De Site / Gebruikers / Mijn Vraag Aan.....
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 17:50 uur
Ik ben er nog niet klaar mee, nee, maar zo af en toe pak ik weer een album op. Ik ben nu bezig bij elk bericht een "mening/recensie" te schrijven en daarmee ben ik nog niet zo ver, maar ik heb er ook geen haast mee. 

0
geplaatst: 30 augustus 2010, 17:52 uur
Heeft er eigenlijk nog iemand hier die lijst gevolgd? Zijn er bedenkingen erbij of albums die ontbreken of zo? Ik vind het een vrij goede lijst alleen heb ik wat problemen met het aantal aerosmith albums.. Dat snap ik niet goed waarom ze er zoveel van hebben ingezet. Buiten dat is country ook niet echt mijn ding maar dat is eerder een kwestie van smaak en vooroordelen hebben, dat is misschien wel essentieel in zo'n lijst.. Ik probeer ze wel zo goed mogelijk te volgen en alle albums zoveel mogelijk een kans te geven.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 17:55 uur
Ach, er zijn altijd wel mensen die albums missen en andere albums er juist niet in vinden thuishoren. Een perfecte lijst bestaat niet. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2010, 19:06 uur
Misterfool schreef:
dat is feitelijk voor 3 jaar lang gemiddeld 2 albums per dag
dat is feitelijk voor 3 jaar lang gemiddeld 2 albums per dag
Dat haal je toch gemakkelijk?
0
Misterfool
geplaatst: 30 augustus 2010, 19:10 uur
oh ik haal dat ook wel zo'n beetje. Het was ook meer bedoeld als simpel feitje. dat als je zoveel albums als ataloona in 3 jaar zou willen beluisteren, je dus zo ongeveer 2 nieuwe albums per dag zou moeten luisteren.
0
Mb.
geplaatst: 30 augustus 2010, 19:50 uur
Ik begrijp niet dat sommige users zoals blijkbaar Misterfool, maar ook een Rene1979, per dag tenminste een nieuw album lijken te luisteren. Zelf kan ik dat echt niet voor mijzelf ophalen. Waar haal je de tijd vandaan? Ga je echt zitten voor de muziek of doe je wat tussendoor (en wat dan?). Ik hou oprecht van muziek, maar het zou me maar vermoeien om telkens zoveel nieuwe muziek op me af te krijgen. Wat dat betreft ben ik misschien een echte fijnproever; ik doe lang met mijn albums..
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 20:03 uur
Ik haal het niet eens elke dag om 2 albums te luisteren (meestal wel hoor). Maargoed, ik ben het in deze redelijk met Mb. eens.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 20:12 uur
Ik zelf de laatste paar maanden ook niet meer hoor.
Veel te veel schoolwerk en ik wil toch albums nu minstens een keer of 3,4 hebben beluisterd voordat ik stem. Maar vorig jaar had ik echt een verslaving aan nieuwe muziek.
Veel te veel schoolwerk en ik wil toch albums nu minstens een keer of 3,4 hebben beluisterd voordat ik stem. Maar vorig jaar had ik echt een verslaving aan nieuwe muziek.
0
Sietse
geplaatst: 30 augustus 2010, 21:07 uur
Mb. schreef:
per dag tenminste een nieuw album lijken te luisteren. Zelf kan ik dat echt niet voor mijzelf ophalen. Waar haal je de tijd vandaan?
per dag tenminste een nieuw album lijken te luisteren. Zelf kan ik dat echt niet voor mijzelf ophalen. Waar haal je de tijd vandaan?
Voor mij is het simpel: het is wat ik per dag koop... :/
Maar soms zijn er dus wel albums die je dan maar 2x hoort ofzo...Eigenlijk best zonde, maar tsja...je bent gek of je bent het niet heh.
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 14:37 uur
Euhmm Bart1989 heb je een antwoord gevonden die je wou (dus mijn eerdere antwoord in dit topic)?
Of moet ik je vraag nog specifieker beantwoorden?
Of moet ik je vraag nog specifieker beantwoorden?
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 20:49 uur
Ploppesteksel schreef:
Ik heb nog wel een (niet echt concrete) vraag voor MJ DA MAN. De klassieke vraag: hoe komt het dat je bij hiphop terecht bent gekomen en welke genres apprecieer je daarbuiten nog of juist niet?
