menu

De Site / Gebruikers / "I'm coming out"

zoeken in:
Bobiej

Berzerker
Haha, als ik thuis kom zal ik is kijken of ik nog wat foto's heb.

Ik had dezelfde ziekte als JonnieBrasco. Ik kende, toen ik een jaar of 7 tot 10-11 was élke week opnieuw de top 30 (radio 2 was dat toen). Ik kende die van buiten en ik bleef heel de dag aan de radio gekluisterd.

Ik vind het nog steeds gigantisch om die plaatjes uit de jaren '90 te beluisteren! PURE nostalgie. Het is eigenlijk kwalitatief gezien géén hoogstaande muziek, maar o zo sfeerbrengend. Ik kan me bijvoorbeeld herinneren hoe uitzonderlijk ik het vond dat "my heart will go on" van Céline Dion zo lang op nummer 1 zat. Maar toen kwam Aqua met "Barbie Girl" die Dion eindelijk van die nummer 1 verstootte, die op hun beurt door het nog steeds fantastische "Torn" van Nathalie Imbruglia verjaagd werden. Zo'n dingen herinner ik mij.

En op het einde van elk jaar was er op Radio 2 de top 100 van dat jaar. Ik heb die nog allemaal op cassette omdat ik dan heel de dag bleef luisteren terwijl het werd opgenomen op cassette... fantastisch toch, die kindertijd, zonder zorgen...

Oh, en een iets dat ik niet graag toegeef, maar toen ik een jaar of 7 was, was ik een fan van Urbanus, jawel! enfin, fan.... ik vond zijn nummer "poesjestoei" gewoon heel leuk. Ik kende het van buiten. Het moet zeker 10 jaar geleden zijn dat ik het nog heb gehoord.

"poesjestoei, mijne selder staat in bloei..." die kerel is toch lachen!!!

OldSkool schreef:
Ik was, en ben nog steeds, meer een autofreak: Ik ken veel merken uit mijn hoofd, en kan van bijna elke auto op een foto, of in het echt, zeggen welk merk en model het is, zelfs met bouwja(a)r(en)

In de trant van deze 'hobby' ben ik gefascineert geraakt door het verhaal van Lil' Bastard

Mijn coming out:

Zo rond mijn 12e(1981) vond ik Vanessa(Connie Breukhoven)ontzettend knap. Vooral vanwege haar weelderige vormen.

Een top 10 aller tijden en een soort rotatielijst ben ik begonnen te maken na het OOR-nummer eind 1987, waarin de bekende lijst : 100 Albums van de eeuw stond. De 10 mooiste blijft moeilijk genoeg, en daarom ben ik nu bezig met een Album Top-100 voor mezelf. Geeft meer ruimte.

fastpulseboy
Lennonlover schreef:

"poesjestoei, mijne selder staat in bloei..." die kerel is toch lachen!!!

uhm....neeh, luister nog maar eens opnieuw

Is dit dan mijn comming out?

Het is weer voorbij die mooie zomer van Gerard cox (heb `m zelfs als ringtone).

In 1993 toen ik 22 was had ik het hele jaar lang geturfd hoe vaak ik bepaalde muzieknummers draaide,
en aan de hand daarvan aan het eind van het jaar een top 100 over 1993 gemaakt. Ik weet nog dat op 1 stond 'a Man i'll never be' van Boston. En verder nog veel meer van vooral Boston, Toto en Genesis.

- Ik heb een aardig aantal jaartjes flink naar Kiss en Bon Jovi geluisterd, nu is dat veel minder.

- Ik speel zeer regelmatig luchtgitaar als niemand kijkt.

- Ik kan totaal niet zingen, maar neem voor de lol weleens mijn eigen gezang op met daarbij een karaoke-video op YouTube. Een paar dagen geleden raakte ik in gesprek met iemand die zei dat ze valser en slechter zong dan ik. Daarom nam ik mijn cover van Life on Mars van David Bowie op. Inmiddels is ze overtuigd, mijn zang is slechter.

