MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!

zoeken in:
Ik heb zowaar weer een slotje verdiend op een geopende topic! Ik ben er inmiddels al aan gewend... Kan het ook wel begrijpen, zou iets te direct kunnen worden allemaal...

Pink Queen
EVANSHEWSON, ik hoop dat je deze reacties nog meepakt.
Allereerst: veel succes met je doelen: met wilskracht is bijna alles te bereiken, je zal alvast fitte vingers hebben om zo'n lap tekst neer te typen .
Blijf verder genieten van de muziek; een hobby/passie naast de rest hebben is alleen maar leuk en goed. Als je het gevoel hebt dat je je koopgedrag niet meer in de hand hebt, veranderd dat natuurlijk wel.

Ik denk dat ik voor meerderen hier op MuMe spreek als ik zeg dat we je kleurrijke berichten en gepassioneerde verhalen zullen missen.

En o ja, dit:

Wat meer lectuur hoort daar ook bij.

moet natuurlijk Literatuur met een hoofdletter L zijn.

Het ga je goed.

Een passie is ok, maar als het een obsessie is geworden is het te ver gegaan. Voldoening is daar inderdaad niet uit te halen. Ik kan je besluit heel goed begrijpen. Let er dan wel op dat ook lopen een obsessie kan worden die uiteindelijk een leegte achterlaat. Lees eens een boek als De Kracht van het Nu. Of lees eens de hele tekst op levenskwaliteit.nl Verder weet ik niet of het verstandig is je adres hier zo neer te zetten maar goed. Ik wens je wel heel veel sterkte met alles! (hoop dat je de reacties hier nog leest)

Ik ga Evanshewsom niet helemaal volgen in zijn besluit, maar ik herken die verslaving wel (en dat zullen er ongetwijfeld meer doen hier op de site). Het kost inderdaad kapitalen en je bent eigenlijk te veel aanwezig op sites als deze.
Ik heb me al een paar keer eerder voorgenomen te gaan minderen op al die vlakken en ik zie in zijn bericht een signaal naar mezelf toe om het ook wat rustiger aan te gaan doen met het kopen van cd's, bezoeken van concerten en misschien ook het wat minder vaak bezoeken van de site, maar of dat laatste me gaat lukken valt te betwijfelen.
Toch vind ik het een goed te begrijpen beslissing en ik ga kijken hoe ik er zelf mee om zal gaan
Gezien het feit dat Evanshewsom geen definitief afscheid neemt hoef ik alleen maar te zeggen dat ik de berichtjes van hem die nog volgen gewoon zal lezen (en zeker voor wat betreft Soft Cell Patrick ).

reptile71 schreef:
Een passie is ok, maar als het een obsessie is geworden is het te ver gegaan. Voldoening is daar inderdaad niet uit te halen. Ik kan je besluit heel goed begrijpen. Let er dan wel op dat ook lopen een obsessie kan worden die uiteindelijk een leegte achterlaat. Lees eens een boek als De Kracht van het Nu. Of lees eens de hele tekst op levenskwaliteit.nl Verder weet ik niet of het verstandig is je adres hier zo neer te zetten maar goed. Ik wens je wel heel veel sterkte met alles! (hoop dat je de reacties hier nog leest)

Ik ken de muziekverslaving; maar ik heb nu iets wat nog zo veel mooier is. Ook ik heb nog steeds erg veel aan De Kracht Van Het Nu van Eckhart Tolle. Ik lees nog dagelijks een paar bladzijdes, terwijl ik het boek al 4 jaar heb; aangeschaft als advies van een psycholoog. De afgelopen periode ook gespannen geweest voor het komende vaderschap.

Spijtoptant
EVANSHEWSON schreef:
Hoi, aan iedereen,
Ik ben zinnens om mijn aanwezigheid op deze site hier flink af te bouwen.
Ik verklaar me nader;
Te vaak op deze site vertoeven, en doorgetrokken - te vaak op de pc - is niet al te gezond.

Herkenbaar, heel herkenbaar.