Verder zou ik ook nog graag iets willen lezen dat uitlegt hoe Explosions in the Sky, Eluvium & Daft Punk, toch 3 vreemde eenden in je 5*-albums, het tot die selecte kring hebben kunnen schoppen?
Zoals je ziet, niet echt een concrete vraag. Denk maar gewoon dat ik je naar de muzikale evolutie van toen je nog een zygote was tot op de dag van vandaag (of een andere toekomstige dag, afhankelijk van wanneer je gaat antwoorden) vraag.
Ik heb nog wel een (niet echt concrete) vraag voor MJ DA MAN. De klassieke vraag: hoe komt het dat je bij hiphop terecht bent gekomen en welke genres apprecieer je daarbuiten nog of juist niet?
Verder zou ik ook nog graag iets willen lezen dat uitlegt hoe Explosions in the Sky, Eluvium & Daft Punk, toch 3 vreemde eenden in je 5*-albums, het tot die selecte kring hebben kunnen schoppen?
Zoals je ziet, niet echt een concrete vraag. Denk maar gewoon dat ik je naar de muzikale evolutie van toen je nog een zygote was tot op de dag van vandaag (of een andere toekomstige dag, afhankelijk van wanneer je gaat antwoorden) vraag.
Dan herhaal ik de mijne maar, opdat het topic niet zou stilliggen.
0
geplaatst: 1 september 2010, 14:50 uur
Ploppesteksel schreef:
Ik ben niet zo zeer van pure hiphopluisteraar met mijn neus in andere genres gevallen, eigenlijk. Vroegah (medio 2001-2002) luisterde ik alles wat in de hitlijsten stond of wat ik toevallig buiten die lijsten tegenkwam (heb alle Hitzones van rond die tijd), maar toen was Daft Punk - Discovery, waarvan ik eerst de clips zag op TV en er daarna achterkwam dat mijn vader deze CD had, al een van mijn eerste albums, dus ver voor de Ready to Die's en de Life After Death's van mijn top 10. Ook vond ik rond die tijd Moby al erg mooi, en rond 2004, toen het wereldberoemde pindakaas-programma Kazaa zeer populair was, begon mijn PC eigenlijk pas vol te stromen met hiphop tesamen met de artiesten die ik net opnoemde plus een aantal trance/dance-nummers, want op dat gebied zaten er vroeger (lees: zo'n 10 jaar geleden) veel leuke dingen bij i.t.t. nu. Vanaf dat ik hier lid werd ben ik me pas echt gaan verdiepen in hiphop, maar ik voel me helemaal geen pure hiphopper. Doordat het grootste deel van mijn stemmenlijst uit hiphopalbums bestaat lijkt dit wellicht zo, maar ik heb gewoon niet genoeg aandacht aan anders genres besteedt, en dit haal ik eens in de zoveel tijd in (nu is weer zo'n periode). Qua stemgemiddelde zullen electronic-albums ook veel hoger scoren bij mij i.t.t. hiphopalbums. Ik houd gewoon van alle goede muziek en, ook al hoor in ongetwijfeld tot de kern hiphoppers op deze site, zie mezelf dus niet als een pure hiphopper die "incidenteel" wat niet-hiphopalbums in zijn top 10 heeft staan. Explosions in the Sky is natuurlijk post rock, maar daar heb ik me nog amper in verdiept, zal in de toekomst ook nog wel gebeuren. Eigenlijk zijn er verder weinig (MuMe-proof)genres die ik totaal niets vindt, wellicht metal en hard rock (die schreeuwlelijk-muziek die mijn broertje luistert), maar daarmee houd ik me totaal niet bezig verder. Enfin, beetje rommelig bericht, maar hoop dat je nu meer weet.Ik heb nog wel een (niet echt concrete) vraag voor MJ DA MAN. De klassieke vraag: hoe komt het dat je bij hiphop terecht bent gekomen en welke genres apprecieer je daarbuiten nog of juist niet?
Mijn vraag aan mijn goede vriend Edris (WILDE_FRANS):
Waarom doet iemand als u met zoveel kennis van muziek (afgaande op je zeer grote stemmenlijst) vrijwel enkel cynisch op deze site terwijl je je steentje bij kan dragen (en ja, ik weet dat je meer accounts hebt gehad)?
0
geplaatst: 2 september 2010, 01:06 uur
Waarom doet iemand als u met zoveel kennis van muziek (afgaande op je zeer grote stemmenlijst) vrijwel enkel cynisch op deze site terwijl je je steentje bij kan dragen (en ja, ik weet dat je meer accounts hebt gehad)?
