De Site / Gebruikers / Gebruikerstips
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:18 uur
White Pony van the Deftones
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
en misschien zelfs
Mastodon - Crack the Skye
allemaal stoere rock met wat metalkantjes
en misschien zelfs
0
Aloanator
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:35 uur
Gajarigon schreef:
en misschien zelfs
en misschien zelfs
De eerste zegt me niks.
Tweede ken ik al, maar vind ik niet geweldig.
Mastodon ken ik een klein beetje, maar ik zal dat album eens een kans geven.
En QOTSA vind ik niet echt helemaal passen bij "stoere rock met wat metalkantjes"
Ik ga die twee albums eens beluisteren, alvast bedankt, ik lat nog wel weten wat ik er van vind.
0
Yann Samsa
geplaatst: 27 augustus 2009, 21:25 uur
Gajarigon schreef:
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf = stoere rock met wat metalkantjes
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf = stoere rock met wat metalkantjes
Neen.
QOTSA is gewoon Stoner Rock, man
Groeten
0
Yann Samsa
geplaatst: 27 augustus 2009, 21:26 uur
En nu wachten tot een moderator, voor de zoveelste keer, m'n vorig bericht zal verplaatsen naar een andere rubriek. In dit geval waarschijnlijk 'Een Genre Discussie'.

0
Aloanator
geplaatst: 28 augustus 2009, 10:14 uur
Ferre Clabau schreef:
Neen.
Groeten
Neen.
Groeten
Heb je dan tips wat die wel binnen mijn beschrijving vallen?
0
Aloanator
geplaatst: 28 augustus 2009, 10:18 uur
Gajarigon schreef:
Ik heb alles gedownload en beluisterd, hier mijn mening:
Deftones - niet al te best, het straalt niet veel kracht uit en de vocalen vind ik erg irritant.
Queens of the Stone Age - Kende ik al, en vond ik wel aardig
Mastodon - De laatste keer dat ik een liedje ervan beluisterde vond ik het maar niks, nu de cd gedownload en die bevalt me beter. Het is even wennen, maar er staan best goede nummers op.
Beste tip: Mastodon
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 10:32 uur
Ferre Clabau schreef:
Neen.
Groeten
(quote)
Neen.
Groeten
Genrediscussie... echt?

Wikipedia:
Stoner rock of Stoner metal is een muziekstroming die ontstaat eind jaren '80 / begin jaren '90. Het is een grof soort metal/rock muziek gebaseerd op jaren 70's hardrock van bands als Black Sabbath.
Ikzelf trek de grens tussen rock en metal bij de kickdrums: als er 2 worden gebruikt (of een dubbele pedaal), dan is het metal. Dave Grohl gebruikt er maar 1 (dus het is rock) maar hij gebruikt hem wel erg snel (die triooltjes in Song For the Deaf) dus het heeft bij momenten wat metal kantjes.
Interessant he

Aloanator schreef:
Deftones - niet al te best, het straalt niet veel kracht uit en de vocalen vind ik erg irritant.
Mastodon - De laatste keer dat ik een liedje ervan beluisterde vond ik het maar niks, nu de cd gedownload en die bevalt me beter. Het is even wennen, maar er staan best goede nummers op.
(quote)
Deftones - je bent zeker niet de enige die zich daaraan soort
Mastodon - ik vind zelf enkel de nieuwste echt goed, al de rest zegt me weinig.
Nog wat andere albums:
Guns N' Roses - Appetite for Destruction
Velvet Revolver - Contraband
Temple of the Dog - Temple of the Dog (Soundgarden+Pearl Jam die een album opnamen)
Tool - Undertow (misschien iets te veel metal qua muziek, maar qua zang zeker voldoende aan je richtlijnen)
0
Aloanator
geplaatst: 28 augustus 2009, 11:54 uur
Gajarigon schreef:
Nog wat andere albums:
Temple of the Dog - Temple of the Dog (Soundgarden+Pearl Jam die een album opnamen)
Tool - Undertow (misschien iets te veel metal qua muziek, maar qua zang zeker voldoende aan je richtlijnen)
Nog wat andere albums:
Gunz N' Roses - heb ik niet echt iets mee, maar ik zal het nog een kans geven.
Velvet Revolver - naam komt me ergens bekend voor, maar klinkt als een oudje (waar ik wat minder van ben, ik ben niet zo van de classic rock)
Temple of the Dog - had ik toevallig een week geleden gedownload, veel te soft. Hungerstrike is wel een mooi nummer, maar er mag wel wat meer pit in.
Tool - Tool ken ik wel, dat album dan weer niet, maar het is niet wat ik bedoel qua zang.
Wat ik zelf mooie vocalen vind: (onbekende acts voorzien van youtube link)
Chris Cornell - Soundgarden/Audioslave (zijn solocarrière is prut, maar in bands een geweldige zanger)
James Hetfield - Metallica (niet de beste zanger allertijden, maar wel een mooie stem)
Ernie Sulla - Godsmack (dat is echt een prachtige rauw stem)
John Kosco - Dropbox (ken je vast niet)
Shaun Morgan - Seether (vaak vergeleken met Kurt Cobain)
Die vind ik allemaal een heel krachtige stem hebben.
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 13:46 uur
Aloanator schreef:
Velvet Revolver - naam komt me ergens bekend voor, maar klinkt als een oudje (waar ik wat minder van ben, ik ben niet zo van de classic rock)
(quote)
Velvet Revolver is zeker geen oudje, misschien dat je in de war bent met Velvet Underground.