- Af en toe ga ik op stations-piano's spelen en er ook bij zingen, ook al kan ik geen piano spelen. En mijn gezang? Ik zeg altijd maar: ik kan makkelijk de hoge noten van Freddie Mercury halen, en zelfs het extreem hoge AAAHHH-AAAHHH-AAHHHH van Ian Gillan in Child In Time (Deep Purple), met gemak. Alleen, Mercury en Gillan konden daadwerkelijk zingen, ik niet.

- Ik maak jaarlijks een top 100 beste nummers, dat doe ik inmiddels zo'n vijf jaar. Dit jaar maakte ik echter een top 200, omdat het gewoon te moeilijk werd met de nieuwe Bowie-nummers (Blackstar) en een aantal muzikale ontdekkingen die ik dit jaar deed (Channel Zero, Sonata Arctica, Blackmore's Night, Tool en nog een aantal anderen).

Hoe is een jaarlijkse top 100 danwel 200 maken een 'coming out' op een site als MuMe?

Ik dacht dat de meesten hier een top 500 danwel 1000 maken?

Ik draai m'n hand niet eens om voor een album top 100 voor 2016

GrafGantz schreef:
Ik draai m'n hand niet eens om voor een album top 100 voor 2016
Freak.

Guilty.

Ik vind het debuutalbum van Panic! At The Disco echt geweldig, ik kan alles meezingen (Shotgun! Wedding! Shotgun! Wedding!) en zou de afsluiter zelfs een van mijn favoriete nummers aller tijden willen noemen. De rest van het repertoire van die band kan me minder bekoren, al zijn albums nummer 2 en 5 ook nog wel aardig.

Rvdz schreef:
Ik vind het debuutalbum van Panic! At The Disco echt geweldig, ik kan alles meezingen (Shotgun! Wedding! Shotgun! Wedding!) en zou de afsluiter zelfs een van mijn favoriete nummers aller tijden willen noemen. De rest van het repertoire van die band kan me minder bekoren, al zijn albums nummer 2 en 5 ook nog wel aardig.

Helemaal niks mis met dat album. Een origineel debuut in een tijd dat er heel veel bandjes waren die elkaar probeerden na te apen. Daarna werd het wel flink minder.

Daarnet draaide ik het nummer 'Blue Eyes' van BZN en ik vond het nog leuk ook

OMG, die clip......

BZN - Blue Eyes - YouTube

buizen
Heb me nog nooit geschaamd voor het genieten van een prachtig mooi liedje, een vette band of welk genre dan ook. Muziek die je raakt moet je nooit verloochenen. Dwars tegen 'correct' of 'hip' in.

Leuk topic! Laat ik hier dan ook maar wat eigenaardigheden over mijzelf vertellen

- Ik heb een passie voor Britse humor. De Britse versie van The Office bijvoorbeeld vind ik ronduit geniaal en die serie heb ik al tientallen malen in zijn volledigheid bekeken.
- Wanneer ik kaas ruik, krijg ik al braakneigingen. Mijn buitenlandse collega’s vinden dat soms gek, dat een blonde kaaskop als ik geen kaas lust.
- Vlees eet ik alleen als ik zeker weet dat het een biologische herkomst heeft, maar ik kan ook prima maanden een vleesloos bestaan leiden. Halal of ander ritueel geslacht vlees is helemaal uit den boze.
- Voor mensen die volstrekt authentiek zijn en hun eigen weg volgen heb ik grote waardering.
- Status en uiterlijke schijn zeggen mij niet zo veel. In mijn vorige baan als interim consultant kreeg ik eens een Audi A4 aangeboden, maar mijn eigen Opel Corsa vond ik net zo fijn rijden en zodoende heb ik dat aanbod afgewezen. Een grote auto zegt niets over hoe ik als persoon functioneer.
- Op de basisschool scoorde ik altijd tienen voor dictee. Ik heb altijd veel interesse gehad in taal en ben onder meer enkele jaren actief geweest als recensent/schrijver voor 3voor12.
- Als tegenwicht voor de Radio 2 top 2000 houd ik sinds jaar en dag mijn eigen top 2000 bij. De enige voorwaarden zijn dat de nummers ooit op single zijn verschenen en een maximum aantal van tien nummers per artiest.

