MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
EVANSHEWSON schreef:
En in mijn geval de hoogste tijd om ook Madonna Louise Veronica Ciccone, kortweg MADONNA op te nemen in mijn topje.
Want hoe zij tegen de gevestigde waarden schopt, hoe ze shokeert en zich lekker controversieel blijft afzetten tegen een over-conservatieve en door Godsdienst verdwaasde wereld, dat kan ik als Godsdiensthater alleen maar TOEJUICHEN.
Vrijheid, blijheid, geen seksuele taboes meer please!

Wow

Sammael schreef:
Alcest - Souvenirs D'un Autre Monde is binnengekomen op nummer 8. Ik ben al maanden in de ban van die prachtige plaat, vol nostalgie en dromerige klanken. Vandaag dus maar overgegaan op de maximale score plus notering in de top.

F# A# (Infinity) van Godspeed You Black Emperor! heeft plaats moeten maken. Ik vind het nog steeds een mooie plaat, maar ik heb hem eigenlijk nauwelijks geluisterd sinds hij in mijn top kwam. En als ik hem luisterde, was ik er vaak niet zo ondersteboven van als in het begin. Helaas...

Ook even wat omgegooid. Nog slechts 1 album per artiest, dus vandaar dat Dark Side en Sgt Pepper's er uit vlogen. Verder ook Thick as a Brick en Moondance er uit. Hier kwamen Stephen Stills - Manassas, Red House Painters (1), King Crimson - Red en dEUS - The Ideal Crash voor terug, op plaatsen 6 t/m 10.
Ik weet niet of ik al helemaal tevreden ben over mijn top 10, maar hij geeft mijn huidige mening beter weer dan mijn vorige, redelijk verouderde top 10.

wat verschoven hier en daar en 1 nieuwe binnenkomer. Een van de meesterwerken van Vangelis namelijk Chariots of fire is met stip binnengekomen. Dit is ten koste gegaan van Animals van Pink Floyd

Exit: 120 Days - 120 Days
Enter: James Holden - At the Controls

herman schreef:

Enter: James Holden - At the Controls

Yeah!

Grauzone van 9 naar 7

luc011190 schreef:
(quote)

Yeah!

Ja, je hebt gelijk gekregen.

herman schreef:
(quote)

Ja, je hebt gelijk gekregen.

Ik heb het idee dat je je toch een beetje eenzaam voelt, dus ik heb me bij je gevoegd.

luc011190 schreef:
(quote)

Ik heb het idee dat je je toch een beetje eenzaam voelt, dus ik heb me bij je gevoegd.

Welke is er gesneuveld?

basketballerke
De gedachte dat Marbles onaantastbaar was, was kennelijk een verkeerde.

The Earth Is Not a Cold Dead Place is mijn nieuwe nr. 1.

Daarnaast wilde ik de 70's weer een beetje laten gelden, aangezien ik al 4 post-rock platen had staan, is die van Silver Mt. Zion met pijn in m'n hart eruit, John Martyns Solid Air is weer terug.

Ik heb het vermoeden dat radiohead jammer genoeg snel gaat sneuvelen in mij top 10

herman schreef:
(quote)

Welke is er gesneuveld?

Ik doe er altijd maar eentje per artiest in mijn top10, dus tja, die andere is er nu uit.

Paalhaas schreef:
Ik verwachtte het al een beetje, maar nu komt dan toch echt Keith Jarrett's Survivors' suite mijn top 10 binnen. Meteen maar op 5. Helaas, Robert Wyatt.

Dhr. Wyatt slaat terug. Opnieuw binnen op stekje 6.

Paalhaas schreef:
(quote)

Dhr. Wyatt slaat terug. Opnieuw binnen op stekje 6.

Dat zie ik graag

Lin
Noir Désir - Des Visages, Des Figures eruit,
The Frames - Burn the Maps erin
Morphine - Good eruit en Cure for Pain erin

_2M
Radiohead - OK Computer is in mijn top10 gekomen ten koste van Massive Attack - Mezzanine.

Ravi Shankar - Three Ragas en King Crimson - Larks Tongues in Aspic opgehoepeld.
En daarvoor Guru Guru - UFO en Popol Vuh - Hosianna Mantra ingekegeld.
Krautrock verbaast me weer eens voor de zoveelste keer, beide platen zijn krautrock, maar als je ze kent merk je niet echt een hoop overeenkomsten op ze zachtst gezegd.

Nummer 1 eruit voor Elliott Smith dus zoveel verandert er ook weer niet

Er staan een aantal releases te springen om in de top 10 te geraken, maar ik kan maar niet beslissen wat ik er dan uit ga kieperen!

De kandidaten:

* Swans - Children of God
* Sonic Youth - Sister
* Killing Joke - Pandemonium
*Tragically Hip - Trouble At The Henhouse
* Dream Theater - Awake
* Arena - The Visitor (zou dus een comeback zijn, want die heeft er al eens in gestaan)
* Porcupine Tree - Deadwing
* Last Crack - Sinister Funkhouse # 17

c-moon schreef:
Er staan een aantal releases te springen om in de top 10 te geraken, maar ik kan maar niet beslissen wat ik er dan uit ga kieperen!

De kandidaten:

* Swans - Children of God
* Sonic Youth - Sister
* Killing Joke - Pandemonium
*Tragically Hip - Trouble At The Henhouse
* Dream Theater - Awake
* Arena - The Visitor (zou dus een comeback zijn, want die heeft er al eens in gestaan)
* Porcupine Tree - Deadwing
* Last Crack - Sinister Funkhouse # 17

Mijn voorstel: Simple Minds eruit, Sonic Youth erin en alles husselen zodat Gentlemen hoger komt.

Prima voorstel, wat zullen we als deadline stellen?

Oei oei...
Jullie gaan me toch niet gaan bruskeren zeker?
Goh, en dan nog "Sparkle In The Rain" eruitkieperen.. hm.. zou ik dat wel doen.... hm...

Doe eens gek!

itchy schreef:
Doe eens gek!

haha
Troost je, dat ook ik vaak genoeg ... maar om nou "sparkle" eruit te gooien, ook al had ik er ZELF aal aan gedacht eigenlijk....

c-moon schreef:
(quote)

haha
Troost je, dat ook ik vaak genoeg ... maar om nou "sparkle" eruit te gooien, ook al had ik er ZELF aal aan gedacht eigenlijk....

Zie je wel! Uit je top 10 betekent niet uit het hart, toch? En mooi vers materiaal erin

Zo. Na een lange periode van leegte, een poging gedaan tot een grondige en evenwichtige top 10 te komen.

Wat logischerwijs totáál niet gelukt is, maar daar is het eeuwige schuiven en pielen voor.

clutch
Lateralus komt mijn top 10 binnenstormen en neemt gelijk plek nummertje 2 in beslag. Wat een plaat. die had ik eerder moeten ontdekken.

Sammael
Ach, beter laat dan nooit natuurlijk

clutch schreef:
Lateralus komt mijn top 10 binnenstormen en neemt gelijk plek nummertje 2 in beslag. Wat een plaat. die had ik eerder moeten ontdekken.

En het eerste woord uit het refrein van de opener van Lateralus is nog wel jouw nickname

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.