MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Op vakantie!

zoeken in:
Social_Mask schreef:
Naar je dochter?

Net terug van 10 dagen Novalja, Pag, Kroatie. Dikke aanrader, prima uitgaan, goedkoop, lekker weer.

Reijersen schreef:
Aankomende 2 weken by the way geen bericht van mij hier. Stap vanavond namelijk in het vliegtuig naar Portugal.

En weer terug. Was lekker. Portugal is een erg mooi land.

Ja, vind ik ook. Ik was daar een 10-tal jaar terug. Ik heb dan vooral het noorden (Douro-vallei) doorkruist, en ook Porto en Lissabon meegenomen. In het zuiden (Algarve) ben ik niet geraakt.

Vanaf donderdag 23 juli tot zaterdag 1 augustus zijn we op vakantie.
Naar jaarlijkse gewoonte naar de Belgische kust met de kinderen.

Als je ons wil spreken, kan je ons in De Panne vinden.

(afbeelding)

Heb een goede vakantie dazzler, lekker genieten en daarna weer vol aan de bak op MusicMeter. Maar eerst lekker uitwaaien. Mooie foto trouwens, zou een prima cover kunnen zijn voor een cd.

Die vijf meeuwen zouden ook mijn vrouw,
de drie kids en mezelf kunnen zijn.
Onze vleugels uitstrekkend ...

Dank voor de wens.

Heb een mooie vakantie dazzler, jij zit de komende tijd dus iig onder de panne(n). Ik zal je niet lastig komen vallen.

dix
weekje Toscane gedaan.
de bedoeling is om ook nog een week naar Noorwegen te gaan.

lowhusky
Ik ben een jaar op vakantie gweest (musicmeter-vakantie)

ik dacht ik ben lang niet meer op musicmeter gegaan...
PRECIES 1 jaar geleden dat ik was ingelogd
laatste bezoek 22 juli 2008 23:30 en ik log in 22 juli 2009 23:55
heel raar..

Deze keer de groeten uit Vietiane, de hoofstad van Laos...nog een week zuid-oost Azie en ik ben terug...

Kijken of Itchy nog zo'm fijne link heeft...over vakantie in Laos

Ga voor het eerst sinds tijden (ik meen dat Schotland in 2001 de laatste keer was) weer eens in Europa op vakantie ipv het verder weg te zoeken.

Vertrek volgende week woensdag met de auto voor bijna een maand richting Scandinavie, eerst naar Göteborg want kaarten gescoord voor U2 vrijdagavond in het Ullevi stadion

Vervolgens in strak tempo door Zweden en een stukje Finland naar de Noordkaap toe om vervolgens "rustig" afzakkend door Noorwegen weer terug te rijden.

By the way, "must do" or "must visit" tips voor Noorwegen zijn van harte welkom.

Ik kies altijd voor bestemmingen die niet voor de hand liggen en reis volledig onafhankelijk en individueel. Weinig mensen begrijpen de keuzes die ik maak, maar voor mij bestaat de uitdaging en het avontuur juist uit het gegeven, dat ik iets doe wat (vrijwel) niemand anders doet. Ik ben vorig jaar in Georgie geweest, vlak na de oorlog daar. Geen enkele Westerse toerist tegengekomen. Dit jaar heb ik een rondreis van 6 weken gemaakt door Zuidwest-Siberie. Geen enkele buitenlander tegengekomen. Voor komend najaar moet ik helaas eenmaal van mijn principe afwijken. Ik ga met een groepsreis naar Noord-Korea. Het is namelijk niet mogelijk om dit land ongeorganiseerd binnen te komen. Het hele reisprogramma ligt vast en als toerist heb je geen enkele individuele vrijheid. Dat is zwaar en daar moet je je dus terdege op instellen. De keuze voor deze bizarre en exclusieve bestemming is ook een moreel dilemma geweest, want we weten hoe verwerpelijk het regime is wat daar de macht heeft. Toch is de nieuwsgierigheid groter.

dix
Edwin schreef:
De keuze voor deze bizarre en exclusieve bestemming is ook een moreel dilemma geweest, want we weten hoe verwerpelijk het regime is wat daar de macht heeft. Toch is de nieuwsgierigheid groter.