Ik heb een elpee van Wham!

Ik heb een ceedee van Wham!

Oh wacht, het gaat om grote verrassingen en ontboezemingen. In dat geval:

Ik heb een ceedee van Miles Davis!

GrafGantz schreef:

Wow

Wie heeft je daarmee opgescheept?

Of is Kind of Blue inmiddels zulke huis- tuin- en keukenjazz dat je hem in een kerstpakket of bij een pakje boter kan krijgen?

GrafGantz schreef:

En ik heb GrafGantz op dc.
En qua ontboezemingen: moet altijd grote moeite doen "de zelf scheppen" (snoep) bij o.a. Ikea, Kruidvat (Etos heeft ze gelukkig weggehaald) te mijden

Pietro schreef:

- Op de basisschool scoorde ik altijd tienen voor dictee. Ik heb altijd veel interesse gehad in taal en ben onder meer enkele jaren actief geweest als recensent/schrijver voor 3voor12.

Het is hierboven al even kort aan bod gekomen, maar je zou kunnen stellen dat ik een passie heb voor taal. Omdat ik veel in de noordelijke landen op reis ben geweest, heb ik me met name verdiept in de talen die daar gesproken worden. In het Noors kan ik mij goed verstaanbaar maken.

Op de een of andere manier heb ik daarnaast iets met Finland. Dat is denk ik ooit begonnen met Jari Litmanen, mijn jeugdidool. Daarnaast ben ik een liefhebber van de droogkomische films van Aki Kaurismäki. Helsinki vind ik een van meest groene, schone en vriendelijke steden van Europa en is een van de weinige buitenlandse steden waar ik graag zou willen wonen. Minpuntje is dat alcohol net als in de andere noordelijke landen erg duur is Als je van design en architectuur houdt, is Helsinki ook een aanrader. Ik ben onlangs begonnen met de Finse taal, maar die is best pittig en heeft vrijwel geen raakvlakken met andere talen waarmee ik bekend ben.

Verder ben ik dol op pubquizzen. De laatste vijf waaraan ik deelgenomen, hebben we met ons team gewonnen (de internationale quiz in Eindhoven waar ca. 40 teams aan meedoen). De muziekrondes vormen geen uitdaging meer, maar daarnaast ben ik ook erg geïnteresseerd in moderne geschiedenis, topografie en sport. Met name de vlaggenrondes zijn favoriet, want alle vlaggen ken ik zo’n beetje uit mijn hoofd

Arrie schreef:
(quote)

Wow

Wie heeft je daarmee opgescheept?

Of is Kind of Blue inmiddels zulke huis- tuin- en keukenjazz dat je hem in een kerstpakket of bij een pakje boter kan krijgen?

Ooit deze voor m'n verjaardag gehad, meer dan 20 jaar geleden: Miles Davis - Relaxin' with the Miles Davis Quintet (1958)

Arrie schreef:

Deze boekuitgave van Birth of the Cool heeft wel een keer gratis bij de krant gezeten. Was het eerste deel uit een reeks waar ik verder geen ander deel meer van gekocht heb:

Birth of the Cool - Miles Davis Boek & CD - Vindingrijk Kringloopwarenhuis Breda - vindingrijkbreda.nl

GrafGantz schreef:
Ik heb een ceedee van Wham!

Ik ook!

Ik heb ooit met Rob de Nijs in de lift gestaan toen ik in een versgebakken Bijlmerflat woonde; Koningshoef... Wat Rob ging doen? Ik heb geen idee.

P.S. Misschien op een avond naar malle babbe om te beleven hoe ze op Jan Klaassen z'n trompet kon blasen?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:54 uur

geplaatst: vandaag om 22:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.