De Site / Gebruikers / Mijn hobby('s)
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 26 april 2006, 11:02 uur
fastpulseboy schreef:
leeft dat nog steeds zo dan?
leeft dat nog steeds zo dan?
Geen idee, aangezien ik me al jaren niet meer in de hardcore scene 'begeef', maar het is zeker niet uitgestorven.
De X is overigens afgeleid van het kruis dat minderjarigen in de Verenigde Staten op hun hand gestift kregen wanneer zij een concert bezochten - dan wist de barkeeper dat diegenen geen alcohol mochten bestellen. 't Is toen min of meer een symbool geworden voor degenen die ervoor kózen geen alcohol te drinken (en de rest, natuurlijk).
De X is uiteindelijk tussen de 's' en 'e' belandt (vaak sXe), waar overigens nog een frappant rekensommetje uit te halen is - 's', letter 19 uit het alfabet, en 'e', letter 5 uit het alfabet, maken 19 + 5 = 24, en wat is de 23ste letter uit het alfabet? Juist, de X.
24 is dan weer, los, ook een teken van straight edge, maar niet echt een gangbare.
0
fastpulseboy
geplaatst: 26 april 2006, 11:10 uur
sxesven schreef:
Geen idee, aangezien ik me al jaren niet meer in de hardcore scene 'begeef', maar het is zeker niet uitgestorven.
De X is overigens afgeleid van het kruis dat minderjarigen in de Verenigde Staten op hun hand gestift kregen wanneer zij een concert bezochten - dan wist de barkeeper dat diegenen geen alcohol mochten bestellen. 't Is toen min of meer een symbool geworden voor degenen die ervoor kózen geen alcohol te drinken (en de rest, natuurlijk).
De X is uiteindelijk tussen de 's' en 'e' belandt (vaak sXe), waar overigens nog een frappant rekensommetje uit te halen is - 's', letter 18 uit het alfabet, en 'e', letter 5 uit het alfabet, maken 18 + 5 = 23, en wat is de 23ste letter uit het alfabet? Juist, de X.
23 is dan weer, los, ook een teken van straight edge, maar niet echt een gangbare.
(quote)
De X is uiteindelijk tussen de 's' en 'e' belandt (vaak sXe), waar overigens nog een frappant rekensommetje uit te halen is - 's', letter 18 uit het alfabet, en 'e', letter 5 uit het alfabet, maken 18 + 5 = 23, en wat is de 23ste letter uit het alfabet? Juist, de X.
23 is dan weer, los, ook een teken van straight edge, maar niet echt een gangbare.maar jij leeft nog volgens de regels van het straight edge zijn? (ik bedenk ff wat het is...geen drugs, alcohol, vlees, seks, en cola....hehehe?)
0
SelmaDuim
geplaatst: 26 april 2006, 11:10 uur
sxesven: Ik weet dat Sietse een straight edger is die wel vlees en vis eet, ben jij wel vegetariër of veganist?
(ik ben wel vegetariër voor degenen die het nog niet door hadden
)
(ik ben wel vegetariër voor degenen die het nog niet door hadden
)
0
SelmaDuim
geplaatst: 26 april 2006, 11:19 uur
Lukas schreef:
Dan scoor ik 2/5: geen drugs en geen cola.
Dan scoor ik 2/5: geen drugs en geen cola.
Dat telt als een als je caffeïne als drugs ziet.

0
sxesven
geplaatst: 26 april 2006, 11:26 uur
De caffeïne regel heb ik altijd wat overdreven gevonden en vind ik meer iets voor hardliners (en is sowieso geen 'echte' straight edge regel), maar voor de rest gebruik ik geen drugs, drink ik geen alchol, eet ik noch vlees noch vis en heb ik geen promiscue sex (geen sex is ook hardline).
Doe ik het beter dan Ian McKaye tegenwoordig. 
Doe ik het beter dan Ian McKaye tegenwoordig. 
0
geplaatst: 26 april 2006, 11:31 uur
Lukas schreef:
de lasagne van mijn moeder is onovertroffen.
de lasagne van mijn moeder is onovertroffen.
Nee hoor. Mijn moeder maakt de beste van de hele wereld.

