menu

De Site / Gebruikers / MuMe Quarantaine Activiteiten Topic

zoeken in:

avatar van aerobag
herman schreef:
(quote)

Klopt zoals je het zegt.

Iedereen zet de plaat op dezelfde tijd aan (bv. 22 uur) en deelt desgewenst zijn ervaringen/meningen. Het is handig sowieso Tim Burgess (de organisator) en de mensen die hij vantevoren noemt als relevante Twitteraars (gisteren de gitarist en producer van Suede) te volgen. Hun berichten krijg je dan automatisch in je timeline. Verder kun je via de timeline van de hashtag berichten van anderen volgen.


Wat een fijn concept, zeker de bijdragen van de artiesten zelf. Ik zie ook al een paar albums die me aanspreken, als ik de tijd heb ga ik me dan eens op twitter wagen

bedankt voor de tip!

avatar van ArthurDZ
Vanavond Architecture & Morality, een persoonlijke vijfsterrenplaat I'm in!

avatar van Edgar18
Ik ben benieuwd naar 18 april, dat zal me een hemelse ervaring worden.

avatar van Gretz
Mjuman schreef:
[gezeik-alert]Tja, hier komt MuMe's opperzeikerd, Chagrynicus Nr 1 even toelichting geven. Van mij hoefde die topictitel niet te worden aangepast. Mij ging het in eerste instantie om deze post

(quote)

Daar verwees je in je pm niet specifiek naar. Bij de link die jij naar me stuurde kwam ik op mijn openingspost uit. Het was niet duidelijk dat je slechts moeite had met de inhoud van dat laatste bericht.

Uiteraard is alles in perspectief te plaatsen en zijn er vanzelfsprekend mensen nu die het zwaarder hebben dan de muziekliefhebber die geen live optredens meer kan bezoeken. Maar 1,5 jaar geen concerten en festivals zou natuurlijk ook bizar zijn als je leven daar voor een behoorlijk deel om draaide (het mijne in ieder geval). Voor mij zijn de festivals en de tripjes naar het buitenlands juist de vakanties. Dus alles gecanceld blijft worden staat mijn leven ook volledig op zijn kop. Verder is het natuurlijk geen wedstrijd wie het zieligste is.

Wil ik graag afsluiten met het feit dat we deze crisis enkel samen te boven komen. Dus als de pandemie-experts en overheden vinden dat bepaalde maatregelen nog steeds nodig zijn sta ik daar achter. Zelfs al betekent dat helemaal geen livemuziek meer dit jaar. Het is niet anders

(Deze post heb ik niet bedoeld om een discussie op te starten).

avatar van Gretz
GrafGantz schreef:
(quote)


Ik doe niet aan automatische updates, dus kon dit topic in eerste instantie niet eens terugvinden. Wat een gezeik, met alle respect.

Ik hoop dat iedereen zich nu in de nieuwe titel kan vinden. Nu over tot hetgeen waar het topic echt om draait.

avatar van Gretz
Overzicht van de populaire topics op MuMe om de huidige maanden door te komen:

NIEUW:
Algemeen Popquiztopic
In dit topic worden (online) quizzen aangekondigd, waaronder de Theme Quiz van onze eigen jordidj1, de A Journey Into Sound Story soloquiz van Silent_shout en de Introquiz van chartsmaster.

De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #3
Laagdrempelig quizzen, met schriftelijke vragen van allerlei aard. Er is geen vast format waar je je aan hoeft te houden, dus wanneer je een leuke vraag hebt kun je deze gewoon posten en dan kan de rest ermee aan de slag. Het is wel de bedoeling dat er slechts 1 vraag/opgave tegelijk loopt, maar op dit moment is er geen wachtrij.

De Anderstalige Ladder 2020
MusicMeter is overwegend Engels- en Nederlandstalig gericht. In de Anderstalige Ladder komen de andere talen voor de verandering uitgebreid aan bod. De spelopzet is vergelijkbaar met die van de MuMeLadder. jordidj1 heeft gisteren de aftrap gegeven, dus je kunt nu dagelijks naar een ladder met anderstalige muziek luisteren.
--------------------------------------------
MuMeLadder 2020
MusicMeter's eigen Top 2000. Sinds 2007 de blikvanger van de forumspellen.

