menu

De Site / Gebruikers / MuMe Quarantaine Activiteiten Topic

zoeken in:
aerobag schreef:
ik word hier onrustig van.

Ha, die uitdrukking ken ik. Maar ik bedien mezelf ook wel een draadloze koptelefoon. Alleen als je iets moet doen wat meer concentratie vergt of de buren zijn de vlonders aan het schuren (dat doen ze hier gewoon overdag...) dan is muziek vaak even teveel.

Arbeidsdeskundige schreef:
Mooi initiatief van De Anderstalige Ladder 2020 Gretz
Duits, Frans, Spaans, Portugees en Italiaans zijn prachtige talen met veel gevoel voor melancholiek.

Wat betreft jouw gevraagde aanvulling pleit ik voor de filmmuziek ladder. Ik hou heel veel van filmmuziek. Ook daarvoor zou hier een groter podium mogen zijn.

Daar gaat Jordi op zeer korte termijn mee aan de slag, heb ik me laten vertellen. Stay tuned

Arbeidsdeskundige schreef:
Wat betreft jouw gevraagde aanvulling pleit ik voor de filmmuziek ladder. Ik hou heel veel van filmmuziek. Ook daarvoor zou hier een groter podium mogen zijn.

Kan ook leuk zijn/ Misschien iets voor chevy93 om eens te organiseren?

Charli XCX is live op YouTube.

+
Musicmeters Tip Van De Week
Beurtelings tippen users een favoriet album (inclusief beschrijving), waar de toehoorders zich een week (of langer) mee kunnen amuseren. Inclusief legendarische CSL-sessies!

Gretz schreef:
(quote)

Kan ook leuk zijn/ Misschien iets voor chevy93 om eens te organiseren?
Wie weet. Ooit.

Zometeen gaat Radiohead op YouTube ook een concert uitzenden uit het archief! Radiohead - Live From A Tent In Dublin (October 2000) #StayHome #WithMe - YouTube

geplaatst:
Voor D&B folks:

The stream of all streams is finally happening today! We're super excited to be presenting 12 hours of straight D+B heat to wherever you're spending isolation. You might be locked down, but you can still get locked in to an entire day of your favourite artists who were supposed to be joining us at the original date for Hospitality Returns To The Dock.

Available to watch on HospitalityDNB Facebook or Hospital Records Youtube.

Geen Feestboek hier d'rom: Hospitality House Party: Dock Special (Part 1) - YouTube

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Vanavond weer een CSL! met o.a. Koenr

geplaatst:
jordidj1 schreef:
Vanavond weer een CSL! met o.a. Koenr

En vanavond?

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Johnny Marr schreef:
(quote)

En vanavond?

Vanavond ga ik monopolyen.

geplaatst:
jordidj1 schreef:
(quote)

Vanavond ga ik monopolyen.

En vanavond?

geplaatst:
Johnny Marr schreef:
(quote)

En vanavond?

MusicMeterCSL | BeatSense

Kom chat x

geplaatst:
Niet te hopen dat deze experts gelijk krijgen, want dan staan ons nog 18 enorm zware maanden te wachten

Coronavirus: Healthcare expert predicts concerts will not return until autumn 2021 - nme.com

geplaatst:
Damn, laten we maar hopen dat men hier te pessimistisch is!

Voor zij die zin hebben, vanavond om 20.00 uur kan je via de link die aerobag hier gisteren dropte meeluisteren naar de eerste Musicmeter Tip Van De Week, dat is deze keer We're New Again van Gil Scott-Heron en Makaya McCraven (genre: soul, jazz)

geplaatst:
Gretz schreef:
Niet te hopen dat deze experts gelijk krijgen, want dan staan ons nog 18 enorm zware maanden te wachten

Coronavirus: Healthcare expert predicts concerts will not return until autumn 2021 - nme.com
Tja. Dat zou spijtig zijn. Allicht zitten we hier op een muziekforum, maar er zijn toch wel wat zaken waarbij 18 maanden afwezigheid me nog een stuk zwaarder zou vallen (om eens wat te noemen: normaal toegankelijk OV, nagenoeg elke vorm van (team)sport).

En dan nu de hamvraag: hoe veel van jouw privacy wil je inleveren om via een nog te specificeren corona-app hoe veel maanden eerder weer op de traditionele manier livemuziek te kunnen beleven?

geplaatst:
ArthurDZ schreef:
Damn, laten we maar hopen dat men hier te pessimistisch is!

