De Site / Gebruikers / "I'm coming out"
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2005, 14:52 uur
We moeten deze site maar lijstjesfreakmeter noemen 
Met het songfestival heb ik dat ook: het is de puntentelling die het doet. Wie eindigt hoog en wie niet. En vooral bijhouden natuurlijk. Neem het scoreboard weg, schrap de punten en het is een baggerfestijn met vreselijke muziek. Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Mooi te ontdekken dat die afwijking met velen gedeeld kan worden.

Met het songfestival heb ik dat ook: het is de puntentelling die het doet. Wie eindigt hoog en wie niet. En vooral bijhouden natuurlijk. Neem het scoreboard weg, schrap de punten en het is een baggerfestijn met vreselijke muziek. Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Mooi te ontdekken dat die afwijking met velen gedeeld kan worden.
0
geplaatst: 23 juli 2005, 14:13 uur
Ik ´vond´ dit topic zojuist pas voor het eerst, want ik ben pas op MuMe gekomen in april. Bijzonder leuk en herkenbaar. Ik heb zo´n 8 jaar top 40 blaadjes gespaard. De SQ top 15 leefde van 1979 tot en met 1984. Alle jaarlijsten en top-1000's, 2000 die ik in mijn vingers krijg bewaar ik nog steeds.
Ook een lijstjesfreak dus. Zeer eens ook met aERo's opmerking over het songfestival. Ooit zag ik wel eens de complete puntentelling zonder dat ik de liedjes had gehoord, omdat ik laat thuis was. Het was net zo leuk als anders!
Ook een lijstjesfreak dus. Zeer eens ook met aERo's opmerking over het songfestival. Ooit zag ik wel eens de complete puntentelling zonder dat ik de liedjes had gehoord, omdat ik laat thuis was. Het was net zo leuk als anders!
0
moviefreak#1
geplaatst: 24 juli 2005, 14:38 uur
Haha heel herkenbaar dit. Ik heb nog altijd veel van die Mega top50 en Rabo top 40 blaadjes hier liggen (1993-medio 1998) en ook ik had een eigen chartlist. Mijn eigen top 25 en zelfs een jaar een top 50. Ongelofelijk wat daar nog allemaal in staat. Als je die nog eens doorleest zie je heel duidelijk hoe je muzieksmaak toch vrij veel veranderd is door de jaren heen. 
Had ik trouwens ook met films. Van Maart 1995 tot Februari 2001 ging ik maandelijks het Videoland magazine halen met daarin de almachtige Videoland Verhuur Top 50
en alle films die daarin stonden MOEST ik gezien hebben. Daar heb ik een hoop slechte filmervaringen mee gehad 