Pffff.... moreel dilemma
Maak het niet interessanter dan het is zou ik zeggen. Overigens had je ook een reisje naar Detroit kunnen overwegen als menselijke ellende je schtick is. Bovendien heb je dan niet het ongemakkelijke gevoel dat je je tegen anderen moet verantwoorden.

Father McKenzie
Vooreerst wil ik echt iedereen de meest fantastische reis van haar/zijn leven wensen, en dat jullie reiswensen uitkomen.

Edwin; leuk die eigenwijze manier van reizen. Jij hoeft waarschijnlijk niet met gezinsleden rekening te houden, jij reist heel alleen heb ik begrepen? Dan is je keuze uiteraard onbeperkt!

Zo heeft elk zijn favoriete manier van reizen.

Ikzelf verfoei vliegtuigen en vliegen. Ik droomde echt te vaak dat ik neerstortte, en dan ga je je geluk niet uitdagen; ik werd genoeg wakker, badend in angstzweet in vrije val met het vliegtuig....

En mij maak je echt niet wijs dat vliegen de veiligste manier van reizen is, er storten er echt nog genoeg neer, kijk er de kranten maar op na, brrrrrr....

Ik vloog vroeger nog, ja, toen ik braaf als kind of als tiener met mijn ouders op reis meeging. Maar het is méér dan 30 jaar geleden dat ik nog vloog, en het zal er echt bij mij nooit meer van komen, ik sluit dat volledig uit, met mij in een vliegtuig stort dat gegarandeerd neer, en dan hoef ik niet eens iets aan te raken, voor wie dacht dat mijn technische onkunde daar voor iets zou tussenzitten...

Ik ben blij dat de halve wereld daar anders over denkt, anders zou men zelfs geen vliegtuigpersoneel vinden, mocht niemand nog durven te vliegen, haha!

Neen, voor mij maar één optie; de auto.

Ik ben individueel genoeg om zelf het heft in handen te nemen, groepsreizen en geleid worden, het zou ook niets voor mij zijn.

Ik maak er voor de medegebruikers ook geen geheim van dat ik met mijn moeder reis.
Dàt houdt nu ook meer beperkingen in, omdat mijn moeder toch stukken minder valide is als tevoren. Ze sukkelt met een zéér slecht been, twee mislukte knie-operaties zijn daar oorzaak van, en een afwijking waarbij ze van nature teveel kalk aanmaakt en waardoor de knie vaak dik staat en om de zoveel tijd kalk moet afgeschreept worden.

Voor het eerst nemen we dan ook een rolstoel mee, handiger voor haar voor de grotere verplaatsingen, en voor mij èn haar een stuk socialer, omdat ik haar dan duw, en zo communiceer je ook makkelijker. Ons ma wordt 75, en deze man hier die in de liefde geheel "ongelukkig" blijkt woont nu al 4 jaar in bij haar...
Het is mijn keuze, want alleenwonen houdt allerlei nadelen in, waarvan "eenzaamheid" flink onderschat wordt.

In ben straks 51, ons ma in oktober dus 75, ik weet dat velen zich niet de moeite zouden getroosten om hun moeder mee te nemen, maar ik wel.
Ik ben daar zéér consequent in; Ik ben op mijn 47ste bij haar ingetrokken en dan ga je niet zomaar op "hotel" bij mama;
Ik heb de taak op mij genomen om haar oude dag zo comfortabel mogelijk te maken. Je hebt maar één moeder, mijn vader overleed al jong op nog geen 57 jaar, aan kanker, in 1993 was dat ook alweer...
Nou, ik loop nu 8 jaar als vrijgezel door het leven, ik doe daar echt absoluut niets aan om die situatie te verhelpen, omdat ik de energie nodig heb voor ons ma, ondanks haar constante pijnsituatie (want behalve die knie heeft ze ook al 10 jaar gelaatspijnen door een tandarts die een zenuwbaan naar de hersens geraakt heeft...).

En dit jaar gaan we dus naar Friesland, een prachtig stukje Nederland.

De vorige jaren ging het steevast naar Fiss, Tirol, Oostenrijk, maar ons ma kan daar echt niets meer gaan doen, en een rolstoel nu in de bergen, ik mag er niet aan denken...

