menu

De Site / Gebruikers / COVID-19 (Corona) Activiteitentopic

zoeken in:
geplaatst:
Het afzichtelijke 'Drentenaren' wat een Drent nooit zal gebruiken, even aangepast in de quote, hulde!

geplaatst:
Venceremos schreef:
Het afzichtelijke 'Drentenaren' wat een Drent nooit zal gebruiken, even aangepast in de quote, hulde!

Haha, ik ben slechts import en daarnaast op doorreis, ik heb nog niet genoeg veen gespit om het mij het gebruik van het woord 'Drent' te mogen veroorloven

geplaatst:
aerobag schreef:
(quote)

Haha, ik ben slechts import en daarnaast op doorreis, ik heb nog niet genoeg veen gespit om het mij het gebruik van het woord 'Drent' te mogen veroorloven

Nog zo'n exempel - veen steek je. In Ierland bijv kan je nog genoeg voorbeelden vinden hoe dat gebeurt.

geplaatst:
nlkink schreef:
aerobag schreef:

(quote)

Maar in Drenhe, Groningen en Friesland blijft het aantal besmettingen behoorlijk binnen de perken, aldus de voorpagina van het Dagblad van het Noorden vandaag. Noorden 'Uitzonderlijk' lees ik zelfs. Zou mooi zijn als dat lag aan de consumptie van chips, al heb ik het zelf niet in huis...

In het noorden zitten we waarschijnlijk nog in een vroeger stadium van de besmetting. In het zuiden is het tijdens de carnaval al begonnen, dat is inmiddels een week of drie geleden. Toen is daar het grootste deel van de besmettingen ontstaan en heeft er mogelijk een patiënt 31 rondgelopen (zie Patiënt 31) die grote hoeveelheden mensen heeft besmet.
Hopelijk is in het noorden dit stadium voorkomen met de afgekondigde maatregelen, hoewel ik niet uitsluit dat er bij de Vindicat-studenten die in Noord Italië zijn geweest één of enkele patiënten 31 rondlopen. Dat gaan we de komende week merken denk ik. Ook of de huidige maatregelen de epidemie in het noorden enigszins beperkt kunnen houden gaan we de komende week merken denk ik.

Maar waar ik mij nog veel meer zorgen over maak is dit: Wordt het een V-, U- of een fatale L-recessie? - volkskrant.nl. Ik vrees voor het laatste. En dan is hetgeen we nu meemaken pas het begin van de ellende.

geplaatst:
Mjuman schreef:
(quote)

Nog zo'n exempel - veen steek je. In Ierland bijv kan je nog genoeg voorbeelden vinden hoe dat gebeurt.

Laat mij dan maar niet meer trachten iemand naar de kroon te steken, maar per direct de hand in eigen boezem te steken, voordat ik menig 'Drent' tegen mij in het harnas steek.

Wat veen betreft reikt mijn kennis ook niet verder dan de banketbakker op de hoek, waar het het Drents Turfje vooral door oma aerobag erg geliefd is.

geplaatst:
Jelle78 schreef:
Maar waar ik mij nog veel meer zorgen over maak is dit: Wordt het een V-, U- of een fatale L-recessie? - volkskrant.nl. Ik vrees voor het laatste. En dat is hetgeen we nu meemaken pas het begin van de ellende.

Niet om een politieke discussie aan te zwengelen, maar angst is een heel slechte raadgever. Alom blijkt dat de enorme hoeveelheid, constant (door anchor people) geduide informatie zijn weerslag vindt in wat - door angst gedreven - mensen vinden en doen (supermarkten leegkopen).

En idd de beurs blijkt heel gevoelig voor wat er in 's mensens kop omgaat. De betekenis van het woord speculeren is dan ook ambigue; speculaas is beter te verteren dan een speculhaas.

geplaatst:
Met elkaar.

Dat is vanaf nu elke avond te lezen op de Martinitoren. Hoewel ik niet meer in Groningen woon zal ik me altijd verbonden blijven voelen met die stad. Dus dit doet me wel wat. En het is waar. We zullen met elkaar door deze crisis moeten komen. Niet alleen nu, maar juist de komende jaren. Want dit is nog maar het begin. Dat is geen angst, dat is realisme. Over een paar jaar zullen we elkaar nog veel harder nodig hebben als nu. Hopelijk is ook dan "Met elkaar" nog te lezen op D'Olle Grieze. En zullen we er ook naar handelen.

geplaatst:
Ik ga morgen eens lekker een avondje dansen tijdens dit %7D]%22%2C%22has_source%22%3Atrue%7D]online feestje. Gardens of Babylon organiseert altijd hele fijne feesten waar ik graag naar toe ga en nu brengen ze het naar je woonkamer van 20:00 t/m 5:00 's nachts morgen. Voor de fans van melodieuze deep house met een en ander aan traditionele invloeden.

geplaatst:
Jelle78 schreef:
Met elkaar.