Gelukkig heb je meer hersens dan ik, en schrijf je je niet uit.
Hoeven we over een paar maanden niet Spijtoptant2 te begroeten!

Veel succes met je marathoncarriére, E. !

9 november komt er een nieuw album van Hepie & Hepie uit, met nieuwe nummers erop!

reptile71 schreef:
9 november komt er een nieuw album van Hepie & Hepie uit, met nieuwe nummers erop!

(afbeelding)

dat duurt gvd nog een hoop secondes

Jammer Evan/Patrick, je bent/was wel een kleurrijk figuur hier. Hopelijk lezen we zo af en toe nog 's wat van je, maar belangrijker is dat je je muziekverslaving weer in het gareel weet te krijgen en je overige doelen weet te realiseren.

Succes en sterkte met alles!

reptile71 schreef:

En Patrick: ik bewonder je openhartigheid en respecteer je beslissing. Gelukkig is het geen afscheid, want ik kan oprecht genieten van je berichten. Hoe dan ook: het ga je goed. Run, Forrest, Run!

ettettummu schreef:
dat duurt gvd nog een hoop secondes
Heb 'm al toegevoegd op de tracklist na!

@Patrick; jammer van je beslissing, al is het wel bewonderenswaardig dat je die neemt. Hopelijk verdwijn je niet helemaal van de site en blijf je nog berichten posten. Laat je muziekpassie in ieder geval zeker niet uitdoven, en hopelijk zien we je ook nog eens terug op een meeting ofzo .

Een mooi bericht inderdaad en ook zeker sterkte van mijn kant!

fredpit
Patrick

Natuurlijk heb je ergens gelijk..Het afgelopen jaar ben ik door de gehele (moderne)muziekgeschiedenis gewandeld, om uiteindelijk bij klassieke muziek uit te komen....De muziek waar ik in mijn jeugd mee doodgegooid ben en die ik indertijd vol afschuw (en een hoop muzikale herrie) de rug toegekeerd heb.

morraal van het verhaal...muziek en de jacht op nieuwe muziek is jazeker een soort verslaving...zaak is om de realiteit te blijven zien. en te beseffen dat de meeste verslavingen niets meer zijn dan een vervanging voor (schijnbaar onbereikbare) idealen en essentiele menselijke behoeftes.

succes met je al je plannen

Dat er op 8 November nog 5cm grote wespen opeens je computerscherm voorbij vliegen

Klumpie schreef:
Dat er op 8 November nog 5cm grote wespen opeens je computerscherm voorbij vliegen
Ook te lang achter je scherm gezeten zeker?

EVANSHEWSON
Aan iedereen die me steunt in mijn besluit een pak minder te gaan MusicMeteren en geheel te stoppen met muziek aan te schaffen; Bedankt.

Ik neem me voor om ook van het lopen geen verslaving te maken, want ik ben een mens van extremen, en dan zit dat er in, als ik niet oppas.

Natuurlijk kom ik nog wel eens piepen, en als ik mijn platenkast opruim - ik denk met de eindejaarsperiode, dan is ons bedrijf twee weken gesloten - dan bespreek ik nog wel wat oude platen, maar ik wil er geen gewoonte meer van maken, geen verslaving meer, om hier te lang te vertoeven.

Trouwens, muziek heeft al méér dan genoeg tijd ingenomen in mijn leven, ik heb mezelf voorgenomen : "get a life".

Ik lees nu vaker dingen over psychologie of levenbeschouwende zaken, onder andere :

"Bewust Denken - leven in harmonie" (Nenette Van Dinteren en Pieter Wouter Van Dijk)
en vooral : "De Kracht in jezelf" van dr. Joseph Murphy - die had ik vroeger al gelezen, maar dat boek herlezen doet altijd deugd.