De Witte Trui 2020
Spin-off van de MuMeLadder, voor nummers die maximaal 10 jaar oud zijn.

MuMeAfrekening 2020
Topic waar users wekelijks hun hitlijst posten, waaruit een gezamenlijke top 30 (de Afrekening) wordt berekend.

Song van het Jaar 2020
De derde maandronde (maart) is net begonnen.

Song van het Decennium 2010s
De Grote Decenniumfinale is vandaag begonnen. De beste nummers van alle de tien edities (264 totaal) strijden in een ladderspel om de titel Song van het Decennium. De opzet is vergelijkbaar met de reguliere Song van het Jaar-spellen.

CSL (Cyber Stereo Listening)
Topic om afspraken te maken om gezamenlijk naar albums/playlisten te luisteren en deze via Chat4All (groepschat) te bespreken.

Singles Top 20 Per Jaar
Wekelijks forumspel waarbij users een top 20 maken van een desbetreffend jaar. De gezamenlijke uitslag wordt vervolgens in stijl gepresenteerd door zaaf.

Greatest Hits Of ...!
Het oeuvre van een artiest wordt doorlopen in 3 verschillende stemrondes. Loopt van vrijdag t/m vrijdag.

Artiesten KO's #5:
Nummers van een artiest nemen het tegen elkaar op in een knock-out game.

Knock-Out Songs Alfabet: De Grote Finale
Eindspel van de langslopende knock-out game in de historie van MusicMeter.

De top 100 van...
Topic waarin users om beurten hun persoonlijke top 100 nummers presenteren, aan de hand van (persoonlijke) verhalen en herinneringen.

Super Tip-Topper
5 tot 8 users schrijven zich in voor het Super Tip-Topper spel. Ze tippen elkaar elk één album. Vervolgens is het de bedoeling deze te reviewen met een stuk tekst en een beoordeling (0 tot 5 sterren, afgerond op 1 decimaal). Dit resulteert in een tipperbeoordeling (wiens tips vallen het best in de smaak?) en een gebruikerbeoordeling (hoe kritisch is elke user?).

Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2020)
Nummers in de alternatieve hitlijsten Outlaw 41 (Kink), De Afrekening (StuBru), De Graadmeter (Pinguin Radio), VOX (Radio 1) luisteren en van een cijfer voorzien (1 tot 10).

Nieuw in de Top 40-meter
Nummers in de Top 40 luisteren en van een cijfer voorzien (1 tot 10).

Ooit in ... De Afrekening
Nummers die ooit genoteerd stonden in StuBru's Afrekening worden beoordeeld door middel van een cijfer (1 tot 10).

Maak kennis met... 2020
Eenmaal om 20:00 post iemand een nieuw nummer. User beoordelen het nummer op een schaal van 1 tot 10 (eventueel met toelichting).

Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown
johan de witt en luigifort geven hun ongezouten mening over álle 2000 nummers die vorig jaar in de MuMeLadder stonden. Inclusief cijfers.

Wekelijks: de singles top 20 van 50 jaar terug
Begonnen in 1963, nu bij 1970.

1976 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
Begonnen in 1967, nu bij 1976.

1989 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
Begonnen in 1979, nu bij 1989.

1995 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
Begonnen in 1989, nu bij 1995.

Musicmeters Tip Van De Week
Beurtelings tippen users een favoriet album (inclusief beschrijving), waar de toehoorders zich een week (of langer) mee kunnen amuseren. Inclusief legendarische CSL-sessies!

+ Initiatieven elders op het web:
Orinoco-PopQuiz
Grafmat en Scorpion_21 testen je muziekkennis op een originele manier. De quiz wordt uitgezonden via het radiokanaal van Orinoco en via de chat heb je interactie met de dj's en andere luisteraars/quizzers. Meedoen kan in teamverband en alleen.

timstwitterlisteningparty
Album CSL'en, maar dan op twitter met een nog veel grotere groep luisteraars.

Digitale popquiz met dj St. Paul (komt waarschijnlijk een vervolg)
Meedoen kan zowel individueel als in teams.

