De Site / Gebruikers / Op vakantie!
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2010, 12:56 uur
Bedankt voor de reacties nog, mensen. Het was mijn eerste keer in de stad en als ik 0,1 procent heb gezien van wat de stad te bieden heeft is dat al veel, maar het is een geweldige, inspirerende en enorm open omgeving waar ik zeker nog een keer naar zal terugkeren.
0
geplaatst: 16 november 2010, 16:02 uur
Berlijn
Erg leuke stad inderdaad! Vier dagen is natuurlijk ook veel te kort. 
Erg leuke stad inderdaad! Vier dagen is natuurlijk ook veel te kort. 
0
geplaatst: 19 november 2010, 08:46 uur
Ook ik ga citytrippen, namelijk een weekendje Parijs. Vertrek vanmiddag rond 1 uur en kom zondagavond weer terug. 

0
geplaatst: 19 november 2010, 12:46 uur
itchy schreef:
Ik zou Berlijn niet mooi willen noemen. Maar wel heel gaaf, sfeervol, kosmopolitisch, bruisend, creatief. 1 van de leukste steden die ik ken.
Veel plezier!
Ik zou Berlijn niet mooi willen noemen. Maar wel heel gaaf, sfeervol, kosmopolitisch, bruisend, creatief. 1 van de leukste steden die ik ken.
Veel plezier!
Berlijn is kunst

Ben afgelopen zomer in 2 weken samen met 1 van mijn beste vrienden (de hier gebande Erwku) van Venlo naar Berlijn gefietst, wat een avontuur !
Was zelf nog nooit in Berlijn geweest (Erwku al 3 keer), maar was eigenlijk meteen verliefd.
Je hebt echt het gevoel dat je in een metropool bent en er is niets mooiers dan op je eigen fiets in totale vrijheid alle delen van de stad te verkennen, uiteraard met een halve liter Becks in de hand

Uiteraard is Berlijn vanuit cultureel en historisch besef wellicht de belangrijkste stad van de 20e eeuw, met het oog op de geallieerde overwinning aldaar en uiteraard de val van de Muur en dat gevoel is (althans bij mij) ook erg sterk aanwezig als je door de stad fietst.
Wat ik ook ontzettend waardeer is de balans tussen oud en nieuw.
Aan de ene kant is Berlijn een waar openluchtmuseum, wat betreft oude gebouwen (Karl Marx Allee !!!) en historisch belangrijke objecten.
Sommige wijken deden mij sterk denken aan Parijs...
Maar tevens is het een erg moderne stad waar non-stop nieuwe architectuur als paddestoelen uit de grond schieten.
Voorbeelden daarvan zijn natuurlijk Potzdammer Platz, Sony Center en natuurlijk het groteske Centraal Station van Berlijn waar op verschillende verdiepingen treinen doorheen rijden...
Wat ik aan Berlijn (en tevens heel Duitsland) echt superieur vind, is het feit dat leegstand van oude bedrijfsterreinen/fabrieken vaak word omgezet in iets cultureels en opengesteld voor het publiek.
Je zou denken dat ijverige projectontwikkelaars wel raad zouden weten met zulk soort objecten, maar dat gebeurt vaak niet, waarvoor hulde !
Zo kun je in Berlijn doodleuk over de landingsbanen van het fenomenale Tempelhof fietsen en zijn er disco's gemaakt in lege fabriekspanden, zoals de Kulturbrauerei die om de hoek lag van ons Hostel.
Deutschland Uber Alles

0
geplaatst: 19 november 2010, 12:50 uur
Leuk om te lezen, klinkt als een bijzondere reis en het gevoel is heel herkenbaar ook. Berlijn greep mij ook helemaal toen ik er was (technisch gezien ben ik er twee keer geweest, maar dat was binnen dezelfde reis). Op de fiets moet het helemaal een avontuur zijn. Het wordt tijd dat ik eens terugga.
0
geplaatst: 17 december 2010, 21:41 uur
Dit topic even omhooggooien met een vraagje:
Ik ben van plan om met een kameraad rond april door Costa Rica te trekken en eventueel daarvoor nog een klein weekje in New York te verblijven. Is er toevallig een Mume lid daar als eens geweest (Costa Rica dus), toevallig heel enthousiast is en tips wilt geven? En aangezien wij allebei onder de 21 zijn (minimumleeftijd huren auto), is het openbaar vervoer enigszins te doen?
Ik ben van plan om met een kameraad rond april door Costa Rica te trekken en eventueel daarvoor nog een klein weekje in New York te verblijven. Is er toevallig een Mume lid daar als eens geweest (Costa Rica dus), toevallig heel enthousiast is en tips wilt geven? En aangezien wij allebei onder de 21 zijn (minimumleeftijd huren auto), is het openbaar vervoer enigszins te doen?
0
geplaatst: 4 februari 2011, 21:34 uur
Geen vakantie, geen emigratie, maar ik slijt vanaf volgende week een aantal maanden in kleurrijk Tirana voor mijn afstudeerscriptieonderzoek.
-Tirana
Jups, de hoofdstad van Albanië dus.
-Kleurrijk
Nou ja, m.n. in enge zin. De verfpot is soms machtiger dan de sloophamer.
-Waarom daar dan
Logische uitvalsbasis als je onderzoek doet naar de Albanese gebieden
. En het is een tof, onderschat land. Goeddeels.
-En als je wegwil uit Tirana, pak je dan voor de gein de boot
Nee, de trein.
-Tirana