Had ik trouwens ook met films. Van Maart 1995 tot Februari 2001 ging ik maandelijks het Videoland magazine halen met daarin de almachtige Videoland Verhuur Top 50
en alle films die daarin stonden MOEST ik gezien hebben. Daar heb ik een hoop slechte filmervaringen mee gehad 
0
geplaatst: 14 oktober 2005, 14:55 uur
Ik hou eigenlijk niet van muziek.
Dat is niet waar. Maar ik vind Gigi D'agostino, ABBA en Andre Hazes goed.. Is dat iets om voor te schamen? Naja, ik luister deze liedjes niet in gezelschap van anderen (Op Gigi na dan...). En Andere hoor ik regelmatig in een cafe, dus daar ben ik ook in gezelschap... Of ik zou willen of niet.
Dat is niet waar. Maar ik vind Gigi D'agostino, ABBA en Andre Hazes goed.. Is dat iets om voor te schamen? Naja, ik luister deze liedjes niet in gezelschap van anderen (Op Gigi na dan...). En Andere hoor ik regelmatig in een cafe, dus daar ben ik ook in gezelschap... Of ik zou willen of niet.
0
geplaatst: 14 oktober 2005, 15:27 uur
-Ik kijk naar "Paradise Hotel"
-Ik hou van Disco (nee, geen YMCA)
-Ik ben een goede playbackster
-Ik vind het heerlijk om Diana Ross en Chaka Khan te playbacken
-Ik heb mijn thesis (doctoraalscriptie) over Pippi Langkous en Jip en Janneke gemaakt.
Dat vond iedereen wel lachen...
-Ik hou van Disco (nee, geen YMCA)
-Ik ben een goede playbackster
-Ik vind het heerlijk om Diana Ross en Chaka Khan te playbacken
-Ik heb mijn thesis (doctoraalscriptie) over Pippi Langkous en Jip en Janneke gemaakt.
Dat vond iedereen wel lachen...
0
geplaatst: 14 oktober 2005, 16:15 uur
Wat is "Paradise Hotel"?
Ik schaam me eigenlijk nergens voor wat muziek betreft. Soms tot afgrijzen van mijn vriendin die echt niet snapt dat ik dingen als Sean Paul en Black Eyed Peas oprecht leuk kan vinden.
Ik schaam me eigenlijk nergens voor wat muziek betreft. Soms tot afgrijzen van mijn vriendin die echt niet snapt dat ik dingen als Sean Paul en Black Eyed Peas oprecht leuk kan vinden.
0
geplaatst: 14 oktober 2005, 16:18 uur
herman schreef:
Wat is "Paradise Hotel"?
Soms tot afgrijzen van mijn vriendin die echt niet snapt dat ik dingen als Sean Paul en Black Eyed Peas oprecht leuk kan vinden.
Wat is "Paradise Hotel"?
Soms tot afgrijzen van mijn vriendin die echt niet snapt dat ik dingen als Sean Paul en Black Eyed Peas oprecht leuk kan vinden.
Ik ook niet, om heel eerlijk te zijn.

0
geplaatst: 14 oktober 2005, 16:19 uur
herman schreef:
Wat is "Paradise Hotel"?
Wat is "Paradise Hotel"?
Geen "Temptation Island" , iets braver, maar zelfde soort programma. Ontzettend debiel maar eens je mee bent wil je weten hoe het afloopt. Dat heb ik toch.
Edit: Sean Paul heeft wel een leuk nummer vind ik: Feel Alright.
0
geplaatst: 14 oktober 2005, 16:34 uur
herman schreef:
....Ik schaam me eigenlijk nergens voor wat muziek betreft. Soms tot afgrijzen van mijn vriendin die echt niet snapt dat ik dingen als Sean Paul en Black Eyed Peas oprecht leuk kan vinden.
....Ik schaam me eigenlijk nergens voor wat muziek betreft. Soms tot afgrijzen van mijn vriendin die echt niet snapt dat ik dingen als Sean Paul en Black Eyed Peas oprecht leuk kan vinden.
Bovenstaande artiesten behoren dan ook tegenwoordig tot de 'politiek correcte' hitparade-pop. Het bulkt er van tegenwoordig: Sugababes, Gwen Stefani, Kylie Minogue, Kelly Clarkson. Het valt me op dat ook de critici tegenwoordig artiesten als deze serieus nemen. Dat was vroeger wel even anders, toen kon je niet tegelijk van The Smiths en UB40 houden (alhoewel ik dat dan wel weer deed, stiekem).
0
geplaatst: 14 oktober 2005, 16:36 uur
Ik keek naar de Amerikaanse versie en nu naar de Nederlandse (en die haalt het daar net niet bij).
Het is een tenenkrommend slecht programma, maar ik smul er van. Heel erg. Nog erger dat ik het hier dan nog bekend maak ook

0
geplaatst: 14 oktober 2005, 16:54 uur
Ik snap echt niet dat mensen hun tijd daarmee verdoen.

Maar goed, zo heeft iedereen wel wat.

0
geplaatst: 14 oktober 2005, 16:56 uur
herman schreef:

Jij wil niet weten hoeveel mensen dat van users op sites als deze denken

0
geplaatst: 14 oktober 2005, 17:04 uur
Van mijn negende tot mijn dertiende haal de ik ook elke week het top-40 blaadje bij de platenwinkel, en ik kende ook alle noteringen vanbuiten. Net als jullie maakte ik ook elke week een eigen top-40 (Het ging zelfs zover dat ik er ook een tip-20, dance top-20 enzo bijmaakte!). Aan het eind van het jaar maakte ik ook een top-100. Ik heb al mijn hitlijstjes en top-40 blaadjes nog ergens in de kast liggen. Nu zou ik totaal niet meer weten wat er in de top-40 staat (gelukkig maar). Maar aan lijstjes ben ik wel nog altijd verslaafd gebleven 