Dat is vanaf nu elke avond te lezen op de Martinitoren. Hoewel ik niet meer in Groningen woon zal ik me altijd verbonden blijven voelen met die stad. Dus dit doet me wel wat. En het is waar. We zullen met elkaar door deze crisis moeten komen. Niet alleen nu, maar juist de komende jaren. Want dit is nog maar het begin. Dat is geen angst, dat is realisme. Over een paar jaar zullen we elkaar nog veel harder nodig hebben als nu. Hopelijk is ook dan "Met elkaar" nog te lezen op D'Olle Grieze. En zullen we er ook naar handelen.

Dat eerste is helemaal waar. Een pessimist zal zijn eigen visie op de gang van zaken verkopen als realisme; een optimist zal dat eerder als doemdenken betitelen. Angsthazerij - negatieve speculatie - leidt tot weinig. Gewoon afwachten is het devies.

En een avondje CSL-dance is een optie om wat aan de mood te werken.

geplaatst:
Het is dat ik niet van dance muziek hou, anders had ik dat laatste zeker gedaan.
Maar even uit mijn negatieve bubbel komen is zeker een goed idee. Gamma Ray heeft daar zojuist al behoorlijk bijgeholpen. Dus ik denk dat ik er een avondje power metal van ga maken.

geplaatst:
Het jeugdjournaal kijken helpt ook om wat minder negatief te worden. Ik kan het iedereen aanraden.

geplaatst:
Als laatste om de negativiteit te verdrijven: maak een wandeling in de natuur. Het wordt weer lente, dat vind ik altijd het mooiste jaargetijde.

geplaatst:
aerobag schreef:
Poultje maken welke user als eerste corona oploopt?

Nou karma, ik heb vanavond te horen gekregen dat de testuitslag positief is. Dat betekent voor mij dus voorlopig:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=5ViMA_qDKTU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
aerobag schreef:
Nou karma, ik heb vanavond te horen gekregen dat de testuitslag positief is. Dat betekent voor mij dus voorlopig:
Drenthe was allicht ook het Brabant van het noorden

Hopelijk hoor je bij de meerderheid die er fysiek weinig last van heeft.

geplaatst:
Casartelli schreef:
(quote)
Drenthe was allicht ook het Brabant van het noorden

Hopelijk hoor je bij de meerderheid die er fysiek weinig last van heeft.

Drenthe is denk ik niet de schuldige, de boosdoener is waarschijnlijk mijn trip naar Oostenrijk geweest vorige week. Komt ook overeen met de incubatie-tijd. Tot nu toe eigenlijk niet zo veel last van, wat verhoging de afgelopen dagen. Ik hoor niet tot de risicogroep en gelukkig had ik de contacten laatste dagen al geminimaliseerd

kom maar door met die online concerten en live gigs van artiesten

geplaatst:
Beterschap man. In mijn omgeving ook een paar mensen die het hebben, gelukkig allemaal een milde variant.

Ook nog een optie om te doen: popquizzen:

LOCKDOWNQUIZ - Online (her)speelbare quizzen hier te vinden - Muziekquizzen.be

geplaatst:
Drink elke avond een groot glas Ierse whiskey. Inhaleer de alcoholdampen goed zodat virussen in de longen dood gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=ZzQYz5HnsHU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=jhe6d1_-Fj8

geplaatst:
Michiel Cohen schreef:
Drink elke avond een groot glas Ierse whiskey. Inhaleer de alcoholdampen goed zodat virussen in de longen dood gaan.
Daar is-ie dan: de gouden tip. Rook je er ook een sigaar bij?

geplaatst:
Wandelaar schreef:
(quote)
Daar is-ie dan: de gouden tip. Rook je er ook een sigaar bij?

Klopt! Meharis Equador en Balmoral Corona ( ik verzin het niet. Cadeau gekregen van mijn schoonzus vorige week voor mijn verjaardag). Balmoral Dominican Selection Corona 5 stuks - deoudetijd.nl

geplaatst:
Ik wist het!

geplaatst:
Zware tijden, beterschap aerobag en alle andere hier. Muziek blijft voor mij de ideale uitlaatklep en bezorgd me vooral nu ook veel troost. Geen whiskey voor mij maar een bakkie... juist ja.

geplaatst:
Beterschap aerobag. Als je milde klachten hebt hoeft het niet zo lang te duren heb ik gelezen.

cosmic kid (moderator)
geplaatst:
Beterschap aerobag, ik hoop dat de klachten meevallen

geplaatst:
Sterkte aero!

geplaatst:
Veel sterkte aero!

geplaatst:
Beterschap aerobag!

geplaatst:
Beterschap aero! Misschien knap je wel op van een goede CSL-sessie. Vanavond maar eens eentje knallen? x Johnny Marr leent zich er naar het schijnt ook graag voor, sletje dat em is.

geplaatst:
aerobag schreef:
(quote)

Beterschap! x

geplaatst:
Maak het goed hoor boys, bedankt voor de beterschapswensen. Voornamelijk koortsig en moe de hele tijd. Vanavond geen CSL voor mij, vroeg het bedje in

Gast
geplaatst: vandaag om 19:05 uur

geplaatst: vandaag om 19:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.