menu

De Site / Gebruikers / COVID-19 (Corona) Activiteitentopic

zoeken in:
geplaatst:
De grootste crisis in vredestijd is een feit. Het lijkt er voorlopig niet op dat het snel voorbij zal zijn Naar alle waarschijnlijkheid kan het nog maanden duren voordat we überhaupt weer aan festivals, concerten en een Songfestival mogen denken. Maar gelukkig hebben we in deze barre tijden MuMe nog, en kunnen we samenwerken om het leven toch iets aangenamer te maken

Post hier alle goede ideeën om de 'lockdown' zo prettig mogelijk door te komen
Zowel op het forum als daarbuiten. Toffe initiatieven voor online groepsactiviteiten worden zeer gewaardeerd (zoals CSL-sessies, quizavondjes enz.)

x

Met dank aan 123poetertjes Johnny Marr jordidj1, Arrie

Tagrondje:
Onweerwolf, Dance Lover, Koenr, Mausie, stoepkrijt, stardust_be, gerre, JoaMuse, tafkat, herman, VladTheImpaler, Slowgaze, Sunderland, aerobag, ArthurDZ, GrafGantz, esteban, Edgar18, catdog, aERodynamIC, ranja, kaj_666

geplaatst:
Dit topic mag ook gebruikt worden om je ei kwijt te kunnen over nieuws wat je aangrijpt (maar gelieve geen politieke discussies opstarten)

geplaatst:
Hoewel het eigenlijk meer op MoMe thuis hoort:
IDFA zet ruim 300 documentaires gratis online - Filmkrant

geplaatst:
Ik wil best wel weer een avondje CSL-dj'en doen. Maar eerst J's quiz natuurlijk x

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Jaaaaaa Jordi’s Theme Quiz

geplaatst:
Poultje maken welke user als eerste corona oploopt?

Ik nomineer mezelf al vast, want ik ben vanochtend getest (vanwege mijn beroep en omdat ik in risico gebied was)

geplaatst:
Oh ja, ik heb net de XBOX afgestoft GTA 5 weer eens opgezocht, dan maar weer eens ouderwets gamen.

geplaatst:
Edgar18 schreef:
Oh ja, ik heb net de XBOX afgestoft GTA 5 weer eens opgezocht, dan maar weer eens ouderwets gamen.

Jij hebt kids toch Edgar? Dolle boel bij jou thuis zeker

geplaatst:
aerobag schreef:
Jij hebt kids toch Edgar? Dolle boel bij jou thuis zeker
Eentje ja, maar die is nog net wat te jong voor GTA .

Overigens moet ik nog wel gewoon werken dus veel extra vrije tijd heb ik (nog) niet, maar ik heb wel zo'n vermoeden dat het steeds meer gaat worden.

geplaatst:
Even voor het perspectief: rivm feiten en cijfers winter 2017 2018: 900.000 zieken, 16.000 ziekenhuisopnames, 9500 doden. Wie weet het nog?

geplaatst:
Wat de activiteiten betreft: ideale tijd om de tuin eens flink te doen. (bomen knuffelen mag nl. nog wel.), hoorspelen luisteren: hoorspelen.eu heeft een heleboel online gezet om de verveling te verdrijven: Hoorspelen beluisteren | Hoorspelen.eu
En in het ergste geval: wandelen.

geplaatst:
Wandelaar schreef:

En in het ergste geval: wandelen.

Dat is wel jouw ding hé? Badum tsss enzo. Anyway, straks maar eens een natuurwandelingetje maken, een mens moet wat hé.

geplaatst:
Gretz schreef:

Met dank aan Arrie

Geen idee waar ik voor bedankt word maar graag gedaan

geplaatst:
Ik herinner me een online introquiz, multiplayer met live chat. Leuk om met flink wat MuMe'ers te doen. Massive Music Quiz heette het geloof ik, maar dat is nu een vage Franse website waar je een account nodig hebt. Ik twijfel dus of dat hetzelfde is.

geplaatst:
Dat is hetzelfde. Het was altijd al een Franse website. Ze hebben inderdaad wat dingen veranderd maar ik dacht dat het in de basis nog hetzelfde was.

geplaatst:
Troost zoeken bij muziek gaan heel goed samen is mij weer gebleken. Nieuws uit en muziek aan, beter nog nieuws uit, naar buiten voor een sportieve activiteit (fietsen, een wandeling), Daarna een douche nemen en daarna wat rustige muziek, en dan een maaltijd met speckjes.

geplaatst:
ohmusica schreef:
Troost zoeken bij muziek gaan heel goed samen is mij weer gebleken.
Troost bieden, je opbeuren of gewoon een prettige afleiding: het kan allemaal.
en dan een maaltijd met speckjes.
Is dat een typo of eet je vegetarisch?