0
geplaatst: 26 april 2006, 11:33 uur
sxesven schreef:
De caffeïne regel heb ik altijd wat overdreven gevonden en vind ik meer iets voor hardliners
De caffeïne regel heb ik altijd wat overdreven gevonden en vind ik meer iets voor hardliners
Je kan niet zonder koffie

0
Sietse
geplaatst: 26 april 2006, 11:52 uur
ik eet dus wel vlees, maar gebruik geen drugs, doe niet aan alcohol, rook niet en drink geen caffeïne houdende dranken.
Ik ben er een van de oude stempel, meer zoals de jaren 80 sxe. Dat hele vegetarier gedoe is iets wat pas in de jaren 90 erbij is gekomen, met name bij de jonge garde.
Ik zit zelf totaal niet meer in de hardcore scene, maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat sxe nog steeds bestaat, en dat het zelfs vrij populair is. De jongeren van tegenwoordig die sxe zijn, zijn vrij extreem en vinden vaak dat mensen die het niet zijn zelfs niet eens hardcore zijn (zo heb ik vernomen)
Ik ben er een van de oude stempel, meer zoals de jaren 80 sxe. Dat hele vegetarier gedoe is iets wat pas in de jaren 90 erbij is gekomen, met name bij de jonge garde.
Ik zit zelf totaal niet meer in de hardcore scene, maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat sxe nog steeds bestaat, en dat het zelfs vrij populair is. De jongeren van tegenwoordig die sxe zijn, zijn vrij extreem en vinden vaak dat mensen die het niet zijn zelfs niet eens hardcore zijn (zo heb ik vernomen)
0
sxesven
geplaatst: 26 april 2006, 12:07 uur
Sietse schreef:
Klopt, en is ook absoluut geen vereiste voor sxe. Het niet gebruiken van drugs en alcohol was aanvankelijk vooral een politiek statement, maar met invloeden van Krishna etc. zijn daar later wat dingen bijgekomen - hoewel die op zich niets met sxe te maken hebben. Denk caffeïne, medicijnen, maar inderdaad ook vegetarisme of veganisme. Het gros van dit soort dingen is echter voorbehouden aan Krishna's of hardliners - alleen vegetarisme is ook vrij populair geworden in reguliere straight edge.
Sietse schreef:
De laatste keer dat ik een straight edge bandje heb zien spelen is toch al weer een jaar of twee geleden en toen waren er best wat sxe'ers. Dat was toen echter pas aan het opkomen, ikzelf ben nu zo'n 7 jaar edge maar was één van de weinigen in de locale hardcore scene die dat was. Wat later pas opgekomen, maar toen ook wel meteen in de wat extremere vorm (á la, geen edge is geen hardcore, inderdaad).
0
geplaatst: 26 april 2006, 13:40 uur
fastpulseboy schreef:
[geen drugs, alcohol, vlees, seks, en cola....hehehe?)
[geen drugs, alcohol, vlees, seks, en cola....hehehe?)
wow, ik ben dus niet saai, ik ben gewoon straight edge, tenminste, 3 uit 5...Echt nog nooit van gehoord, deze hele beweging, weer wat geleerd!
maargoed, mijn hobbies:
- niksdoen, dus voor me uit staren (kan ik heel goed), leeghoofdige activiteiten zoals tv kijken, winkelen, met/bij anderen rondhangen, damesblaadjes lezen, en jaarlijks de queste naar de beste mobiele telefoonaanbieding aangaan. Zolang het maar niet nuttig is vind ik het goed.
- concerten bezoeken (het uitgaan van de drukke dertiger denk ik)
- als ik tijd heb dansen in de paradiso
- ik doe een deeltijd studie en vind dat dat een hobby moet zijn, want volwassen en zelf voor gekozen etc.
- lezen, vooral thrillers
- eens per maand van lievelingsmorrissey liedje wisselen en dat liedje de hele maand zingen en beluisteren (op repeat soms zelfs). Vinden ze thuis ERG leuk (niet). Deze maand: Handsome Devil.
- als tegenwicht 1 ander top 40 liedje kiezen (of iets herontdekken, de maand februari stond in het teken van de Rock Steady Crew
) en dat daarnaast de hele maand zingen en beluisteren. Deze maand: Put your record on van Corinne Bailey Rae.Nu ik het zo opschrijf klinkt het wat autistisch...

