wel erg vaak eens zijn, en dat ik zijn top 10 ook wel heel erg mooi vind. En met bonothecat heb ik ook al veel leuke muziek uitgewisseld, jammer dat hij vaak niet zo te spreken is over de oude prog..

Wat muzieksmaak betreft kijk ik vooral naar Paalhaas, obsessed, The Scientist, Toine Rorije, Brain Stew en Jurado.
Maar ook heel wat andere users probeer ik een beetje te 'volgen', zoals Sietse, tondeman, KoenR, Hill, Lukas,...
Verder zijn er nog zoveel leuke users met een erg interessante smaak.
En tenslotte ben ik hier ook zeer goede vriendjes geworden met Electro_ en hpvmars (ondanks dat onze smaken niet altijd overeenkomen ).

JonnieBrasco
Tien stuks, op alfabet:

fastpulseboy: iemand waar ik nog veel via ontdekken kan. Zit ook in de postrock/noise/avant-garde gebied. Heel erg mooi 5,0* lijstje heeft 'ie...

Lin: alles wat ik mooi vind en aan haar laat horen vind zij ook mooi, en dat is best bijzonder! Maar goed, iedereen die Polmo Polpo - Rottura zou luisteren zou er versteld van staan denk ik.

Paalhaas: schrijft recensies zoals ik ze graag lees, en ik hou wel van zijn muzikaal-intellectuele bijdehandheid. Voor mij persoonlijk goeie tips m.b.t. experimentele rock en ook het new-age genre. Boel van te leren.

Ruby1966: om mooie depri muziek vanaf jaren '80 mee te delen. Hoewel ze het niet zo vaak onder woorden brengt, herken ik bij haar een erg diepe beleving van muziek. Bijna een soort zielemaatje.

Sietse: soms zit ik eens ergens in een vaag uithoekje te luisteren. Nieuw-Zeelandse kiwi-muziek bijvoorbeeld, of een of ander onbekend 60's bandje. Vaak kom je Sietse dan ook tegen in zo'n uithoekje. Bijzondere connaisseur.

The Scientist: Had hem in het begin een klein beetje op sleeptouw, nu is dat precies andersom. Verbaas me altijd weer over zijn snelle muzikale ontwikkeling, hoe heldhaftig hij zich zo snel in een breed muziekspectrum heeft verdiept... en ook hoe gemakkelijk hij tegenwoordig lage stemmen geeft op dingen die ik nog steeds wel goed vind. In ieder geval een maatje op gebied van postrock en avant-garde.

Titan: aan zijn stemmen kan ik aflezen hoe goed een album geproduceerd is en hoe goed iets is als je het voor een pop-spiegel houdt. Goede referentiestemmen voor shoegaze, dreampop en britpop. Ik groei wel wat bij hem vandaan, dat gevoel krijg ik met name door zijn stemmen bij door mij goed bevonden experimentele dingen zoals Bark Psychosis - Hex, Don Caballero - What Burns Never Returns e.d.

Vince vega: een buddy waarvan ik er langzaamaan achterkom dat 'ie een fijne (ongeveer zelfde) muzieksmaak heeft, ik zou me eens wat meer in zijn lijst moeten verdiepen.

Yak: voor een betrouwbare kijk op o.a. alles wat indie is (rock of electronica), zijn hoge stemgemiddelde geeft aan dat 'ie er een neusje voor heeft. Verder een top-10 die getuigt van een smaak die mij helemaal ligt.

Zachary Glass: vindt veel dezelfde dingen goed, en het was/is voor mij altijd plezierig om zijn fantasievolle en prachtig opgeschreven bevindingen aan die van jou te spiegelen, en met hem private de grappigste gedachten uit te wisselen.

JonnieBrasco schreef:

The Scientist: Had hem in het begin een klein beetje op sleeptouw, nu is dat precies andersom. Verbaas me altijd weer over zijn snelle muzikale ontwikkeling, hoe heldhaftig hij zich zo snel in een breed muziekspectrum heeft verdiept... en ook hoe gemakkelijk hij tegenwoordig lage stemmen geeft op dingen die ik nog steeds wel goed vind. In ieder geval een maatje op gebied van postrock en avant-garde.

Leuk zulke dingen te lezen .. zal ook eens wat op een rijtje zetten.

Mijn maatjes zijn:
Alle lieve mensen in de soulseek chat!

Persoonlijk ben ik een mixje van:
Een lepeltje Gajarigon
Een snufje Lin
Een schepje Scientist
Een toefje Electro_
(en nog wat ingredienten)

Scientist is toch wel de gene die mij het meest TOFFE dingen aansmeert.