Voor zij die zin hebben, vanavond om 20.00 uur kan je via de link die aerobag hier gisteren dropte meeluisteren naar de eerste Musicmeter Tip Van De Week, dat is deze keer We're New Again van Gil Scott-Heron en Makaya McCraven (genre: soul, jazz)

Ik ben nu aanwezig in de MusicMeter CLS room, ik ga om 19:15 I'm New Here draaien voor wie geïnteresseerd is

20:00 de real deal

geplaatst:
aerobag schreef:
(quote)

Ik ben nu aanwezig in de MusicMeter CLS room, ik ga om 19:15 I'm New Here draaien voor wie geïnteresseerd is

20:00 de real deal

Idem, kom chat x

geplaatst:
De naam van het topic is aangepast MuMe Activiteitentopic omdat een user via pm liet weten dat hij wat moeite had met de associatie, gezien de omvang van de huidige COVID-19 pandemie. Ik vond dat zelf wat vergezocht, maar ik vind wel dat we zo'n mening kunnen (moeten) respecteren als het een kleine moeite is om de naam ff te veranderen. Dus bij deze

Uiteraard gaat dit topic gewoon nog steeds enkel om leuke (muziekgerelateerde) activiteiten die we kunnen doen zolang ons leven dat we kenden nog niet terug is naar normaal. Niets meer en niets minder.

Ik wil iedereen tot slot dit even op het hart drukken:
Gaarne op je toon letten wanneer je een bericht post, een belediging zit in deze heftige tijd allicht in een klein hoekje

geplaatst:
Vervelend dat iemand zich er onprettig bij voelde, al begrijp ik het niet helemaal, dit is toch een topic 'door' corona en soms 'over' corona? Dat zal het wel blijven toch bv. als we het gaat over concerten die voorlopig niet plaatsvinden of als iemand even zijn hart moet luchten. Anderszijds is het topic in zijn algemeenheid wel leuk/nuttig.

Anyway, kwam hier eigenlijk om te melden dat ik de afgelopen dagen Different Class en Dog Man Star heb gecsl't via Twitter en #timstwitterlisteningparty. Dat was toch wel echt heel erg leuk, met o.a. ook bandleden en producers die meededen en inside info gaven bij de diverse nummers. Ga ik komende weken zeker nog vaker doen. Het programma staat online (wel letten op het uurtje tijdsverschil met de UK):

timstwitterlisteningparty

geplaatst:
herman schreef:
Vervelend dat iemand zich er onprettig bij voelde, al begrijp ik het niet helemaal, dit is toch een topic 'door' corona en soms 'over' corona? Dat zal het wel blijven toch bv. als we het gaat over concerten die voorlopig niet plaatsvinden of als iemand even zijn hart moet luchten. Anderszijds is het topic in zijn algemeenheid wel leuk/nuttig.
Zelfde indruk hier. Altijd hachelijk om voor een ander uit te maken of hij zich al dan niet terecht gekwetst voelt, maar de nieuwe topictitel is wel erg neutraal.

geplaatst:
We kunnen het 'MuMe-Quarantiane-activiteiten-topic noemen. Dat is iets specifieker en zal geen COVID-19 associaties opleveren.

geplaatst:
herman schreef:

Ik heb het geprobeerd om uit te leggen via pm, maar het kwaad is helaas al geschied In deze bijzondere tijden moeten we maar zoveel mogelijk aan de medemens proberen te denken.

Casartelli schreef:
(quote)
Zelfde indruk hier. Altijd hachelijk om voor een ander uit te maken of hij zich al dan niet terecht gekwetst voelt, maar de nieuwe topictitel is wel erg neutraal.

Snoeperd schreef:
We kunnen het 'MuMe-Quarantiane-activiteiten-topic noemen. Dat is iets specifieker en zal geen COVID-19 associaties opleveren.

Goede suggestie. Ik vraag jordidj1 of hij nogmaals de titel van het topic kan aanpassen

geplaatst:
herman schreef:

Anyway, kwam hier eigenlijk om te melden dat ik de afgelopen dagen Different Class en Dog Man Star heb gecsl't via Twitter en #timstwitterlisteningparty. Dat was toch wel echt heel erg leuk, met o.a. ook bandleden en producers die meededen en inside info gaven bij de diverse nummers. Ga ik komende weken zeker nog vaker doen. Het programma staat online (wel letten op het uurtje tijdsverschil met de UK):

Ja klinkt erg tof, een wereldwijde twitter-CSL Ik hoorde Niels Aalberts er in De Machine ook al zeer enthousiast over praten. Eens kijken of er binnenkort albums voorbij gaan komen die ik ook niet mag missen

geplaatst:
Gretz schreef:
Ik heb het geprobeerd om uit te leggen via pm, maar het kwaad is helaas al geschied In deze bijzondere tijden moeten we maar zoveel mogelijk aan de medemens proberen te denken.

