MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MusicMeter fotoboek

zoeken in:
EVANSHEWSON
snarf349 schreef:
(quote)

volgens mij heet dat gedeelte bij ons een pony.

Bij ons is een pony een paard met kort afgezaagde poten, haha!

Maar dat klopt wel denk ik. Ik heb al méér dan 20 jaar goede vrieden in Arnhem en we lachen ons geregeld nog te basten met de verschillen in elkaars taal, hoe iets in Nederland geheel anders wordt uitgedrukt dan in Vlaanderen.

Niet dat het ene beter zou zijn dan het andere, het heeft met taalgevoel te maken natuurlijk.

Een voorbeeld : Een Nederlandse kleuterleidster kwam in Vlaanderen werken en wilde met haar kinderen een wandeling gaan maken.

Kom kinderen, we gaan lopen sprak ze, waarme ze bedoelde dat heel de bende gewoon te voet zou gaan, maar de Vlaamse kinderen zetten het op een rennen, omdat lopen hier enkel rennen betekent.
Mocht ze tegen die kleuters zeggen, we gaan stappen, dan zou ze in eigen land last krijgen omdat die kleuters nog niet op café mogen zo jong.
Maar hier is stappen gewoon stappen, dus gewoon te voet gaan, niet in looppas, maar gewoon marsjeren dus.
In Nederland is stappen dus uitgaan, terwijl dat bij ons enkel kaarsen overkomt, die gaan wel eens uit!

En de uitdrukking "sjansen" kennen wij Vlamingen totaal niet, dat klinkt me zelfs jiddisch in de oren, misschien wel qua oorsprong ??

EVANSHEWSON schreef:
(quote)

Bij ons is een pony een paard met kort afgezaagde poten, haha!

Maar dat klopt wel denk ik. Ik heb al méér dan 20 jaar goede vrieden in Arnhem en we lachen ons geregeld nog te basten met de verschillen in elkaars taal, hoe iets in Nederland geheel anders wordt uitgedrukt dan in Vlaanderen.

Niet dat het ene beter zou zijn dan het andere, het heeft met taalgevoel te maken natuurlijk.

Een voorbeeld : Een Nederlandse kleuterleidster kwam in Vlaanderen werken en wilde met haar kinderen een wandeling gaan maken.

Kom kinderen, we gaan lopen sprak ze, waarme ze bedoelde dat heel de bende gewoon te voet zou gaan, maar de Vlaamse kinderen zetten het op een rennen, omdat lopen hier enkel rennen betekent.
Mocht ze tegen die kleuters zeggen, we gaan stappen, dan zou ze in eigen land last krijgen omdat die kleuters nog niet op café mogen zo jong.
Maar hier is stappen gewoon stappen, dus gewoon te voet gaan, niet in looppas, maar gewoon marsjeren dus.
In Nederland is stappen dus uitgaan, terwijl dat bij ons enkel kaarsen overkomt, die gaan wel eens uit!

En de uitdrukking "sjansen" kennen wij Vlamingen totaal niet, dat klinkt me zelfs jiddisch in de oren, misschien wel qua oorsprong ??

En zo heb je er een heeeeleboel. Ik wordt er op school dagelijks mee om de oren geslagen.

Sheplays
EVANSHEWSON schreef:

Come on, herkent u het franse woord chance ofwel kans hiet?

Het mooiste vlaams vond ik eens op een bord op een hek bij een bouwput:
"Verboden op het werk te komen"

Ik heb op Pukkelpop eens het volgende bord boven eetkraampke zien hangen: "Vegetarisch (zonder vlees)". Heeft overigens niks met bovenstaande te maken

Sheplays schreef:

"Verboden op het werk te komen"

"Waarschuwing: omlegging" kan er ook mee door

kArIzMa_TuRk
Ik vind Sietse een beetje op Kevin James lijken.

(Hij speelt Doug Heffernan in The King of Queens)

djeffibrelich
dat is ook iemand met een goed gevoel voor humor ja.

SelmaDuim
kArIzMa_TuRk schreef:
Ik vind Sietse een beetje op Kevin James lijken.

(Hij speelt Doug Heffernan in The King of Queens)

Hmm, die overeenkomst zie ik (gelukkig voor Sietse) niet.

Na een ongeval op de ring van Antwerpen vroeg de politieambtenaar ( belg) aan de telefoon of er ook geklapten waren, waarop de vriendin ( nederlandse) die belde, antwoordde met : "Nee de banden zijn nog heel"
Waar gebeurd!!

Wat is die andere betekenis van 'geklapten' dan

volgens de agent ( na enige spraakverwarring heen en weer) : gewonden

Op Schiermonnikoog - bij de Berkenplas - hangt sinds jaar en dag het intrigerende bordje 'Toilet voor Groepen -->'

Oldfart schreef:
volgens de agent ( na enige spraakverwarring heen en weer) : gewonden

Dat was dan waarschijnlijk een heel plaatselijk dialect, want 'geklapten' in de betekenis van 'gewonden' heb ik ook nog nooit gehoord (wel 'gekwetsten').

chocoloco
bij de vijver in het laarbeekbos: defense de penetrer dans le bassin!
ik heb er een foto van genomen en in en kadertje bij m'n bad gehangen

(afbeelding)
myspacy

(afbeelding)
in disneyland

Dat daarachter (foto 1) ziet eruit als een geniale bank waar ik heel wat uren door zou kunnen brengen

The Scientist schreef:
Dat daarachter (foto 1) ziet eruit als een geniale bank waar ik heel wat uren door zou kunnen brengen

Nounounounounounounou Jelle, nu niet meteen gaan lopen flirten zeg!

flirten..... nee mijn beste Lukas... slapen heet dat

Is dat een grote tattoo van een insect btw ?

hehe, ja van een bij

DonDijk
Kirsten035 schreef:
hehe, ja van een bij

Tof zeg...

En je dacht: hij moet wel opvallen

Die bunnymuts tovert wel een spontane lach op je gezicht

Kos
Damn, wat een tattoo! heb je die ook wat duidelijker op de foto? .

Hij mag van mijn tatoeerder nog niet duidelijk op de foto omdat ie nog niet af is hihi maar dat gebeurt eind november dus plaats ik dan wel een duidelijke foto

Waarom een bij als ik vragen mag?

Kirsten035 schreef:
Hij mag van mijn tatoeerder nog niet duidelijk op de foto omdat ie nog niet af is hihi maar dat gebeurt eind november dus plaats ik dan wel een duidelijke foto
Maar dan wel een foto waarop de gehele bij te zien is graag.

Joy4ever wil Joy4even

Sietse
hoi sxe meisje.

brooklyn schreef:
Joy4ever wil Joy4even

Of gewoon 4Ever.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:33 uur

geplaatst: vandaag om 01:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.