menu

De Site / Gebruikers / MuMe Quarantaine Activiteiten Topic

zoeken in:
avatar van Edgar18
Het album duurt een minuutje of veertig, dus dan kun jij mooi aanhaken tijdens de derde repeat.


avatar van aerobag
'MUSIC NEVER SOUNDED LIKE THIS 10/10' - Pitchfork

'CERTIFIED RATEYOURMUSIC CLASSIC' - RateYourMusic

Vanavond 22:00 CSL sessie van het deze week veel besproken album:

Fiona Apple - Fetch the Bolt Cutters

Komt dat zien, komt dat horen, via het inmiddels beruchte MusicMeter CSL-kanaal:

MusicMeterCSL | BeatSense

avatar van jordidj1
Vanavond weer een CSL sessie. Johnny Marr en ik sws.

avatar van luigifort
Komchat x

avatar van jordidj1
Lekker gezellig avondje BeatSense met de mannen

https://i.imgur.com/D5CZ0OV.png


avatar van Koenr
Caetano Gotardo (zijn nieuwste film ging afgelopen februari nog in Berlijn in première) heeft deze prachtige short uit 2017 net online beschikbaar gesteld. Met een middenstuk dat ook voor muziekliefhebbers interessant is.




Ataloona, Masimo, madmadder, aerobag, ZAP!, Cellulord, Johnny Marr, jordidj1, MRDammann en overige mensen met interesse in cinema.

avatar van ZAP!
Dank Koenr, misschien check 'm nog, maar ben vooralsnog druk met allerlei andere zaken...

avatar van Koenr
Geen enkele haast of verplichting natuurlijk. Succes!

avatar van Grafmat
TWEEDE ORINOCO POPQUIZ Vrijdag 8 mei a.s.!

Beste Mume-ers,


Na een geslaagde eerste editie - waar we zelf ook weer een hoop van hebben geleerd - komen we volgende week weer met een nieuwe Orinoco Popquiz. Weet jij alles van 60 jaar muziekgeschiedenis? Hoor jij achteruit hoe een nummer vooruit klinkt?? Vorige keer namen al een aantal Mume-ers deel en die deden het bijzonder goed.

Neem dan vrijdagavond 8 mei tussen 20:30 en 22:30 deel aan de tweede Orinoco Popquiz, uitgezonden uiteraard op Orinoco Radio. Je kunt meedoen als individu maar ook als groep. Via dit formulier kun je je alvast inschrijven. Dan sturen we je vrijdag eind van de middag een reminder en ook wat meer informatie over de quiz. Chatten kan in de Orinoco-chat, maar is niet verplicht.[

avatar van ZAP!
Koenr schreef:
Geen enkele haast of verplichting natuurlijk. Succes!
Dank!

avatar van Mjuman
Houndstooth - sublabel van Fabric - heeft een aantal live opnames in de studio van Snow Ghosts op YouTube gezet: Houndstooth - YouTube (nr 2, 3 en 4 in het bovenste rijtje):

avatar van Gretz
Tune vanavond om 20:30 in op mijn Twitch-kanaal om mee te doen met de (live) quiz van jordidj1 en mij.

jordidj1 schreef:
Volgende week vrijdag gaan Gretz en ik een quiz organiseren!

8 rondes met elk een specifiek thema, vijftien liedjes per ronde. Qua variatie zal het alle kanten opgaan, voor ieder wat wils. Verdere details over hoe we het gaan aanpakken volgens z.s.m., waarschijnlijk via Twitch en dan de antwoorden inleveren via form.

Het staat in ieder geval vast dat we losgaan a.s. vrijdag 22 mei om 20:30!
Stay tuned!

avatar van Grafmat
Zondag 31 mei: Pinkster Popquiz op Orinoco Radio!

Luister stream
Inschrijven Quiz

Vergeet de horeca, vergeet de musea. We weten hoe graag iedereen weer erop uit wil en dat kan vanaf maandag weer. Maar omdat de officiële lockdownadviezen in ieder geval nog tm zondag gelden, organiseren wij nog een keer een Popquiz op Orinoco Radio. Komende zondag 31 mei hebben we een quiz die in het teken staat van albums. Weet jij hoeveel hitsingles er van Michael Jacksons thriller afkomstig waren maar ook hoeveel geld de Beatles besteedden aan Abbey Road??

Doe dan vooral mee aan de derde editie van deze quiz. De opwarmshow start om 20.00 uur, quiz start om 20.30 uur en duurt dit keer echt tot circa 22.30 uur. Uitslag voor elf uur.