Ik ben al twee keer gaan duurlopen, het ging vrij goed (ik badminton natuurlijk ook nog regelmatig), en één keer naar de sportschool gaan trainen. Er moet nog veel aan mijn conditie gebeuren, mijn beroep als vrachtwagenchauffeur, het onregelmatig eten en vooral de dodelijke tussendoortjes zitten er voor veel tussen, maar ik bouw flink die zoetigheden af.
Vandaag eerste rustdag, want die moet je ook inbouwen. Ik had trouwens een loodzware dag van 13 uur en haast 600 km, ik voel me als een uitgewrongen dweil.
Enfin, daarnet, want de douche deed WREED deugd en die wokmaaltijd straks zal ook smaken.
Dan helaas eens vroeger naar bed, want ik moet al om 04 uur morgenochtend laden; al die brugdagen en extra verlofdagen, tja, dat moet ik dan ophoesten, ons werk van maandag moet morgen mee ingelast worden, dus alweer loodzware dag.
Daarna gelukkig drie dagen vrij.
Dat wordt lang uitslapen, joggen en recupereren en lezen en 's avonds met vrienden een filmpje kijken, voornamelijk onthaasten en me over het leven bezinnen.

Tot dan, denk ik,
neen, ik word geen tweede spijtoptant, maar ik bouw ernstig af, je merkt het wel.
Groeten aan iedereen en blijf vooral van muziek allerlei slag genieten!
En maak die platenindustrie niet al te rijk!

patrick, je noemt een mooie hobby ( muziek kopen, luisteren en wat nog meer ) toch geen verslaving.

ik weet dat je mp3 verafschuwt, maar het is heel prettig trainen met de muziek die je mooi vindt.

snarf349 schreef:
patrick, je noemt een mooie hobby ( muziek kopen, luisteren en wat nog meer ) toch geen verslaving.

ik weet dat je mp3 verafschuwt, maar het is heel prettig trainen met de muziek die je mooi vindt.
Uhm... denk dat je er geen idee van hebt hoe zoiets tot een ziekelijke obsessie kan worden geloof ik... en dan is het niet leuk meer hoor... Het wordt dan moeten...

is toch met iedere hobby, dat moeten.

snarf349 schreef:
is toch met iedere hobby, dat moeten.
rook je toevallig?

neen, drink niet, rook niet, te weinig sex en haat m`n werk.
blijft zo niet meer over dan muziek.

Misschien weet je niet zo goed wat een verslaving inhoudt dan. Het is iets dat je over kan nemen. Ik kan Patrick in elk geval heel goed begrijpen...

wat dat betreft heb ik m'n deel ook wel gehad.

enfin, teveel is nooit goed.
blijft wel dat dit een leuke site is die je als muziek liefhebber maar moeilijk links kan laten liggen.

patrick, ik lees je berichten altijd met plezier en hoop er nog meer te lezen.

EVANSHEWSON het ga je goed. Succes met je idealen

Sietse
Gelukkig iemand hier die slim is. Succes Patrick

Patrick, succes met de ontwenning en ik hoop nog af en toe van je berichtjes te kunnen genieten.

Nog even voor mezelf. Jullie zullen me een stuk minder gaan zien op deze site omdat ik ben begonnen aan mijn afstudeerstage (bij EMI )

Jornaquin
There's unlimited supply
and there is no reason why
I tell you it was all a frame
they only did it 'cos of fame -
Who? EMI

Too many people had the suss
Too many people support us
An unlimited amount
too many outlets in and out -
Who? EMI

And sir and friends are crucified
a day they wished that we had died
We are an addition
we are ruled by-none
Never ever never

And you thought that we were faking
that we were all just money making
you do not believe we're for real
or you would lose your cheap appeal?

Don't judge a book just by the cover
Unless you cover just another
And blind acceptance is a sign
of stupid fools who stand in line like EMI

Unlimited edition
with an unlimited supply
That was the only reason
we all had to say goodbye

Unlimited supply
EMI there is no reason why
EMI I tell you if was all a frame
EMI they only did it 'cos of fame
EMI I do not need the pressure
EMI I can't stand the useless fools
EMI unlimited supply
EMI Hallo EMl goodbye A & M

Gast
geplaatst: vandaag om 06:09 uur

geplaatst: vandaag om 06:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.