Jups, de hoofdstad van Albanië dus.
-Kleurrijk

Nou ja, m.n. in enge zin. De verfpot is soms machtiger dan de sloophamer.
-Waarom daar dan

Logische uitvalsbasis als je onderzoek doet naar de Albanese gebieden
. En het is een tof, onderschat land. Goeddeels.-En als je wegwil uit Tirana, pak je dan voor de gein de boot

Nee, de trein.
0
geplaatst: 5 februari 2011, 00:20 uur
Als je nou af en toe mijn last.fm-profiel bekijkt, heb ik een leuk origineel vlaggetje hoog in mijn lijst staan
.
Veel plezier daar!
.Veel plezier daar!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 februari 2011, 13:25 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ik ben er geweest een van de mooiste vakanties ooit. Heel veel natuurschoon en veel inheemse diersoorten.
Het beste is om met shuttlebussen of huurauto te gaan.
Ik heb 2 sites bijgevoegd waar je wat info kunt lezen.
Is wel handig als je wat spaans kunt want ga er niet vanuit dat de mensen daar allemaal engels spreken.
Ook zijn taxi vaak niet duur.
2 belangrijke links
link 1
link 2
Veel plezier in April !!
0
geplaatst: 7 februari 2011, 20:26 uur
Bedankt! (: Heb ondertussen al wel een route klaarliggen, probleem is wel dat ik op verschillende sites verschillende reistijden zie (o.a. Manuel Antonio-San Jose varieert van 1.5-4.5 uur rijden blijkbaar>wij moeten wel met Shuttlebussen.).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 februari 2011, 23:02 uur
Bedorvenkebab schreef:
Bedankt! (: Heb ondertussen al wel een route klaarliggen, probleem is wel dat ik op verschillende sites verschillende reistijden zie (o.a. Manuel Antonio-San Jose varieert van 1.5-4.5 uur rijden blijkbaar>wij moeten wel met Shuttlebussen.).
Ja als je door het berggebied gaat kan dit.
bijvoorbeeld de weg naar monteverde is bijna niet te doen en daar doe je ook erg lang over.
Het wegenstelsel zoals wij het hebben of bijvoobeeld in Peru( is ook goed) hebben ze daar niet.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 23:48 uur
Hmm ja, je leest verschillende berichten over de tijden en de kwaliteit van de wegen. Het openbaar vervoer was wel redelijk geregeld, is het trouwens noodzakelijk/aan te raden om van te voren een reservering voor je buskaartje te maken?
De weg naar Monteverde is inderdaad berucht erom las ik in de eenzame planeet, wij komen daar via La Fortuna/Arenal, die richting. Gelukkig is het land niet zo groot
De weg naar Monteverde is inderdaad berucht erom las ik in de eenzame planeet, wij komen daar via La Fortuna/Arenal, die richting. Gelukkig is het land niet zo groot