Velvet Revolver is een band die Slash en Duff McKagan hebben opgericht nadat ze zijn weggegaan bij Guns N' Roses.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 22:28 uur
TasteKid | Find similar music (artists, bands), movies, books
Leuke site waar je je favoriete bands, films of boeken ingeeft en hij je wat verder helpt met tips. Spijtig dat je niet kan aangeven in welke mate je bepaalde groepen goed/slecht vindt, om op die manier de zoekopdracht te verfijnen...
Leuke site waar je je favoriete bands, films of boeken ingeeft en hij je wat verder helpt met tips. Spijtig dat je niet kan aangeven in welke mate je bepaalde groepen goed/slecht vindt, om op die manier de zoekopdracht te verfijnen...
0
geplaatst: 4 september 2009, 16:37 uur
In Genres > Overigen > Similar artists?:
Heeey mensen
ik ben nieuw op dit forum. Zal me even voorstellen. Heet Shashi en ben 15 en heb een fucking goeie muzieksmaak
.
Ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is maar hier zien veel mensen het geloof ik.
Vraag: Weten jullie met al jullie kennis en ervaring artiesten die op de volgende artiesten lijken of een soortgelijke stijl hebben; Peter, Björn and John ennuh MGMT ennuh Empires of the Sun. Meer artiesten in deze stijl/genre zou mijn collectie meer richting perfectie sturen.
thanks he mensen
Heeey mensen
ik ben nieuw op dit forum. Zal me even voorstellen. Heet Shashi en ben 15 en heb een fucking goeie muzieksmaak
.Ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is maar hier zien veel mensen het geloof ik.
Vraag: Weten jullie met al jullie kennis en ervaring artiesten die op de volgende artiesten lijken of een soortgelijke stijl hebben; Peter, Björn and John ennuh MGMT ennuh Empires of the Sun. Meer artiesten in deze stijl/genre zou mijn collectie meer richting perfectie sturen.
thanks he mensen
0
m3LL3
geplaatst: 4 september 2009, 19:21 uur
Ik raad je Bloc Party, Hot Chip, Late of The Pier en de Mystery Jets aan. Of Friendly Fires, Cut Off Your Hands, Vampire Weekend, Klaxons en misschien zelfs Belle and Sebastian 
Je kunt overigens ook een kijkje nemen op Last.fm

Je kunt overigens ook een kijkje nemen op Last.fm

0
geplaatst: 4 september 2009, 20:07 uur
last.fm geeft alleen soortgelijke bands aan, opzich ook goed maar je vind geen MGMT in similar artists van Peter, Bjorn and John. Bedankt trouwens, kheb gecheckt en er zitten echt dope bands bij.
0
geplaatst: 4 september 2009, 21:48 uur
Genre MGMT kan je zeker eens The Dillinger Escape Plan proberen! Echt een aanrader!
0
geplaatst: 4 september 2009, 23:00 uur
Het ligt natuurlijk voor de hand om sedge albums van recente artiesten aan te raden.
Misschien is het leuk om ook eens wat oude bands te checken. Een paar voorbeelden, en als je t leuk vindt kan je altijd een album proberen waar het op staat.
nineties
YouTube - Levellers - One Way
eighties
YouTube - Big Country - In A Big Country: Video
seventies
YouTube - Sweet Blockbuster
sixties
YouTube - pink floyd arnold layne
Misschien is het leuk om ook eens wat oude bands te checken. Een paar voorbeelden, en als je t leuk vindt kan je altijd een album proberen waar het op staat.
nineties
YouTube - Levellers - One Way
eighties
YouTube - Big Country - In A Big Country: Video
seventies
YouTube - Sweet Blockbuster
sixties
YouTube - pink floyd arnold layne
0
geplaatst: 6 september 2009, 12:57 uur
Gajarigon schreef:
Leuk idee inderdaad, je kan gewoon doorklikken op bands in de lijst die je al kent en die voegt ie dan toe aan de lijst. Als je een beetje binnen een genre blijft kijken zitten er best goede tips tussen. Paar minuutjes rondgekeken en nu al twee leuke ontdekkingen: Zozobra, Maudlin of the Well.