▸ Wekelijkse digitale Posthoornquiz met Rob van Zandvoort
Deze is standaard op maandagavond en gaat via Zoom. Stuur een mail naar de organisator om deel te kunnen nemen. Pm ranboy, Arrie of mij voor het e-mailadres.

avatar van -SprayIt-
Quarantiane moet Quarantaine zijn

avatar van jordidj1
-SprayIt- schreef:
Quarantiane moet Quarantaine zijn


taalnazi.

nee grapje, heb het aangepast. Heb de bedachte titel letterlijk van Snoeperd overgenomen, dus we kunnen hem de schuld geven.

avatar van -SprayIt-
Denk om de hoofdletters a.u.b.




avatar van Don Cappuccino
Gaat die CSL via de room in BeatSense? Ik vond de CSL-sessies in Soundrop via Spotify altijd top.

avatar van jordidj1
Don Cappuccino schreef:
Gaat die CSL via de room in BeatSense? Ik vond de CSL-sessies in Soundrop via Spotify altijd top.


Volgens mij bestaan die niet meer, maar BeatSense is ook tof.

avatar van Don Cappuccino
Soundrop bestaat inderdaad al een tijd niet meer. BeatSense ziet er inderdaad ook tof uit, dus ik zal ook eens een keer deelnemen als ik kan.

avatar van ArthurDZ


Om 23u CSL ik Architecture & Morality van OMD met heel de wereld via Twitter, daarvoor wil ik best even komen piepen in onze BeatSense VIP-room

avatar van jordidj1
Ja, aerobag is de baas. Die moet de deur openen ik zie dat Edgar ook al in de room zit.

avatar van aerobag
jordidj1 schreef:
Ja, aerobag is de baas. Die moet de deur openen ik zie dat Edgar ook al in de room zit.


De deur gaat open en ik zal hem ook open houden. Kunnen jullie erin als ik er niet ben

MusicMeterCSL | BeatSense

avatar van aerobag
Don Cappuccino schreef:
Soundrop bestaat inderdaad al een tijd niet meer. BeatSense ziet er inderdaad ook tof uit, dus ik zal ook eens een keer deelnemen als ik kan.


Het is inderdaad soort sounddrop maar dan met Youtube als bron ipv Spotify. Je kan niet altijd alles vinden, maar werkt verder prima

avatar van Poek
Komend weekend volledige concerten van o.a. Kensington en Tino Martin te zien op Ziggo kanaal 13!

avatar van aerobag
Poek schreef:
Komend weekend volledige concerten van o.a. Kensington en Tino Martin te zien op Ziggo kanaal 13!


Bedankt voor de waarschuwing

avatar van 123poetertjes
Vanavond rond 21:00 (kan iets later zijn) gaan Koenr en scribent Sarathy Korwar - More Arriving (2019) luisteren want het schijnt het beste album van 2019 te zijn. Spann0nd hè? Ik heb er zin in.

Wie luistert er mee? x
aerobag, Johnny Marr, ArthurDZ, Gretz, Arrie, jordidj1

avatar van Johnny Marr
Kom chat, angels.

luigifort

avatar van luigifort
Wie? Ik kom ms wel naar de Sarafter Party

avatar van Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
(quote)


Het zou mij persoonlijk meevallen als er überhaupt 1 festival doorgang vindt in Europa deze zomer.


Nou, in Duitsland en België dus in ieder geval alvast niet.

avatar van Gretz
Topic om leuke gebeurtenissen in te posten #positiefblijven

3 fijne gebeurtenissen

avatar van herman
Voor wie live een popquiz (of pub- of filmquiz) wil spelen, deze is up-to-date:

De Nationale Quizagenda

avatar van jordidj1
Vanavond weer een CSL, waar onder andere dit album op het menu staat: Midori Takada - Through the Looking Glass (1983) - MusicMeter.nl

Koenr, Johnny Marr en ik zullen sowieso aanwezig zijn. Wat een feest

avatar van aerobag
We zijn los, deuren zijn open:

MusicMeterCSL | BeatSense

20:30 gene clark

avatar van Edgar18
17 minuten nog....

avatar van Arrie
Als jullie na elven nog bezig zijn, haak ik aan. Eerst een popquiz.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:13 uur

geplaatst: vandaag om 19:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.