0
geplaatst: 14 oktober 2005, 18:47 uur
aERodynamIC schreef:
Ik keek naar de Amerikaanse versie en nu naar de Nederlandse (en die haalt het daar net niet bij).
Het is een tenenkrommend slecht programma, maar ik smul er van. Heel erg. Nog erger dat ik het hier dan nog bekend maak ook

Ik word helemaal doodgegooid met promo's voor dat programma als ik Seinfeld zit te kijken. Het lijkt me echt een superslecht programma met emotioneel instabiele mensen. Aan de andere kant zal dat ook wel weer de charme zijn

0
geplaatst: 22 oktober 2005, 16:35 uur
Ik heb een plaat van Andre Hazes in de kast staan, en of dat nu zo schokkend is weet ik ook niet. En ik dacht altijd dat ik eenzaam was in het lijstjes freak zijn, maar ook ik heb onlangs hele stapels top 40 lijsten weggegooid. Naast muziek heb ik een andere passie, Autosport, ik volg het zo veel mogelijk, koop de meeste tijdschriften daarover en daar ga ik het eerste naar...De lijstjes Alles wil ik in lijstjes zien de hoogste, laagste topsnelheid. Snelste/Langzaamste ronden. aantal pistops, wkstand enz enz. Ik dacht altijd dat dat een afwijking van mij was, maar gelukkig er zijn velen met mij. Oh ja een andere tik van mij ik ben gek op landkaarten, ik kan er uren naar staren en allerij routes zoeken en bepalen heerlijk, zo heefte elke gek zijn eigen gebrek. Verder ben ik een ongelofelijke pechvogel, laats met het Paintballen ren ik met volle vaart in een aanval van overmatig enthousiasme in het prikkeldraad wat op heuphoogte hing maargoed als ik overdat soort dingen begin kan ik een topic vullen over al mijn val en schuif partijen door eigen onoplettendheid.
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 17:04 uur
0
JonnieBrasco
geplaatst: 22 oktober 2005, 17:10 uur
Nogmaals welkom op de site Eddie, je past hier precies tussen alle andere gekken.
Die autosport getalletjes vind ik ook nog steeds leuk, met name van de Formule1 dan. Auto-getalletjes gaan er bij mij vanaf het begin af aan al in. Op vijf-jarige leeftijd wist ik van de meeste auto's die toen nieuw waren de topsnelheid, cilinderinhoud, vermogen etc. Met name daarom was ik ook dol op het verzamelen van autokwartetten en autoboeken. 
Er schoot me nog iets te binnen toen ik dit topic nog eens las. Begin jaren'90 leende ik van de bibliotheek altijd Oor's Popencyclopedie. En ook daar stonden bij de meeste artiesten hitoverzichten... Helaas waren die boeken niet van mezelf, maar hadden we thuis wel een typmachine staan... Eehm, verder durf ik het eigenlijk niet te vertellen...

Die autosport getalletjes vind ik ook nog steeds leuk, met name van de Formule1 dan. Auto-getalletjes gaan er bij mij vanaf het begin af aan al in. Op vijf-jarige leeftijd wist ik van de meeste auto's die toen nieuw waren de topsnelheid, cilinderinhoud, vermogen etc. Met name daarom was ik ook dol op het verzamelen van autokwartetten en autoboeken. 
Er schoot me nog iets te binnen toen ik dit topic nog eens las. Begin jaren'90 leende ik van de bibliotheek altijd Oor's Popencyclopedie. En ook daar stonden bij de meeste artiesten hitoverzichten... Helaas waren die boeken niet van mezelf, maar hadden we thuis wel een typmachine staan... Eehm, verder durf ik het eigenlijk niet te vertellen...