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 februari 2011, 16:56 uur
Bedorvenkebab schreef:
Hmm ja, je leest verschillende berichten over de tijden en de kwaliteit van de wegen. Het openbaar vervoer was wel redelijk geregeld, is het trouwens noodzakelijk/aan te raden om van te voren een reservering voor je buskaartje te maken?
Reserveren is inderdaad gewenst, Arenal is ook geweldig vooral de hete baden daar in de buurt.
Kunnen jullie wel een beetje Steenkolen spaans? Is wel handig.
0
geplaatst: 9 februari 2011, 16:55 uur
Ja Arenal lijkt me heel tof, alleen de vulkaan zelf is op het moment niet actief heb ik gelezen. Verder kunnen we nog geen woord Spaans, binnenkort maar eens aan beginnen.
0
P-DawG
geplaatst: 9 februari 2011, 19:18 uur
Spaans is inderdaad wel erg handig maar over het algemeen kan je wel redden in het Engels. Erg mooi land trouwens Costa Rica. Ik ben er 2 jaar geleden samen met mijn ouders geweest en ben toen van kust naar kust getrokken met de huurauto (een jeep is wel aan te raden in dat geval want de wegen, vooral die naar Monteverde, zijn vaak niet te doen). Ik heb vanwege de huurauto geen enkele ervaring met het openbaar vervoer gehad, op dat punt kan ik je dus weinig zinnigs vertellen.
San Jose vond ik trouwens het minst leuk. Heel erg verwesterd (en dan niet in de positieve zin, als die d'r als is) en er valt eigenlijk ook weinig noemenswaardigs te zien. Arenal was wel vet overigens. Dan zou ik ook zeker een van de waterparken gaan of een heetwaterbron bezoeken. Toen ik er was was de vulkaan volgens mij wel actief want we konden er toen niet dicht bij in de buurt komen. Verder is het nationale park van Tortueguero zeker een aanrader. Je kan daar bijvoorbeeld (als je er op het juiste moment van het jaar bent) het nesten van reuzenschildpadden zien of een tocht maken met een boot door het park. Ook Manuel Antonio is erg de moeite waard.
San Jose vond ik trouwens het minst leuk. Heel erg verwesterd (en dan niet in de positieve zin, als die d'r als is) en er valt eigenlijk ook weinig noemenswaardigs te zien. Arenal was wel vet overigens. Dan zou ik ook zeker een van de waterparken gaan of een heetwaterbron bezoeken. Toen ik er was was de vulkaan volgens mij wel actief want we konden er toen niet dicht bij in de buurt komen. Verder is het nationale park van Tortueguero zeker een aanrader. Je kan daar bijvoorbeeld (als je er op het juiste moment van het jaar bent) het nesten van reuzenschildpadden zien of een tocht maken met een boot door het park. Ook Manuel Antonio is erg de moeite waard.
0
geplaatst: 9 februari 2011, 20:18 uur
Thanks! Ik en degene waar ik mee waarmee ik ben kunnen beiden goed Engels, maar de standaardzinnen en vriendelijkheden ga ik zeker leren. Echt balen dat je 21 moet zijn om een auto te huren, kameraad heeft gister net zijn rijbewijs gehaald.
Zoals het er nu naar uitziet blijven me maar een dag in SJ. De Lonely Planet vermelde dag een dag nog wel te doen was, en ook omdat we zo minder betalen bij het eerste hotel. Hoop dat het meevalt
We vertrekken dan naar
Bocas Del Toro (Panama)> Westkust/Tortuegero>Arenal>Moneteverde/Corcovado/Manuel Antonio. Is redelijk (te) veel voor de tijd die we hebben, maar ik verwacht dat er nog wel iets afvalt, en je hoort onderweg denk ik ook wel tips van medereizigers enz.
Zoals het er nu naar uitziet blijven me maar een dag in SJ. De Lonely Planet vermelde dag een dag nog wel te doen was, en ook omdat we zo minder betalen bij het eerste hotel. Hoop dat het meevalt
We vertrekken dan naarBocas Del Toro (Panama)> Westkust/Tortuegero>Arenal>Moneteverde/Corcovado/Manuel Antonio. Is redelijk (te) veel voor de tijd die we hebben, maar ik verwacht dat er nog wel iets afvalt, en je hoort onderweg denk ik ook wel tips van medereizigers enz.
0
geplaatst: 9 februari 2011, 20:26 uur
portland oregon wordt het deze zomer , iemand nog aanraders qua leuke tentjes , vinylzaakjes?
0
geplaatst: 11 februari 2011, 23:46 uur
Thans aan het DJ'en op een laptop in een undergroundclub in Tirana 

0
geplaatst: 12 februari 2011, 02:51 uur
Leuk 
@Steven: probeer Discogs' International Record Store Index eens.
International Record Store Index / Portland, Oregon, USA - discogs.com

@Steven: probeer Discogs' International Record Store Index eens.
International Record Store Index / Portland, Oregon, USA - discogs.com
0
geplaatst: 15 maart 2011, 18:58 uur
21 tot en met 25 maart zit ik in Euro Disney (Parijs) met mijn werk. Gaan jullie me niet al te erg missen?
0
geplaatst: 15 maart 2011, 19:01 uur
Nee, je bent dan in Euro Disney, daar schijnt de tijd stil te staan..
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 maart 2011, 12:09 uur
Rhythm & Poetry schreef:
21 tot en met 25 maart zit ik in Euro Disney (Parijs) met mijn werk.
21 tot en met 25 maart zit ik in Euro Disney (Parijs) met mijn werk.
Hoe krijg je dat voor elkaar met je doelgroep?
0
geplaatst: 25 maart 2011, 20:30 uur
Terug van Euro Disney, gezellige vakantie gehad. Nu thee drinken. 

* denotes required fields.