0
geplaatst: 26 april 2006, 13:46 uur
sxesven schreef:
23 is dan weer, los, ook een teken van straight edge, maar niet echt een gangbare.
23 is dan weer, los, ook een teken van straight edge, maar niet echt een gangbare.'s' is nummer 19 uit het alfabet, en 'x' nummer 24.
Maar dat komt op hetzelfde neer

0
sxesven
geplaatst: 26 april 2006, 13:59 uur
Arno schreef:
's' is nummer 19 uit het alfabet, en 'x' nummer 24.
(quote)
's' is nummer 19 uit het alfabet, en 'x' nummer 24.

Haha, goed gezien. 24 is het inderdaad (23 stond al vreemd, want het is bijvoorbeeld toch echt 24 Clothing dat sxe kleding verkoopt)! Ik pas 'm even aan!
0
geplaatst: 26 april 2006, 14:12 uur
EDIT:
Ik dacht inderdaad ook dat de X het teken voor jongere Amerikanen bij een concert was, die vanwege hun leeftijd, geen alcohol-houdende dranken mochten hebben, en dus bij de ingang van de security een grote X op hun hand kregen. Zodat het barpersoneel hun kon onderscheiden van de meerderjarigen.
Ik dacht inderdaad ook dat de X het teken voor jongere Amerikanen bij een concert was, die vanwege hun leeftijd, geen alcohol-houdende dranken mochten hebben, en dus bij de ingang van de security een grote X op hun hand kregen. Zodat het barpersoneel hun kon onderscheiden van de meerderjarigen.
0
sxesven
geplaatst: 26 april 2006, 14:17 uur
Om mezelf te quoten

0
geplaatst: 26 april 2006, 14:23 uur
OK, ik heb mijn bericht even ge-edit. 
Ik neem niet vaak de tijd om terug te lezen.
Ik vat je naam nu ook veel beter. Ik las altijd sex-sven. Weer wat geleerd.

Ik neem niet vaak de tijd om terug te lezen.

0
sxesven
geplaatst: 26 april 2006, 14:24 uur
Jeanicious schreef:
Je wil niet weten hoe vaak dat voorkomt.

"Is that your bandname, the Sexy Sevens?" etc.