Ik ben nou eenmaal een klootzak hehehehe. Maar uuh, ik ga hier zondag ofzoe wel uitgebreider op in.
0
geplaatst: 2 september 2010, 09:11 uur
Nha, dat wil je gewoon zijn, maar we weten stiekem allemaal dat je zo niet bent, geachte Edris.
0
geplaatst: 2 september 2010, 23:14 uur
Ik ben heel erg verbitterd en gefrusteerd, omdat ik een mislukking ben.
Ik heb geen vraag aan een andere gebruiker, mocht iemand anders die wel hebben, neem gerust mijn plaats in. MJ_DA_MAN's vraag was overigens niet muziekgerelateerd.
Ik heb geen vraag aan een andere gebruiker, mocht iemand anders die wel hebben, neem gerust mijn plaats in. MJ_DA_MAN's vraag was overigens niet muziekgerelateerd.
0
Mb.
geplaatst: 3 september 2010, 18:12 uur
Vraag aan Reijersen:
Hoe komt dat je zo in aanraking bent gekomen met soulmuziek? Het lijkt me namelijk niet zo'n genre waar je in je tienerjaren door vrienden wordt toe aangezet of iets dergelijks. Misschien vergis ik me, maar ik ben sowieso benieuwd naar je antwoord.
Hoe komt dat je zo in aanraking bent gekomen met soulmuziek? Het lijkt me namelijk niet zo'n genre waar je in je tienerjaren door vrienden wordt toe aangezet of iets dergelijks. Misschien vergis ik me, maar ik ben sowieso benieuwd naar je antwoord.
0
geplaatst: 3 september 2010, 19:45 uur
Ga ik eens goed over nadenken en kom morgen met een antwoord.
0
geplaatst: 4 september 2010, 11:19 uur
Mb. schreef:
Vraag aan Reijersen:
Vraag aan Reijersen:
Hoe ik in aanraking met soul kwam is eigenlijk vrij simpel. Rond mijn 13e jaar luisterde ik vooral naar R&B. Artiesten als R. Kelly vond ik toen erg boeiend. Maar bij die artiesten was ik ook erg benieuwd naar wat hun inspireerde, naar welke artiesten zij luisteren. Dat ben ik dan uit gaan zoeken door middel van het lezen van bijv. interviews en zodoende kwam ik achter artiesten als Stevie Wonder, Marvin Gaye, Aretha Franklin etc. Gaandeweg is bij mij de muziekgekte de kop op gaan steken en ben ik helemaal in het soulgenre gedoken.
Geen van mijn ouders luister naar soulmuziek. Mijn moeder geeft weinig om muziek en mijn vader is meer rockgeoriënteerd.
Ook in mijn vriendengroep ben ik de enige. Daar zit ik vooral tussen de top40'ers, hiphoppers en rockers. Ben dus een buitenbeentje op dat vlak.
Dus eigenlijk kan alleen bovenstaande uiteenzetting de mogelijkheid zijn hoe ik in aanraking ben gekomen met soul muziek.
0
geplaatst: 10 september 2010, 19:18 uur
Ik heb een nieuwe vraag en die is voor Rhythm & Poetry.
R&P, als ik je zo noemen mag, het valt mij altijd op dat je zo ongelooflijk veel albums beluistert. Je hebt al snel erg veel albums uit 2010 beluisterd en ook in het Super Tip-Topper Topic gaat je als een razende. Heel simpel, waarom? Dit komt mij af toe over alsof je een wedstrijdje wilt winnen.
Ben je niet bang dat je veel te oppervlakkig al dit spul beluisterd? Of heb je gewoon belachelijk veel vrije tijd?
Anderzijds heb je misschien al heel snel door hoe een album bij jou valt?
Ik hoor het wel!
R&P, als ik je zo noemen mag, het valt mij altijd op dat je zo ongelooflijk veel albums beluistert. Je hebt al snel erg veel albums uit 2010 beluisterd en ook in het Super Tip-Topper Topic gaat je als een razende. Heel simpel, waarom? Dit komt mij af toe over alsof je een wedstrijdje wilt winnen.
Ben je niet bang dat je veel te oppervlakkig al dit spul beluisterd? Of heb je gewoon belachelijk veel vrije tijd?
