De Site / Gebruikers / Gebruikerstips
zoeken in:
0
Relax
geplaatst: 24 september 2008, 08:40 uur
Bedankt allen, maar ik bedoel niet persee richtsgewijs dat het net als Spinvis moest zijn, maar gewoon dat de muziek die ze maken, ook echt met gevoel is gemaakt.
Er was is een radio zender met alleen NL talig muziek en ik hoorde zelfs Soul achtig muziek.
Er was is een radio zender met alleen NL talig muziek en ik hoorde zelfs Soul achtig muziek.
0
ElsenaarMetal
geplaatst: 9 november 2008, 21:49 uur
In Muziek > Koop en Ruil > Gezocht Aanraders op het gebied van Rock:
Ik ben een beginnende Muziek"critici".
En ik wil graag wat bekender worden in het genre Rock/Hardrock/Metal.
Heeft iemand nog suggesties of goede tips of misschien wel een goede plaat te koop of te ruil staan.
Stuur mij een berichtje met je tip, of Cd en misschien stuur je me dan een eindje op weg.
(Even ten Info: Ik luister momenteel veel: Disturbed, Nickelback, Three Days Grace, Breaking Benjamin, Linkin Park, My Chemical Romance, Daughtry, Bullet for my valentine, Drowning Pool).
Dus heb je iets dat er op lijkt of compleet andere (punk) Rock is.
Ik hoor het graag!
Mvg.
Thom Elsenaar (16)
Ik ben een beginnende Muziek"critici".
En ik wil graag wat bekender worden in het genre Rock/Hardrock/Metal.
Heeft iemand nog suggesties of goede tips of misschien wel een goede plaat te koop of te ruil staan.
Stuur mij een berichtje met je tip, of Cd en misschien stuur je me dan een eindje op weg.
(Even ten Info: Ik luister momenteel veel: Disturbed, Nickelback, Three Days Grace, Breaking Benjamin, Linkin Park, My Chemical Romance, Daughtry, Bullet for my valentine, Drowning Pool).
Dus heb je iets dat er op lijkt of compleet andere (punk) Rock is.
Ik hoor het graag!
Mvg.
Thom Elsenaar (16)
0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:33 uur
In Genres > Overigen > Wat vinden jullie van deze band? (Mama Matrix):
Hee,
ik kwam deze muziek tegen op een site, www.mamamatrixnl.wordpress.com[/url]
en ik vond het nogal apart, maar toch wel iets mooi hebben, nadat ik het een paar x beluisterd had. Volgens mij heb ik nog niet eerder zulke muziek gehoord in nederland?
Of zijn er wel bands met soortgelijke muziek in Nl?
wat vinden jullie ervan?
xx
Hee,
ik kwam deze muziek tegen op een site, www.mamamatrixnl.wordpress.com[/url]
en ik vond het nogal apart, maar toch wel iets mooi hebben, nadat ik het een paar x beluisterd had. Volgens mij heb ik nog niet eerder zulke muziek gehoord in nederland?
Of zijn er wel bands met soortgelijke muziek in Nl?
wat vinden jullie ervan?
xx
0
geplaatst: 1 maart 2009, 14:30 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Hip-Hop:
ik zoek goede Hip-hop muziek. Met nadruk op goede dus geen mensen die faken zoals Eminem, 50 Cent en dergelijke.
Bij voorbaat dank.
ik zoek goede Hip-hop muziek. Met nadruk op goede dus geen mensen die faken zoals Eminem, 50 Cent en dergelijke.
Bij voorbaat dank.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 15:03 uur
Ik raad je aan om te beginnen bij de hiphop top lijst
http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/hiphop
Daar staat veel moois in.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 maart 2009, 15:05 uur
Gigantisch vreemd dat in het forum R&B en Hiphop er nog nooit iemand aan heeft gedacht een topic Hiphop aan te maken 

0
geplaatst: 1 maart 2009, 15:15 uur
Game schreef:
Alleen Non Phixion en Jedi Mind Tricks heb ik is zien liggen in de FRS. Is het de moeite waard?
0
geplaatst: 3 maart 2009, 19:08 uur
In Muziek > Algemeen > Ambient-achtige klassieke muziek:
Ik hoorde eens op een klassiek radiostation een orkest dat erg langzaam speelde, super lange vioollagen ed.
