De Site / Gebruikers / Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 16:04 uur
Ik vind mijn eigen naam ook niet mooi, maar je doet er niks aan he 
Het gaat mij niet zozeer om namen die ook in het Engels voorkomen, maar meer om namen die zijn ontleend aan de Engelse taal. En er zijn natuurlijk uitzonderingen die de regel bevestigen.
Overigens is er ooit een onderzoek geweest waaruit bleek dat mensen uit lagere sociale klassen hun kinderen vaak een naam gaven die eindigt op een -a en uit hoge sociale klassen is het vaak een -e. Vond ik erg opmerkelijk.

Het gaat mij niet zozeer om namen die ook in het Engels voorkomen, maar meer om namen die zijn ontleend aan de Engelse taal. En er zijn natuurlijk uitzonderingen die de regel bevestigen.
Overigens is er ooit een onderzoek geweest waaruit bleek dat mensen uit lagere sociale klassen hun kinderen vaak een naam gaven die eindigt op een -a en uit hoge sociale klassen is het vaak een -e. Vond ik erg opmerkelijk.
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 16:09 uur
gemaster schreef:
Er moet altijd een uitslag zijn van de namen eindigend op een -e of met een -a, gegeven door een hoge of lage sociale klassen. Toevallig is bovenstaande de uitslag.
Wat is er dan opmerkelijk aan?

0
geplaatst: 15 augustus 2006, 16:13 uur
Ik vond het opmerkelijk dat er een verschil tussen zat. Ik had verwacht dat het niet uit zou maken uit welke klasse je zou komen.
Toen ik erover na begon te denken vond ik het wel logisch.
Toen ik erover na begon te denken vond ik het wel logisch.
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 16:14 uur
For the record: ik heb een zus met een -a op het eind van haar naam en ééntje met een -e.
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 16:19 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 16:36 uur
Gefeli, ome Bart!
Ik moest meteen aan het liedje van Joshua Kadison denken.
Ik moest meteen aan het liedje van Joshua Kadison denken.

0
Ruby1966
geplaatst: 15 augustus 2006, 16:38 uur
gemaster schreef:
En als de naam eindigt op een -i, wat dan?

0
geplaatst: 15 augustus 2006, 16:38 uur
Wie niet? Bart zelf ook, denk ik.. Vandaar dat hij de naam niet zo mooi vindt.

0
geplaatst: 15 augustus 2006, 18:50 uur
Ook nog eens even mijn hartelijke felicitaties in digitale vorm: proficiat ome Bart! 

0
Ruby1966
geplaatst: 15 augustus 2006, 22:48 uur
Allmusic schreef:
...dan ben je een klasse apart
(quote)
...dan ben je een klasse apart

0
geplaatst: 21 augustus 2006, 15:27 uur
Ik ben zojuist geslaaaaagd voor mijn hbo SPH.... 
Met een 7!

Met een 7!
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 15:29 uur
Gaat lekker he, de laatste tijd... We kunnen de naam van 't topic beter veranderen in "HILL".
Maar gefeliciteerd!
Maar gefeliciteerd!
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 15:37 uur
hoge pieken bij Hill de laatste tijd. Misschien de naam veranderen in bergtop 
Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd!
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 15:56 uur
Hill is MOUNTAIN geworden.
Gefeliciteerd man, je bent goed bezig.
Gefeliciteerd man, je bent goed bezig.

0
geplaatst: 21 augustus 2006, 15:58 uur
gefeliciteerd!
!!
Weet je al wat voor soort werk je wil gaan doen? (of is dat weer een domper
)
!!Weet je al wat voor soort werk je wil gaan doen? (of is dat weer een domper
)
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 16:39 uur
haakje schreef:
gefeliciteerd!
!!
Weet je al wat voor soort werk je wil gaan doen? (of is dat weer een domper
)
gefeliciteerd!
!!Weet je al wat voor soort werk je wil gaan doen? (of is dat weer een domper
)Haha ach ik werk nu fulltime in een telecomwinkel...heel iets anders!
Ik blijf daar voorlopig lekker werken (sinds krap een maand dus ja) en zie het wel.......typisch een geval van: "ik weet niet wat ik wil" .....zucht. 
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 16:59 uur
HiLL schreef:
Haha ach ik werk nu fulltime in een telecomwinkel...heel iets anders!
Ik blijf daar voorlopig lekker werken (sinds krap een maand dus ja) en zie het wel.......typisch een geval van: "ik weet niet wat ik wil" .....zucht. 
(quote)
Haha ach ik werk nu fulltime in een telecomwinkel...heel iets anders!
ach, het is nu niet dat je bergen met geld laat liggen door niet in je studierichting te werken, dus da's in ieder geval geen reden om je opleiding 'te gelde' te maken
.
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 19:25 uur
* denotes required fields.