Anderzijds heb je misschien al heel snel door hoe een album bij jou valt?
Ik hoor het wel!
0
geplaatst: 10 september 2010, 19:41 uur
Beste Reijersen,
Heel veel vrije tijd meer dan andere heb ik niet, hoewel ik een 28-uur contract heb, heb ik in korte tijd (nog geen jaar) 280 overuren gemaakt. Maar goed, dan nog hou je veel tijd over, aangezien ik zo'n 7 uur slaap op een dag, en gemiddeld zo'n vijf uur per dag werk (ik werk namelijk ook in het weekend, dus over zeven dagen werk ik gemiddeld 5 uur per dag blablabla). Dan hou ik nog ongeveer 12 uur per dag over. 12 uur, waarvan ik zo'n 6 uur aan muziek besteed. Sowieso staat er minimaal 6 uur per dag muziek op, want ook tijdens andere bezigheden, denk bijvoorbeeld aan sporten, kan ik muziek beluisteren.
In 6 uur passen ongeveer 6 albums. 7 keer 6 is 42. Ik beluister dus zo'n 42 uur muziek per week. In 42 uur kan naast ongelofelijk veel nieuwe muziek, ook nog ruimte gemaakt worden voor mijn ouderwetse favorieten en natuurlijk om platen te herbeluisteren.
Ik draai een plaat minimaal 2 keer voor ik stem. Uitzonderingen zijn: als ik de plaat echt heel slecht vind. Dan draai ik het 1 keer netjes af, en ben ik blij dat ik het verder niet meer hoef te beluisteren. Dit is eigenlijk de enige uitzondering bedenk ik me nu.
Een aantal platen hebben meerdere luisterbeurten nodig. Soms 10, soms 100 (zoals bij de laatste plaat van Flying Lotus).
Dit is een beetje het antwoord. Hopelijk kun je er wat mee.
Heel veel vrije tijd meer dan andere heb ik niet, hoewel ik een 28-uur contract heb, heb ik in korte tijd (nog geen jaar) 280 overuren gemaakt. Maar goed, dan nog hou je veel tijd over, aangezien ik zo'n 7 uur slaap op een dag, en gemiddeld zo'n vijf uur per dag werk (ik werk namelijk ook in het weekend, dus over zeven dagen werk ik gemiddeld 5 uur per dag blablabla). Dan hou ik nog ongeveer 12 uur per dag over. 12 uur, waarvan ik zo'n 6 uur aan muziek besteed. Sowieso staat er minimaal 6 uur per dag muziek op, want ook tijdens andere bezigheden, denk bijvoorbeeld aan sporten, kan ik muziek beluisteren.
In 6 uur passen ongeveer 6 albums. 7 keer 6 is 42. Ik beluister dus zo'n 42 uur muziek per week. In 42 uur kan naast ongelofelijk veel nieuwe muziek, ook nog ruimte gemaakt worden voor mijn ouderwetse favorieten en natuurlijk om platen te herbeluisteren.
Ik draai een plaat minimaal 2 keer voor ik stem. Uitzonderingen zijn: als ik de plaat echt heel slecht vind. Dan draai ik het 1 keer netjes af, en ben ik blij dat ik het verder niet meer hoef te beluisteren. Dit is eigenlijk de enige uitzondering bedenk ik me nu.
Een aantal platen hebben meerdere luisterbeurten nodig. Soms 10, soms 100 (zoals bij de laatste plaat van Flying Lotus).
Dit is een beetje het antwoord. Hopelijk kun je er wat mee.

0
geplaatst: 10 september 2010, 19:55 uur
Ik heb wel een vraag aan Timmie.
Timmie,
Ik zei nog vandaag tegen je, dat jij mijn favoriete jij bent. Of zei ik dat tegen pqt?
Enfin, dat is niet het punt dat ik wil maken. Je zit nu al een tijdje op MuMe en hebt vast veel moois ontdekt. Is je smaak al flink anders dan tijdens de periode voor musicmeter? Wat zijn je mooie nieuwe aanwinsten (op het gebied van muziek) en van welke users steek je wat op?
Timmie,
Ik zei nog vandaag tegen je, dat jij mijn favoriete jij bent. Of zei ik dat tegen pqt?
Enfin, dat is niet het punt dat ik wil maken. Je zit nu al een tijdje op MuMe en hebt vast veel moois ontdekt. Is je smaak al flink anders dan tijdens de periode voor musicmeter? Wat zijn je mooie nieuwe aanwinsten (op het gebied van muziek) en van welke users steek je wat op?