geplaatst:
Lege-schappen-bingo spelen met MuMe-maten; wie het eerste een 3-gangenmaaltijd kan samenstellen o.b.v. de genoemde, afwezige artikelen wint. Mijn AH miste: rösti-rondjes, diepvries-doperwten, gezeefde tomaten (van Basic) en groene thee met citroen.

geplaatst:
Mjuman schreef:
Lege-schappen-bingo spelen met MuMe-maten; wie het eerste een 3-gangenmaaltijd kan samenstellen o.b.v. de genoemde, afwezige artikelen wint. Mijn AH miste: rösti-rondjes, diepvries-doperwten, gezeefde tomaten (van Basic) en groene thee met citroen.
Zoveel ingrediënten heb je niet eens nodig om wat lekkers op tafel te zetten:

De 7 lekkerste recepten met wc-papier - speld.nl

Dan moet je maar net wc-papier hebben gehamsterd natuurlijk.

geplaatst:
stoepkrijt schreef:
Dan moet je maar net wc-papier hebben gehamsterd natuurlijk.

Dat artikel ontbrak ook, maar dat was eveneens het geval afgelopen vrijdag.

geplaatst:
Mjuman schreef:

Lege schappen in my town vallen nog wel mee. De enige lege schappen die ik nu al twee dagen op rij aantrof waren de schappen met de chips. Bevestigde weer eens het wapenfeit dat Drentenaren gemiddeld het hoogste aantal obese inwoners kent van alle provincies

geplaatst:
Haru Nemuri gaat over enkele dagen live, online, zonder publiek optreden. Haar concerten in de VS zijn afgelast/uitgesteld - na al die moeite om een visa te krijgen.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=WFQd-sfBOso

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

"Unused Visa"

geplaatst:
Door Covid werk ik nu ook thuis. De tijd die ik voorheen nodig heb om te reizen, kan ik nu inzetten om ietwat uitgebreider te koken. De supermarkt hier is wat leger dan normaal, maar ach dat vormde wel een mooi excuus om wat van het exotischer spul dat achterbleef aan te schaffen. Bottom line: Paksoi is ronduit geweldig.

geplaatst:
Arrie schreef:
(quote)

Geen idee waar ik voor bedankt word maar graag gedaan
Eén team, één taak. Wij zijn Plastic Bitch House. Wij zijn de allstars.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
123poetertjes schreef:
(quote)
Eén team, één taak. Wij zijn Plastic Bitch House. Wij zijn de allstars.

Dat heet street cred

geplaatst:
Aye aye mod

geplaatst:
Wandelaar schreef:
Even voor het perspectief: rivm feiten en cijfers winter 2017 2018: 900.000 zieken, 16.000 ziekenhuisopnames, 9500 doden. Wie weet het nog?
Ik niet. Maar een gangbare griepepidemie kost Nederland kennelijk 2500* doden, dus dit is een zware geweest. Dat is een sterfteratio waar Lombardije (nu 2000 doden op 10 miljoen inwoners) in elk geval al overheen is en het loopt daar voorlopig nog rap op.

* Las ik volgens mij eerdaags in de Volkskrant, maar ik kan het zo gauw even niet terugvinden.

geplaatst:
Casartelli schreef:
(quote)
Ik niet. Maar een gangbare griepepidemie kost Nederland kennelijk 2500* doden, dus dit is een zware geweest. Dat is een sterfteratio waar Lombardije (nu 2000 doden op 10 miljoen inwoners) in elk geval al overheen is en het loopt daar voorlopig nog rap op.

* Las ik volgens mij eerdaags in de Volkskrant, maar ik kan het zo gauw even niet terugvinden.

Ik durf er dan ook geen enkele conclusie aan te verbinden. Alleen wel deze opmerking dat hoge sterfte bij een virusepidemie in Nederland niet zo ongewoon is. Het grootste probleem nu is dan ook de onzekerheidsfactor.

geplaatst:
aerobag schreef:

De enige lege schappen die ik nu al twee dagen op rij aantrof waren de schappen met de chips. Bevestigde weer eens het wapenfeit dat Drenthe gemiddeld het hoogst aantal obese inwoners kent van alle provincies.

Maar in Drenhe, Groningen en Friesland blijft het aantal besmettingen behoorlijk binnen de perken, aldus de voorpagina van het Dagblad van het Noorden vandaag. Noorden 'Uitzonderlijk' lees ik zelfs. Zou mooi zijn als dat lag aan de consumptie van chips, al heb ik het zelf niet in huis...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:17 uur

geplaatst: vandaag om 19:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.