menu

De Site / Gebruikers / COVID-19 (Corona) Activiteitentopic

zoeken in:
geplaatst:
Ik ben wel voor een CSL vanavond!

Ik ben sinds gister begonnen met het volgen van een dagroutine. Een beetje structuur doet wonderen voor de meeste mensen. Verder genieten van die zon en buiten bewegen zolang het nog kan (met gepaste afstand uiteraard).

Ik werd persoonlijk erg anxious in Amsterdam. Veel mensen op elkaar, weinig natuur. Een rondje Vondelpark voelde meer als space invaders waarbij ik mensen moest ontwijken, dan dat het nou echt een ontspannende wandeling was. Ben nu tijdelijk even naar een leegstaand huis van mijn schoonouders (expats) in Gouda verkast. Kan hier lekker fietsen/wandelen en in case of lockdown hebben we een tuin

cosmic kid (moderator)
Even wat opgeschoond

Lucky (Remastered) - YouTube

Voor iedereen die ziek is en ziek gaat worden...

In mijn vrije tijd zoek ik naar balans tussen het vinden van vertier binnenshuis (nog meer muziek luisteren en films kijken ter compensatie van het wegvallen van het kijken naar wielrennen en voetbal in de Champions League) en het kijken naar alle actualiteiten programma's (waarbij met name de steeds terugkerende bijzonder beangstigende beelden vanuit Noord-Italië me veel angst inboezemen).

Mausie schreef:
Ik ben sinds gister begonnen met het volgen van een dagroutine. Een beetje structuur doet wonderen voor de meeste mensen. Verder genieten van die zon en buiten bewegen zolang het nog kan (met gepaste afstand uiteraard)

Ja, een dagroutine is essentieel. Ik heb gelukkig veel werk te doen voor de universiteit, maar ik probeer wel een vaste structuur te houden. Wekker om 8:00, ontbijten, wandelen (ongeveer een half uur), bak koffie en dan aan de slag met studiewerk.

Over een week heb ik het op studiegebied een stuk rustiger, dus dan denk ik dat ik veel muziek ga maken. Ik heb gelukkig een elektronisch drumstel, dus daar kan ik lange sessies op maken.

Ik ben schoolmeester nu

Enkele luistertips:

Albums:
Iron Maiden - Virus (1996)
Arena - Contagion (2003)
Laurel Halo - Quarantine (2012)

Liedjes:
Peggy Lee - Fever
Flyleaf - I'm So Sick
The Isley Brothers - Contagious
Slayer - Epidemic
Devin Townsend Project - Pandemic
Fugazi - Lockdown

Mausie schreef:
Ik ben sinds gister begonnen met het volgen van een dagroutine. Een beetje structuur doet wonderen voor de meeste mensen. Verder genieten van die zon en buiten bewegen zolang het nog kan (met gepaste afstand uiteraard).

Ik werd persoonlijk erg anxious in Amsterdam. Veel mensen op elkaar, weinig natuur. Een rondje Vondelpark voelde meer als space invaders waarbij ik mensen moest ontwijken, dan dat het nou echt een ontspannende wandeling was. Ben nu tijdelijk even naar een leegstaand huis van mijn schoonouders (expats) in Gouda verkast. Kan hier lekker fietsen/wandelen en in case of lockdown hebben we een tuin

Je bent een van de ongelukkigen die z'n baan al verloren heeft vanwege de corona-crisis? Hier is het morgen weer "gewoon" werken, gelukkig wel vanuit huis. Maar in elk geval de gebruikelijke routine, al begin ik zowaar eerder dan normaal omdat ik geen reistijd meer heb

GrafGantz schreef:
(quote)

Je bent een van de ongelukkigen die z'n baan al verloren heeft vanwege de corona-crisis? Hier is het morgen weer "gewoon" werken, gelukkig wel vanuit huis. Maar in elk geval de gebruikelijke routine, al begin ik zowaar eerder dan normaal omdat ik geen reistijd meer heb

Nee, gelukkig niet. Ik kan mijn werk volledig remote doen, werklaptop is meegekomen in de tas Thuis heb ik wel een elektrisch zit/sta bureau, scherm en bureaustoel. Even kijken hoe snel ik die hier ga missen... eventueel een schermpje bij Bol bestellen

jordidj1 (moderator)
CSL vanavond?

Superbitch schreef:
Enkele luistertips:

Albums:
Iron Maiden - Virus (1996)
Arena - Contagion (2003)
Laurel Halo - Quarantine (2012)

Liedjes:
Peggy Lee - Fever
Flyleaf - I'm So Sick
The Isley Brothers - Contagious
Slayer - Epidemic
Devin Townsend Project - Pandemic
Fugazi - Lockdown

Ongetwijfeld leuck ende lollig bedoeld, maar so definitely wrong - van een vrouw had ik toch iets meer empathie verwacht, zoals Iggy Pop - Lust for Life (1977)
Je draait toch ook geen 'dump-liedjes' als je relatie is uitgemaakt/uitgegaan - dan draai je Coltrane bijv.

Mijn tip: draai gewoon miskopen/dingen die je lang niet hebt gedraaid en vraag jezelf af, waarom draai ik dit niet meer. Soms doe je dan gewoon (her)ontdekkingen.