Samen besloten we dus Friesland uit te kiezen. In mei zijn we de mooie streek al gaan verkennen, het beviel ons beiden zeer!

We logeren op een boerderij in Akkrum, midden Friesland.

Ik neem véél lectuur mee, want het mocht eens dagen aan een stuk regenen.... je moet je voorzien op alles.
Het levensverhaal van Lance Armstrong staat nu voorop om gelezen te worden, zijn leven, zijn overwinning op kanker en het formidabele sportleven spreken echt tot de verbeelding. Ik lees sowieso het liefst biografieën, vaak van rocksterren ook.

Zo, ik wil maar zeggen, dat elk maar flink geniet van zijn of haar manier van reizen.

Sommige mensen liggen ook graag 3 weken STRIJK op een zuiders strand te bakken in de zon.... elk zijne meug, ik mag er voor mezelf niet aan denken.... maar zoals gezegd; elk houdt van andere dingen.

Ik bekijk graag steden die ik nog niet ken, ik fotografeer graag mooie oude gebouwen, en in Friesland zijn ook vele bootjes, schepen, riviertjes en de prachtigste landschappen, ik denk dat ik vooraf wel 8 GB geheugenkaartjes meeneem voor de digitale camera, want fotograferen en die foto's dan op mijn pc zetten, het is ook een lust en een leven!

Voor elkeen een spetterende en vooral lekker onstpannen vakantie, en O ja.... ik denk dat ik met user George dus ga afspreken in Friesland, zou houden we een mini-Musicmeter Meetinkje tussen 2 super Beatlesfans!

Zo, aanstaande donderdag, de 30ste zijn we ribbedebie!
Alwéér één verstokte Beatlesfan minder voor een 10-tal dagen hier, haha!!!!

Iedereen een reuze deugddoende vakantie gewenst!

Ook mijn moeder Josette doet iedereen de groetjes bij deze. Zij was al eens getuige van een MuMe Meeting...

Greetz

Patje

Respect Father! Bewonderswaardig wat je voor je moeder wil doen.
Een deugddoende vakantie gewenst!

Terug uit de USA zonder ook maar 1 cd gekocht te hebben. De tijd vliegt helaas...

Father McKenzie schreef:
Edwin; leuk die eigenwijze manier van reizen. Jij hoeft waarschijnlijk niet met gezinsleden rekening te houden, jij reist heel alleen heb ik begrepen? Dan is je keuze uiteraard onbeperkt!

Dat klopt.

Father McKenzie schreef:
Ikzelf verfoei vliegtuigen en vliegen. Ik droomde echt te vaak dat ik neerstortte, en dan ga je je geluk niet uitdagen; ik werd genoeg wakker, badend in angstzweet in vrije val met het vliegtuig....

En mij maak je echt niet wijs dat vliegen de veiligste manier van reizen is, er storten er echt nog genoeg neer, kijk er de kranten maar op na, brrrrrr....

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik zat in Rusland ten tijde van dat ongeluk met die Franse airbus. Dan denk je wel even... shit, ik moet nog terug. Maar goed, als je toch wat meer van de wereld wilt zien, moet je je niet door dergelijke gevoelens laten leiden.

Father McKenzie schreef:

En dit jaar gaan we dus naar Friesland, een prachtig stukje Nederland.

Goede keus . Akkrum ligt niet ver van Leeuwarden. King Kong Records is inderdaad een aardig platenwinkeltje, mocht je in de buurt zijn. Ik woon zelf al meer dan 10 jaar in het drukke Westen, maar ik ga er af en toe nog wel eens langs als ik op familiebezoek ben in die contreien. In de goeie ouwe tijd, had je ook nog Bij de Put, Sound & Vision en De Melomaan, maar die zijn helaas al lang ter ziele

Father McKenzie
Zo,

ik ga het iedereen ook toewensen; zij die nog op vakantie vertrekken een goede reis en een mooie vakantie, waar je die ook doorbrengt, al is het in je eigen tuin!!

Vakantie is voor de werkende mens echt een noodzaak; er eens volledig uit, weg van je dagelijkse beslommeringen, weg van de dagelijkse sleur.