Wil je weer deelnemen? We werken volgens hetzelfde principe: schrijf je team in via onderstaande link en laat je mailadres achter, dan sturen we je zondag eind vd middag een reminder en de links naar de antwoordformulieren en waar de quiz te volgen is (via de stream van Orinoco Radio)

Inschrijven kan via de bovenstaande link.

Hopelijk tot zondag!

Groeten,
Ard (Grafmat) en Jorg

avatar van Grafmat
Vrijdag de 13e: beproef je geluk (of liever: show je kennis!) in de 4e Orinoco Popquiz!

Het is bijna al zover: de Verrukkelijke 500 2020 is nakende, maar voordat het zover is staat vrijdag 13 november nog een V500-Popquiz op de rol. Een quiz in de geest van de V500, met vragen over artiesten die in de V500 staan of stonden.
De quiz begint om half 9. Vanaf 8 uur zenden we uit. Meedoen? Schrijf je nu in, er een beperkt aantal plekken!

Inschrijfformulier 4e Orinoco Popquiz!

avatar van Gretz
MuMeLadder Finale Opwarmparty @ Beatsense

Aanstaande zondag zullen de dj's van Orinoco Radio (sokra, kaj_666, Riesdude, Grafmat en chevy93) ons blij maken met de live-uitzending van de top 100 van de MuMeLadder. Voor het 9e jaar in successie is de ontknoping van onze eigen Top 2000 gekoppeld aan een prachtig interactief radio-event!

Het lijkt me daarnaast leuk om gedurende de week alvast een beetje op te warmen voor de finalezondag. Mijn idee is: aftellen met de bovenste helft van de MuMeLadder (nummer 1000 t/m 101) via beatsense. Alle noteringen kan ik vrij snel met de verzamelde YouTube-linkjes toevoegen aan de playlist, waarna ze automatisch worden afgespeeld. Ik heb een nieuwe room aangemaakt speciaal voor de MuMeLadder, naast de bestaande algemene MuMe CSL Room. Gedurende de uren waarin de meeste mensen slapen zal de lijst niet doorlopen, maar overdag zal er vrijwel constant muziek zijn. Om dan uiteindelijk zondagochtend bij de nummer #101 te eindigen, waarna Orinoco het verder overeneemt. Ik heb geen idee hoeveel animo/luisteraars er gaan zijn, maar in principe maakt dat gezien de beperkte moeite niet zoveel uit

BeatSense heeft een chatbox voor interactie/gezelligheid (wel even een account aanmaken). En een SFW mode, als je liever geen videoclips wilt kijken tijdens werkuren Als het goed is kun je als gast ook gewoon luisteren zonder in te loggen.

De bedoeling is om zo rond 19:30 van start te gaan. Het precieze uitzendschema moet ik nog even samenstellen, maar zal ik straks aan deze post toevoegen.

MuMeLadder 2020 | BeatSense

avatar van Gretz
Update

MuMeLadder Marathon CSL aka Finale Opwarmparty @ Beatsense:

Maandag 30/11: #1000 - #953
Dinsdag 1/12: #952 - #758
Woensdag 2/12: #757 - #574
Donderdag 3/12: #573 - #394
Vrijdag 4/12: #393- #230 (ca.)
Zaterdag 5/12: #230 - #101
Zondag 6/12: #100 - #1 (vanaf ca. 13:00 op Orinoco Radio)

Thudd
Tijdens intelligente lockdown helemaal tot bezinning gekomen; ben 4 dagen gaan werken ipv 5.
Ben gaan muziek-mediteren.
Luister beter naar mijn lichaam; moe is moe. Fitheid is geen doel meer. Maar rust wel.
Andermans stress is niét míjn stress meer.
Etc. Etc.

avatar van ZAP!
Je kan ook altijd nog gaan sjoelen. Als je een sjoelbak hebt. Van de week nog even gedaan.
Zelf speel ik de laatste tijd af en toe oude C64 games met een simulator.