Mausie schreef:

Kan me voorstellen. Mijn dagelijkse wandelroutes in de groene stukken van de omgeving zijn sinds iedereen thuiswerkt en sportclubs dicht zijn ook véél drukker. Beetje jammer want ik kwam daar voor mijn rust De laatste 2 dagen wel in het zonnetje gezeten op het balkon en een flink stuk gefietst.

Positief aan deze crisis is wel dat we wat zuiniger consumeren en andere winkels ontdekken om boodschappen te doen.

herman schreef:
(quote)

Positief aan deze crisis is wel dat we wat zuiniger consumeren en andere winkels ontdekken om boodschappen te doen.

Helemaal waar. Normaal gesproken ben ik echt verwend. Dan kijk ik de koelkast in en denk: mwah, geen zin in dit eten. Haal even wat bij de supermarkt. Met als resultaat dat er dingen gaan bederven. Nu wil ik zo min mogelijk naar de supermarkt, dus die koelkast gaat eerst leeg.

Alle evenementen verboden tot 1 juni wordt net bevestigd Een desastreus rampjaar is op komst. We gaan dit topic nog wel even langer nodig hebben...

Vanavond is er een CSL-sessie van deze plaat: Love Through Cannibalism - Metapodestroyer (2010).

Iedereen is welkom, linkje naar chat volgt.

En denk ook even om cabin fever allemaal! En / of check Mountain of Madness.

Ik denk dat je ook al wel een streep kan zetten door BKS. Voor Pinkpop en DTRH is het te hopen dat het tegen die tijd zoveel beter gaat dat alle maatregelen kunnen worden geschrapt. Maar eerlijk gezegd lijkt me de kans dat ze zulke grote evenementen zo kort na 1 juni niet laten doorgaan.

Ook extra pijnlijk voor alle concertzalen, want dit is niet even met twee/drie weken verlengen maar gewoon bijna met twee maanden...

Zou Donny op 27 mei nog gaan livestreamen?

Koenr schreef:
Iedereen is welkom, linkje naar chat volgt.
Chat is van hoog niveau, nou ja, vooral onnavolgbaar.

Hopelijk geldt dat ook voor de plaat.

VladTheImpaler schreef:
Ik denk dat je ook al wel een streep kan zetten door BKS. Voor Pinkpop en DTRH is het te hopen dat het tegen die tijd zoveel beter gaat dat alle maatregelen kunnen worden geschrapt. Maar eerlijk gezegd lijkt me de kans dat ze zulke grote evenementen zo kort na 1 juni niet laten doorgaan.

Het zou mij persoonlijk meevallen als er überhaupt 1 festival doorgang vindt in Europa deze zomer.

Onweerwolf schreef:
Het zou mij persoonlijk meevallen als er überhaupt 1 festival doorgang vindt in Europa deze zomer.
Pessimistisch, maar misschien ook wel realistisch. Niet in de laatste plaats omdat de norm voor veel artiesten toch een tour langs diverse festivals is, welke niet meer uitkan als een substantieel deel ervan wegvalt. Zo hangt het allemaal toch wat meer samen dan op het eerste gezicht het geval is.

Maar goed, we houden de moed er toch nog maar even in...

Door de zorg voor mijn zieke moeder (onlangs te horen gekregen dat ze uitbehandeld is en de terminale fase steeds dichterbij gaat komen) en een nestje Engelse Cocker Spaniel pupjes van nu ruim 6 weken zit ik al weken aan huis gebakken. Kom alleen nog buiten voor uitlaten volwassen honden, bezoekjes Dierenarts, en de broodnodige boodschapjes. Maar dat zou zonder de Corona ook zo wezen. Wel heeft het corona virus ervoor gezorgd dat sinds anderhalve week geen puppybezoek door aanstaande baasjes meer mogelijk is, en dat ik sinds zondag in mijn rats zat of de pupjes over goede week wel opgehaald mochten worden. Want pupjes weken langer te moeten houden is niet leuk en voor de pupjes heel slecht. Gelukkig heeft de regering gisteren niet besloten tot een volledige lockdown dus gaan we ervan uit dat ze in de loop van volgende week gewoon opgehaald mogen worden. Wel met restricties, er mag maar 1 persoon per x binnenkomen bij het ophalen en alle officieele handelingen zoveel mogelijk per mail.

Oef. Sterkte met je moeder en succes met de verkoop van de puppies.

Sterkte AbleMable!

Sterkte AbleMable!

Sterkte AbleMable!

Houd je taai Able Mable!

Ik zag dat Tivoli Vredenburg vanaf vandaag elke dag een concert gaat uitzenden, te beginnen vandaag met Eefje de Visser (Gretz, Slowgaze).

TivoliVredenburg dagelijks live op Facebook - TivoliVredenburg

Een korte film die op het afgelopen IFFR heeft gedraaid, de regisseur heeft hem deze week online gezet.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://vimeo.com/107410481

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Gretz schreef:
Alle evenementen verboden tot 1 juni wordt net bevestigd Een desastreus rampjaar is op komst. We gaan dit topic nog wel even langer nodig hebben...

Niet eens een normaal rampjaar. Een echte Annus horribilis.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:42 uur

geplaatst: vandaag om 18:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.