Ik heb geen idee van welke componist het stuk was maar ben wel benieuwd of iemand componisten kent die een soort ambient-achtige klassieke muziek componeren.
Kan iemand mij aan namen en of titels helpen?
bedankt alvast.
Ik hoorde eens op een klassiek radiostation een orkest dat erg langzaam speelde, super lange vioollagen ed.
Ik heb geen idee van welke componist het stuk was maar ben wel benieuwd of iemand componisten kent die een soort ambient-achtige klassieke muziek componeren.
Kan iemand mij aan namen en of titels helpen?
bedankt alvast.
0
Sietse
geplaatst: 3 maart 2009, 22:34 uur
Erik Satie, John Cage, Tony Conrad, Eliane Radigue, Charlamagne Palestine, La Monte Young, Pauline Oliveros...
0
SinX
geplaatst: 13 maart 2009, 08:48 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Hip-Hop met een "Franse toon":
Hallo,
Voor een schoolproject ben ik op zoek naar Hip-Hop met invloeden van Franse muziek. Ik heb het dus niet over Franstalige muziek!
Neem bijvoorbeeld; Madvillian - Accordion(een accordion is natuurlijk heel erg Frans
). Maar ook Sofa King van Dangerdoom heeft ook wel een frans klinkend deuntje. Maar verder dan deze twee liedjes kom ik zo niet. Heeft iemand nog ideeën?
Alvast bedankt
Hallo,
Voor een schoolproject ben ik op zoek naar Hip-Hop met invloeden van Franse muziek. Ik heb het dus niet over Franstalige muziek!
Neem bijvoorbeeld; Madvillian - Accordion(een accordion is natuurlijk heel erg Frans
). Maar ook Sofa King van Dangerdoom heeft ook wel een frans klinkend deuntje. Maar verder dan deze twee liedjes kom ik zo niet. Heeft iemand nog ideeën?Alvast bedankt

0
geplaatst: 13 maart 2009, 10:04 uur
Deze klinkt aardig frans, hoewel die ook iets arabiersachtigs heeft vind ik.
YouTube - Nikkfurie (La Caution) - Thé à la menthe (instrumental)
YouTube - Nikkfurie (La Caution) - Thé à la menthe (instrumental)
0
geplaatst: 15 maart 2009, 13:28 uur
In Muziek > Algemeen > Winkelmuziek:
Goedendag,
Mijn zus wil graag voor in haar winkel, een bloemenwinkel, achtergrondmuziek hebben. Het liefst instrumentaal, maar niet te zweverig. Ik zat al aan iets van Mum of Amiina te denken. Weten jullie nog iets? Ze heeft nu iets van Enya, maar wil graag iets anders.
Bij voorbaat dank!
Goedendag,
Mijn zus wil graag voor in haar winkel, een bloemenwinkel, achtergrondmuziek hebben. Het liefst instrumentaal, maar niet te zweverig. Ik zat al aan iets van Mum of Amiina te denken. Weten jullie nog iets? Ze heeft nu iets van Enya, maar wil graag iets anders.
Bij voorbaat dank!
0
geplaatst: 15 maart 2009, 13:37 uur
1 van de "Cafe del mar" cd`s zou misschien wel geschikt zijn.
Of andere lounge muziek. (Nomads - supperclub)
0
geplaatst: 15 maart 2009, 16:18 uur
In Muziek > Algemeen > Muziek voor op vakantie:
Mensjes!
Ik ga van de zomer naar West-Amerika, wie weet er lekkere platen die mij die Amerika-kick nog groter te maken en die ik kan luisteren als ik met de auto door dat landschap rijd. Kijk bij mijn toplijst waar ik van hou, meestal rock/folk.
Danku
Mensjes!
Ik ga van de zomer naar West-Amerika, wie weet er lekkere platen die mij die Amerika-kick nog groter te maken en die ik kan luisteren als ik met de auto door dat landschap rijd. Kijk bij mijn toplijst waar ik van hou, meestal rock/folk.
Danku
0
Sheplays
geplaatst: 15 maart 2009, 17:20 uur
platedraaier schreef:
Bedoel jij deze met Nomads/Supperclub?
0
geplaatst: 15 maart 2009, 17:54 uur
Nee, hoewel hij wel in de buurt komt van wat ik bedoel.
Ik bedoel deze serie.
Ik bedoel deze serie.