Verder hik ik ertegenaan om weer es een eind(je) te gaan fietsen en / of te gaan schilderen en tekenen.
Bij de goede voornemens (die ik verder nog niet had) voegen dan maar.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Wellicht is hier wel animo voor:
Ommetje - Maak wandelen leuker met deze app - Hersenstichting

Ik doe dit nu met collega’s, maar wellicht kunnen we ook een MuMe team opzetten. Goede motivator om niet teveel op je gat te zitten en in beweging te blijven tijdens deze lockdown.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Ik heb de daad bij het woord gevoegd. Dit is de teamcode voor Team MuMe:
6EWR3

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Waar zijn die wandelaars dan? Tot nu toe zie ik alleen jordidj1, maar die heeft nog geen ommetje gemaakt, mallerd.

avatar van Poek
Zelfs Wandelaar niet?


avatar van herman
Mausie schreef:
Wellicht is hier wel animo voor:
Ommetje - Maak wandelen leuker met deze app - Hersenstichting

Ik doe dit nu met collega’s, maar wellicht kunnen we ook een MuMe team opzetten. Goede motivator om niet teveel op je gat te zitten en in beweging te blijven tijdens deze lockdown.

Misschien handig om te delen in het wandeltopic. Ik heb de app zelf ook, maar gebruik ook al Komoot en Strava, dus dan wordt deze me wat teveel. Heb er zelf al bijna 200 km opzitten dit jaar.

avatar van ZAP!
Poek schreef:
Zelfs Wandelaar niet?
Last seen chasing lopendekip .

avatar van Koenr
Vanmiddag om 17:00 is er een Talk op het IFFR met o.a. Nicolás Jaar over zijn muziek en samenwerking voor de film Beginning.

Big Talk: Dea Kulumbegashvili & Nicolás Jaar | IFFR

avatar van Grafmat
Aangezien we van de ene verlenging van avondklok naar de andere verlenging hobbelen, maar weer eens iets ter afleiding:

Zeroes weekend op Orinoco Radio tijdens het Paasweekend met een Quiz over de Zeroes (nadruk op muziek, maar niet uitsluitend over muziek), mogelijkheid om een 10-tal verzoekjes van zeroesplaten in te dienen.

Inschrijven Quiz: Deelname Orinoco Popquiz #5: Zeroes-editie - docs.google.com

10 requests insturen: mailto:[email protected]

Orinoco luisteren"Stream

Wat we verder nog doen tijdens dit weekend?

Reis met ons mee naar de jaren '00!
Van 2 t/m 5 april blikken wij vier dagen lang terug op de Zeroes. Het decennium van de Pokémonkaarten, de iPod en de Crazy Frog. En van Hyves, gekleurde zonnebrillen en de Nokia 3310. We halen herinneringen op aan het eerste decennium van deze eeuw en draaien natuurlijk de allerbeste muziek uit de jaren 2000-2009.
--------------------------------------------
Stuur jouw top 10 Zeroes-favorieten nu door!
Welke platen brengen jou terug naar de Zeroes? Stuur ons jouw favorieten op uit de jaren 2000-2009 en help om onze playlist vorm te geven. Maximaal 10 nummers en maximaal 1 plaat per artiest. Een motivatie zouden we erg leuk vinden, maar is natuurlijk niet verplicht. Stuur je inzending naar: v500@ orinocoradio.nl (spatie even weghalen als je gaat mailen... )
---------------------------------------------
Zondag 4 april vanaf 20:30 uur: Zeroes Popquiz
Wat weet jij nog van de Zeroes? Quizmasters Jorg en Ard testen zondag 4 april jouw muzikale kennis van de jaren nul. Trommel vrienden, vriendinnen, familie, vage kennissen of wie dan ook op en quiz vanaf 20:30u gezellig mee. Je kunt uiteraard ook individueel meedoen.
Schrijf je (team) NU in:
https://docs.google.com/.../1FAIpQLSegvFyfV2O6a9.../viewform
----------------------------------------
HEROES FROM THE ZEROES
Wat kun je verder van ons verwachten?
We geven nog niet alles prijs, maar wat kleine tipjes van de sluier willen we wel oplichten:
• Een weekend lang hits, hits, hits. We graven in de inzendingen van de luisteraars en duiken vergeten Zeroes-klassiekers op.
• Een 00's-popquiz met quizmasters Jorg en Ard.
• Marsha vult haar jukebox met alarmschijven uit de Zeroes.
• Ard gaat in een speciaal Hitjaar op zoek naar parels, missers en hilarische muziekgedrochten uit de jaren nul.
• Twee speciale podcasts tijdens de Paasbrunch: over sport en muziek in de 00's.
• Een groot aantal Orinoco-dj's dat je met veel plezier en energie even terugbrengt naar de zeroes.

De uitzendtijden:
Vrijdag 2 april: 19:00u - 01:00u
Zaterdag 3 april: 15:00u - 01:00u
Zondag 4 april: 13:00u - 01:00u
Maandag 5 april: 13:00u - 23:00u

Gast
geplaatst: vandaag om 23:54 uur

geplaatst: vandaag om 23:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.