Morgenvroeg rijden we eerst richting De Veluwe waar we bij goede vrienden één dagje en nachtje op de kamping verblijven op Harskamp, ik denk dat we op weg daarna nog eens Den Bosch gaan bezoeken, een verdomd mooie stad!

Vrijdagochtend gaat de reis dan verder richting Akkrum, Friesland, waar wij 10 dagen op de boerderij verblijven, weg van de drukte hier in Lokeren, waar het jaarlijkse stadsfestival de Lokerse Feesten van start gaat en waar moeilijk rust te vinden is de komende 10 dagen, zeker voor mensen zoals wij die midden in het centrum wonen. In The eye of the Hurricane, als het ware.
Neen, dan liever de boerenbuiten, het prachtige Friese landschap, de rivieren, de bootjes, de overtocht naar de eilanden.... we verheugen ons er al op.

Enkel MusicMeter gaan we wel een beetje missen...

Dus; allen, ajuu paraplu parasol
en
C U later!

Patrick

Fijne vakantie en rust lekker uit!

Father McKenzie schreef:
weg van de drukte hier in Lokeren, waar het jaarlijkse stadsfestival de Lokerse Feesten van start gaat en waar moeilijk rust te vinden is de komende 10 dagen,

Jij ontvlucht de Lokerse feesten, ik ga ze juist opzoeken....... is alleen nog niet helemaal duidelijk wanneer.

Edwin schreef:
Ik ga met een groepsreis naar Noord-Korea. Het is namelijk niet mogelijk om dit land ongeorganiseerd binnen te komen. Het hele reisprogramma ligt vast en als toerist heb je geen enkele individuele vrijheid.
Ooooh, wat ben ik jaloers. Sinds ik naar China ben geweest en me een beetje in het Communisme ben gaan interesseren, wil ik al naar Noord Korea. Onze guide in China kwam net terug van een tour naar Noord-Korea. Heb mijn profielwerkstuk van m'n middelbare school er nog over gedaan (voornamelijk de economie). Ik zou daar echt graag naar toe willen, een zeer fascinerend land (wat natuurlijk niet alleen positief bedoeld is).

(als je met de tour-organisatie Koning Aap gaat, en als begeleidster Marie-Jose hebt, doe dan de groeten! ) Zo niet, dan ben ik wel benieuwd met welke organisatie je wél gaat.

Ikzelf ben net terug van drie-dagen Zeeland. Een mini-zomervakantie, omdat het budget na 8 maanden in Australie relatief laag staat

Social_Mask
Wat heb je zolang in Australië gedaan, als ik vragen mag? Ben daar toch wel een ietsie pietsie nieuwsgierig naar.

Social_Mask schreef:
Wat heb je zolang in Australië gedaan, als ik vragen mag? Ben daar toch wel een ietsie pietsie nieuwsgierig naar.
Ik heb daar ge-backpacked. Oftewel, vooral rond gereisd en hier en daar een beetje gewerkt. Als een 'gap-year' tussen de middelbare school en universiteit.

Social_Mask
Ohw, das best interessant. Lijkt mij ook wel een gaaf idee om te gaan doen. Enne.. die quote was van mij, beetje vreemd als je jezelf die vraag stelt .

D'oh. Het was nog vroeg, hè Heb 't al verbeterd.

En ja, ik kan het zeker aanraden om te doen!

Stijn_Slayer
2 uur geleden teruggekomen van Troyes, Frankrijk. Best leuk, maar het had niet langer hoeven duren dan deze 9 dagen. Zo'n outletcentrum met goedkope merkkleding is best leuk, maar als je daar elke dag rondhangt heb je het ook wel gehad.

Maar ach, alleen de aankoop van Led Zep's How the West Was Won voor 5 euro was de reis al waard.

Welkom terug Stijn_Slayer hopelijk heb je hier zo je drive weer te pakken. En voor wie nog op vakantie gaat maak er een fijne tijd van en keer heelhuids terug.

Stijn_Slayer
Dat zal wel lukken.

Dinsdag voor een 2-tal weken naar Bretagne, via Nord-Pas De Calais en Normandië. Met de camper.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.