0
JonnieBrasco
geplaatst: 22 oktober 2005, 17:16 uur
Eddie schreef:
Oh ja een andere tik van mij ik ben gek op landkaarten, ik kan er uren naar staren en allerij routes zoeken en bepalen heerlijk, zo heefte elke gek zijn eigen gebrek.
Oh ja een andere tik van mij ik ben gek op landkaarten, ik kan er uren naar staren en allerij routes zoeken en bepalen heerlijk, zo heefte elke gek zijn eigen gebrek.
En die tik heb ik er ook nog eens gratis bijgekregen.
Topografie vond ik het leukste vak van de lagere school, en toen mocht ik (als ik weer eens het eerste klaar was bij het vak rekenen) ook zelf graag landkaarten tekenen. (Van zelfbedachte dorpen en steden.
) Op de commodore 64 speelde ik veel topografie-spelletjes (vliegen met van die helicoptertjes), daar heb ik ook nog eens van geleerd snel te typen en geleerd snel dingen te leren opzoeken in atlassen, want ja, hi-scores zijn ook getalletjes. 
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 17:54 uur
Ik heb een tijd terug galgje gemaakt op Mijn Grafische Rekenmachine. Heb als woordenlijst een "lijstje" steden gemaakt. Hiervoor heb ik de 100 pagina's lange index van een atlas doorgenomen en alle relatief bekende steden van minder dan 9 letters (anders kon ie het niet aan) erin gezet. (Uiteindelijk werkte het wel.)
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 17:56 uur
JonnieBrasco schreef:
Helaas waren die boeken niet van mezelf, maar hadden we thuis wel een typmachine staan... Eehm, verder durf ik het eigenlijk niet te vertellen...
Helaas waren die boeken niet van mezelf, maar hadden we thuis wel een typmachine staan... Eehm, verder durf ik het eigenlijk niet te vertellen...
over bekend voorkomen gesproken
en dan hadden jullie nog een typmachine...

idd, allemaal gekken hiero
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 18:01 uur
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 18:13 uur
The Scientist schreef:
Ik heb een tijd terug galgje gemaakt op Mijn Grafische Rekenmachine. Heb als woordenlijst een "lijstje" steden gemaakt. Hiervoor heb ik de 100 pagina's lange index van een atlas doorgenomen en alle relatief bekende steden van minder dan 9 letters (anders kon ie het niet aan) erin gezet. (Uiteindelijk werkte het wel.)
Sjezus, ik speelde gewoon Uncle Worm tijdens de wiskundelessen.
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 18:49 uur
gemaster schreef:
(quote)
Ik tetris

0
geplaatst: 22 oktober 2005, 19:30 uur
Wat je hier allemaal leest, joh! 
GekkenMeter.nl zal wel niet lang meer op zich laten wachten. Ik zie het al helemaal voor me, compleet met top 100!

GekkenMeter.nl zal wel niet lang meer op zich laten wachten. Ik zie het al helemaal voor me, compleet met top 100!

0
JonnieBrasco
geplaatst: 22 oktober 2005, 19:58 uur
Tja, laat ik meteen nog een keer 'uitkomen' dan... Tegenwoordig zit ik vrijwillig een beetje albumtoevoegingen op een muzieksite goed te keuren en vooral ook af te keuren. Ook niet bepaald iets wat je nou direct associeert met je steentje bijdragen aan een betere wereld. Ben benieuwd hoe ik over 10 jaar op déze activiteit zal terugkijken.
Op dit moment kijk er tegenaan als "zinvoller" dan een popencyclopedie overtypen, maar in wezen is crewlid op MuMe zijn ongeveer hetzelfde.

0
geplaatst: 23 oktober 2005, 00:39 uur
Paalhaas schreef:

ik ken al enkele kanshebbers voor de top 10

0
geplaatst: 23 oktober 2005, 22:53 uur
Het zal wel aan mij liggen maar waar gaat dit topic in hemelsnaam over...
wat kan ik hier kwijt?
kus Gwen.
wat kan ik hier kwijt?
kus Gwen.
0
geplaatst: 23 oktober 2005, 22:56 uur
GWEN schreef:
wat kan ik hier kwijt?kus Gwen.
wat kan ik hier kwijt?kus Gwen.
Dat je eigenlijk gek bent op Rob de Nijs, dat je het liefst in een schots rokje naar muziek luistert en alle andere afwijkingen en geheimen waar je mee rondloopt

* denotes required fields.