De Site / Gebruikers / MusicMeter fotoboek
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2009, 12:06 uur
Sheplays schreef:
Ik kan me wel voorstellen als je veertig dagen gevast hebt dat je je verkleedt en je klem zuipt.
Tja....
Ik kan me wel voorstellen als je veertig dagen gevast hebt dat je je verkleedt en je klem zuipt.
Tja....
Hmm, jammer dat sommige mensen de folklore niet echt kennen. Carnaval (of zoals het regionaal ookwel vastenavond of vastenoavendj wordt genoemd), wordt traditioneel gehouden op de drie dagen vóór de vastentijd. De vastentijd begint namelijk 40 dagen voor Pasen en niet na Kerstmis.
Het 'doel' van carnaval, voor zover dat er is, is dan ook om nog een keer goed los te kunnen gaan, voordat er gevast moet worden.
Verder vind ik de toon die sommige mensen uit de Randstad hier formuleren een beetje jammer. Waarschijnlijk hebben ze nog nooit echt carnaval gevierd en houden ze alleen maar niet van de carnaval zoals die in de Randstad gevierd wordt. Ik heb familie in Mijdrecht wonen, waarvan mijn tante bij ons uit de buurt komt en ze komen ieder jaar gewoon terug.
Bovendien hoeft natuurlijk niet iedereen het leuk te vinden, maar ik denk dat het ook een stuk cultuur is die veel mensen met de opvoeding meekrijgen.
Ik heb zelf in een joekskepel (of zoals het eerder al werd genoemd: dweilorkest) gezeten en ben er alleen maar om praktische redenen mee gestopt. Het is voor mij niet alleen maar 3 dagen feest. Nee, het begint al op 11-11 en als je de hele traditie meekrijgt en alle dingen 'er omheen' is het echt het leukste feest van het jaar.
Maar goed, dat zullen anderen over koninginnedag zeggen, een feest dat ik vier vanwege de vrijmarkt...
0
geplaatst: 14 november 2009, 12:28 uur
Bedankt voor de uitvoerige achtergrondinfo, heel verhelderend allemaal. Maar het blijft natuurlijk gewoon een feest voor infantiele dwazen.
0
Sheplays
geplaatst: 14 november 2009, 16:22 uur
Nou, ik begrijp niets van die data maar dat zal wel komen door het feit dat ik nooit cola drink.
0
geplaatst: 14 november 2009, 16:27 uur
wouter8 schreef:
De vastentijd begint namelijk 40 dagen voor Pasen en niet na Kerstmis.
(quote)
Ik dacht dat pasen altijd ergens in maart/april was?

0
geplaatst: 14 november 2009, 16:40 uur
wouter8 schreef:
Arrie schreef:
"Pasen kan op zijn vroegst op 22 maart zijn en op zijn laatst op 25 april. Dit houdt in dat het vroegst mogelijke carnaval op 1 februari is, de laatst mogelijke datum is 8 maart."
Zelf heb ik ook weinig met carnaval. Maar dat mensen het afschilderen als een feest voor "infantiele dwazen" slaat natuurlijk ook als een tang op een varken.
Zoals Wouter al zegt:
wouter8 schreef:
Bovendien hoeft natuurlijk niet iedereen het leuk te vinden, maar ik denk dat het ook een stuk cultuur is die veel mensen met de opvoeding meekrijgen.
On topic. Mijn buurvrouw had een feestje maar was vergeten haar "partytent" goed vast te zetten. Zie hier het resultaat (in mijn tuin).

0
geplaatst: 14 november 2009, 16:51 uur
L_T_B schreef:
"Pasen kan op zijn vroegst op 22 maart zijn en op zijn laatst op 25 april. Dit houdt in dat het vroegst mogelijke carnaval op 1 februari is, de laatst mogelijke datum is 8 maart."
(quote)
(quote)
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij bedoelde dat de elfde van de elfde vastenavond is, en dat dan veertig dagen vasten tijd is, en dan pasen. Maar dan snap ik nog niet wat de elfde van de elfde dan precies is. Ik laat het allemaal dan ook zoveel mogelijk aan me voorbij gaan. Ik heb er helemaal niks mee.
0
geplaatst: 14 november 2009, 22:16 uur
Laat ik mijn gezicht maar eens zien voor niet facebook gebruikers:

Zonlicht doet pijn in je ogen als je net je tent komt uitrollen.....

Zonlicht doet pijn in je ogen als je net je tent komt uitrollen.....
0
geplaatst: 14 november 2009, 22:21 uur
Je moet zonlicht ook met mate consumeren, zeker als je net wakker bent...
Enne, Elliott
Enne, Elliott

0
geplaatst: 14 november 2009, 22:23 uur
Joost noemt zich niet voor niks D-ark.
Anders was het wel S-un geweest.
0
geplaatst: 14 november 2009, 22:24 uur
herman schreef:
Enne, Elliott
Enne, Elliott
Het onbijt roepte dus daarom kwam ik mijn tent uitrollen en kreeg ik meteen de zon in mijn ogen....
En het Elliott shirt draag ik veel
deric raven schreef:
*zat er al op te wachten*
0
geplaatst: 14 november 2009, 22:30 uur
Nou, dan heb je gelukkig niet zo lang geduld hoeven te hebben.
0
geplaatst: 14 november 2009, 23:27 uur
L_T_B schreef:
On topic. Mijn buurvrouw had een feestje maar was vergeten haar "partytent" goed vast te zetten. Zie hier het resultaat (in mijn tuin).
Gelukkig heb je zo te zien een tuin met uitzonderlijk weinig breekbare dingen erin (zoals tuinkabouters of kleine kinderen).
0
geplaatst: 15 november 2009, 10:25 uur
sxesven schreef:
Hulde!
Even quoten voor het nageslacht.
(quote)
Hulde!
Even quoten voor het nageslacht.
It's all about building up status you know.
0
geplaatst: 28 november 2009, 23:55 uur
We kunnen dus heelwat stemmen verwachten op Duitse Joddelmuziek van Slowgaze 

0
geplaatst: 30 november 2009, 17:58 uur
Vind de foto nogal creepy
Je remix op youtube is btw zeer nice.
Je remix op youtube is btw zeer nice.
0
geplaatst: 1 december 2009, 11:57 uur
Personal Jezus
En euhm, wat zit je daar te sturen, of ging je filmen 
En euhm, wat zit je daar te sturen, of ging je filmen 
0
geplaatst: 1 december 2009, 12:01 uur
Uit verveling even de laatste berichten op FB lezen/beantwoorden.
* denotes required fields.