Ik heb trouwens een maatje gevonden buiten muMe die van Tool,APC,Placebo,NIN,Interpol(en meer) houdt, die kerel is wel het meest mij. Maar voor de rest ben ik redelijk uniek.

hpvmars
Een aantal maatjes die ik om hun muzieksmaak volg:

Electro_: de naam zegt het al
JohnDoe: elektronica
luxaflex: minimalistisch
MacManus: downtempo
Sietse: experimenteel
The Scientist: postrock (niet omdat ik het zo mooi vind )
Toon1: jazz

Daarnaast heb ik in Electro_ en Toon1 twee hele goede vrienden gevonden.

In het begin had ik veel aan users als Titan, Herman, JonnieBrasco, Aero e.d.

Tegenwoordig merk ik dat ik toch veel meer mijn eigen plan trek. Als ik een artiest wil ontdekken kijk ik wel naar de stemmen die er zijn gegeven, maar het is niet meer zaligmakend. Ook merk ik dat veel mensen hier steeds meer naar de post-rock hoek gaan. Ik vind dat vaak dodelijk saaie muziek, dus daar zul je mij niet meer treffen.

Eigenlijk is er bij mij de laatste tijd maar 1 constante factor: Als ik bij een album kijk wat ik wil gaan luisteren, dan staat er een berichtje van Zachary Glass.

Ik kijk de laatste tijd steeds meer naar de stemmen van T.O., Tovenaar en Brooklyn; zij kennen veel van de electronische (dans)muziek waar ik steeds meer in de ban van raak.

Verder trek ik eigenlijk ook mijn eigen pad en kom ik in elke hoek wel andere mensen tegen. Er zijn wel gelijkenissen met bv. Ebskia en Titan wat betreft het Britse segment van mijn favorieten.

The Light
Mijn muzieksmaak komt voor een groot deel overeen met die van:

- Paalhaas
- Toon1
- Toine Rorije
- obsessed
- The Scientist

Ook heb ik veel nieuwe muziek door deze users ontdekt. Hierbij bedankt!

Verder volg ik ook aandachtig de stemmen van:

- ElMeroMero
- Sietse
- blabla
- Oldfart

HiLL schreef:
Haas (elitair, arrogant en een toffe peer, toch wel)

fastpulseboy
al vaak genoemd, maar zeker waar, degene met de beste smaak is the scientist

fastpulseboy schreef:
al vaak genoemd, maar zeker waar, degene met de beste smaak is the scientist

Huh dat vind jij neem ik aan?

Kos
Ik kijk in alle hoekjes wel een beetje op zn tijd .

En ik vergeet altijd namen .

Mojo Pin
Bedankt nevyn, dat jij mij wél in je favo-user lijst opneemt.

De mensen die ik altijd het gezelligst en aardigst vind zijn toch wel Electro_, Mojo Pin, Reijersen, hpvmars, Boordappel, the scienist en Lin

Mojo Pin
jowietje

Mojo Pin is ook mijn favoriete user.

godlydevil7
Als ik goeie(extreme)muziek zoek, zoek ik meestal in de positieve stemmen van Hemdale, paar top-10 albums heb ik door 'm ontdekt. Zoek ik wat zachter kijk ik meestal bij Eddie

Mijn muzieksmaak komt vooral overeen met gemaster en mijn broer Faber de Echtste. Van gemaster zijn stemmenlijst moet ik zeker nog wat dingen gaan beluisteren. Verder kan ik goed opschieten met Anna.R, ook op msn. Ook Mojo Pin vind ik een leuke user.
Verder heb ik altijd veel respect voor aERo en herman, die een hele brede kennis hebben en nog leuke stukjes schrijven ook.

Status Seeker schreef:
Mijn favoriete users van dit moment zijn C-Moon, Arno en Kasperbert (de DT-crew op MuMe ) en verder in mindere mate Obsessed (voor de obscure progbandjes), Waldo Jeffers (veel symfo/prog) en Bonothecat (die ongeveer mijn light-versie is).

Die vind ik wel erg leuk "de DT-crew".. kan ik me gerust in vinden

Mojo Pin schreef:
Bedankt nevyn, dat jij mij wél in je favo-user lijst opneemt.

Jij mag er zijn!

Ik vind jullie allemaal geweldig

Gast
geplaatst: vandaag om 20:51 uur

geplaatst: vandaag om 20:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.