Ik neem aan dat als iemand een topictitel gewijzigd wil hebben hij bij de mods aanklopt? Ik vind het maar een vreemd verhaal eigenlijk. Het internet staat vol met tips over hoe je je thuis te vermaken, waarom de aanleiding daartoe wegmoffelen? Maar goed, Snoeperd heeft al een prima alternatief geopperd.

geplaatst:
herman schreef:
(quote)

Ik neem aan dat als iemand een topictitel gewijzigd wil hebben hij bij de mods aanklopt? Ik vind het maar een vreemd verhaal eigenlijk. Het internet staat vol met tips over hoe je je thuis te vermaken, waarom de aanleiding daartoe wegmoffelen? Maar goed, Snoeperd heeft al een prima alternatief geopperd.

Ik heb je de achtergrond even toegelicht in een pm.

Normaal zou ik hier ook wat minder toegeeflijk in zijn (de titel gaat immers geenszins tegen de forumregels in), maar in deze tijd liggen kleine irritaties waarschijnlijk extra gevoelig (iedereen zit immers meer dan hij/zij lief is noodgewongen thuis) en neem ik dan maar gewoon liever het zekere voor het onzekere. Na overleg met een moderator. Er waren eerder ook bedenkingen bij een knock-out spel met Corona-gerelateerde liedjes; daar hebben we ook naar geluisterd. Ik ben het dus wel eens dat de titel wel iets concreter mag, quarantaineactiviteitentopic dekt de lading dan perfect

geplaatst:
Gretz schreef:
Ik ben het dus wel eens dat de titel wel iets concreter mag

Ik doe niet aan automatische updates, dus kon dit topic in eerste instantie niet eens terugvinden. Wat een gezeik, met alle respect.

geplaatst:
[gezeik-alert]Tja, hier komt MuMe's opperzeikerd, Chagrynicus Nr 1 even toelichting geven. Van mij hoefde die topictitel niet te worden aangepast. Mij ging het in eerste instantie om deze post

Gretz schreef:

In eerste instantie een vrij speculatief bericht waarnaar werd verwezen en als 'kersen op de taart' de typering "zware maanden" en de jank-smiley erbij. Mensen kunnen niet naar de kapper, tandarts, fysio, de sportschool (3-4 keer per week), hun aftakelende (schoon)moeder in een verzorgingshuis, moeten vrienden condoleren met het verlies van oudere familieleden, zijn volop bezig te survivallen (samen met partner die nu ook "thuis werkt"), vakantieplannen staan op zeer losse schroeven, plannen (financieel generiek lastig, zzp'er) idem, maar de muziekliefhebber maakt zich druk over het feit dat grote festivals misschien pas > 1,5 jaar weer doorgang kunnen vinden. De attitude daar ging het mij om. [/gezeik-alert]

Mind you dit is een toelichting van mijn kant en niet een poging om aan te zetten tot een debat. Op 10 maart ben ik voor het laatst naar een concert geweest (Patrick Watson - in Tivoli, was prima); in tussentijd heb ik zeker 4 geplande concerten gemist, zijn we 4* niet uit eten geweest en heb ik geen 3 biercafé's verkend. Het CSL-idee vond ik wel iets hebben, ware het niet dat ik geen pc/laptop oid in woonkamer mag gebruiken (zelfopgelegde regel) en alleen op de werkkamer is niet zo leuk.

Puur ter toelichting!

geplaatst:
herman schreef:

Hoe gaat dit in zijn werking Herman? Ik ben niet zo thuis in twitter. Iedereen start op het zelfde moment zelf het album aan en kan dan gewoon meepraten via een life feed op twitter of iets dergelijks?

geplaatst:
aerobag schreef:
Hoe gaat dit in zijn werking Herman? Ik ben niet zo thuis in twitter. Iedereen start op het zelfde moment zelf het album aan en kan dan gewoon meepraten via een life feed op twitter of iets dergelijks?

Klopt zoals je het zegt.

Iedereen zet de plaat op dezelfde tijd aan (bv. 22 uur) en deelt desgewenst zijn ervaringen/meningen. Het is handig sowieso Tim Burgess (de organisator) en de mensen die hij vantevoren noemt als relevante Twitteraars (gisteren de gitarist en producer van Suede) te volgen. Hun berichten krijg je dan automatisch in je timeline. Verder kun je via de timeline van de hashtag berichten van anderen volgen.

De meeste artiesten zijn er erg enthousiast over, de bandleden van New Order hebben al aangegeven dit vaker te willen doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:25 uur

geplaatst: vandaag om 03:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.