0
geplaatst: 10 september 2010, 20:23 uur
Thanks voor de vraag,
Mijn tijd voor musicmeter was anders ik gebruik het trouwens al veel langer dan dat ik actief ben maar dan gewoon om info te lezen enzo maar niet om te beoordelen en reageren. Mijn smaak is zeker veranderd ik begon met muziek luisteren in groep 7/8 toen kocht ik mijn eerste iPod mini. Toen luisterde ik nog niet echt hip-hop in groep 8 begon ik dr. dre en eminem te luisteren en 50 cent xD. Omdat die toen in waren enzo. later heb ik een hele tijd ik denk tot 2008 Neder-hop geluisterd, vooral extince (heel veel extince abnormaal xD) en lange frans en Baas B enzo. Ook nog wat Amerikaans, ik heb ook nog een tijdje veel de la soul geluisterd. Toen ik op musicmeter begon ben ik meteen gestart eigelijk met nas en oudere eminem albums, ik heb hier op musicmeter G-funk ontdekt dat kan je wel zeggen (ik kende wel wat G-funk maar niet veel en ik wist niet dat het zo heette) daar ben ik heel blij mee, de east-coast hip-hop heb ik ook ontdekt hier, mobb deep, nas dus en wu-tang clan. De laatste tijd ben ik meer de alternatieve kant van hip-hop op gegaan mede door jou, rob. en je top 500 zoals atmosphere, brother ali. Een hele chille groep die ik niet hier heb ontdekt maar wel in de tijd op musicmeter is Jurassic 5. Zo kan ik nog lang door gaan ik weet niet of dit de bedoeling was, users waar wat aan heb gehad zijn onder andere iedereen die in de G-funk topic tips en nog veel meer en jou ook. Als laatste ben ik ATQC vergeten ook hier ontdekt
. trouwens voor musicmeter was ik veeeel minder met muziek bezig ik luisterde meer losse nummers ipv albums. Ik heb dit gemaakt om muziek te ontdekken! met succes!
Mijn tijd voor musicmeter was anders ik gebruik het trouwens al veel langer dan dat ik actief ben maar dan gewoon om info te lezen enzo maar niet om te beoordelen en reageren. Mijn smaak is zeker veranderd ik begon met muziek luisteren in groep 7/8 toen kocht ik mijn eerste iPod mini. Toen luisterde ik nog niet echt hip-hop in groep 8 begon ik dr. dre en eminem te luisteren en 50 cent xD. Omdat die toen in waren enzo. later heb ik een hele tijd ik denk tot 2008 Neder-hop geluisterd, vooral extince (heel veel extince abnormaal xD) en lange frans en Baas B enzo. Ook nog wat Amerikaans, ik heb ook nog een tijdje veel de la soul geluisterd. Toen ik op musicmeter begon ben ik meteen gestart eigelijk met nas en oudere eminem albums, ik heb hier op musicmeter G-funk ontdekt dat kan je wel zeggen (ik kende wel wat G-funk maar niet veel en ik wist niet dat het zo heette) daar ben ik heel blij mee, de east-coast hip-hop heb ik ook ontdekt hier, mobb deep, nas dus en wu-tang clan. De laatste tijd ben ik meer de alternatieve kant van hip-hop op gegaan mede door jou, rob. en je top 500 zoals atmosphere, brother ali. Een hele chille groep die ik niet hier heb ontdekt maar wel in de tijd op musicmeter is Jurassic 5. Zo kan ik nog lang door gaan ik weet niet of dit de bedoeling was, users waar wat aan heb gehad zijn onder andere iedereen die in de G-funk topic tips en nog veel meer en jou ook. Als laatste ben ik ATQC vergeten ook hier ontdekt
. trouwens voor musicmeter was ik veeeel minder met muziek bezig ik luisterde meer losse nummers ipv albums. Ik heb dit gemaakt om muziek te ontdekken! met succes!
0
geplaatst: 10 september 2010, 21:48 uur
Ik ben al ruim bekend met andere muziek genres door mijn ouders, soms luister ik het zelf ook wel is P-Funk en reggae. Ik hoor in ieder geval dagelijks andere muziek genres als Hip-Hop, en die vind ik ook niet slecht.
* denotes required fields.