0
Sietse
geplaatst: 26 april 2006, 14:27 uur
sxesven schreef:
De laatste keer dat ik een straight edge bandje heb zien spelen is toch al weer een jaar of twee geleden en toen waren er best wat sxe'ers. Dat was toen echter pas aan het opkomen, ikzelf ben nu zo'n 7 jaar edge maar was één van de weinigen in de locale hardcore scene die dat was. Wat later pas opgekomen, maar toen ook wel meteen in de wat extremere vorm (á la, geen edge is geen hardcore, inderdaad).
Das voor mij ongeveer 6 jaar terug. Ik ben zelf ondertussen al ongeveer 10 jaar straight edge en heb de vorige golf hardcore (mid jaren 90 tot eind jaren 90) erg bewust en medium actief meegemaakt. Met name de opkomst van metalcore en het "violent dancing" is iets wat ik heb zien gebeuren. Eigenlijk vrij snel in deze eeuw ging de hardcore scene in Nederland weer helemaal underground en ik, tsja ik was die periode alweer voorbij...luister nu dus ook bijna nooit meer naar hardcore, alleen heel afentoe nog eens minor threat of iets metalcores (en heb laatste Bane "ontdekt", wat eigenlijk ook wel heel erg tof is)
0
sxesven
geplaatst: 26 april 2006, 15:10 uur
Sietse schreef:
Das voor mij ongeveer 6 jaar terug. Ik ben zelf ondertussen al ongeveer 10 jaar straight edge en heb de vorige golf hardcore (mid jaren 90 tot eind jaren 90) erg bewust en medium actief meegemaakt. Met name de opkomst van metalcore en het "violent dancing" is iets wat ik heb zien gebeuren. Eigenlijk vrij snel in deze eeuw ging de hardcore scene in Nederland weer helemaal underground en ik, tsja ik was die periode alweer voorbij...luister nu dus ook bijna nooit meer naar hardcore, alleen heel afentoe nog eens minor threat of iets metalcores (en heb laatste Bane "ontdekt", wat eigenlijk ook wel heel erg tof is)
Eind jaren '90 was voor mij ongeveer het begin - toen metalcore inderdaad erg popular werd/was (hoewel het mij nooit veel gedaan heeft). Ben er ooit in '98 ingerold toen ik Snapcase hoorde. En dat violent dancing, haha, ik ging een keer met m'n vriending naar Agnostic Front in Nighttown waar Born from Pain in het voorprogramma speelde - m'n vriendin was/is niet into hardcore en moest er (terecht) nogal om lachen. Een volledig lege vloer met de ene na de andere idioot die er spastisch dwars overheen vloog. Heb me toen overigens erg vermaakt.
Draai overigens ook weinig tot geen hardcore meer, hoewel ik af en toe nog wel eens een plaatje uit de kast wil trekken. Minor Threat blijft het goed doen, evenals de old-school hardcore bandjes (Youth of Today etc.) en wat screamo als Envy en This Machine Kills, waar ik overigens nog wel een zwak voor heb. Wat er trouwens heden ten dage in de hardcore scene gebeurd zou ik niet weten, haha. Frappant hoe gauw je uit zo'n scene verdwijnt.
0
geplaatst: 26 april 2006, 15:42 uur
ik snap er geen ene klote van, maar heb het idee dat ik het tegenovergstelde van sxe, of hoe heet het, ben.
0
geplaatst: 26 april 2006, 15:45 uur
Jij ook nog een biertje ett.? Of was je net even aan het sexen?
0
Toine Rorije
geplaatst: 26 april 2006, 16:00 uur
Ik moet de hele tijd aan neukende dyslectici denken, maar ik zal mijn slechte grappen maar voor me houden. 

0
geplaatst: 26 april 2006, 16:38 uur
Nou ben ik het zat. Ik ga een biertje pakken. Is één van mijn hobby's.
0
fastpulseboy
geplaatst: 26 april 2006, 16:44 uur
haakje schreef:
wow, ik ben dus niet saai, ik ben gewoon straight edge, tenminste, 3 uit 5...Echt nog nooit van gehoord, deze hele beweging, weer wat geleerd!
maargoed, mijn hobbies:
- niksdoen, dus voor me uit staren (kan ik heel goed), leeghoofdige activiteiten zoals tv kijken, winkelen, met/bij anderen rondhangen, damesblaadjes lezen, en jaarlijks de queste naar de beste mobiele telefoonaanbieding aangaan. Zolang het maar niet nuttig is vind ik het goed.
- ik doe een deeltijd studie en vind dat dat een hobby moet zijn, want volwassen en zelf voor gekozen etc.
- eens per maand van lievelingsmorrissey liedje wisselen en dat liedje de hele maand zingen en beluisteren (op repeat soms zelfs). Vinden ze thuis ERG leuk (niet). Deze maand: Handsome Devil.
- als tegenwicht 1 ander top 40 liedje kiezen (of iets herontdekken, de maand februari stond in het teken van de Rock Steady Crew
) en dat daarnaast de hele maand zingen en beluisteren. Deze maand: Put your record on van Corinne Bailey Rae.
Nu ik het zo opschrijf klinkt het wat autistisch...
(quote)
maargoed, mijn hobbies:
) en dat daarnaast de hele maand zingen en beluisteren. Deze maand: Put your record on van Corinne Bailey Rae.Nu ik het zo opschrijf klinkt het wat autistisch...

morrissey dat is leuk, maar ik doe dat dan zeg maar met de hele collectie elke maand, hahaha.
welke 3 van de 5???
* denotes required fields.