0
joeri592
geplaatst: 7 september 2009, 19:33 uur
ik als jonge rockliefhebber wil wat nieuwe bands ontdekken, al die bekende bands ken ik wel en vind ik vaak wel leuk, maar niet heel bijzonder, ik zoek bands in de trand van:
papa roach
linkin park en dat soort muziek
niet te erge hardmetal maar ook niet te soft, alvast bedankt!
papa roach

0
geplaatst: 8 september 2009, 22:01 uur
joeri592 schreef:
ik zoek bands in de trand van:
papa roach
papa roach
toen ik ongeveer jouw leeftijd had luisterde ik naar hetzelfde soort muziek als jij nu, dus misschien kan ik je wel helpen.
Albums die je kunt proberen zijn:
Deftones - Around the Fur
36 Crazyfists - A Snow Capped Romance
The Fall of Troy - Doppelgänger
Spineshank - Self-Destructive Pattern
KoRn - Korn
Als je de net vermelde bands (of het genre of zich
) beu begint te worden en je zoekt iets dat wat anders is maar toch in het verlengde ligt van deze bands, laat je mij maar iets weten, ik heb nog een hele lijst met goede bands 
0
Aloanator
geplaatst: 9 september 2009, 15:14 uur
joeri592 schreef:
papa roach
niet te erge hardmetal maar ook niet te soft
papa roach
niet te erge hardmetal maar ook niet te soft
Welke albums ik in die richting luisterde ongeveer een jaar geleden, trek je niet te veel aan van de genres die ik er achter heb gezet, heb ik ook nooit gedaan.
Three Days Grace - Three Days Grace (emo-rock)
Blood Red Shoes - Box of Secrets (indie-rock, lijkt er minder op, maar dat vond ik geweldig in mijn LP, Papa Roach dagen)
Dingen die er iets verder van afliggen, maar toch het aanraden waard zijn:
Stone Sour - Stone Sour (stevige rock, soms op de grens met metal)
Seether - Karma and Effect (krachtige, rauwe rock)
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
0
geplaatst: 10 september 2009, 23:01 uur
In Genres > Rock > Psychedelic:
Wat zijn de echte top albums om te halen als het gaat om Psychedelic music? Kijk Sgt Peppers, The Doors, Jimi Hendrix, etc kent iedereen. Maar wat zijn nou de iets onbekendere toppers in het genre. Ik ben vooral fan van psychedelische gitaar solo's zoals in Light My Fire of zoals nummers als Third Stone from the Sun en 1983 van Jimi.
Wat zijn de echte top albums om te halen als het gaat om Psychedelic music? Kijk Sgt Peppers, The Doors, Jimi Hendrix, etc kent iedereen. Maar wat zijn nou de iets onbekendere toppers in het genre. Ik ben vooral fan van psychedelische gitaar solo's zoals in Light My Fire of zoals nummers als Third Stone from the Sun en 1983 van Jimi.
0
geplaatst: 10 september 2009, 23:55 uur
Niet echt onbekend, maar wel mijn favoriete psychedelische album: Love - Forever Changes. Als je het nog niet kent, zou ik het zeker proberen! 

0
Lukk0
geplaatst: 11 september 2009, 19:33 uur
Helemaal eens met Arrie, fantastisch album, je kunt ook Jefferson Airplane eens een kans geven, ook erg goede muziek uit ongeveer hetzelfde genre.
0
geplaatst: 23 september 2009, 19:06 uur
Dag beste MuMu-gebruiker
Mijn vriendin organiseert voor haar verjaardag een feest met als thema mafia, ze vroeg aan mij of ik voor gepaste sfeer muziek zou kunnen zorgen.
Daarom is mijn vraag nu aan jullie, kennen jullie gepaste Mafia muziek of toch muziek die die sfeer toch uitademt, het liefst nog van Italiaanse taal... maar hoeft natuurlijk niet mag ook in engels of weet ik veel welke taal.
Dank bij voorbaat...
Barrett
Mijn vriendin organiseert voor haar verjaardag een feest met als thema mafia, ze vroeg aan mij of ik voor gepaste sfeer muziek zou kunnen zorgen.
Daarom is mijn vraag nu aan jullie, kennen jullie gepaste Mafia muziek of toch muziek die die sfeer toch uitademt, het liefst nog van Italiaanse taal... maar hoeft natuurlijk niet mag ook in engels of weet ik veel welke taal.
Dank bij voorbaat...
Barrett
0
geplaatst: 23 september 2009, 19:12 uur
Wat ik het snelst met mafia zou associeren is van die jaren 30 dixieland dingen.. dit soort zeg maar...
en dan zou ik denk ik gewoon verzamelaartje(s) opzoeken.
en dan zou ik denk ik gewoon verzamelaartje(s) opzoeken.
* denotes required fields.