0
geplaatst: 16 maart 2009, 20:51 uur
0
geplaatst: 16 maart 2009, 23:40 uur
0
geplaatst: 17 maart 2009, 00:33 uur
indie-nerd schreef:
[...] lekkere platen die mij die Amerika-kick nog groter te maken en die ik kan luisteren als ik met de auto door dat landschap rijd.
[...] lekkere platen die mij die Amerika-kick nog groter te maken en die ik kan luisteren als ik met de auto door dat landschap rijd.
Jim White - Jailbird
The Handsome Family - My Beautiful Bride
Woody Guthrie - Pastures Of Plenty
Wilco - Jesus, Etc
etc, etc...
0
geplaatst: 17 maart 2009, 08:03 uur
indie-nerd schreef:
Voor mijn Amerika vraag zo te zien?
(quote)
Voor mijn Amerika vraag zo te zien?
Inderdaad

0
geplaatst: 17 maart 2009, 08:10 uur
Brother Mouzon schreef:
Alleen Non Phixion en Jedi Mind Tricks heb ik is zien liggen in de FRS. Is het de moeite waard?
(quote)
Ik weet niet of dat iets is om mee te beginnen, wel erg ruige hiphop (met name Jedi Mind Trikcs). Misschien kun je ze het beste eerst youtuben (ik vind ze wel erg goed). Maar heb je al bepaalde acts die je leuk vindt?
FRS is geen goede zaak om wat te kopen alhoewel je soms nog wel wat leuks kunt bestellen op hun site. Hiphopalbums die ik aan kan raden zijn:
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
Atmosphere - God Loves Ugly
Black Star - Black Star
Common - Like Water for Chocolate
CYNE - Time Being
DANGERDOOM - The Mouse and the Mask
Masta Ace - A Long Hot Summer
Nujabes - Modal Soul
Reflection Eternal - Train of Thought
The Roots - Things Fall Apart
Typhoon - Tussen Licht en Lucht
0
Lukk0
geplaatst: 17 maart 2009, 17:25 uur
Om Rhythm & Poetry nog even aan te vullen, ik vind als rockliefhebber de meeste nummers van Opgezwolle erg goed te pruimen en ook vrij makkelijk te beluisteren.
0
geplaatst: 17 maart 2009, 18:24 uur
SinX schreef:
Hallo,
). Maar ook Sofa King van Dangerdoom heeft ook wel een frans klinkend deuntje. Maar verder dan deze twee liedjes kom ik zo niet. Heeft iemand nog ideeën?
Alvast bedankt
Hallo,
). Maar ook Sofa King van Dangerdoom heeft ook wel een frans klinkend deuntje. Maar verder dan deze twee liedjes kom ik zo niet. Heeft iemand nog ideeën?Alvast bedankt
Wat dacht je van: Mc Solaar (die rapt ook één nummer mee op All 'N My Grill van Missy Elliot) deze , Soon Emc deze (heel fraai met ook breakbeats), ook op de cd van Kyteman zijn Franse invloeden te vinden
0
geplaatst: 17 mei 2009, 20:35 uur
In Muziek > Algemeen > Kan iemand mij Jazz aanraden:
Ik denk de laatste tijd erg veel aan Jazz en hoewel ik het nooit echt heb geluisterd vind ik het altijd wel goed. Kan iemand mij een Jazz-plaat aanraden om mee te beginnen? Het liefst een niet al te ontoegankelijke plaat dus. En het liefst een plaat die in CD-formaat te verkrijgen is voor een niet al te hoge prijs maar dat is niet het belangrijkste.
Ik denk de laatste tijd erg veel aan Jazz en hoewel ik het nooit echt heb geluisterd vind ik het altijd wel goed. Kan iemand mij een Jazz-plaat aanraden om mee te beginnen? Het liefst een niet al te ontoegankelijke plaat dus. En het liefst een plaat die in CD-formaat te verkrijgen is voor een niet al te hoge prijs maar dat is niet het belangrijkste.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 01:32 uur
Yamato schreef:
Kan iemand mij een Jazz-plaat aanraden om mee te beginnen? Het liefst een niet al te ontoegankelijke plaat dus.
Kan iemand mij een Jazz-plaat aanraden om mee te beginnen? Het liefst een niet al te ontoegankelijke plaat dus.
Zoek maar uit
-Deelder Draait
-Deelder Blijft Draaien
-Deelder Draait Door
-Deelderhythm
* denotes required fields.